5/5 - (2 امتیاز)

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال

تقریباً برای همه بازارهای مالی، زمانی از روز وجود دارد که اکثر معاملات در آن انجام می‌شود و سود بیشتری به دست می‌آید. به عنوان مثال، بیشترین حجم در بازار سهام اندکی پس از باز شدن بازار اتفاق می‌افتد. معامله‌گران باید از این اطلاعات مهم آگاه باشند. با این حال، نتیجه گیری در مورد بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی کمی دشوارتر است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال

آشنایی با ساعات بازار کریپتو

از آنجایی که ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و هیچ نهاد واحدی بر قوانین ترید آن حاکم نیست، این بازار 7 روز هفته و 24 ساعته باز است. کریپتو هرگز بسته نمی‌شود و دائماً در حال حرکت است، حتی در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و نیمه شب. با این حال، زمانی از روز می‌تواند بر سوددهی شما تاثیر بیشتری بگذارد، زیرا ترید ارز دیجیتال در طول روز یکنواخت نیست و در ساعات خاصی تغییر می‌کند.

عوامل انتخاب بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال

بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال می‌تواند وابسته به فاکتورهای مختلفی باشد. شما باید این عوامل را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها ترید کنید.

عوامل انتخاب بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال
انتخاب بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال می تواند باعث موفقیت شما در بازارهای مالی شود.

عوامل انتخاب بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال عبارت اند از:

  • میزان نقدینگی ارزها؛
  • میزان نوسانات؛
  • کارمزد؛
  • افق زمانی.

در ادامه هریک از این عوامل را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم:

میزان نقدینگی ارزها

نقدینگی یا ورود و خروج از معاملات با قیمتی تا حد امکان نزدیک به قیمت فعلی بازار، عاملی است که باید هنگام معامله ارزهای دیجیتال در نظر گرفت. آگاهی از قیمت‌گذاری رمزارزها می‌تواند به شما این امکان را بدهد که در هر معامله، سود بیشتری را مشاهده کنید.

میزان نوسانات

نوسان، میزان جابه‌جایی قیمت یک ارز خاص در یک دوره زمانی معین را اندازه‌گیری می‌کند که در طول روز متفاوت است. بازار در زمان‌های خاص سریع‌تر و در زمان‌های دیگر کندتر نوسان می‌کند، که بر استراتژی‌های معاملاتی تاثیر می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان نوسانات مقاله کدام جفت ارز بیشترین نوسان را دارد؟ را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کارمزد

بیشتر بلاکچین‌ها از ساختار کارمزد متغیری استفاده می‌کنند که مشروط به عرضه و تقاضا است. به عنوان مثال، اگر افراد زیادی به دنبال انجام معاملات هستند، کارمزد کمتر است. در برخی از رمزارزها مانند اتریوم، کارمزدها بسته به زمان روز و هفته‌ای که معامله می‌کنید، بسیار متفاوت است.

افق زمانی

اگر به دنبال باز کردن معامله و نگهداری طولانی مدت یک رمزارز هستید، ممکن است روز یا ساعت دقیق ترید، چندان مهم نباشد، زیرا قیمت توکن احتمالاً در ماه‌ها یا سال‌های آینده بسیار تغییر خواهد کرد. اما معاملات کوتاه مدت انعطاف کمتری در مورد زمان ارائه می‌دهند.

نحوه زمان بندی بازار ارزهای دیجیتال

در جریان باشید که بازار ارز دیجیتال مدام در حال تغییر است و نسبت به انتشار اخبار بسیار حساس می‌باشد. انتشار اخبار مهم می‌تواند منجر به افزایش نوسانات شود و یک مسیر عالی برای سود را باز کند. به طور کلی تریدرهای کریپتو معمولاً بازار را به یک بازار نزولی یا یک بازار صعودی تقسیم می‌کنند و برای تصمیم‌گیری در مورد معاملات بر این دسته‌بندی‌ها تکیه دارند.

نحوه زمان بندی بازار ارزهای دیجیتال
انتخاب زمانبندی اشتباه یکی از دلایلی است که تریدر های تازه‌وارد به بازارهای مالی ضرر می کنند.

ضمنا در دنیای ارزهای دیجیتال، معامله‌گران بزرگ به عنوان نهنگ‌ها شناخته می‌شوند و از آنجایی که بلاکچین عمومی است، همه معاملات برای همه تریدرها قابل مشاهده است. پس توانایی ردیابی معاملات نهنگ‌ها می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد. با دنبال کردن نهنگ‌ها و قرار دادن معاملات مشابه، معاملات شما می‌توانند فرصت‌هایی سود بیشتری ایجاد کنند.

یکی دیگر از موارد مهم در زمان‌بندی ترید ارزهای دیجیتال، اندیکاتورها هستند. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال می‌توانند ابزار مفیدی برای معامله‌گران باشند. این ابزارها از انواع تکنیک‌های آماری برای ارائه داده‌های بیشتر در مورد بازارها استفاده می‌کنند تا پیش‌بینی روند  قیمت ساده‌تر شوند. بنابراین با دیدن اطلاعات دقیق‌تر اندیکاتورها، معامله‌گران به طور بالقوه می‌توانند حرکت‌های بزرگ را قبل از وقوع ببینند و سود کسب کنند. 

صرافی‌های ارز دیجیتال، طبق پروتکل‌ها، وظایفی را بر عهده دارند که باید به‌طور کامل اجرا شوند. قبل از انتخاب صرافی خود مقاله بهترین صرافی برای ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

از آنجایی که ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و هیچ نهاد واحدی بر قوانین ترید آن حاکم نیست، این بازار 7 روز هفته و 24 ساعته باز است. اما به طور کلی، می‌توانیم اینگونه بگوییم که زمان‌هایی که بیشترین نقدینگی و نوسان بازار وجود دارد، بهترین نقاط ورود و خروج از معاملات کریپتو است.

بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال

اکنون بیایید نگاهی به بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال بیندازیم. قبل از بررسی بیشتر بهتر است بدانید که به طور کلی، در زمان‌هایی که بیشترین نقدینگی و نوسان بازار وجود دارد، می‌توانیم به معامله ورود کنیم یا از آن خارج شویم و سود بگیریم. اگر به ترید ارز دیجیتال علاقه دارید مقاله آموزش گام به گام ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال
بهترین زمان برای معامله ارزهای دیجیتال ساعات باز شدن بازار فارکس در کشورهایی است که تاثیر زیادی بر بازارهای جهانی دارند.

در ادامه به طور دقیق این زمان‌ها را بررسی خواهیم کرد:

بهترین ساعت روز برای ترید ارز دیجیتال

در چند سال اول، ترید در کریپتو تحت سلطه معامله‌گران آسیایی بود، به این معنی که بهترین زمان معامله به هنگام نیمه شب در ایالات متحده آمریکا بود. پس از آن به مرور حجم معاملات بیشتری را به نیمکره غربی آورده شده و زمان‌بندی تغییر کرد. در حال حاضر، بهترین زمان برای معامله معمولا در ساعات بازار سهام و فارکس در ایالات متحده است که از ساعت 9:30 صبح تا 4:00 بعد از ظهر به وقت آمریکا می‌باشد. به طور خاص، 9:30-10:00 صبح و 3:00-4:00 بعد از ظهر. ساعت‌هایی هستند که نوسانات معمولاً بالاترین میزان را دارند.

بهترین روز هفته برای ترید ارز دیجیتال

از آنجایی که سازمان‌های مالی بزرگ، حجم مناسبی را در بازارهای کریپتو هدایت می‌کنند، پس به طور دقیق‌تر، دوشنبه‌ها و جمعه‌ها که روز اول و آخر هفته هستند، بهترین روز برای ترید ارزهای دیجیتال می‌باشند و بیشترین نوسان را دارند. و تعطیلات آخر هفته حجم و نوسان کمتری دارند.

بهترین زمان ماه برای ترید ارز دیجیتال

یک روند کلی این است که قیمت ها در نیمه اول ماه افزایش می یابد و در نیمه دوم ماه کاهش می یابد. این حرکت برای همه توکن‌ها و همه ماه‌ها صادق نیست، اما می‌تواند به معامله‌گران در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

بهترین ماه سال برای معامله ارزهای دیجیتال

مانند سهام، رمزارزها هم در طول تابستان شاهد کاهش حجم هستند، زیرا بسیاری از معامله‌گران به تعطیلات می‌روند و روی معامله متمرکز نیستند. کریپتو در طول ماه‌های فصل بهار و پاییز بیشترین سود را دارد.

آنچه در مقاله بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال خواندیم:

در مقاله بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال به طور مفصل درباره بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال صحبت کردیم و این موضوع را از چند جنبه مورد بررسی قرار دادیم. در پایان بهترین ساعات، روز و ماه برای معامله در کریپتو در به تفصیل معرفی کردیم. با ترید در این زمان‌ها می‌توانید سوددهی خود را در بازار فارکس افزایش دهید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مطالب مرتبط ارز دیجیتال

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *