4.4/5 - (5 امتیاز)

سشن معاملاتی در فارکس چیست؟

سشن معاملاتی به زمان مشخص برای باز و بسته شدن بازار در یک منطقه زمانی گفته می‌شود، اگر دقت کرده باشید بازار فارکس به صورت 24 ساعته باز است که دلیل آن تداخل زمان باز و بسته شدن سشن های معاملاتی مختلف در طول 24 ساعت است. برای اینکه بیشتر با اهمیت سشن معاملاتی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را حتماً بخوانید.

سشن معاملاتی در فارکس چیست؟

تعریف سشن معاملاتی

سشن معاملاتی یا جلسات معاملاتی در روز دوشنبه نیمه شب ساعت 2:30 به وقت ایران با باز شدن مهم‌ترین بازار منطقه جنوب آسیا، یعنی استرالیا آغاز می‌شود، در ادامه روز دیگر بازارها هم شروع به باز شدن می‌کنند بطوریکه هر بازاری که بسته می‌شود نیز در مقابلش چند بازار از کشورهای دیگر باز میشوند.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

به همین دلیل فارکس به صورت 24 در طول روز تا جمعه شب ساعت 12:30 باز می‌ماند. به هرکدام از این باز و بسته شدن‌ها یک سشن معاملاتی میگویند. در جهان 5 سشن معاملاتی مهم به نام های سشن سیدنی، توکیو، فرانکفورت، لندن و نیویورک وجود دارد که زمان باز و بسته شدن آن‌ها را به ترتیب در ادامه خواهیم دید:

  • سشن سیدنی: شروع 00:30، پایان 09:30
  • سشن توکیو: شروع 03:30، پایان 12:30
  • سشن فرانکفورت: شروع 9:30، پایان 17:30
  • سشن لندن: شروع 10:30، پایان 18:30
  • سشن نیویورک: شروع 15:30، پایان 00:30

تمامی ساعت های ذکر شده در بالا به وقت ایران هستند. همان‌طور که می‌بینید بسیاری از سشن های معاملاتی تداخل دارند که همین امر سبب می‌شود تاثیر زیادی روی بازار گذاشته شود که درباره آن صحبت خواهیم کرد. برای مشاهده سشن ها معاملاتی در فارکس به وقت ایران به مقاله آن مراجعه کنید.

تاثیر سشن های معاملاتی بر بازار فارکس

اگر در ساعت‌های مختلف روز پای چارت بوده باشید، خواهید دید که رفتار بسیاری از جفت ارزها در ساعات مختلف متفاوت است، حتی برای مثال میزان اسپرد معاملاتی، نیمه شب‌ها به وقت ایران به شدت افزایش پیدا می‌کند. دلیل این مسئله تاثیر سشن های معاملاتی روی بازار است.

از آنجا که مهم‌ترین مراکز تجاری جهان که تصمیم‌گیری اصلی درباره اقتصاد در آن‌ها رخ می‌دهد لندن و نیویورک است، پس هنگامی که این سشن ها فعال هستند، حجم پولی بسیار بالایی وارد بازار فارکس می‌شود و به اصطلاح تصمیم‌گیری اصلی برای جفت ارزهای اصلی و همچنین نمادهای مهم مانند طلا و نفت، در این سشن ها رخ می‌دهد، بنابراین هنگام باز شدن سشن لندن و نیویورک شاهد حرکت‌های اصلی نمادهای معاملاتی خواهید بود. اگر معامله‌گر نفت هستید توصیه می‌کنیم مقاله اسپرد نفت در فارکس را مطالعه کنید.

همین امر سبب می‌شود که متوجه شویم سشن های معاملاتی تا چه اندازه روی بازار فارکس، روند معاملات و تصمیمات اصلی که برای رفتار نمادهای معاملاتی گرفته می‌شود تاثیرگذار است.

سشن های معاملاتی به زمان‌هایی گفته می‌شود که بازار در یک منطقه مهم باز و بسته می‌شود. مهم‌ترین سشن های معاملاتی فارکس تشکیل شده از سشن سیدنی، توکیو، فرانکفورت، لندن و نیویورک است. بهترین زمانی که شما به عنوان یک ایرانی می‌توانید در بازار فارکس ترید کنید از ساعت 10:30 صبح و زمانی که بازار لندن باز می‌شود تا ساعت 19:30 است.

بهترین سشن برای ترید

همان‌طور که در مطلب بالا خواندید، سشن های معاملاتی تاثیر مهمی روی اجزای مختلف بازار فارکس دارند، بنابراین به عنوان یک تریدر باید رفتار کلی و مشخصات سشن معاملاتی که می‌خواهید در آن ترید کنید را به خوبی بشناسید. مثلاً اگر اسکلپر هستید، نمی‌توانید در سشن توکیو و سیدنی ترید کنید چون هم بازار بسیار آرام است و هم میزان اسپرد به شدت بالا می‌رود.

همان‌طور که گفته شد بیشترین حجم پول و تصمیمات اصلی در زمان باز شدن بازار لندن و نیویورک رخ می‌دهد، بخصوص وقتی که هر دو بازار با هم باز باشند. بنابراین بیشتر تریدرهای جهان معاملاتشان را در سشن معاملاتی لندن و نیویورک انجام می‌دهند، زیرا روند اصلی بازار در آن زمان مشخص می‌شود، حرکت بازار بسیار سریع‌تر است و میزان اسپرد ها تا حد ممکن پایین است.

بنابراین اگر بخواهیم بهترین سشن معاملاتی برای ترید کردن را معرفی کنیم باید سشن لندن و نیویورک را نام ببریم، همچنین به گفته بزرگترین معامله گران جهان، هنگام باز بودن همزمان بازار نیویورک و لندن که ساعت 16:30 تا 19:30 است، بهترین زمان برای ترید کردن است.

آنچه در مقاله سشن معاملاتی در فارکس خواندیم:

همان‌طور که در مقاله سشن های معاملاتی خواندیم، به زمانی که بازار در یک منطقه زمانی باز و بسته می‌شود، سشن معاملاتی میگویند. فارکس دارای 5 سشن معاملاتی مهم شامل سیدنی، توکیو، فرانکفورت، لندن و نیویورک است که به ترتیب از ساعت 2:30 شب از سیدنی شروع می‌شود و تا 12:30 شب به وقت تهران در سشن نیویورک بسته می‌شود تا کار مهم‌ترین سشن های معاملاتی جهان تمام شود. بهترین سشن معاملاتی که ایرانیان می‌توانند در آن ترید کنند، سشن لندن و نیویورک است که اتفاقاً بهترین زمان برای ترید فارکس در سراسر جهان محسوب می‌شود.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام من هنوز به طور کامل متوجه سشن معاملاتی نداشتم؟ بهترین سشن برای ترید در بازار فارکس به چه معانا است؟ کاربران ایرانی بیشتر از چه سشن هایی استفاده می کنند؟

    • سلام و عرض ادب، به زمان معلوم برای باز و بسته شدن بازار در یک منطقه زمانی سشن معاملاتی گفته می‌شود، بازار فارکس به طور ۲۴ ساعته باز است که دلیل آن تداخل زمان باز و بسته شدن سشن های معاملاتی مختلف در طول ۲۴ ساعت است. دقت کنید که سشن های معاملاتی تاثیر مهمی بر اجزای مختلف بازار فارکس دارند، پس به عنوان یک تریدر باید رفتار کلی و مشخصات سشن معاملاتی که می‌خواهید در آن ترید کنید را به خوبی بشناسید. بهترین سشن معاملاتی برای ترید کردن سشن لندن و نیویورک هستند، با توجه به راهنمای بزرگترین معامله گران جهان، هنگام باز بودن همزمان بازار نیویورک و لندن که ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ است، بهترین زمان برای ترید کردن است. در مورد کاربران ایرانی هم باید بهتون بگم که بهترین سشن معاملاتی که ایرانیان می‌توانند در آن ترید کنند، سشن لندن و نیویورک است که بهترین زمان برای ترید فارکس در سراسر جهان محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *