5/5 - (1 امتیاز)

آموزش واریز و برداشت ویندزور

بروکر ویندزور یکی از معتبرترین بروکرهای فارکس است که از رگوله بسیار معتبری بهره می‌برد. این بروکر که در بازارهای اروپا نیز فعالیت دارد، از نظر شفافیت عملکرد و مشتری‌مداری در میان تریدرهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. پس از افتتاح حساب معاملاتی در این کارگزاری، برای این که بتوانید در بازار فارکس به معامله‌گری بپردازید، نیاز است که به حساب خود سرمابه واریز کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از ویندزور پول برداشت کنید. تمامی این موارد مستلزم این است که واریز و برداشت در بروکر ویندزور را یاد بگیرید. ما در این مقاله صفر تا صد واریز و برداشت ویندزور را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش واریز و برداشت بروکر ویندزور

روش های واریز و برداشت بروکر ویندزور

بروکر ویندزور روش‌های متنوعی را برای واریز و برداشت ارائه می‌دهد تا شما با هر روشی که راحت‌تر هستید بتوانید این کار را انجام دهید:

  1. کارت اعتباری؛
  2. سپرده گذاری الکترونیکی؛
  3. انتقال بانکی پول؛
  4. ویزا کارت، مستر کارت، وایر ترانسفر.
آموزش واریز و برداشت بروکر ویندزور
واریز و برداشت ریالی در بروکر ویندزور با روش‌های مختلفی در ایران امکان‌پذیر است.

در ادامه به بررسی کامل انواع روش واریز و برداشت در بروکر ویندزور خواهیم پرداخت:

کارت اعتباری:

در این روش، اگر از زمان واریز تا اولین برداشت کمتر از شش ماه گذشته باشد، هنگامی که تریدر درخواست وجه را به بروکر ارائه دهد، ویندزور میزان وجه مورد نظر را به همان شماره کارت اعتباری که پول از آن پرداخت شده، واریز خواهد کرد. اما در صورتی که از زمان واریز تا برداشت وجه، بیش از شش ماه گذشته باشد بروکر ویندزور از شما می‌خواهد که به بانک خود مراجعه کنید و یک صورت حساب بانکی تهیه کرده و به بروکر ارائه کنید تا وجه برداشتی به حساب شما واریز شود. زیرا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که حساب بانکی متعلق به خود شما است و در اختیار کس دیگری قرار ندارد.

سپرده گذاری الکترونیکی:

این روش که یکی از بهترین، ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های پرداخت و دریافت واریز وجه محسوب می‌شود. برای این کار، کافی است که شما کیف پول الکترونیکی داشته باشید. در صورت واریز وجه از طریق کیف پول الکترونیکی (نتلر، وبمانی ، اسکریل)، برای برداشت نیز باید از همان روش کیف پول الکترونیکی استفاده شود. با این روش، حتی نیاز به احراز هویت نیز ندارید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتقال بانکی پول:

با استفاده از این روش، برای انجام تراکنش، ممکن است مراجعه به بانک یا تامین‌کننده مالی لازم داشته باشید. برای برداشت نیز، وجه باید به همان حساب بانکی مورد استفاده در هنگام سپرده‌گذاری واریز شود. به عبارت ساده‌تر یعنی شما در یک صرافی مورد تایید بروکر ویندزور یا یک شعبه بانک (که ممکن است در خارج از ایران قرار داشته باشد)، به اندازه وجه دلاری، معادل ریالی آن را واریز می‌کنید، سپس بانک یا صرافی مذکور «ارز ریال» شما را به «دلار آمریکا» تبدیل کرده و به حساب شما در بروکر ویندزور واریز می‌کند.

ویزا کارت، مستر کارت، وایر ترانسفر:

همچنین، شما می‌توانید برای واریز از ویزا کارت (Visa card)، مستر کارت (Master card) یا وایر ترانسفر (Wire Transfer) استفاده کنید. ویزا کارت و مسترکارت کارت‌های بین‌المللی هستند، اما وایر ترانسفر یعنی واریز از طریق یک صرافی یا بانک که بروکر آن را معرفی می‌کند.

در روش پرداخت از طریق ویزا کارت یا مستر کارت، شما می‌توانید وجه مورد نظر را به ارز «دلار آمریکا» (USD) واریز کنید. حداکثر مبلغ واریزی از این طریق به 25000 دلار آمریکا در هر نوبت محدود می‌شود. در این روش برای پرداخت وجه هیچگونه کارمزد یا هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.  وجه واریزی در همان روز پردازش شده و در حساب شما قرار می‌گیرد.

اما واریز از طریق وایر ترانسفر، مقداری متفاوت بوده و دارای مزایا و معایبی است. اولین مزیت آن این است که  در این روش شما می‌توانید برای وجه واریزی از ارزهای دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR) و ارز «دینار کویت» (KWD) استفاده کنید. دومین مزیت پرداخت به این روش، میزان حداکثر پرداختی است که سقف خاصی برای آن تعریف نشده و هر مقدار وجه را که برای واریز نیاز داشته باشید، می‌توانید پس از هماهنگی با بروکر در یک نوبت به حساب خود انتقال دهید.

همچنین، از معایب این روش پرداخت می‌توان به میزان زمان لازم برای پردازش و انتقال پول از لحظه واریز تا زمانی که در حساب شما قرار می‌گیرد، اشاره کرد، که مشخص نیست چه مقدار طول می‌کشد، زیرا این موضوع به سیستم بانکی و برخی موارد دیگر بستگی دارد. هرچند که طبق اعلام بروکر نهایتا تا ۲ الی ۳ روز وجه واریزی در حساب شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این مورد، پرداخت به این روش بدون هزینه نیست و بر مبنای میزان پرداخت باید هزینه انتقال یا کارمزد بپردازید.

شاید نحوه واریز و برداشت در بروکر ویندزور اندکی مشکل باشد، اما باتوجه به این که این بروکر یک کارگزاری با رگوله اروپایی است و نزدیک به ۴ دهه سابقه فعالیت بدون مشکل داشته است، احتمالا از میزان نگرانی شما می‌کاهد و ارزش باز کردن حساب معاملاتی را دارد.

آموزش واریز و برداشت در حساب های ویندزور

اگر حساب معاملاتی زیرو (Zero) افتتاح کرده باشید باید حداقل مبلغ ۱۰۰۰ دلار آمریکا به حساب خود واریز کنید، زیرا این حساب معاملاتی بیشتر برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است. اما در صورتی که حساب پرایم را انتخاب کرده باشید، با واریز حداقل ۵۰ دلار آمریکا نیز می‌توانید فعالیت معاملاتی خود را شروع کنید.

آموزش واریز

اگر حساب معاملاتی زیرو (Zero) افتتاح کرده باشید باید حداقل مبلغ ۱۰۰۰ دلار آمریکا به حساب خود واریز کنید، زیرا این حساب معاملاتی بیشتر برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است. اما در صورتی که حساب پرایم را انتخاب کرده باشید، با واریز حداقل ۵۰ دلار آمریکا نیز می‌توانید فعالیت معاملاتی خود را شروع کنید.

شما به روش‌های مختلفی که این بروکر در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید سرمایه دلخواه را به حساب خود واریز کنید. آموزش واریز و برداشت در بروکر ویندزور بسیار آسان است. منتها قبل از این که بخواهید این آموزش را یاد بگیرید بهتر است تا روش‌های مختلف واریز و برداشت را فرا بگیرید که در ادامه به طور دقیق و کامل با این روش‌ها آشنا خواهید شد. سپس آموزش واریز به صورت تصویری شرح داده می‌شود. آموزش برداشت نیز چندان تفاوتی با روش واریز ندارد. فقط در هنگام انجام، درعوض انتخاب کلید «واریز» باید روی «برداشت» کلیک کنید و سپس مراحل بعدی را دنبال نمایید.

مراحل واریز در بروکر ویندزور

مراحل برداشت و واریز در بروکر ویندزور تقریبا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. برای واریز وجه به حساب خود، مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا به صفحه پنل کاربری خود در بروکر ویندزور وارد شود.

مراحل واریز در بروکر ویندزور
برای شارژ حساب ویدزور ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس روی کادر «واریز» کلیک کنید و بعد روی کادر بزرگ آبی رنگی که در وسط آن علامت بعلاوه «+» دارد، کلیک کنید. سپس به صفحه بعد راهنمایی می‌شوید.

افتتاح حساب حقیقی
به منظور افتتاح حساب حقیقی روی گزینه های واحد ارز کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود از شما درخواست می‌گردد تا حساب حقیقی باز کنید. برای این منظور ابتدا روی کشویی کادر «واحد ارز» که به شکل فلش رو به پایین «V» است، کلیک کنید.

انتخاب واحد ارز و نوع حساب حقیقی
USD به عنوان واحد ارز انتخاب کنبد و اگر تریدر حرفه ای هستید روی حساب زیرو کلیک کنید.

همان طور که مشاهده می‌کنید سه نوع ارز USD (دلار آمریکا)، GBP (پوند انگلیس) و EUR (یورو اروپا) را مشاهده می‌کنید. گزینه USD را انتخاب کنید.

در کادر «نوع حساب»، دو نوع حساب برای افتتاح در دسترس شما قرار دارد. ببینید تمایل دارید کدام حساب را دایر کنید.

اگر تریدر حرفه‌ای هستید، لطفا حساب «زیرو» را انتخاب کنید. برای افتتاح این حساب به حداقل ۱۰۰۰ دلار آمریکا واریزی نیاز دارید. اگر تریدر مبتدی هستید، حساب «پرایم» را انتخاب کنید. برای افتتاح این حساب به حداقل ۵۰ دلار واریزی نیاز است. سپس روی کادر آبی رنگ پایین صفحه «ایجاد حساب» کلیک کنید.

به صفحه بعد راهنمایی می‌شوید. اکنون کادر آبی رنگی که وسط آن علامت بعلاوه مشاهده می‌شد، به رنگ مشکی تغییر رنگ داده و نام نوع حساب انتخابی خود را می‌توانید ببینید. همچنین در این کادر مشکی رنگ شماره حساب شما قید شده و میزان موجودی سرمایه شما که در حال حاضر میزان صفر دلار است، را می‌توانید مشاهده کنید.

روی کادر «واریز» کلیک کنید. به صفحه بعد راهنمایی می‌شوید.

انتخاب روش برداشت
شماره حساب و میزان سرمایه موجود را نمایش می دهد.

در اینجا باید روش پرداخت مورد نظر خود را انتخاب کنید که دو گزینه برای پرداخت در دسترس شما قرار دارد. اگر گزینه «انتقال بانکی» را انتخاب کنید، مانند عکس زیر برای پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی راهنمایی می‌شوید. (روش پرداخت الکترونیکی یا ارزهای دیجیتال نیز در انتهای همین بخش شرح داده خواهد شد)

انتخاب روش پرداخت موردنظر
روش پرداخت الکترونیکی یا ارزهای دیجیتال نیز در پایین همین بخش توضیح داده خواهد شد.

در اینجا همانطور که مشاهده می‌کنید، «گزینه انتقال بانکی برای کشور IRAN, Islamic Republic of» را نشان می‌دهد که این گزینه برای تریدرهای ایرانی ایجاد شده است. نام کشوری که بانک پذیرنده پول شما است، Bahrain (بحرین) ذکر شده، اما نام بانک «Palestine Investment Bank» یعنی «بانک سرمایه‌گذاری فلسطین» است. همچنین «زمان فرایند ۲ الی ۳ روز» را نیز می‌توانید مشاهده کنید. این مدت زمانی است که پول شما قرار است در حساب شما قرار گیرد. در ادامه:

انتخاب شهر و شعبه
به عنوان مثال یک شهر و یک شعبه انتخاب کردیم.

همانطور که مشاهده می‌کنید، نام شعبه «Head Office» و نام شهر نیز «Ramallah» (رام الله) ذکر شده است. روی این کادر نیز کلیک کنید.

وارد کردن نام و شماره حساب
در این فرم باید شماره حساب و نام خود را وارد کنید.

اکنون همان طور که در انتهای این صفحه می‌توانید مشاهده کنید، قید شده است که: «در جزئیات پرداخت، نام و شماره حساب خود با (در) ویندزور (‌BZ) را ذکر نمایید.»

حال روی کادر آبی رنگ «رسید بانک را ضمیمه کنید» بزنید.

باز کردن تیکت
در این صفحه درخواست خود را در قسمت پیام خود را اینجا وارد کنید، بنویسید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، ابتدا طبق دستور در کادر «موضوع را انتخاب کنید» موضوع «پرداخت» را انتخاب کنید. سپس در کادر زیر آن نیز گزینه «رسید بانکی را بارگذاری کنید» را انتخاب کنید. در کادر مربع پایین نیز «پیام خود را اینجا وارد کنید»، اگر پیامی دارید، تایپ کنید و در انتها هر دو بخش پشت و روی سند خود را آپلود نمایید. پس از انجام این مراحل به پشتیبانی بروکر اعلام کنید که عکس فیش واریزی را ارسال کرده‌اید تا پیگیر موضوع پرداخت شما قرار گیرند و اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه پرداخت الکترونیکی

همانطور که در بخش قبل شرح داده شد، شما اگر کیف پول ارز دیجیتال دارید، خیلی راحت و آسان از این طریق می‌توانید سرمایه مورد نظر خود را واریز کنید. برای این کار مراحل پرداخت را از ابتدا انجام دهید تا به صفحه «پرداخت‌ها» برسید. در این صفحه شماره حسابی را که می‌خواهید شارژ کنید، انتخاب نمایید، سپس روی کادر آبی رنگ «ادامه» در پایین صفحه کلیک کنید.

نحوه پرداخت الکترونیکی
حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

در صفحه بعد از کشویی اولین کادر مستطیل شکل «ارز دیجیتال را انتخاب کنید»، نوع ارز دیجیتالی را که قصد دارید پرداخت کنید، انتخاب کنید.

در کادر زیر آن، «آدرس عمومی کیف پول» خود را وارد کنید، سپس «مبلغ» واریزی را بر مبنای دلار مشخص نمایید. سپس تیک کادر «من تایید می‌کنم که آدرس عمومی Wallet ارائه شده در بالا متعلق به من است» را بزنید. در نهایت روی کادر «ادامه» در پایین کلیک کنید.

آدرس کیف پول و مشخص کردن مبلغ
پس از وارد کردن آدرس کیف پول و مشخص کردن مبلغ، تیک تایید را بزنید و به مرحله بعد بروید.

سپس، ادامه کارهایی را که باید انجام دهید، در بخش قبلی شرح داده شده است. کافی است دستورالعمل‌ها را همان طور که از شما خواسته شده، به ترتیب انجام دهید.

مراحل برداشت از بروکر ویندزور

برای برداشت وجه از این بروکر کافی است در صفحه پنل کاربری خود در این بروکر، کادر «برداشت» را انتخاب کنید و سپس مراحل گفته شده را که بسیار مختصرتر از مراحل پرداخت است، انجام دهید. سپس این بروکر برای شما ایمیلی جهت تایید برداشت ارسال می‌کند که پس از تایید آن وجه مورد نظر به همان روشی که انتخاب کرده‌اید، به حساب شما واریز خواهد شد. البته از زمان درخواست برداشت تا زمانی که پول به حساب شما واریز شود چند روز طول می‌کشد.

توجه: قبل از انجام هر اندازه واریزی چه به روش الکترونیکی یا به روش انتقالی از طریق بانک بحرین، حتما با پشتیبانی بروکر ویندزور تماس بگیرید و قبل از تایید پشتیبانی به هیچ عنوان و از هیچ روشی انتقال پول انجام ندهید زیرا احتمال دارد اکنون که این مطلب را مطالعه می‌کنید، روش واریز تغییر کرده باشد.

آنچه در مقاله واریز و برداشت ویندزور خواندیم:

بروکر ویندزور علی رغم این که یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین بروکرهای فارکس نزد تریدرهای ایرانی است، اما تنها دو حساب معاملاتی را برای تریدرهای حرفه‌ای و مبتدی بیشتر ارائه نمی‌دهد. این بروکر متاسفانه برای واریز و برداشت نیز روش‌های ساده‌ای را تاکنون معرفی نکرده است. در این مقاله به طور کامل و جز به جز، نحوه واریز و برداشت پول در بروکر ویندزور به صورت تصویری شرح داده شد. درصورتی که در زمان واریز یا برداشت با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی بروکر ویندزور تماس بگیرید تا شما را به طور کاملا دقیق راهنمایی کنند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
حداقل واریزی در حساب زیرو بروکر ویندزور چیست؟

اگر حساب معاملاتی زیرو (Zero) افتتاح کرده باشید، باید حداقل مبلغ ۱۰۰۰ دلار آمریکا به حساب خود واریز کنید.

بروکر ویندزور چند حساب دارد؟

بروکر ویندزور دارای دو حساب به نام های زیرو و پرایم است.

روش های واریز و برداشت از حساب های ویندزور چیست؟

کارت اعتباری، سپرده گذاری الکترونیکی، انتقال بانکی پول، ویزا کارت، مستر کارت، وایر ترانسفر، از روش های واریز و برداشت از حساب های ویندزور هستند.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۱ دیدگاه

  • طبق گفته شما و دیگر سایت ها شارژ بروکر ویندزور فقط با تتر و ارزهای دیجیتال از طریق صرافی زیکس پی (ZixiPay) انجام میشه. اگر بخوایم حساب بروکر ویندزور رو شارژ کنیم فقط این دو راه رو داریم؟ آیا روش دیگه ای برای شارژ بروکرها وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *