4.9/5 - (10 امتیاز)

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال در ایران

ورود به هر بازاری با محدودیت‌هایی همراه است. این محدودیت‌ها شامل زمان، پول، مکان و... می‌شود. برای ترید ارزهای دیجیتال، یکی از محدودیت‌ها میزان سرمایه اولیه است. هر صرافی یک حداقل سرمایه متفاوت برای ورود به بازار تعیین می‌کند. در ادامه، سعی می‌کنیم بیشتر درباره حداقل سرمایه مورد نیاز برای ترید ارز دیجیتال صحبت کنیم.

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در ایران

انتخاب حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال کاملاً به خود فرد و انتظاراتش از توکن مورد نظر بستگی دارد. یکی از مسائل مهم در این بازار، کارمزدها است. اگر توکن انتخابی شما جزو ۱۰ توکن برتر بازار باشد، کارمزد بیشتری خواهید پرداخت، اما توکن‌هایی نیز وجود دارند که کارمزد کمتری دارند یا حتی بدون کارمزد هستند. پیشنهاد می کنم برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال مقاله بهترین زمان برای ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در ایران
حداقل سرمایه برای خرید ارزهای دیجیتال در ایران، مساله ای شخصی است و به انتظارات فرد بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری در توکن‌های برتر با مبالغ کمتر از یک میلیون تومان (۱۸ دلار) به دلیل کارمزدهای بالا، صرفه اقتصادی ندارد. برای این توکن‌ها بهتر است از مبالغ بالاتری استفاده کنید. در مقابل، توکن‌های با کارمزد کم، به دلیل نوسانات زیاد، می‌توانند بازدهی بیشتری داشته باشند و کارمزد کمتری نیز دارند. اما باید توجه داشته باشید که ترید توکن‌های کمتر شناخته‌شده ریسک بیشتری دارد. بنابراین، لازم است که این موارد را در تصمیم‌گیری خود مدنظر قرار دهید. 

صرافی‌های ارز دیجیتال، طبق پروتکل‌ها، وظایفی را بر عهده دارند که باید به‌طور کامل اجرا شوند. قبل از انتخاب صرافی خود مقاله بهترین صرافی برای ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بررسی حداقل میزان خرید در صرافی های ارز دیجیتال

با توجه به قوانین و سیاست‌های هر صرافی، مبالغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری ممکن است، متفاوت باشد. یکی از دلایل این تفاوت، رقابت شدید بین صرافی‌ها برای جذب مشتری بیشتر و ارائه خدمات بهتر است. با این حال، باید به امنیت صرافی نیز توجه کنید که در ادامه، به بررسی چند صرافی معتبر و حداقل سرمایه مورد نیاز در هر یک می‌پردازیم.

نام صرافی

حداقل خرید به دلار

حداقل مبلغ خرید به تومان

صرافی ارز دیجیتال کوکوین

1 دلار

50 هزار تومان

صرافی ارز دیجیتال کوینکس

10 دلار

500 هزار تومان

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

6 دلار

500 هزار تومان

صرافی ارز دیجیتال والکس

2 تا 3 دلار

100 هزار تومان

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

15 تا 20 دلار

700 هزار تومان

صرافی ارز دیجیتال بایننس

10 دلار

500 هزار تومان

برای به دست آوردن سرمایه بیشتر در بازار ارز دیجیتال، در اولین قدم نیاز به یک استراتژی تحلیلی دارید. باید برای خود یک چارچوب تحلیلی داشته باشید تا بتوانید مطابق آن در بازار عمل کنید. زمانی که موفق به تدوین استراتژی شدید، با ورود درست در جای مناسب می‌توانید در بازار به سود برسید.

بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجیتال

برای تعیین بهترین میزان مبلغ برای ترید در بازار ارز دیجیتال، باید چند فاکتور اساسی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، میزان ریسک توکن چقدر است و آیا بودجه‌ای که برای آن تعیین کرده‌اید، با ریسک‌های موجود سازگار است یا خیر. در ادامه به بررسی بخشی از این فاکتورها می‌پردازیم. اگر به ترید ارز دیجیتال علاقه دارید مقاله آموزش گام به گام ترید ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

نوع توکن انتخابی

قبل از ترید در بازار ارز دیجیتال، حتماً باید درباره توکن مورد نظر تحقیق کنید. این تحقیق شامل بررسی ارزش و ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در آن توکن است. اگر توکن مورد نظر ریسک بالایی داشته باشد، با سرمایه‌گذاری در آن، حساب خود را در معرض یک ریسک غیر منطقی قرار می‌دهید.

نوع توکن انتخابی ارز دیجیتال
نوع توکن انتخابی ارز دیجیتال در کنترل نهادهای مرکزی قدرت و وابسته به دولت‌ها است.

در چنین مواردی، می‌توانید با آگاهی از ریسک‌ها، مبلغ کمی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. بنابراین، دقت در میزان ریسک پروژه یکی از فاکتورهای مهم در تعیین میزان سرمایه است.

تعیین بودجه

پس از بررسی ریسک یک توکن و انتخاب مناسب‌ترین آن، باید مبلغی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید، از پس‌انداز یا پولی که به آن نیاز فوری ندارید، تامین شود. اگر از پولی استفاده کنید که از طریق وام، قرض و… به دست آمده، ریسک شما به مراتب بالاتر خواهد رفت. زیرا از نظر روانی تحت فشار قرار خواهید گرفت و ممکن است قبل از اینکه بازدهی مورد نظر از آن توکن حاصل شود، با یک کاهش کوچک و فشار مالی، مجبور به خروج از سرمایه‌گذاری شوید و از کسب سود محروم بمانید. بنابراین، تامین مالی برای ترید در بازار ارز دیجیتال از منابعی که فشار مالی به شما وارد نکند، بسیار اهمیت دارد.

چگونه سرمایه بیشتری برای ترید در بازار ارز دیجیتال را فراهم کنیم؟

برای به دست آوردن سرمایه بیشتر در بازار ارز دیجیتال، در اولین قدم نیاز به یک استراتژی تحلیلی دارید. باید برای خود یک چارچوب تحلیلی داشته باشید تا بتوانید مطابق آن در بازار عمل کنید. زمانی که موفق به تدوین استراتژی شدید، با ورود درست در جای مناسب می‌توانید در بازار به سود برسید.

سرمایه بیشتری برای ترید در بازار ارز دیجیتال
سرمایه لازم برای ترید به عوامل مختلفی مثل نوع بازار، استراتژی معاملاتی و تحمل ریسک بستگی دارد.

برای مثال، اگر مبلغ ۱۰۰ دلار شما با سود ۲۰ درصدی به ۱۲۰ دلار برسد، می‌توانید از قانون اثر مرکب در تریدهای بعدی خود استفاده کنید و به تدریج سرمایه خود را افزایش دهید.

آنچه در مقاله حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال خواندیم:

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف به دلیل رقابت در این صنعت متفاوت است. در جدولی که تهیه کرده‌ایم، حداقل سرمایه در صرافی‌های مختلف را ذکر کرده‌ایم. همچنین، توضیح داده‌ایم که این مقدار بستگی به نگاه و دیدگاه تریدر نیز دارد. با توجه به چند فاکتور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توان میزان مبلغ مناسب برای سرمایه‌گذاری را تعیین کرد.

سوالات متداول
چه محدودیت‌هایی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

محدودیت‌های ورود شامل زمان، پول، مکان و میزان سرمایه اولیه است.

چرا حداقل سرمایه برای ترید در صرافی‌های مختلف متفاوت است؟

به دلیل رقابت شدید بین صرافی‌ها برای جذب مشتری بیشتر و ارائه خدمات بهتر.

چگونه می‌توان میزان مناسب سرمایه برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را تعیین کرد؟

با بررسی ریسک توکن مورد نظر و تعیین بودجه‌ای که با ریسک‌های موجود سازگار باشد.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *