3/5 - (2 امتیاز)

فوروارد تست چیست؟

زمانی که شما یک استراتژی معاملاتی یا حتی یک اندیکاتور را در بازار زنده به صورت آزمایشی تست می‌کنید، در واقع در حال انجام فوروارد تست هستید. این کار برای سنجش وضعیت عملکرد ابزار معاملاتی مد نظر شما در شرایط حال حاضر بازار است. جالب است بدانید که به فوروارد تست (Forward Testing)، معاملات کاغذی نیز گفته می‌شود.

فوروارد تست

فوروارد تست در بازار فارکس

احتمالاً تاکنون کلمه بک تست را زیاد شنیده‌اید، زمانی که می‌خواهید از داده‌های قدیمی بازار برای تست یک اکسپرت، استراتژی یا اندیکاتور استفاده کنید در واقع بک تست می‌گیرید.

فوروارد تست
فوروارد تست (تست استراتژی در آینده بازار)

اما وقتی همین تست را در زمان حال و در بازار زنده انجام می‌دهید به آن فوروارد تست گفته می‌شود، تریدرهای حرفه‌ای بازار معتقد هستند که نتایج فوروارد تست قابل اعتمادتر است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چگونه فوروارد تست بگیریم؟

گرفتن فوروارد تست بسیار آسان است، شما هر پلتفرم معاملاتی که دارید را باز کنید، قوانین معاملاتی خود را مشخص کرده و هر لحظه که بازار در شرایط استراتژی شما قرار گرفت می‌توانید به طور فرضی با علامت‌گذاری روی چارت یک معامله باز کنید و در نهایت نتیجه را یادداشت نمایید. 

البته اگر شما در بروکری حساب دارید که امکان ایجاد حساب دمو را به شما داده است، می‌توانید برای فوروارد تست به راحتی در حساب دمو ترید را نیز انجام دهید. مهم‌ترین نکته فوروارد تست این است که می‌توانید نتایج را ژورنال نویسی کنید تا نقاط ضعف و قدرت را با روش معاملاتی یا ابزارتان را پیدا کرده و در نهایت تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید.

فرق بک تست و فوروارد تست چیست؟

تفاوت اصلی فوروارد تست و بک تست در زمان انجام آن است. هنگامی که در حال بک تست هستید گویی ابزار معاملاتی خود را با داده‌های قدیمی می‌سنجید و زمانی که در حال فوروارد تست هستید دارید از داده‌های جدید استفاده می‌کنید.

فرق بک تست و فوروارد تست در همین است. معمولاً نتایج فوروارد تست قابل اعتمادتر است زیرا بسیاری از اکسپرت‌ها، ربات‌ها، اندیکاتورهای سیگنال و … طوری تنظیم شده‌اند که نتایج جعلی در زمان بک تست به شما ارائه دهند و این کار را با Repaint کردن انجام می‌دهند.

فوروارد تست (Forward Testing) به کاربران کمک می‌کند تا بدون هیچ نگرانی و در آرامش کامل، روش یا ابزار معاملاتی جدید خود را در شرایط بازار زنده تست کنند و در نهایت با یادداشت نقاط ضعف یا قدرت سیستم خود، بتوانند آن را تقویت کنند.

مزایا و معایب فوروارد تست

فوروارد تست یک کار ضروری برای زمانی است که می‌خواهید از یک ابزار یا استراتژی معاملاتی جدید استفاده کنید. فوروارد تست کمک می‌کند تا به خوبی روش استفاده از استراتژی معاملاتی را تمرین کنید، نظم و انضباط در معامله را یاد بگیرید و هیچ‌گونه استرسی بابت ریسک مالی نداشته باشید.

اما مشکل فوروارد تست این است که احتمالاً بسیار زمان‌بر و خسته کننده است. مثلاً اگر بخواهید یک استراتژی را یک ماه تست کنید، باید هر لحظه روبه روی چارت نشسته باشید و فقط روی کاغذ معاملات پیش آمده را یادداشت نمایید. همچنین فوروارد تست چون به شما هیچ‌گونه استرس واقعی وارد نمی‌کند معمولاً نمی‌تواند شما را در شرایط واقعی معاملاتی قرار دهد.

آنچه در مقاله فوروارد تست خواندیم

آزمایش شرایط معاملاتی یا استراتژی معاملاتی در حال حاضر بازار که به عنوان معاملات کاغذی نیز شناخته می‌شود را فوروارد تست میگویند. این کار زمانی انجام می‌گیرد که شما به تازگی قصد دارید تا یک روش معاملاتی، اندیکاتور یا ربات را در بازار تست نمایید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۳ دیدگاه

  • شرایط و نوسانات بازار چقدر میتونه در بک تستینگ و فوروارد تستینگ تاثیرگذار باشه؟ برای حل این مشکل چه راهکاری پیشنهاد میدهید؟ آیا در روش های تستینگ خطا دارن؟ و میشه به اطلاعاتی که از این روش ها بدست میاریم اتکا کرد؟

  • من تازه میخام وارد بازار فارکس بشم میخاستم بدونم داشتن حساب دمو در بروکر چه کمکی به فوروارد تست گرفتن میکنه؟ فورواردتست گرفتن چه زمانی مناسب است و چه کمکی به معامله گران میکنه؟ ممنون میشم جواب بدید

    • سلام و عرض ادب، توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر شما در کارگذاری حساب دارید که امکان ساخت حساب مجازی را به شما داده است، این امکان را دارید که برای فوروارد تست به راحتی در حساب دمو ترید را نیز انجام دهید. مهم‌ترین نکته فوروارد تست این است که می‌توانید نتایح جاصل شده را ژورنال نویسی کنید تا نقاط ضعف و قدرت را با روش معاملاتی یا ابزارتان را پیدا کرده و در آخر تغییرات مورد نیاز را روی آن اعمال کنید. فوروارد تست (Forward Testing) این دسترسی را به معامله گران می دهد تا بدون هیچ استرسی و در آرامش کامل، روش یا ابزار معاملاتی جدید خود را در شرایط بازار زنده تست کنند و در آخر با یادداشت نقاط ضعف یا قدرت سیستم خود، بتوانند آن را تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *