4.8/5 - (17 امتیاز)
معرفی و بررسی بروکر آلپاری

معرفی و بررسی بروکر آلپاری

یکی از محبوب‌ترین بروکرهای بازار فارکس که خدمات متنوعی را با پشتیبانی از زبان فارسی به معامله‌گران ایرانی ارائه می‌دهد، بروکر آلپاری (Alpari) است. سابقه بروکر آلپاری به سال 1998 میلادی بازمی‌گردد، زمانی که این بروکر کار خود را در کشور روسیه آغاز کرد ولی امروزه دفاتر متعددی در سراسر جهان دارد که از طریق آن به میلیون‌ها کاربر خدمات ارائه می‌کند. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی کامل و دقیق بروکر آلپاری بپردازیم.

تاریخچه و سابقه بروکر آلپاری

بروکر آلپاری در سال 1998 در روسیه تاسیس شد و تصمیم داشت تا به یک کارگزاری بین المللی در سطح جهانی تبدیل شود. بروکر آلپاری مسیر رشد را به خوبی تا سال 2014 طی کرد و تا آن زمان توانست در بیشتر کشورهای جهان دفتر فیزیکی تاسیس کند و مهم‌ترین رگوله‌های دنیا را نیز کسب کرد. اما یک مشکل جهانی در سال 2015 ضربه بزرگی به این بروکر وارد کرد. در تاریخچه بروکر Alpari می‌توان از دوره‌های سختی مانند جمعه سیاه در ماه ژانویه 2015 یاد کرد که تمامی بازارهای مالی دچار یک شوک شدید ناشی از تصمیمات بانک مرکزی سوئیس شدند. هرچند این شوک، بسیاری از بروکرها و بانک‌های بزرگ جهان را با مشکل مواجه کرد اما آلپاری با سختی فراوان توانست از این مرحله عبور کند و به جایگاه امروزی خود با سرمایه 1.7 تریلیون دلار و بیش از دو و نیم میلیون کاربر برسد. امروزه بروکر آلپاری با 22 سال سابقه فعالیت یکی از معتبرترین بروکرهایی است که به ایرانیان خدمات فارکس را ارائه می‌دهد.

بروکر آلپاری چیست؟

آلپاری بزرگ‌ترین بروکر فعالی است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند. این کارگزاری در سال 1998 در روسیه تاسیس شده است. آلپاری در ابتدا رگوله اصلی خود را از سنت وینسنت و FCA انگلستان دریافت کرد، سپس توانست رگوله موهلی و Finacom را دریافت کند. این بروکر یکی از باسابقه‌ترین کارگزاری‌هاست که حساب‌های معاملاتی متنوع، امکان استفاده از سیستم پم و همچنین باینری آپشن را در اختیار تریدرهای خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید حتی با پرداخت 1 دلار در آلپاری حساب معاملاتی سنت ایجاد کرده و معاملات واقعی انجام دهید.

تنوع نمادهای معاملاتی در بروکر آلپاری به شدت بالاست و به دارایی‌هایی چون جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، سهام، فلزات گرانبها، شاخص‌ها و … دسترسی خواهید داشت. در آلپاری به موفقیت کاربران اهمیت زیادی داده می‌شود به همین دلیل سیستم ارائه سیگنال AutoChartist که یک سیستم تحلیل بین‌المللی است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین آلپاری بونوس‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کند که با آن می‌توانند معامله کرده و سود خود را برداشت کنند. به طور کلی بروکر آلپاری را می‌توان یک انتخاب کاملاً مناسب برای تریدرهای مبتدی و به خصوص معامله‌گران حرفه‌ای دانست که می‌خواهند سطح بالایی از سرمایه‌گذاری را در فارکس انجام دهند.

بروکر آلپاری برای کدام کشور است؟

هرچند که بروکر آلپاری در کشورهای زیادی شعبه فعال دارد اما اصل این شرکت مربوط به کشور روسیه است.

ثبت نام در بروکر آلپاری

برای ثبت نام در بروکر آلپاری وارد وب سایت آن شوید و روی ثبت نام در بروکر آلپاری که در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته است کلیک کنید.

ثبت نام در بروکر آلپاری
برای اینکه شما بتوانید به پنل کاربری آلپاری دسترسی پیدا کنید، باید مراحل گفته شده را انجام دهید.

 سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که عکس آن در زیر قرار داده شده است. برای تکمیل ثبت نام اولیه باید نام و نام خانوادگی‌تان را به فارسی و انگلیسی وارد کنید. سپس یک ایمیل و شماره تلفن همراه معتبر را وارد کرده و دکمه ادامه را بزنید.

مرحله اول ثبت نام در بروکر آلپاری
مرحله اول ثبت نام در بروکر آلپاری (تکمیل اطلاعات شخصی)

 در مرحله دوم باید کشور، شهر و تابعیت خود را در فیلدهای آن مشخص کنید.

مرحله دوم ثبت نام در بروکر آلپاری
مرحله دوم ثبت نام در بروکر آلپاری (تکمیل اطلاعات محل زندگی)

و در نهایت باید برای تایید ورود، از طریق ایمیل یا SMS یک کد دریافت کنید تا ثبت نام شما کامل شود و بتوانید وارد کابین شخصی خودتان در بروکر آلپاری شوید. همانطور که در عکس زیر می‌بینید یکی از این راه‌ها را می‌توانید انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام در بروکر آلپاری
مرحله سوم ثبت نام در بروکر آلپاری (دریافت کد تایید)

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید ثبت نام شما در بروکر Alpari انجام می‌شود.

ورود به بروکر آلپاری

اگر در بروکر آلپاری ثبت نام کرده باشید، برای ورود به آن می‌توانید از گزینه ورود که در صفحه اصلی سایت قرار گرفته استفاده کنید. در عکس زیر می‌بینید که شما برای وارد شدن به سایت باید ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید، یا شماره کابین شخصی خود را وارد کنید، سپس رمز عبور را بزنید و وارد سایت شوید.

ورود به بروکر آلپاری
آموزش ورود به بروکر آلپاری

اگر هر کدام از موارد را فراموش کرده‌اید، روی دکمه “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک کنید تا مراحل بازیابی رمز عبور یا شماره کابین انجام شود.

چرا سایت آلپاری باز نمیشه؟

اگر هنگام باز کردن بروکر آلپاری به مشکل خوردید احتمالاً فیل*تر شکن شما مورد دارد. این بروکر بدون فیل*تر شکن باز نمی‌شود و نباید آی پی آن برای کشورهای ممنوعه مانند آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی باشد. در غیر این صورت تا به حال گزارشی از بسته بودن یا Down بودن سایت بروکر آلپاری دریافت نشده است. معمولاً آپدیت سایت نیز در روزهای تعطیل بازار رخ می‌دهد.

آموزش ترید در آلپاری

دو روش ترید در بروکر آلپاری وجود دارد، یکی Fix-Contract یا همان باینری آپشن است و روش دیگر معاملات معمول فارکس است. اگر می‌خواهید در باینری آپشن معامله کنید، باید از بخش افتتاح حساب یک حساب Fix-contract ایجاد کنید. اما اگر می‌خواهید معاملات معمول فارکس را انجام دهید از همین بخش روی افتتاح حساب فارکس، فلزات و CFD کلیک نمایید.

آموزش‌ترید در آلپاری
دو روش‌ترید در بروکر آلپاری وجود دارد، یکی Fix-Contract یا همان باینری آپشن است و روش دیگر معاملات معمول فارکس است.

سپس به بخش پلتفرم‌ها مراجعه کنید، پلتفرم مخصوص معاملات باینری آپشن یا پلتفرم متاتریدر را برای معاملات معمول فارکس می‌توانید به راحتی دانلود کرده و با یوزرنیم و پسوردی که هنگام افتتاح حساب تجاری دریافت کرده‌اید به بازار متصل شوید و ترید خود را انجام دهید.

آموزش‌ترید در آلپاری
به راحتی دانلود کرده و با یوزرنیم و پسوردی که هنگام افتتاح حساب تجاری دریافت کرده‌اید به بازار متصل شوید.

بعد از انجام مراحل بالا می‌توانید به شروع ترید در آلپاری بپردازید.

آموزش کار با بروکر آلپاری

کابین شخصی بروکر آلپاری کاملا به زبان فارسی است و کلیه امکاناتی که در آن نیاز دارید وجود دارد. در بخش منو بار سمت راست تصویر، همانطور که مشاهده می‌کنید، بخش‌هایی برای افتتاح حساب، سرمایه گذاری (حساب پم)، انتقال وجه، طرح‌های تشویقی، دانلود پلتفرم‌ها و سایر خدمات این بروکر وجود دارد.

کار با بروکر آلپاری
آموزش کار با بروکر آلپاری

در بخش میانی کابین شما می‌توانید هم تمامی حساب‌های معاملاتی خود را ببینید، هم از طریق کلید‌های میانبری که وجود دارد، کارهای افتتاح حساب، واریز وجه، سرمایه گذاری و … را انجام دهید. 

کابین شخصی آلپاری

پس از اینکه در بروکر آلپاری ثبت نام کنید، می‌توانید به کابین شخصی خود دسترسی داشته باشید، در این کابین همانطور که می‌بینید بخش‌های مختلفی وجود دارد. همانطور که در وسط صفحه می‌بینید، در آنجا بسیاری از بخش‌های میانبر مانند حساب‌های معاملاتی، افتتاح حساب، بخش سرمایه‌گذاری و واریز و برداشت وجود دارد. اما در منوی سمت راست به بخش‌های مختلفی دسترسی دارید که خوشبختانه به خاطر فارسی بودن آن همه چیز کاملاً شفاف مشخص است. این بخش‌ها شامل بخش افتتاح حساب، انتقال وجوه، حساب‌های من، سرمایه‌گذاری، امتیاز و دانلود پلتفرم می‌باشد که به راحتی با کلیک روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید عملیات مد نظر خودتان را با سرعت بیشتری انجام دهید.

کابین شخصی آلپاری
پس از اینکه در بروکر آلپاری ثبت نام کنید، می‌توانید به کابین شخصی خود دسترسی داشته باشید، در این کابین همانطور که می‌بینید بخش‌های مختلفی وجود دارد.

اگر بخواهید به پروفایل خود دسترسی داشته باشید روی بخش “حساب من” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به پروفایلتان و تنظیمات شخصی دسترسی داشته باشید.

احراز هویت در بروکر آلپاری

شما برای اینکه بتوانید به تمامی امکانات بروکر آلپاری دسترسی داشته باشید، نیاز است که ابتدا در این سایت احراز هویت کنید. برای این‌کار در کابین شخصی خود، روی گزینه حساب من کلیک کنید تا صفحه زیر برایتان باز شود.

احراز هویت در بروکر آلپاری
احراز هویت در بروکر آلپاری

در اینجا شما باید اطلاعاتتان را دوباره چک کنید تا همه چیز درست باشد، سپس در بخش ارسال مدارک، ابتدا نوع مدرک ارسالی را انتخاب کرده و سپس آن را آپلود کنید. 

کلاهبرداری بروکر آلپاری

بروکر آلپاری از معدود کارگزاری‌هایی است که پول کاربران در را طبق قانون در حساب‌های جداگانه نگهداری می‌کند، کاربرانش را بیمه کرده و تا امروز نیز هیچ موردی از کلاهبرداری به صورت جدی از این بروکر به ثبت نرسیده است. هرچند که مشکلات زیادی در این بروکر گزارش شده که اکثر کارگزاری‌های دیگر هم با آن مواجه هستند، مثلاً افرادی از بروکر آلپاری برای برداشت پول خود شکایت کرده‌اند ولی بعداً مشخص شد که احراز هویت آن‌ها به صورت کامل و صحیح انجام نشده است.

یا برخی از شکایت‌کنندگان ادعا داشتند که استاپ و تک پروفیت‌های آن‌ها به خوبی کار نمی‌کند که بررسی‌ها نشان داد کاربر اسپرد و اسلیپیج را در نظر نگرفته است که یک مسئله عادی در بازار بین بروکرها می‌باشد. به‌طور کلی بروکر آلپاری را می‌توان معتبر دانست و جز دسته بروکرهای اسکم و کلاه‌بردار قرار نمی‌گیرد.

اعتبار بروکر آلپاری

“آیا بروکر آلپاری معتبر است؟” این یک سوال پرتکرار در میان علاقه‌مندان بازار فارکس است. در پاسخ باید گفت: آلپاری یکی از بروکرهای دارای رگولاتوری معتبر است. این بروکر تحت قوانین مالی موسسه مالی FSC به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رگوله financial commissiom بروکر آلپاری
بروکر آلپاری نحت نظارت سازمان Financial commission

موسسه FSC نهادی قدرتمند در میان بازارهای مالی از جمله فارکس است. این موسسه قوانینی را برای بروکرها برای تامین شفافیت در معاملات و کارآمدی خدمات تنظیم کرده است. آلپاری دارای مجوزی با شماره C113012295 در این موسسه است و می‌توان اعتبار بروکر آلپاری را در حد بالا ارزیابی کرد. برای اطلاع بیشتر از نوع بروکر خود می‌توانید به مقاله انواع بروکر مراجعه کنید.

رگولاتوری آلپاری

کارگزاری آلپاری به عنوان یک برند بین‌المللی در چندین نقطه جهان دفاتر اصلی و فعالی را ایجاد کرده و سعی کرده برای ارائه خدمات به تریدرهای هر منطقه جغرافیایی یک رگوله معتبر دریافت کند. فهرست کامل مجوزهای فعالیت بروکر آلپاری را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • Alpari (Comoros) Ltd, Bonovo Road – Fomboni, جزیره موهلی – Comoros Union با شماره HY00423015 به ثبت رسیده و دارای مجوز از سوی «سازمان خدمات بین‌المللی» موهلی، جزیره موهلی به عنوان کارگزار و شرکت تسویه وجوه بین‌المللی تحت مجوز شماره T2023236 است.
  • رگوله Finacom برای فعالیت در امور مالی بین‌المللی و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران.

همچنین این بروکر کاربران خود را در مقاله هرگونه ضرر و زیانی تا سطح 20 هزار یورو مورد بیمه قرار داده است، تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای تریدرها، یا هرگونه اختلاف بین کارگزاری و تریدر، بیمه ضرر و زیان معامله‌گران را جبران کند.

مزایا بروکر آلپاری

بروکر آلپاری جز کارگزاری‌های پیشتاز بازار است و هر ساله سعی می‌کند تا سطح خدمات خود را ارتقا دهد.

مزایا و معایب بروکر آلپاری
بروکر آلپاری مزایای بسیاری دارد که می‌توانید با افتتاح حساب در این بروکر به این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید.

اگر بخواهیم به مزایای این بروکر اشاره کنیم باید موارد زیر را ذکر کنیم:

  •  واریز و برداشت ریالی
  •  حساب‌های متنوع
  •  پشتیبانی فارسی زبان
  •  پلتفرم‌های معاملاتی گسترده
  •  رگوله معتبر
  • حساب سرمایه گذاری پم

این مزایا سبب شده تا امروز بروکر آلپاری محبوب‌ترین کارگزاری بین ایرانیان باشد.

معایب بروکر آلپاری

معایب چندانی را نمیتوان برای بروکر آلپاری ذکر کرد، شاید کمی پیچیده بودن رابط کاربری وب سایت این بروکر سبب شده تا کاربران تازه وارد در ابتدا برای کار کردن با کابین شخصی خود سردرگم شوند.

بروکر آلپاری یکی از معتبرترین بروکرهای فعال در حوزه فارکس برای ایرانیان است که پلتفرم‌های متنوعی از جمله متاتریدر 4-5 را برای معامله، به کاربران ارائه می‌کند. این بروکر دارای اسپردهای شناور و کمیسیون‌های حداقلی روی انواع حساب‌های معاملاتی خود است. بروکر آلپاری یکی از مناسب‌ترین بروکرها برای ایرانیان است.

بونوس بروکر آلپاری

بروکر آلپاری طرح‌های تشویقی متنوعی را در قالب بونوس به کاربران ارائه می‌کند، این بونوس‌ها معمولا شامل موارد نقدی قابل معامله و جوایز غیر نقدی می‌شوند. بونوس بروکر آلپاری همیشه جز جذاب‌ترین بونوس‌ها بوده که در تاریخ‌های مختلف ارائه می‌شود.

ریبیت در بروکر آلپاری

نرخ پرداخت کش بک یا ریبیت در بروکر Alpari با توجه به شرایط معامله و نوع حساب می‌تواند متفاوت باشد.

ریبیت بروکر آلپاری
ریبیت یا کش بک بروکر آلپاری

ولی تریدرهای حرفه‌ای که می‌خواهند بیشترین حد ممکن ریبیت بروکر آلپاری را دریافت کنند یک راه حل دیگر دارند. اگر در سایت ایران ریبیت ثبت نام کنید و بروکر آلپاری را انتخاب کنید، از این طریق می‌توانید تا 85% بیشتر از حد معمول ریبیت دریافت کنید. برای دریافت ریبیت ثبت نام کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر آلپاری روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید .

مزایای کد معرف آلپاری

اگر می‌خواهید بعد از تریدهایی که انجام می‌دهید، میزان زیادی از اسپرد و کمیسیون پرداختی خود را پس بگیرید یک راه وجود دارد: در بروکر آلپاری می‌توانید با تبدیل شدن به زیرمجموعه یک آی بی طرف قرارداد با بروکر آلپاری، ریبیت شما فعال می‌شود و می‌توانید بخش مهمی از هزینه‌های معاملاتی خود را در قالب ریبیت یا کش بک پس بگیرید. بنابراین شما نیاز به وارد کردن یک کد معرف در بروکر آلپاری دارید. پیشنهاد می‌کنیم از کد معرف IB قدرتمند ایران ریبیت استفاده کنید. برای این کار کد معرف 170007202 را در بخش مخصوص آن وارد کنید، برای تغییر یا انتخاب آی بی در بروکر آلپاری وارد بخش اطلاعات شخصی خود شوید، سپس در بخش پروفایل روی کد معرف کلیک کنید و کد داده شده را دارید کنید. 

مزایای کد معرف آلپاری
اگر می‌خواهید بعد از تریدهایی که انجام می‌دهید، میزان زیادی از اسپرد و کمیسیون پرداختی خود را پس بگیرید یک راه وجود دارد.

ایران ریبیت بدون هیچ‌گونه تحمیل هزینه به شما بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی که در بروکر آلپاری دارید را به شما بر خواهد گرداند.

تعداد کاربران بروکر آلپاری

شاید به جرات بتوان گفت محبوب‌ترین و معتبرترین بروکر برای کاربران ایرانی بروکر آلپاری است. نامی که هر تریدر تازه‌کاری پیش از شروع معامله‌گری با آن آشنا می‌شود. بروکر آلپاری به عنوان یک کارگزاری با بیش از 20 سال سابقه فعالیت و همچنین گستردگی جذب کاربران کشورهای مختلف، تاکنون میزبان بیش از 10 میلیون تریدر بوده که در این کارگزاری حساب معاملاتی ایجاد کرده‌اند. بیشتر تریدرهای کارگزاری آلپاری از کشورهایی چون ایران، روسیه، اوکراین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین، قبرس، ترکیه، ویتنام، هنگ کنگ، کشورهای منطقه شرق اروپا و … است.

روش تغییر زیر مجموعه در بروکر آلپاری

برای اینکه بتوانید از بروکر آلپاری ریبیت دریافت کنید باید زیر مجموعه یا IB خود در بروکر آلپاری را تغییر دهید. برای انجام اینکار باید تمامی مراحل زیر را بصورت کامل انجام دهید:

تغییر آی بی در بروکر آلپاری
تغییر زیر مجموعه در بروکر آلپاری
  1. مرحله اول: وارد پنل کاربری خود در سایت آلپاری شوید و از منوی حساب من در بالای صفحه روی اطلاعات شخصی کلیک کنید.
  2. مرحله دوم: مطابق عکس در بخش «کد معرف:» روی دکمه تغییر کلیک کنید.
  3. مرحله آخر: در صفحه باز شده کد ایران ریبیت 170007202 را وارد کنید.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید پیام‌ «تغییر آی بی شما انجام شد!» برای شما خواهد آمد.

انواع حساب های معاملاتی در کارگزاری آلپاری

یکی از مزایای بروکر آلپاری برای ایرانیان برخورداری از حساب‌های معاملاتی متنوع است. انواع حساب های معاملاتی بروکر آلپاری ویژگی‌های مختلفی از نظر حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح حساب، میزان اسپرد، اهرم، نمادهای معاملاتی، کمیسیون و … دارند. 

انواع حساب در بروکر آلپاری
بروکر آلپاری به کاربران خود 4 حساب معاملاتی نانو، استاندارد، ECN و ECN Pro ارائه می‌کند.

بنابراین کاربران می‌توانند متناسب با سطح تجربه، میزان پذیرش ریسک، میزان بودجه و نوع استراتژی معاملاتی این حساب‌ها را انتخاب کنند. با توجه به اینکه لوریج در حساب های آلپاری متفاوت است، می‌توانید مقاله لوریج بروکر آلپاری را مطالعه کنید.

انواع حساب در بروکر آلپاری عبارتند از:

  1. حساب نانو
  2. حساب استاندارد
  3. حساب ECN
  4. حساب Pro ECN

در ادامه به بررسی بیشتر این حساب‌ها می‌پردازیم:

حساب نانو

کارگزاری آلپاری دارای حساب نانو برای پلتفرم متاتریدر 4 است. حساب‌ نانو حسابی مناسب برای مبتدیان بازار فارکس است؛ زیرا موجودی در این حساب به‌جای دلار بر اساس سنت محاسبه می‌شود. همچنین می‌توانید این حساب را حتی با یک دلار باز کنید. بنابراین معامله‌گران مبتدی بعد از تمرین معاملات در حساب آزمایشی یا دمو می‌توانند معاملاتی را با سرمایه کم در این حساب انجام دهند.

حساب استاندارد

حساب استاندارد در آلپاری دارای دو پلتفرم‌ متاتریدر 4 و متاتریدر 5 است. تفاوت اصلی این دو حساب در حداقل سپرده و تعداد نمادهای معاملاتی است. این حساب‌ها مناسب تریدرهایی هستند که تجربه بالاتری نسبت به تریدرهای مبتدی دارند. 

حساب ECN

کارگزاری آلپاری دو نوع حساب ECN را ارائه می‌دهد. این حساب‌ها بهترین انتخاب برای معامله‌گران حرفه‌ای و افرادی هستند که معاملاتی با حجم بالا انجام می‌دهند. البته حساب ECN پلتفرم متاتریدر 5 در این بروکر دارای حداقل سپرده بیشتری است. 

حساب Pro ECN

حساب Pro ECN در بروکر آلپاری، حسابی برای معامله‌گران حرفه‌ای در متاتریدر 4 است. این حساب شباهت بسیاری به حساب ECN برای متاتریدر 5 دارد و تنها تفاوت آن در نوع پلتفرم است. 

در صورتی که می‌خواهید راجب حساب باینری آپشن این بروکر نیز اطلاعات کسب کنید توصیه می‎کنیم مقاله حساب باینری آپشن بروکر آلپاری را مطالعه کنید.

تفاوت حساب شخصی و تجاری در آلپاری

اگر وارد پنل کاربری بروکر آلپاری شده باشید، مشاهده می‌کنید که دو عنوان در بخش حساب‌ها، یکی به نام حساب شخصی و دیگری به نام حساب تجاری وجود دارد، اما احتمالاً سوالتان این است که تفاوت این دو مدل حساب در چیست. دقت کنید، حساب شخصی، حسابی مانند کیف پول است که می‌توانید پول خود را با واحد دلار یا یورو درون آن بریزید. یعنی به نوعی حسابی است که واریزی شما در آن وارد می‌شود و می‌توانید از حساب‌های تجاری به آن‌ها پول بریزید و از حساب‌های شخصی به حساب‌های تجاری پول منتقل کنید.

حساب‌های تجاری حساب‌هایی هستند که با استفاده از آن شما ترید را انجام می‌دهید، یعنی حساب‌هایی که به بازار متصل می‌شوند تا شما با آن‌ها ترید کنید. شما می‌توانید چندین حساب تجاری داشته باشید و از حساب‌های شخصی خود در آن‌ها پول واریز کنید.

تبدیل حساب دمو به ریل در آلپاری

اینکه شما یک حساب معاملاتی دمو داشته باشید و بخواهید آن را به حساب واقعی تبدیل کنید، عملاً در بروکر آلپاری وجود ندارد، اما می‌توانید مشابه همان حساب دمویی که داشتید را به صورت ریل ایجاد کرده و با واریز پول درون آن یک حساب واقعی داشته باشید. تنها فرق حساب دموی آلپاری با حساب واقعی در پول مجازی است که در اختیار دارید، در غیر اینصورت همه چیز در این دو حساب شبیه به هم است.

شماره کابین آلپاری

اگر نیاز به پیدا کردن شماره کابین خود در بروکر آلپاری دارید، وارد پنل کاربری شوید. در گوشه بالا سمت راست جایی که اسمتان نوشته شده، جلوی عنوان پروفایل یک کد وجود دارد که همان کد پنل کاربری شما است.

شماره کابین آلپاری
اگر نیاز به پیدا کردن شماره کابین خود در بروکر آلپاری دارید، وارد پنل کاربری شوید.

معمولاً برای ثبت نام در سایت آی بی ها یا صحبت با پشتیبانی ممکن است که به شماره کابین خود نیاز داشته باشید.

حساب اسلامی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری برای تریدرهای مسلمان امکان استفاده از حساب اسلامی را نیز فراهم کرده است. حساب اسلامی Alpari، حسابی است که شامل سوآپ یا بهره شبانه نمی‌شود. برای افتتاح حساب اسلامی در این بروکر باید یک حساب در پلتفرم متاتریدر 4 باز کنید و سپس برای استفاده از حساب اسلامی درخواست دهید. با استفاده از این حساب، شما از امکان معاملات جفت ارزها تا 30 روز و شاخص‌ها تا 7 روز برخوردار می‌شوید. بنابراین حساب اسلامی در این بروکر نوعی حساب موقت است.

آموزش واریز و برداشت بروکر آلپاری

واریز و برداشت در بروکر آلپاری به دو صورت انجام می‌شود، شما می‌توانید از طریق تاپ چنج یا یکی از روش‌هایی که در عکس زیر آماده این کار را انجام دهید.

واریز و برداشت در بروکر آلپاری
واریز و برداشت در بروکر آلپاری

اما روش اصلی واریز و برداشت ریالی برای کاربران ایرانی از طریق پشتیبانی تلگرام بروکر آلپاری انجام می‌شود. 

واریز و برداشت در بروکر آلپاری
برای واریز و برداشت در بروکر آلپاری به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی خواهید داشت.

برای واریز یا برداشت از طریق تله پی (TelePay) لطفاً از طریق تلگرام به شماره زیر پیام بدهید تا راهنمای واریز و برداشت به شما اعلام شود:

شماره تلگرام: 0035797657622 

توجه داشته باشید که حداقل واریز از این روش مبلغ 10 میلیون تومان یا معادل دلاری این مبلغ با توجه به نرخ لحظه‌ای و حداقل برداشت مبلغ 5 دلار می‌باشد، واریز و برداشت از این روش صرفاً در روزهای کاری (دوشنبه تا جمعه از ساعت 9:00 الی 18:00 به وقت ایران) انجام می‌شود. برای آموزش واریز و برداشت در این بروکر ما توصیه می‌کنیم مقاله آموزش واریز و برداشت در بروکر آلپاری را مطالعه کنید.

حداقل برداشت از آلپاری

حداقل برداشت بستگی به درگاه شما و همچنین میزان کارمزدی که بابت آن کم می‌شود دارد. اما برای روش‌هایی که ایرانیان می‌توانند از آنها استفاده کنند حداقل 10 دلار است. شما از طریق ارزهای دیجیتال و تاپ چنج می‌توانید برداشت خود را از حساب بروکر آلپاری انجام دهید.

حداقل واریز از آلپاری

برای اینکه بتوانید یک حساب معاملاتی در بروکر آلپاری داشته باشید، حداقل باید 1 دلار در حساب سنت یا میکروی آن واریز کنید تا حساب ایجاد شود. اما از طرفی کاربران ایرانی می‌توانند از طریق درگاه TCpay با حداقل واریز 10 دلار حساب خود را در بروکر آلپاری شارژ نمایند.

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری شما برای معامله‌ کردن به پلتفرم‌های حرفه‌ای چون متاتریدر 4 و متاتریدر 5 دسترسی خواهید داشت. این پلتفرم‌ها، قابل دانلود برای نسخه‌های ویندوز، اندروید و iOS می‌باشند. همچنین بروکر آلپاری در تریدینگ ویو نیز در گذشته قایل دسترسی بود. همچنین می‌توانید دانلود متاتریدر 5 بروکر آلپاری برای ویندوز را نیز مطالعه کنید.

دانلود متاتریدر 4 آلپاری اندروید

اگر می‌خواهید متاتریدر را روی دستگاه اندروید خود نصب کنید، با تلفن همراه وارد پنل کاربری خود در آلپاری شوید، سپس از منوی سمت را روی گزینه پلتفرم‌های تجاری کلیک کنید.

دانلود متاتریدر 4 آلپاری اندروید
با تلفن همراه وارد پنل کاربری خود در آلپاری شوید، سپس از منوی سمت را روی گزینه پلتفرم‌های تجاری کلیک کنید.

وقتی وارد بخش دانلود شدید، در پایین صفحه همانطور که در عکس بالا می‌بینید می‌توانید پلتفرم متاتریدر 4 نسخه اندروید را انتخاب کرده و دانلود کنید.

دانلود متاتریدر 5 آلپاری اندروید

برای دانلود متاتریدر 5 آلپاری برای اندروید باید با گوشی خود وارد سایت شوید تا مستقیماً بتوانید آن را روی موبایل خود نصب کنید. سپس پنل کاربری خود را بالا بیاورید، از منو وارد بخش پلتفرم‌های تجاری شوید و سپس در بخش متاتریدر، روی گزینه متاتریدر 5 برای اندروید کلیک کنید تا نصب این پلتفرم روی موبایل شما شروع شود.

دانلود متاتریدر 4 آلپاری ویندوز

برای دانلود متاتریدر 4 آلپاری برای نسخه ویندوز هم باید به همین ترتیب از بخش پلتفرم‌ها وارد شوید، سپس تب پلتفرم متاتریدر 4 را انتخاب کرده و روی دانلود پلتفرم کلیک کنید تا نسخه متاتریدر 4 برای ویندوز را دانلود نمایید.

دانلود متاتریدر 5 آلپاری ویندوز

برای دانلود متاتریدر 5 در بروکر آلپاری از بخش پنل کاربری خود روی گزینه دریافت متاتریدر کلیک کنید تا وارد بخش پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری شوید.

دانلود متاتریدر 5 آلپاری ویندوز
برای دانلود متاتریدر 5 در بروکر آلپاری از بخش پنل کاربری خود روی گزینه دریافت متاتریدر کلیک کنید.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، روی بخش متاتریدر 5 کلیک کنید و دانلود پلتفرم را بزنید تا نسخه متاتریدر 5 برای ویندوز را دانلود نمایید.

حساب پم در بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری فقط سیستم پم تریدینگ یا همان صندوق سرمایه گذاری وجود دارد.

حساب پم بروکر آلپاری
ایجاد حساب پم بروکر آلپاری

شما در این روش می‌توانید یک حساب سرمایه گذاری ایجاد کنید و پس از مشاهده صندوق‌های برتر، تصمیم بگیرید روی یکی از آنها سرمایه گذاری کنید.

بهترین حساب‌های پم در بروکر آلپاری
بهترین حساب‌های پم در بروکر آلپاری

به این نکته توجه کنید که ضررها برای همه اعضای صندوق است و سود نیز طبق فرمول و درصدی که هر صندوق دارد، بین سرمایه گذار و مدیر صندوق تقسیم می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مفاله حساب پم بروکر آلپاری را مطالعه کنید.

اسپرد و کمیسیون بروکر آلپاری

حساب‌هایی که در آلپاری دارای کمیسیون می‌باشد، حساب ECN و Pro ECN است. میزان کمیسیون آن نیز 1.5 دلار در هر طرف معامله به ازای یک میلیون دلار است. اما اسپرد در این بروکر برای هر حساب تفاوت دارد و برخی شناور و برخی ثابت هستند. برای مثال اسپرد حساب نانو، ثابت و معادل 2 پیپ و اسپرد حساب‌های استاندارد، 0.3 پیپ است. حساب‌های ECN و پرو نیز دارای اسپرد شناور هستند. برای اینکه کمیسیون و اسپرد بروکر آلپاری را به طور دقیق متوجه شوید، باید مشخصات حساب معاملاتی که میخواهید ایجاد کنید را چک کنید.

کارمزد بروکر آلپاری

بروکر آلپاری دارای سیستم واریز و برداشت بسیار متفاوت است که می‌توانید ازطریق آن نقل و انتقالات خود را انجام دهید. مسئله اصلی در هنگام واریز و برداشت، کارمزد آن است که ممکن است برای کاربران مهم باشد. در جدول زیر ما شرحی از میزان کارمزد واریز و برداشت در بروکر آلپاری را برای شما آورده‌ایم:

کارمزد واریز بروکر آلپاری

روش واریز

کارمزد واریز

واریز وجه از طریق بانک

کارمزد بانک شما

کارت بانکی سیستم پرداخت آمریکا

%2.5

AdvCash

0%

Skrill

کارت اعتباری: 2.4% + 0.29 EUR
کیف EUR 0.29 + %1.4:Skrill

GC Pay

0%

کارت بانکی سیستم پرداخت بین‌المللی

%2.5

WebMoney

USD / EUR 10% + 0.8%
(max 50 USD / 50 EUR)

NETELLER

USD: %4
EUR: %2.5

TC کیف پول

0%

کارمزد روش برداشت بروکر آلپاری

روش برداشت

کارمزد برداشت

GC Pay

0%

کارت بانکی سیستم پرداخت بین‌المللی

برداشت وجه از طریق بانک

0.1% ‏ ‏(min 13 USD / 10 EUR, max 30 USD / 22 EUR‏)

AdvCash

2%

WebMoney

0.8% (max 50 USD / 50 EUR)

Skrill

%2.5

NETELLER

0%

TC کیف پول

0%

اتوچارتیست آلپاری

اتوچارتیست یک پلاگین معاملاتی است که بازار را به صورت مداوم اسکن می‌کند و الگوهای معتبر معاملاتی را در جفت ارزهای مختلف به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران بروکر آلپاری می‌توانند از اتوچارتیست به صورت کاملاً رایگان استفاده کنند. اتوچارتیست آلپاری یکی از امکانات ویژه‌ای است که اکثز کاربران آلپاری از آن خبر ندارند.

دارایی های قابل معامله در آلپاری

بروکر آلپاری عامل اتصال شما به بازار فارکس برای معامله نمادهای معاملاتی است. تعداد دارایی های قابل معامله در حساب‌های مختلف آلپاری با هم تفاوت دارند. برای مثال شما در حساب‌های استاندارد و نانو به 33 جفت ارز و در حساب‌های ECN و Pro ECN به 46 جفت ارز دسترسی خواهید داشت.

دارایی های معاملاتی بروکر آلپاری
بروکر آلپاری نمادهای معاملاتی زیادی در بخش های فلزات، جفت ارزها، سهام، شاخص و کالا را به کاربران خود ارائه می‌کند.

شما همچنین از طریق این بروکر می‌توانید به معامله فلزات طلا و نقره بپردازید. امکان معامله بر اساس 11 شاخص جهانی از دیگر ویژگی‌های بروکر Alpari است. اما در زمینه معاملات CFD تعداد CFD های قابل دسترسی در حساب‌ها از 25 تا 55 نماد متفاوت است. معامله بیت کوین در آلپاری نیز قابل انجام است.

دریافت ۳ جایزه معتبر از نمایشگاه اکسپو دبی 2022

نمایشگاه اکسپو دبی مشهورترین رویداد در خاورمیانه برای سرمایه گذاران و رهبران صنعت فارکس است که در آن آلپاری جایزه بهترین کارگزاری جهانی چند دارایی را دریافت کرد.

آلپاری در اکسپو 2022
بروکر آلپاری در نمایشگاه اکسپو دبی 2022

در ماه نوامبر، آلپاری در پنجمین نمایشگاه سرمایه گذاری چشم انداز هوشمند مصر شرکت کرد. در طول این رویداد 3 روزه، بروکر آلپاری از هزاران بازدیدکننده در فضای نمایشگاهی اختصاصی خود در اسکندریه و قاهره استقبال کرد و توانست جایزه بهترین کارگزار فارکس را دریافت کند همچنین مدیر منطقه ای آلپاری، آقای مکس فین، نیز جایزه بهترین مدیر منطقه ای را دریافت کرد.

پشتیبانی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری پشتیبانی را از طریق مختلفی برای کاربران فارسی زبان در نظر گرفته است. شما می‌توانید وارد سایت شوید و از طریق چت با کارشناسان آن صحبت کنید، همچنین شما می‌توانید از طریق وایبر، ایمو، تلگرام، واتساپ و تماس تلفنی با پشتیبانان سایت ارتباط بگیرید.

شماره تماس00442045771951

ایمیل: info@alpari.com

ورشکستگی بروکر آلپاری

اگر در اینترنت درباره بروکر آلپاری تحقیقی کرده باشید، حتماً خبر ورشکستگی این شرکت را شنیده‌اید، اما اصل موضوع ورشکستگی آلپاری عموماً با شایعاتی که پخش شده است بسیار متفاوت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که این مسئله را برای شما به صورت شفاف بیان کنیم.

در محدوده سال 2015 یکباره فرانک سوئیس در برابر دلار یک سقوط بسیار بزرگ و ناگهانی را تجربه کرد که سبب شد بیشتر کارگزاری‌های جهان از جمله بروکر آلپاری دچار مشکل در بازپرداخت به کاربران شود. این سقوط حتی روی اعتبار چند بانک آمریکایی و اروپایی تاثیر منفی گذاشت و حتی این موسسات مالی برای جبران خسارت از دولت‌های مرکزی خود، درخواست کمک کردند. آسیبی که بروکر آلپاری در این اتفاق دید فقط مربوط به شعبه آلپاری در لندن می‌شد که توسط FCA رگوله شده بود. جالب است که حتی با وجود این اتفاق، شعبه لندن بروکر آلپاری پول تمامی کاربران را پرداخت کرد و ضرر اصلی متوجه سهام‌داران ارشد شرکت شد. اما شعبه اصلی آلپاری که در روسیه قرار دارد و به کاربران ایرانی نیز از همان شعبه خدمات ارائه می‌شود، هیچ مشکل خاصی پیش نیامده است.

آیا آلپاری مارکت میکر است؟

بروکر آلپاری هم یک نوع بروکر مارکت میکر است، اما در بروکر آلپاری چندین نوع حساب وجود دارد که به جز حساب های ECN که مستقیم به بازار وصل می‌شود، بقیه حساب های این بروکر بازار ساز یا همان مارکت میکر است.

بروکر آلپاری برای ایرانیان

بروکر آلپاری سال‌هاست که علیرغم تحریم‌های بین‌المللی خدمات خود به ایرانیان را قطع نکرده است. از طرف دیگر، ایجاد پشتیبانی فارسی باعث شده تا کاربران ایرانی زیادی با این بروکر همکاری کنند. بنابراین می‌توان گفت که بروکر Alpari برای ایرانیان یک بروکر کاملا مناسب و قابل اعتماد است.

نظرات درباره بروکر آلپاری

به طور کلی نظر بیشتر کاربرانی که در این بروکر کارکرده‌اند، مثبت بوده است. به‌خصوص برای تریدرهای ایرانی که با توجه به تحریم‌ها امکان استفاده از یک بروکر سطح اول جهانی را ندارند، آلپاری تقریباً بهترین گزینه برای ثبت نام و معامله در فارکس است. به طور کلی نظرات منفی زیاد یا قابل توجهی متوجه بروکر آلپاری نیست به ویژه در بین ایرانیان، آلپاری یک بروکر سالم و محبوب است.

ساعت کار بروکر آلپاری

شما به عنوان یک کاربر بروکر آلپاری به صورت 24 ساعته به تمامی امکانات سایت و پنل کاربری خود دسترسی دارید، اما پشتیبانی بروکر به زبان فارسی فقط از ساعت 9 صبح تا 10 شب از دوشنبه تا جمعه فعال است. دقت داشته باشید که چت آنلاین سایت آلپاری دارای یک دستیار هوش مصنوعی است که می‌تواند به برخی از سوالات شما پاسخ دهد.

آنچه در بررسی معرفی بروکر آلپاری خواندیم

درباره بروکر آلپاری می‌توان گفت که این بروکر یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی ایرانیان به بازار فارکس است. Alpari همچنین بالاترین میزان جذب کاربران ایرانی را در بین بروکرهای فارکس دارد. از دیگر مزایای بروکر آلپاری می‌توان به امکان افتتاح حساب دمو، ارائه ربات معامله‌گر، وجود حساب PAMM، تنوع بالای حساب‌ها، ارائه حساب‌های متنوع بدون کمیسیون، اسپردهای اندک و پلتفرم‌های متنوع اشاره کرد.

منبع: alpari.com

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

سلب مسئولیت: هیچ بروکری کامل و بی نقص نیست، ما صرفا شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین بروکر را انتخاب کنید. ایران ریبیت در برابر تصمیمات شما مسئولیتی ندارد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۳۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *