4.7/5 - (4 امتیاز)

بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

امروزه به دلیل توجه زیاد جامعه ایران به حضور در بازارهای بین‌المللی از جمله فارکس، تعداد بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کنند به شدت افزایش یافته است. برای اینکه شما بتوانید بهترین انتخاب را از لحاظ بروکر داشته باشید، تیم کارشناسی ما فهرستی آماده کرده که در آن مناسب‌ترین بروکرها برای کاربران ایرانی ذکر شده است.

بهترین بروکر برای ایرانیان

چه بروکری مناسب ایرانیان است؟

امروزه بیش از 20 بروکر مختلف در جهان وجود دارد که به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد. کارگزاری برای کاربران ایرانی مناسب است که ویژگی‌های خاصی داشته باشد. برای مثال بروکر مناسب ایرانیان باید از رگوله مناسبی برخوردار باشد، امکان واریز و برداشت ریالی داشته باشد، با مدارک ایرانی احراز هویت را انجام دهد، هزینه باز کردن حساب معاملاتی در آن پایین باشد، امکان ایجاد حساب اسلامی را داشته باشد و همچنین ابزار معاملاتی گسترده‌ای را به مخاطبان خود ارائه دهد.

با توجه به شرایط ذکر شده، از بین این 20 بروکر شاید بتوان 10 مورد را به عنوان مناسب‌ترین بروکرها برای ایرانیان معرفی کرد که باهم در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بهترین بروکرها برای ایرانیان

با توجه به آخرین تغییرات بروکرها، ما بعد از بررسی دقیق و کارشناسانه که بین تمامی بروکرهای مناسب برای ایرانیان انجام داده‌ایم، به فهرستی که شامل 10 بروکر حرفه‌ای و مناسب برای ایرانیان است، رسیده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم با آن‌ها آشنا شوید:

  1. بروکر آلپاری
  2. بروکر آی اف سی مارکتس
  3. بروکر فیبوگروپ
  4. بروکر لایت فایننس
  5. بروکر آمارکتس
  6. بروکر اپوفایننس
  7. بروکر کلایمکس پرایم
  8. بروکر دلتا اف ایکس
  9. بروکر اچ وای سی ام
  10. بروکر اینگات

در ادامه به بررسی بیشتر بروکرهای مناسب برای ایرانیان می‌پردازیم:

1- بروکر آلپاری

بروکر آلپاری (Alpari) را می‌توان معروف‌ترین کارگزاری فارکس در بین ایرانیان دانست، آلپاری معتبرترین رگوله ممکن را دارد و با ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع، با پرداختی بسیار کم (1 دلار برای حساب سنت)، امکان ایجاد حساب اسلامی، خدمات حساب پم، امکان ترید به روش باینری آپشن، پلتفرم‌های معاملاتی متنوع و … در صدر این فهرست قرار گرفته است.

بروکر بروکر آلپاری

همانطور که متوجه شدیم بروکر آلپاری قطعاً جز معتبرترین و بهترین بروکرهایی است که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.

2- بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر آی اف سی مارکتس (IFCMarkets) از سال 2006 تاسیس شده است و تحت رگوله CySEC و BVIFSC قرار دارد که جز رگوله‌های معتبر دنیای فارکس است. یکی دیگر از ویژگی‌های بروکر آی اف سی مارکتس ارائه بونوس های بسیار متنوع از جمله بونوس خوش آمد گویی، بونوس تولد و بونوس واریزی است که کمک می‌کند کاربران دائماً پول بیشتری بابت فعالیت‌های خود دریافت کنند.

بروکر آی اف سی مارکتس

در بروکر آی اف سی مارکتس کاربران ایرانی امکان ایجاد حساب اسلامی، حساب سرمایه‌گذاری پم را نیز دارا می‌باشند.

3- بروکر فیبوگروپ

رتبه سوم بهترین بروکر برای ایرانیان نیز به نظر تیم کارشناسی ما متعلق به کارگزاری فیبوگروپ (FIBO Group) است. این بروکر دارای رگوله FSC و CySEC است که از سطح اعتبار بالایی برخوردار است. در بروکر فیبوگروپ کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند حساب معاملاتی ایجاد کرده و اکانت خود را وریفای کنند، همچنین امکان واریز و برداشت ریالی برای ایرانیان فراهم شده که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر فیبوگروپ محسوب می‌شود.

بروکر فیبوگروپ

در بروکر فیبوگروپ شما به 6 نوع حساب معاملاتی مختلف از حساب‌های سنت گرفته تا حساب فیکس اسپرد، NDD و … دسترسی خواهید داشت. همچنین یکی از مهمترین ویژگی‌های بروکر فیبوگروپ، ارائه پلتفرم معاملاتی سی تریدر، متاتریدر 4 و متاتریدر 5 است.

4- بروکر لایت فایننس

از عمده دلایلی که بروکر لایت فایننس (Litefinance) در این فهرست قرار گرفته است، خوش نامی این بروکر از سال 2005 تا به امروز و داشتن رگوله های MiFID و CySEC است که بر اعتبار این بروکر افزوده است.

بروکر لایت فایننس

بروکر لایت فایننس مانند آلپاری، امکان معاملات باینری آپشن را نیز ارائه می‌کند، حساب‌های معاملاتی بسیار متنوعی دارد که حتی با 10 دلار واریزی نیز می‌توانید برخی از آن‌ها را ایجاد کنید. همچنین در بروکر لایت فایننس امکان ایجاد حساب اسلامی وجود دارد.

5- آمارکتس

بروکر آمارکتس (Amarkets) بیش از 16 سال سابقه فعالیت دارد و در این سال‌ها توانسته رگوله FSASVG را دریافت کند. این بروکر در چند سال اخیر ارائه خدمات به کاربران ایرانی را آغاز کرده است.

بروکر آمارکتس

ایرانیان در بروکر آمارکتس می‌توانند واریز و برداشت ریالی داشته باشند، حساب اسلامی ایجاد کنند و روی بیش از 200 نماد معاملاتی مختلف از جمله ارزهای دیجیتال معامله انجام دهند. همچنین ارائه کش بک و ریبیت توسط بروکر آمارکتس سبب شده است تا این کارگزاری نام خود را در میان بروکرهای معتبر مطرح کند.

6- بروکر اپوفایننس

بروکر اپوفایننس (Opofinance) مربوط به شرکت Opo Group LTD است که در سال 2020 افتتاح شده و تا به امروز توانسته با عملکرد خوب خود بیش از 100 هزار مشتری فعال را جذب کند.

بروکر اپوفایننس

بروکر اپوفایننس دارای رگوله رسمیت از FSA و عضو The Financial Commission است که تا حد زیادی اعتبار این کارگزاری را بالا می‌برد. بروکر اپوفایننس از جمله کارگزاری‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد.

7- بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس پرایم (ClimaxPrime) نیز جز کارگزاری‌های تازه تاسیس خوبی است که کار خود را از سال 2021 آغاز کرده است و نهاد قانونی SVGFSA به فعالیت‌های این بروکر نظارت دارد. ایرانیان با مدارک ملی خود می‌توانند در بروکر کلایمکس پرایم ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس پرایم حساب‌های معاملاتی متنوعی مانند حساب سنت، حساب پرایم، حساب استاندارد، حساب ECN و … را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اسپرد‌ها در این بروکر فشرده است و هزینه معاملاتی شما بسیار پایین خواهد بود. شما همچنین در بروکر کلایمکس پرایم امکان استفاده از حساب اسلامی را نیز دارید.

8- بروکر دلتا اف ایکس

تاریخ تاسیس بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX) به سال 2002 برمی‌گردد اما اخیراً با تغییر مدیریت، شاهد تغییرات زیادی در این کارگزاری بوده‌ایم. تمام حساب‌های بروکر دلتا اف ایکس بدون سواپ است.

بروکر دلتا اف ایکس

سطح رگوله بروکر دلتا اف ایکس قابل قبول است اما جز کارگزاری‌های سطح بالا از نظر رگوله محسوب نمی‌شود. در دلتا اف ایکس شما به دارایی‌های معاملاتی گسترده‌ای برای ترید کردن دسترسی خواهید داشت.

به دلیل وجود تحریم‌های جهانی علیه ایران، بروکرهای درجه 1 جهان نمی‌توانند به ایرانیان خدمات ارائه کنند، اما در این بین کارگزاری‌های بین‌المللی و معتبری مانند آلپاری، فیبوگروپ، اینگات، لایت فایننس، آمارکتس و .... وجود دارند که علی رقم همه‌ی این چالش‌ها، خدمات مناسبی به کاربران ایرانی ارائه می‌کنند.

9- بروکر اچ وای سی ام

بروکر اچ وای سی ام (HYCM) تحت مجوز FCA و CySEC فعالیت می‌کند و تا امروز بیش از 20 جایزه بین‌المللی را دریافت کرده است، این کارگزاری حرفه‌ای امکان واریز و برداشت ریالی و احراز هویت با کارت ملی را برای ایرانیان فراهم کرده است.

بروکر اچ وای سی ام

بروکر اچ وای سی ام دارای سه حساب معاملاتی فیکس، کلاسیک و Raw است که حداقل با پرداخت 100 دلار می‌توانید یکی از آن‌ها را ایجاد کنید. در بروکر اچ وای سی ام بونوس و ریبیت های متنوعی در تاریخ‌های مشخص به کاربران ارائه می‌شود.

10- اینگات

بروکر اینگات (Ingot) بیش از 17 سال سابقه فعالیت دارد که در چند سال گذشته با گرفتن مجوز SVGFSA ارائه خدمات به ایرانیان را آغاز نموده است. بروکر اینگات در استرالیا قرار دارد و شاید بتوان آن را به عنوان یکی از معتبرترین کارگزاری‌هایی دانست که اجازه فعالیت به کاربران داخل کشور ایران را داده است.

بروکر اینگات

در بروکر اینگات ایرانیان از طریق واریز و برداشت ریالی، تاپچنج، ارزهای دیجیتال و تتر می‌توانند امور مالی خود را انجام دهند.

سایر بروکرها

البته بروکرهایی که ایرانیان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تنها به فهرست بالا خطم نمی‌شود، برای مثال کارگزاری‌های دیگری نیز مانند ارانته، کپیتال اکستند، اوربکس، اف ایکس چویس، نورد اف ایکس، یو اس جی اف ایکس، فارکس چیف، تریدرزوی و … وجود دارند که خدماتشان نسبتاً مناسب است، اما سطح این بروکرها از کارگزاری‌هایی که در فهرست بالا ذکر شد کمی پایین‌تر است.

آنچه در مقاله بروکر مناسب برای ایرانیان خواندیم

همان‌طور که در مقاله بروکر های مناسب برای ایرانی‌ها خواندیم، کارگزاری‌های معتبری مانند آلپاری، لایت فایننس، فیبوگروپ، آمارکتس، کلایمکس و … وجود دارند که خدمات مناسبی به کاربران داخل کشور ایران ارائه می‌کنند. برای ایرانیان بسیار مهم است، بروکری که در آن ثبت نام می‌کنند امکان واریز و برداشت ریالی، امکان ایجاد حساب با واریزی پایین، رگوله معتبر، پلتفرم معاملاتی متنوع، دارایی‌های معاملاتی گسترده، امکان ایجاد حساب اسلامی و سایر خدمات استاندارد را داشته باشد تا بتوانند از حرفه‌ای‌ترین خدمات ممکن در زمینه فارکس بهره‌مند شوند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *