4.3/5 - (3 امتیاز)

آشنایی با لوریج در آلپاری + بهترین لوریج

برای این‌که بتوانید در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید و به بازدهی برسید، نیاز است که با اصطلاحات مورد استفاده در آن‌ها آشنایی کامل پیدا کنید. یکی از این اصطلاحات که حتما زیاد هم شنیده‌اید، “لوریج” یا ضریب اهرمی است. ما در این مقاله می‌خواهیم مفهوم لوریج در بروکر آلپاری را بررسی کنیم. این بروکر یکی از کارگزاری‌های مهم فارکس است، بنابراین پیشنهاد می‌دهیم حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید در فارکس فعالیت داشته باشید.

لوریج بروکر آلپاری

لوریج چیست؟

به طور کلی ضریب اهرمی یا لوریج، زمانی به کمک شما می‌آید که برای انجام معامله در بازارهای مالی، پول کافی در اختیار نداشته باشید. این اهرم به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ‌گونه ضمانت و یا سودی، با چند برابر موجودی حساب‌تان معاملات خود را انجام دهید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لوریج
لوریج میزان اعتباری است که بروکر به کاربران خود برای ترید کردن می‌دهد.

 برای ساده‌تر شدن موضوع آن را با یک مثال برای شما توضیح خواهیم داد: فرض کنید شما سرمایه ۱۰۰۰ دلاری  (وجه تضمین) و لوریج ۱:۱۰۰ را در کارگزاری خود فعال کرده‌اید، بنابراین می‌توانید تا  ۱۰۰ هزار دلار معامله انجام دهید. اما اگر میزان ضرر معامله شما بیشتر از وجه تضمین شود، معامله به صورت خودکار بسته می‌شود. بنابراین شاید لوریج به شما کمک کند که معاملاتی بیشتر از سرمایه خود انجام دهید اما به همان میزان احتمال ضرر شما را هم بالا می‌برد. شما احتمالا به مطالعه مقاله اتصال حساب آلپاری به متاتریدر نیاز خواهید داشت.

در ادامه مطلب با لوریج در بروکر آلپاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

لوریج در آلپاری چیست؟

بروکر یا کارگزاری آلپاری یکی از معروف‌ترین بروکرهای ایرانی در بازار مالی فارکس است و برای هر معامله‌گر نیاز ضروری است که با مفاهیم آن آشنا شود، شما می‌توانید در مقاله بررسی بروکر آلپاری به بررسی کامل این بروکر بپردازید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم ضریب لوریج یک اعتبار است که به معامله‌گران اختصاص داده می‌شود تا توانایی انجام معاملات با حجم بیشتر را داشته باشند. در همه کارگزاری‌ها هنگام ثبت‌نام از شما خواسته می‌شود تا نوع حساب و میزان لوریج خود را مشخص کنید و به هیچ عنوان حین معامله امکان انجام چنین کاری را نخواهید داشت. 

در بروکر آلپاری نیز شما بسته به حساب و پلتفرمی که با آن معامله انجام می‌دهید، می‌توانید لوریج را تغییر دهید. هرچه لوریج خود را بیشتر انتخاب کنید، می‌توانید پوزیشن‌هایی با حجم زیاد و البته سود بیشتر داشته باشید اما به همان میزان احتمال کال مارجین شدن شما هم بیشتر می‌شود. (وقتی ضرر شما به میزانی برسد که از حداقل مبلغ لازم در اعتبار شما کاسته شود و نیاز به شارژ وجه تضمین خود داشته باشید، کال مارجین خواهید شد.) برای مثال، اگر میزان ضریب اهرمی حساب شما 1:100 باشد، با 1 دلار هم می‌توانید معامله 100 دلاری انجام دهید. برای آشنایی با حساب های آلپاری به مقاله انواع حساب در بروکر آلپاری مراجعه کنید.

نیاز است که بدانید انتخاب میزان لوریج مناسب در آلپاری، نیاز به شناخت و درک کامل شما از سرمایه، بازار و ریسک‌های آن دارد.

چگونه لوریج آلپاری را فعال کنیم؟

هنگامی که در بروکر آلپاری ثبت‌نام می‌کنید، امکان انتخاب نوع حساب و تنظیم لوریج را خواهید داشت. برای این کار نیاز است که ابتدا نوع حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید، سپس با ورود به پنل کاربری خود در آلپاری، لوریج را فعال کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. دقت کنید که این کار را باید قبل از انجام هرگونه معامله انجام دهید و در حین معاملات به هیچ عنوان تنظیم و تغییر لوریج امکان‌پذیر نیست.همچنین باید بدانید که با افزایش لوریج، کوچک‌ترین نوسانات بازار هم روی سرمایه شما تاثیر دارند و در صورت وقوع ضرر، حساب شما به سرعت کال مارجین و مسدود خواهد شد.

بروکر آلپاری به کاربران خود لوریج می‌دهد تا کاربران بتوانند با استفاده از اهرم، سود معاملات خود را چندین برابر کنند.

چگونه لوریج را در بروکر آلپاری تغییر بدیم؟

برای تغییر دادن لوریج خود در آلپاری، ابتدا باید وارد سایت بروکر آلپاری و کابین شخصی خود شوید. مراحل این کار را در ادامه به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد:

  1. برای ورود به سایت و کابین شخصی خود در آلپاری، اگر ساکن ایران باشید نیاز به استفاده از VPN و تغییر IP دارید.
  2. پس از این که فیلتر شکن را فعال کردید، وارد سایت آلپاری و حساب شخصی خود شوید. نام کاربری شما شامل آدرس ایمیل (یا شماره کابین) و رمز عبور است.
    ورود به بروکر آلپاری
    آموزش ورود به بروکر آلپاری
  3. در کابین شخصی، روی “حساب من” کلیک کنید.
  4. سپس در بخش “حساب‌های تجاری من”، هر حسابی که می‌خواهید لوریج آن را تغییر دهید انتخاب نمایید.
  5. در این مرحله یک منو برای شما باز می‌شود که در آن باید گزینه “بررسی حساب” را انتخاب کنید
  6. در صفحه مربوط و در بخش لوریج، روی “تغییر” کلیک کنید.
  7. سپس یک پنجره ظاهر خواهد شد که باید مقدار لوریج را در آن وارد نمایید (از 1 تا 3000).
  8. پس از انتخاب لوریج مورد نظر خود، رمز پلتفرم را در فیلد مخصوص وارد کرده و سپس روی گزینه “تغییر” کلیک کنید.
  9. در صورت تایید، پیام تغییر لوریج را خواهید دید.

تغییر اهرم در بروکر آلپاری تا 1:3000

همان‌طور که گفتیم مقدار لوریج در آلپاری متغیر است که هر کاربر می‌تواند بنا به انتخاب و نوع حساب خود آن را تغییر دهد. این بروکر در سال 2020 امکان تغییر لوریج تا 1:3000 را در برخی حساب‌های خود فعال کرد تا در بین رقبا متمایز شود. به صورت کلی؛ کارگزاری آلپاری در حساب ECN MT4 و حساب ECN MT5 اهرم 1:3000 را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بهترین لوریج برای ترید کردن

اگرچه استفاده از ضریب اهرمی بالا، مزایای زیادی دارد و سرمایه اولیه کمتری را می‌طلبد اما میزان خطرپذیری سرمایه را هم به همان نسبت بالا می برد. به همین دلیل برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که لوریج مناسب چیست؟ به صورت کلی یک فرمول ساده برای تعیین ضریب اهرمی وجود دارد:

(حجم معامله ÷ موجودی حساب = ضریب اهرمی مناسب)

برای مثال؛ طبق فرمول بالا اگر حجم معاملات 50 هزار دلار باشد و موجودی حساب 10 هزار دلار، لوریج مناسب مساوی 5 است.

آنچه در مقاله آشنایی کامل با لوریج در آلپاری خواندیم:

در این مقاله صفر تا صد مبحث لوریج یا اهرم را در بروکر آلپاری بررسی کردیم. این بررسی شامل نحوه فعال‌سازی و تغییر ضریب اهرمی به همراه فرمول تعیین لوریج مناسب بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که با مطالعه این مطلب در نهایت بتوانید، میزان لوریج مناسب برای معاملات خود را در بروکر آلپاری تعیین و تنظیم کنید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *