5/5 - (1 امتیاز)

نماد بیت کوین در متاتریدر 4

بیت کوین اولین و مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان است که سال‌ها پس از ایجاد آن، پای معاملات این نماد به بروکرهای فارکس نیز کشیده شده است. در حال حاضر کاربران فارکس می‌توانند روی متاتریدر 4 و 5 از این نماد معاملاتی برای ترید کردن استفاده کنند، البته باید دقت داشته باشید که امکان ارائه بیت کوین باید از طرف کارگزاری شما فراهم شده باشد. در بیشتر کارگزاری‌ها نماد بین کوین به صورت BTCUSD به نمایش درآمده است. یعنی شما ارزش بیت کوین را در برابر دلار آمریکا مورد معامله قرار می‌دهید. ما در این مقاله به شرح کامل نماد بیت کوین در متاتریدر 4 خواهیم پرداخت.

نماد بیت کوین در متاتریدر

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین و مشهورترین ارز دیجیتال جهان است که در سال 2009 به صورت ناشناس به جهان عرضه شد و با حذف واسطه انتقال پول که از طریق سیستم رمزنگاری شده بلاک چین استفاده می‌کند، یک سیستم مالی غیر متمرکز را به وجود آورده است. امروزه بسیاری از خرید و فروش‌ها در جهان از طریق بیت کوین انجام می‌شود، همچنین از زمانی که بیت کوین به عنوان یک ارز دارای ارزش پذیرفته شده، معامله‌گران زیادی ترید روی بیت کوین را آغاز کرده‌اند.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نماد بیت کوین در فارکس چیست؟

بیت کوین را احتمالاً همه افرادی که در بازارهای مالی فعال هستند می‌شناسند، یک ارز دیجیتال بسیار مشهور که به نوعی پرچم‌دار تمامی ارزهای دیجیتال در جهان است. در گذشته بیت کوین را فقط می‌شد در صرافی‌های ویژه ارزهای دیجیتال معامله کرد، اما چندسالی است که پای این ارز دیجیتال مشهور به بازار فارکس نیز باز شده است. امروز بسیاری از صرافی‌ها نماد بیت کوین را به صورت BTC/USD به کاربران خود ارائه می‌دهند. در این نماد شما می‌توانید بیت کوین را در برابر دلار معامله کنید. البته ممکن است برخی بروکرها نماد بیت کوین را در برابر ارزها دیگر نیز ارائه دهند که می‌توانیم از جمله مهم‌ترین آن‌ها به جدول زیر اشاره کنیم:

نماد بیت کوین

توضیحات

BTC/USD

بیت کوین در برابر دلار آمریکا

BTC/EUR

بیت کوین در برابر یورو

BTC/GBP

بیت کوین در برابر پوند انگلستان

BTC/JPY

بیت کوین در برابر ین ژاپن

اضافه کردن نماد بیت کوین در متاتریدر

به طور پیش فرض احتمالاً نماد بیت کوین در بین لیست نمادهای معاملاتی متاتریدر شما وجود ندارد، برای اینکه بتوانید این نماد را بیاورید، کافی است روی نمادها کلیک راست کرده و گزینه Symbol را بزنید.

نماد بیت کوین در متاتریدر4
روی نمادهای سمت چپ کلیک راست کرده و روی گزینه symbol کلیک راست کنید.

بعد از این کار یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود در بخش جستجوی آن باید BTCUSD را سرچ کنید. بعد از پیدا شدن نماد بیت کوین، روی آن کلیک کنید تا به فهرست نمادهای شما در صفحه اول متاتریدر اضافه شود.

افزودن نماد بیت کوین به متاتریدر
در باکس جست و جو btcusd را سرچ کنید.

بعد از افزوده شدن نماد بیت کوین می‌تواند از همان بخش نمادهای سمت چپ آن را متاتریدر اضافه کنید.

نکات معامله بیت کوین در فارکس

دقت داشته باشید که معامله بیت کوین در صرافی‌های دیجیتال با بیت کوین در فارکس ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. شما در فارکس به دلیل دو طرفه بودن بازار، بیت کوین را در برابر دلار معامله خواهید کرد.

یعنی ارزش بیت کوین در فارکس در مقایسه با دلار سنجیده می‌شود، اما ممکن است در بسیاری از صرافی یا بروکرهای ویژه ارز دیجیتال این‌گونه نباشد و شما فقط بیت کوین را مانند یک دارایی معامله کنید. پس در فارکس امکان هولد کردن بیت کوین وجود ندارد و صرفاً مدل معامله به صورت ترید کردن است. شاید برایتان سؤال شود که اصلاً چرا باید بیت کوین را در فارکس معامله کنید، وقتی بروکرهای ویژه ارز دیجیتال وجود دارد. ما برای پاسخ به این سؤال چند ویژگی مهم معامله بیت کوین در فارکس را برای شما شرح خواهیم داد:

  • اهرم بالا: بسیاری از کارگزاران فارکس اهرمی را برای معاملات بیت کوین ارائه می‌دهند. معامله‌گران با تجربه می‌توانند از این اهرم به نفع خود استفاده کنند. با این حال، چنین لوریج بالایی نیز باید با احتیاط زیاد مورد بررسی قرار گیرند، زیرا آن‌ها پتانسیل زیان را افزایش می‌دهند.
  • بالانس پایین: در فارکس به دلیل وجود لوریج می‌توانید با بالانس بسیار پایین نیز یک حساب معاملاتی باز کنید که قابلیت ترید روی بیت کوین را فراهم کند.
  • هزینه معاملاتی کم: بسیاری از بروکرهای فارکس هزینه‌های معاملاتی بیت کوین مانند اسپرد و کمیسیون را برای جذب مشتری بیشتر در کمترین حالت خود قرار می‌دهند.
  • امنیت: امنیت و نظارت روی بروکرهای فارکس به مراتب قوی‌تر است، زیرا همه آن‌ها دارای رگوله هستند و همین مسئله امنیت حساب شما را به شدت افزایش خواهد داد.

بیت کوین مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان است که اخیراً امکان معامله آن در بازار فارکس نیز فراهم شده است. بروکرها بیت کوین را معمولاً با نماد BTC/USD برای معامله آن در برابر دلار به کاربران ارائه می‌کنند.

سایر ارزهای دیجیتال در متاتریدر

ارزهای دیجیتال در فارکس فقط به بیت کوین ختم نمی‌شود. اگر بخواهید نمادهای دیگری که بروکر شما ارائه می‌دهد را ببینید، از همان مسیر بالا باید روی اسم نمادها کلیک راست کرده گزینه Symbol را بزنید، سپس در پنجره باز شده از بخش سمت چپ روی گزینه Crypto کلیک کنید تا فهرست ارزهای دیجیتالی که بروکر دارد را مشاهده نمایید و هرکدام را که می‌خواهید به فهرست نمادهای خود در صفحه اول اضافه کنید.

ارز دیجیتال در متاتریدر
برای دسترسی به بقیه رمز ارزها می‌تواند از بخش Cryptos آن ها را فعال کنید.

دقت کنید که، همه بروکرها ارزهای دیجیتال یا حداقل همه‌ی آن‌ها را ارائه نمی‌دهند، پس اگر می‌خواهید روی نماد خاصی از ارز دیجیتال در فارکس معامله کنید، باید حتماً از پشتیبانی این مسئله را بپرسید. برای مشاهده آموزش کامل متاتریدر به صفحه آموزش متاتریدر بروید

زمان معامله بیت کوین در فارکس

همان‌طور که می‌دانید فارکس به صورت 24 ساعته از دوشنبه تا آخرین ساعات جمعه باز است و می‌توانید در آن معامله کنید، اما ارزهای دیجیتالی که در بروکرهای فارکس وجود دارند، شنبه و یک شنبه نیز قابل معامله هستند. یعنی کارگزاری‌ها این ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را 7 روز هفته به صورت 24 ساعته به کاربران خود ارائه می‌دهند. البته ممکن است در روزهای شنبه و یکشنبه شما با اسپرد بیشتری از حد معمول روبه‌رو شوید.

آنچه در مقاله نماد بیت کوین در متاتریدر 4 خواندیم:

همان‌طور که در این مقاله متوجه شدید، در کارگزاری‌هایی که امکان معاملات بیت کوین را فراهم کرده‌اند، می‌توانید در بخش Symbol ها، این نماد را عموماً با نام BTC/USD مورد معامله قرار دهید. بیت کوین در فارکس معمولاً در برابر دلار آمریکا معامله می‌شود. البته ممکن است برخی بروکرها بیت کوین را درباره یورو، پوند یا ین ژاپن نیز ارائه کنند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
نماد بیت کوین در فارکس چیست؟

بیت کوین مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان است که برخی کارگزاری‌ها آن را با نماد BTC/USD ارائه می‌کنند.

آیا می‌توانید کریپتو را در فارکس معامله کنید؟

برخی از کارگزاران فارکس به معامله‌گران اجازه استفاده از ارز دیجیتال را می‌دهند. در بسیاری از موارد، این موضوع بسته به مقررات در سراسر حوزه‌های قضایی مختلف است.

آیا تجارت کریپتو فارکس قانونی است؟

تجارت جفت ارزهای دیجیتال و فیات یک استراتژی معاملاتی قانونی است، اما ریسک آن از تجارت جفت ارزها در فارکس بیشتر است.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *