5/5 - (6 امتیاز)
معرفی و بررسی بروکر نورد اف ایکس

معرفی و بررسی بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس حدود 15 سال است که فعالیت خود را در بازار فارکس از سال 2008 به بعد شروع کرده و توانسته جوایز بین‌المللی مهمی را در این زمینه کسب کند. این بروکر همیشه سعی داشته تا با ارائه حساب‌های معاملاتی مختلف و ایجاد شرایط معاملاتی حرفه‌ای، تریدرهای سراسر جهان را به خود جذب کند. این بروکر حدود 16 زبان زنده جهان از جمله فارسی را مورد پشتیبانی قرار داده است. برای اینکه بروکر NordFX را بهتر بشناسید، ما سعی کردیم به صورت کامل آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

تاریخچه و سابقه بروکر نورد اف ایکس

متاسفانه در خود سایت رسمی بروکر صحبت چندانی درباره جزییات سابقه و تاریخچه بروکر نورد اف ایکس نیامده است. این بروکر تا حد زیادی بخصوص برای ایرانیان گمنام است. اما طی تحقیقاتی که از این بروکر به عمل آمده فعالیت این بروکر با ثبت شرکت در کشور وانواتو (Vanuatu) شروع شده است و در ابتدای مسیر خود تمرکزش را روی جذب تریدرهای بخش شرق آسیا قرار داده است. این بروکر مدعی است که در 100 کشور جهان فعال است و بیش از 1 میلیون حساب کاربری در آن ایجاد شده که البته برای ما قابل راستی آزمایی نبود. بروکر نورد اف ایکس برای پشتیبانی از کاربران خود دفاتر مجازی و حقیقی در روسیه، تایلند، هند، چین و سریلانکا افتتاح کرده و در چند سال گذشته زبان فارسی را نیز به سایت و پشتیبانی خود اضافه کرده است.

اعتبار بروکر نورد اف ایکس

شرکت NordFX در کشور وانواتو ثبت شده و ظاهراً توانسته از VFSC که مربوط به نظارت بر خدمات مالی است مجوز بگیرد. این بروکر همچنین با نام دیگری نیز ثبت شرکت کرده که برای آن برند خود (NORDFX CY) توانسته رگوله CySEC را دریافت کند که البته این شرکت فقط به کاربران اروپایی خدمات می‌دهد.

در کل می‌توان اعتبار بروکر نورد اف ایکس را همانند سایر بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند، در سطح متوسط ارزیابی کرد که البته این مسئله کاملاً طبیعی است، زیرا ایران تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی است و بروکرهای معتبر اجازه ارائه خدمات‌دهی به ایرانیان را ندارند. برای اطلاع بیشتر از نوع بروکر خود می‌توانید به مقاله انواع بروکر مراجعه کنید.

بروکر نورد اف ایکس برای کدام کشور است؟

بروکر NordFX همان‌طور که گفته شد در کشور وانواتو (Vanuatu) ثبت شده است و می‌توان شرکت نورد را برای کشور وانواتو دانست، هرچند که این شرکت در کشورهای دیگر نیز دفتر دارد.

ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس

برای ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس، زمانی که وارد صفحه اصلی سایت این کارگزاری می‌شوید، باید روی دکمه باز کردن حساب معاملاتی کلیک کنید، بعد از آن وارد صفحه جدیدی به شکل زیر می‌شوید که در قسمت سمت چپ از شما خواسته می‌شود در شروع، هم‌زمان با ثبت نام، یک حساب معاملاتی واقعی یا دمو ایجاد کنید.

مرحله اول ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس
ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس

در مرحله بعدی طبق عکس زیر باید نوع حساب، اهرم معاملاتی، نام، نام خانوادگی، ایمیل و تلفن خود را وارد کنید. برای ورود یک حساب دمو در نورد اف ایکس کافی است و بعد از وارد شدن به پنل می‌توانید حساب را حذف کنید یا حتی حساب‌های دیگری بسازید، اما برای گذراندن این مرحله باید حتماً موارد گفته شده را پر کنید.

مرحله دوم ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس
ایجاد حساب برای ورود به بروکر نورد اف ایکس

بعد از این کار، یک یوزرنیم و پسورد به شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن، از بخش لاگین باید وارد سایت شوید.

ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس
برای اینکه شما بتوانید به پنل کاربری بروکر نورد اف ایکس دسترسی پیدا کنید، باید مراحل گفته شده را انجام دهید.

برای دسترسی کامل به پنل کاربری بروکر نورد اف ایکس باید مراحلی که داخل تصویر می‌بینید را بصورت کامل انجام دهید.

ورود به بروکر نورد اف ایکس

برای ورود به بروکر نورد اف ایکس می‌توانید از اکانت فیس بوک استفاده کنید یا اینکه بعد از ساخت یک حساب معاملاتی در بخش ثبت نام که بالاتر توضیح داده شد، با یوزرنیم و پسوردی که برایتان ایمیل می‌شود وارد حساب کاربری خودتان بشوید.

آموزش احراز هویت در بروکر نورد اف ایکس

یکی از مهم‌ترین کارها بعد از ثبت نام در بروکر NordFX این است که احراز هویت خود را خیلی زود انجام دهید تا بتوانید به تمامی امکانات این کارگزاری از جمله برداشت وجه دسترسی داشته باشید.

احراز هویت در بروکر نورد اف ایکس
احراز هویت در بروکر نورد اف ایکس (بارگذاری مدارک اثبات هویت و محل اقامت)

برای این کار لازم است تا از گوشه سمت چپ تصویر کلیک کنید و گزینه آپلود مدارک را بزنید تا صفحه‌ای مانند عکس بالا برای شما باز شود. در آنجا دو گزینه وجود دارد، یکی آپلود سند اثبات هویت و دیگری آپلود سند مدرک اثبات اقامت است. فیلدها را مرحله به مرحله انتخاب کنید، نام سند بارگذاری شده را بنویسید و عکس آن را در بخش انتقال فایل آپلود کنید. این کار را که انجام دهید باید یک روز منتظر بمانید تا مدارک ارسالی شما بررسی شود و سپس احراز هویت‌تان در بروکر نورد اف ایکس تکمیل گردد.

آموزش کار با بروکر نورد اف ایکس

برای اینکه به تمام امکانات بروکر نورد اف ایکس دسترسی داشته باشید بعد از ثبت نام باید به پنل کاربری خود بروید. طبق عکس زیر امکاناتی در این پنل در اختیار شما خواهد بود.

آموزش کار با بروکر نورد اف ایکس
آموزش کار با بروکر نورد اف ایکس

همان‌طور که در منوی سمت راست می‌بینید در اینجا می‌توانید عملیات‌های مالی، حساب‌ها، بخش پشتیبانی، برنامه همکاری معرف و… را مشاهده کنید که ما مرحله به مرحله آنها را در ادامه این متن به شما توضیح خواهیم داد.

آموزش واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس

در اکانت کاربری خود بخشی به نام واریز و برداشت وجود دارد که از آن طریق می‌توانید هم واریز و برداشت انجام دهید، هم سوابق تراکنش‌های خودتان را در آنجا بررسی کنید. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، این گزینه‌ها برای شما فعال شده است. حالا می‌خواهیم گزینه واریز وجه را توضیح دهیم.

مرحله اول واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس
بخش واریز و برداشت بروکر نورد اف ایکس

وقتی روی گزینه واریز کلیک کنید، صفحه‌ای به شکل زیر برای شما باز می‌شود. در بخش نوع تراکنش می‌توانید انتخاب کنید که قصدتان واریز است یا می‌خواهید برداشت کنید، انتقال داخلی انجام دهید یا عملیات واریز و برداشت را مستقیماً از ترمینال‌های معاملاتی انجام دهید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بخش دوم روش واریز از شما پرسیده می‌شود. در بروکر نورد اف ایکس برای ایرانیان روش‌های متنوعی از جمله تاپ چنج و ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها انتقال پول را انجام دهید. در گزینه آخر هم تعیین کنید که پولی که واریز می‌کنید کجا برود، آیا مستقیم به یک حساب معاملاتی منتقل شود یا به کیف پول شما.

مرحله دوم واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس
واریز وجه در بروکر نورد اف ایکس

سپس در مرحله بعد میزان پولی که می‌خواهید واریز کنید را به دلار وارد کنید. بعد روی دکمه واریز وجه کلیک کنید تا به درگاه مربوطه هدایت شوید و بتوانید پول را انتقال دهید.

مرحله سوم واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس
واریز وجه در بروکر نورد اف ایکس

مراحل برداشت از حساب هم به همین شکل واریز انجام می‌شود، یعنی شما ابتدا روش برداشت را مشخص می‌کنید، سپس مبلغ و در نهایت اینکه از کدام حساب یا کیف پول برداشت شود را انتخاب می‌کنید.

واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس
برای واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی خواهید داشت.

برای واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی دارید. برای واریز و برداشت ریالی در بروکر نورد اف ایکس کلیک کنید.

مزایا بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس را می‌توان یک بروکر متوسط دانست که البته دارای مزایای نسبتاً قابل توجهی است. اگر بخواهیم این مزایا را به صورت تیتروار نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایا و معایب بروکر نورد اف ایکس
بروکر نورد اف ایکس مزایای بسیاری دارد که می‌توانید با افتتاح حساب در این بروکر به این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید.
  • اهرم‌های بالا تا 1:1000
  • اسپردهای پایین
  • دسترسی سریع به بازار
  • حساب ECN واقعی

این موارد را تنها برخی از مزایای کار با بروکر نورد اف ایکس است.

معایب بروکر نورد اف ایکس

مهم‌ترین عیبی که هنگام کار کردن با بروکر نورد اف ایکس به آن برخواهید خورد سیستم رابط کاربری سایت است که کمی ضعیف است و ممکن است چند روز اول کمی در این سایت گم شوید. اگر این مورد در بخش فارسی رفع شود می‌توان بروکر NordFX را یک بروکر بسیار خوب برای معاملات در نظر گرفت.

بروکر نورد اف ایکس یکی از بروکرهای است که چند سال گذشته با تمرکز بر بازار ایران و ارائه زبان فارسی سعی کرده تا به تریدرهای داخل ایران خدمات خوبی ارائه کند. این بروکر حساب‌های معاملاتی مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با اسپردهای جذاب و شناور سعی کرده تا تریدرهای زیادی را به خود جذب کند.

انواع حساب در بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس چند حساب معاملاتی با شرایط مختلف دارد که قبل از ایجاد آن‌ها بهتر است شرایط‌شان را بهتر بشناسید. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، انواع حساب در بروکر نورد اف ایکس آمده است که ما آن‌ها را  شرح خواهیم داد:

  1. حساب Fix
  2. حساب Pro
  3. حساب Zero
  4. حساب پس‌انداز
واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس
برای واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی خواهید داشت.

در ادامه بیشتر به بررسی این حساب‌ها می‌پردازیم:

حساب fix

حساب معاملاتی فیکس معمولی‌ترین حساب بروکر نورد اف ایکس است که با 10 دلار پرداختی می‌توانید آن را باز کنید، اهرم معاملاتی این حساب تا 1:1000 قابل افزایش است و دقت قیمت آن 4 رقم اعشار است. اسپرد این حساب شناور و بالای 2 پیپ است و موجودی حسابتان هم به دلار و هم به بیت کوین قابل ایجاد است. این حساب کمیسیون ندارد.

حساب PRO

حساب پرو را با 100 دلار می‌توانید ایجاد کنید، اسپرد این حساب از 0.9 آغاز می‌شود و اهرم آن تا 1:1000 قابل افزایش است. دقت قیمت این حساب تا 5 رقم اعشار است و روی متاتریدر 4 ایجاد می‌شود.

حساب Zero

حساب زیرو یکی از حساب‌های جذاب کارگزاری نورد اف ایکس بخصوص برای اسکالپرها است. این حساب با 500 دلار ایجاد می‌شود و اسپرد آن از 0 پیپ است. اهرم معاملاتی این حساب تا 1:1000 است و دقت قیمت آن تا 5 رقم اعشار را نشان می‌دهد. معاملات در حساب zero دارای کمیسیون است که این کمیسیون 0.0035 به ازای هر معامله است.

حساب پس انداز

حساب پس‌انداز یا حساب سرمایه گذاری در واقع یک حساب معاملاتی نیست، بلکه حسابی است مانند حساب‌های بانکی که می‌توانید از آن سود دریافت کنید و بر اساس آن وام بگیرید. حداقل سرمایه گذاری روی این حساب 500 دلار است و میانگین بهره سالانه آن 30% است، بازپرداخت شما به صورت روزانه انجام می‌شود و بهره وام سالانه 3% دارد.

آموزش حساب اسلامی در بروکر نورد اف ایکس

حساب اسلامی به حسابی گفته می‌شود که اگر معاملات شما تا بسته شدن کندل روزانه باز بماند به شما بهره شبانه یا سوآپ تعلق نمی‌گیرد، در بروکر نورد اف ایکس تمامی حساب‌های معاملاتی موجود قابلیت آن را دارند که به حساب اسلامی یا swap-free تبدیل شوند، فقط کافی است، بعد از اینکه حساب معاملاتی خودتان را ایجاد کردید و قبل از اینکه بخواهید در آن ترید کنید، این موضوع را به پشتیبانی به همراه شماره حساب خود اطلاع دهید، تا آنها حسابتان را به یک حساب بدون سواپ تبدیل کنند.

بونوس بروکر نورد اف ایکس

بونوس یا پروموشن‌هایی که بروکرها ارائه می‌دهند معمولاً فصلی است. یعنی در مقطع‌های مختلفی زمانی که وارد سایتشان شوید، آنها را خواهید دید. بونوس بروکر نورد اف ایکس هم اینگونه است، گاهی مسابقات مهیجی با جوایز جذاب در این بروکر برگزار می‌شود و گاهی درصدی برای شارژ حساب روی اکانت معاملاتی شما اضافه می‌شود که قابل معامله است. برای اطلاع دائمی از این بونوس ها می‌توانید از لینک بونوس بروکر نورد اف ایکس که در همین پاراگراف گذاشته شده است استفاده کنید.

ریبیت بروکر نورد اف ایکس

هر معامله‌ای که باز می‌کنیم شامل پرداخت هزینه‌ای از جمله کمیسیون و اسپرد می‌شود که در طول ماه عدد قابل توجهی است. به همین دلیل بروکرهای معتبر سعی می‌کنند با طرح‌هایی در قالب کش بک یا ریبیت بخشی از این پول را به عنوان پاداش به شما برگردانند. ریبیت بروکر نورد اف ایکس هم به همین شکل است اما اگر می‌خواهید تا 55% بیشتر از حد معمول ریبیت یا کش بک دریافت کنید می‌توانید با ثبت نام در سایت ایران ریبیت و انتخاب بروکر نورد اف ایکس، این عدد را افزایش دهید. برای دریافت ریبیت ثبت نام کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر نورد اف ایکس روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

کمیسیون یا اسپرد نورد اف ایکس

کمیسیون و اسپرد همان هزینه معاملاتی است که شما پرداخت می‌کنید تا بتوانید معاملات را انجام دهید. برای اینکه متوجه شوید کمیسیون یا اسپرد بروکر نورد اف ایکس چه میزان است باید ابتدا مشخص شود که شما چه حساب معاملاتی را ایجاد می‌کنید، برای مثال در حساب FIX، اسپرد از 2 پیپ و اسپرد حساب zero از 0 پیپ شروع می‌شود، بنابراین، هر حساب معاملاتی دارای کمیسیون یا اسپرد مخصوص خودش است که معمولاً اسپرد به صورت شناور است.

کپی‌ تریدینگ نورد اف ایکس

یکی از ویژگی‌های مهم در بروکر NordFX، داشتن سیستم کپی تریدینگ و حساب پم است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. در سیستم کپی تریدینگ کارگزاری نورد اف ایکس همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، دو مسیر وجود دارد، یکی دریافت سیگنال معاملاتی و دیگری تبدیل شدن به معامله‌گر حرفه‌ای است. اگر شما فقط سرمایه‌گذار هستید و می‌خواهید معاملات معامله‌گران برتر، روی حساب شما کپی شود باید گزینه سمت راست را انتخاب کنید، یک حساب کاربری بسازید و سپس از جدول رنکینگ تریدرها یک نفر را انتخاب کرده و به او متصل شوید.

کپی تریدینگ در بروکر نورد اف ایکس
ثبت نام در سرویس کپی ترید بروکر نورد اف ایکس

اما اگر تریدر حرفه‌ای هستید، می‌توانید حساب معاملاتی خود را در معرض دید همه سرمایه‌گذاران قرار دهید و با تعیین شرایط تقسیم سود، اجازه دهید تا دیگران معاملات شما را در حسابشان کپی کنند.

اما روش دوم، استفاده از سرویس PAMM است، در اینجا نیز دو مسیر وجود دارد یکی به عنوان سرمایه‌گذار و دیگری به عنوان مدیر حساب. سرویس پم بروکر NordFX مانند صندوق سرمایه گذاری است، عده‌ای پولی را در یک حساب جمع می‌کنند و مدیر حساب با آن پول به معامله می‌پردازد و سود بین اعضا تقسیم می‌شود. اگر می‌خواهید مدیر حساب باشید، می‌توانید یک حساب معاملاتی پم ایجاد کنید، پول را در آن واریز کنید و معاملات را انجام دهید تا نتیجه کار شما توسط دیگران دیده شود و سرمایه‌گذاران روی شما سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق سرمایه گذاری پم بروکر نورد اف ایکس
صندوق سرمایه گذاری پم بروکر نورد اف ایکس

اگر هم فردی هستید که فقط قصد سرمایه گذاری دارید، می‌توانید با دیدن لیست بهترین مدیران حساب بروکر نورد اف ایکس، روی هر کدام که مدل کاری‌ آن بیشتر توجه شما را جلب کرد سرمایه گذاری کنید.

دارایی های قابل معامله‌ نورد اف ایکس

همان‌طور که در صفحه ابزارهای معاملاتی بروکر NordFX مشاهده می‌کنید، حدود 35 جفت ارز فارکس، دو نماد انرژی و چند نماد شاخص معاملاتی مهم جهان را برای معامله در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دارایی های معاملاتی بروکر نورد اف ایکس
بروکر نورد اف ایکس نمادهای معاملاتی زیادی در بخش های فلزات، جفت ارزها، سهام، شاخص و کالا را به کاربران خود ارائه می‌کند.

هرچند که نمادهای معاملاتی که در اختیار دارید در حساب‌های معاملاتی مختلف متفاوت است.

پلتفرم های معاملاتی در بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس فقط یک پلتفرم معاملاتی را که متاتریدر 4 است در اختیار شما قرار می‌دهد، البته این پلتفرم محبوب‌ترین سیستم ترید در دنیای فارکس است و بیشتر معامله گران جهان از آن استفاده می‌کنند.

پلتفرم های معاملاتی بروکر نورد اف ایکس
بروکر نورد اف ایکس پلتفرم متاتریدر 4 را به کاربران خود ارائه می‌کند.

شما می‌توانید متاتریدر 4 را به صورت معمولی یا نسخه مولتی ترمینال برای اندروید، iOS، ویندوز و مک دانلود کنید و با یوزر نیم و پسوردی که از سایت پس از ایجاد حساب کاربری می‌گیرید به بازار متصل شوید.

پشتیبانی بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس سعی داشته تا بتواند از طریق پشتیبانی همواره پاسخگوی مشتریان خود باشد، شما برای پشتیبانی باید وارد سایت شوید و از طریق چت کردن با کارشناسان سایت مشکلات خود را در میان بگذارید و بتوانید مشکل خود را حل کنید.

پشتیبانی بروکر نورد اف ایکس
پشتیبانی بروکر نورد اف ایکس

همچنین از طریق ایمیل نیز می‌توانید تماس باشید. به خاطر داشته باشید که بروکر نورد اف ایکس فقط از روزهای دوشنبه تا جمعه شب، پشتیبانی فعال برای ایرانیان دارد.

بروکر نورد اف ایکس برای ایرانیان

بروکر نورد اف ایکس چند سالی است که زبان فارسی و پشتیبانی فارسی را به سایتش اضافه کرده و کاربران ایرانی از طریق تاپ چنج و همچنین ارزهای دیجیتال می‌توانند واریز و برداشت خود را به آسانی انجام دهند. شما به عنوان یک کاربر ایرانی همان ابتدای ثبت نام باید احراز هویت خود را انجام دهید تا به تمامی امکانات این سایت دسترسی داشته باشید. سطح اعتبار این بروکر برای ایرانیان مانند دیگر کارگزاری‌هایی است که با افراد داخل ایران کار می‌کنند و می‌توان تا حدی به این بروکر اعتماد کرد.

آنچه در بررسی بروکر نورد اف ایکس خواندیم

بروکر NordFX از سال 2008 با ثبت شرکت در کشور وانواتو فعالیت خود را آغاز کرده و طی 15 سال فعالیت مستمر سعی داشته تا خدمات خود را بهبود ببخشد. این بروکر بیش از 16 زبان زنده دنیا را مورد پوشش قرار می‌دهد. بروکر نورد اف ایکس حساب‌های معاملاتی و ابزارهای معاملاتی متنوعی را به مخاطبان خود عرضه می‌کند تا بتوانند شرایط معاملاتی خوبی را تجربه کنند. در کل می‌توان بروکر نورد اف ایکس را یک کارگزاری سطح متوسط دانست که کاربران می‌توانند با آن کار کنند.

منبع: nordfx.com

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

سلب مسئولیت: هیچ بروکری کامل و بی نقص نیست، ما صرفا شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین بروکر را انتخاب کنید. ایران ریبیت در برابر تصمیمات شما مسئولیتی ندارد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *