4.4/5 - (5 امتیاز)
معرفی و بررسی بروکر کلایمکس

معرفی و بررسی بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس پرایم کار خود را از سال 2021 میلادی آغاز کرده است و جز بروکرهای تازه وارد به دنیای فارکس محسوب می‌شود. این بروکر با تبلیغات گسترده و خدمات متنوع توانسته است کاربران بسیاری را در کشورهای ایران، عراق، روسیه، اسپانیا، اندونزی و ترکیه جذب کند. اگرچه تعداد نمادهای معاملاتی این بروکر زیاد نیست اما مزایای دیگر این بروکر مانند روش‌های واریز و برداشت متنوع و پشتیبانی از زبان فارسی، Climax Prime را به بروکری مناسب برای ایرانیان تبدیل کرده است.

تاریخچه و سابقه بروکر کلایمکس پرایم

با توجه به این که بروکر کلایمکس پرایم از سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرده است، پس نمی‌‌توان تاریخچه زیادی را برای آن در نظر گرفت، چیزی که از 2 سال فعالیت این بروکر مشخص شده، این است که بروکر کلایمکس پرایم سعی کرده تا خیلی زود مسیر پیشرفت را طی کند و با ارائه امکانات کافی و استاندارد معامله‌گری، نظر کاربران بخصوص تریدرهای ایرانی را به خود جلب کند.

با توجه به شکایت های زیادی که از بروکر کلایمکس پرایم شده است و همچنین عدم پاسخگویی این بروکر به کارشناسان ما، این بروکر کلاه بردار شناخته شده و حتما سعی کنید پول خود را از این بروکر برداشت کنید و دیگر به هیچ وجه در این بروکر ثبت نام نکنید.

اعتبار بروکر کلایمکس پرایم

بسیاری از معامله‌گران ایرانی می‌خواهند بدانند آیا بروکر کلایمکس معتبر است؟ در پاسخ باید بگوییم که کلایمکس یک کارگزاری بازار فارکس با نام Climax Prime LLC است. این بروکر دارای شرکت ثبت شده در سنت وینسنت و گرنادین‌ها (Saint Vincent and the Grenadines) می‌باشد. این بروکر تحت مجوز و قوانین نهاد قانونی SVGFSA فعالیت می‌کند.

اما دارای رگوله اروپایی نیست، بنابراین نمی‌توان اعتبار بروکر کلایمکس پرایم را در حد بالا ارزیابی کرد. البته این امکان وجود دارد که با افزایش سابقه، این بروکر بتواند مجوزهایی با اعتبار و شهرت بیشتر را نیز دریافت کند. برای اطلاع بیشتر از نوع بروکر خود می‌توانید به مقاله انواع بروکر مراجعه کنید.

ثبت نام در بروکر کلایمکس پرایم

بروکر Climax Prime ثبت نام ساده‌ای دارد همانطور که طبق عکس زیر می‌بینید،

ثبت نام در بروکر کلایمکس پرایم
آموزش ثبت نام در بروکر کلایمکس پرایم

برای ثبت نام فقط باید اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه خود را در سایت ثبت کنید تا کد فعالسازی در ایمیل برای شما ارسال شود.

ثبت نام در بروکر کلایمکس پرایم
برای اینکه شما بتوانید به پنل کاربری بروکر کلایمکس پرایم دسترسی پیدا کنید، باید مراحل گفته شده را انجام دهید.

برای دسترسی به پنل کاربری باید تمام مراحلی که در داخل تصویر می‌بینید را انجام دهید.

ورود به بروکر کلایمکس پرایم

برای ورود به بروکر کلایمکس پرایم کافی است از دکمه لاگین یا همان ورود در صفحه اول استفاده کنید.

ورود به بروکر کلایمکس پرایم
آموزش ورود به بروکر کلایمکس پرایم

شما می‌توانید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل خود، وارد بروکر Climax Prime شوید.

آموزش کار با بروکر کلایمکس پرایم

خوشبختانه به دلیل وجود زبان فارسی در بروکر کلایمکس پرایم، کارکردن با پنل کاربری آن بسیار ساده است. دربخش وسط معمولاً، اطلاعیه‌ها و همچنین حساب‌های معاملاتی را می‌توانید ببینید و در ستون سمت راست همه موارد کاربری مانند پروفایل، vps، حساب‌ها، امور مالی و … قرار دارد.

کار با بروکر کلایمکس پرایم
آموزش کار با بروکر کلایمکس پرایم

ما در ادامه مطلب روش کار کردن با تمام گزینه‌ها را به صورت جداگانه و مفصل توضیح خواهیم داد.

احراز هویت بروکر کلایمکس پرایم

برای اینکه بتوانید در بروکر کلایمکس پرایم به همه امکانات دسترسی داشته باشید، باید ابتدا احراز هویت خود را انجام دهید. برای این کار به بخش پروفایل در منوی پنل کاربری بروید. در آنجا چند مرحله مهم وجود دارد که باید موارد خواسته شده برای تایید هویت را انجام دهید.

مرحله اول احراز هویت در بروکر کلایمکس پرایم
مرحله اول احراز هویت در بروکر کلایمکس پرایم (تکمیل اطلاعات هویتی)

ابتدا همانطور که در عکس بالا می‌بینید مشخصات خود از جمله تاریخ تولد، ایمیل، شماره همراه، آدرس دقیق و … را وارد کنید و به مرحله دوم که تایید هویت است بروید.

مرحله دوم احراز هویت در بروکر کلایمکس پرایم
مرحله دوم احراز هویت در بروکر کلایمکس پرایم (بارگذاری مدارک برای تایید هویت)

در اینجا نیاز است که تمام مدارک هویتی لازم که از شما خواسته شده مانند کارت شناسایی و همچنین مدارک تایید آدرس را طبق قوانین گفته شده بارگذاری کنید. با انجام این مراحل احراز هویت شما تکمیل شده و فقط تا 24 ساعت باید منتظر جواب بروکر کلایمکس پرایم باشید. اگر مشکلی در مدارک شما وجود نداشته باشد، هویت شما تایید خواهد شد.

بروکر کلایمکس پرایم برای کدام کشور است؟

همانطور که در بخش تاریخچه و اعتبار گفته شد، بروکر کلایمکس پرایم در سنت وینسنت و گرنادین‌ها (Saint Vincent and the Grenadines) ثبت شده و شرکت آن را می‌توان متعلق به این کشور دانست.

دارایی‌های قابل معامله در بروکر کلایمکس پرایم

هدف اساسی کلایمکس پرایم ایجاد دسترسی مناسب برای کاربران به بازار فارکس و ابزارهای مالی آن است.

دارایی های معاملاتی بروکر کلایمکس پرایم
بروکر کلایمکس پرایم نمادهای معاملاتی زیادی در بخش های فلزات، جفت ارزها، سهام، شاخص و کالا را به کاربران خود ارائه می‌کند.

از نمادهای قابل معامله Climax Prime می‌توان به انواع جفت ارزهای اصلی و کراس، فلزاتی مانند طلا و نقره، ابزارهای مالی مرتبط با انرژی مانند نفت و گاز و انواع شاخص‌ها مانند شاخص داوجونز اشاره کرد.

پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر کلایمکس پرایم

پلتفرم قابل دسترسی در بروکر کلایمکس پرایم، متاتریدر 5 است که با استفاده از آن می‌توان تنها با یک کلیک موقعیت معاملاتی را باز کنید یا ببندید.

پلتفرم های معاملاتی بروکر کلایمکس پرایم
بروکر کلایمکس پرایم پلتفرم متاتریدر 5 را به کاربران خود ارائه می‌کند.

همچنین امکان تعیین دستورها و محدودیت‌های مختلف و دسترسی به انواع شاخص‌های نموداری را خواهید داشت. کلایمکس این پلتفرم را برای دستگاه‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید ارائه می‌دهد.

انواع حساب بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس پرایم برای ایرانیان و کاربران کشورهای دیگر حساب‌های متنوعی را ایجاد کرده است و معامله‌گران می‌توانند متناسب با نیازهای معاملاتی، سطح تجربه و حجم معاملات خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. انواع حساب بروکر کلایمکس پرایم عبارتند از:

  1.  حساب سنت
  2. حساب استاندارد
  3. حساب ECN
  4. حساب پرایم
حساب های معاملاتی بروکر کلایمکس پرایم
بروکر کلایمکس پرایم به کاربران خود 4 حساب معاملاتی سنت، استاندارد، ECN و پرایم را ارائه می‌کند.

در ادامه بیشتر به بررسی این حساب‌ها می‌پردازیم:

حساب سنت

حساب سنت بروکر کلایمکس پرایم، حساب مناسب برای مبتدیان بازار فارکس است. شما با افتتاح این حساب می‌توانید معاملاتی با حجم کم را در بازار فارکس تجربه کنید. مبنای محاسبه در این حساب، به‌جای دلار، سنت است. البته باید توجه داشته باشید که کلایمکس حتی در حساب سنت نیز دارای اسپرد ثابت نیست و اسپرد در این حساب از 1.2 پیپ محاسبه می‌شود. مزیت دیگر این حساب برای کاربران، امکان افتتاح حساب فقط با 10 دلار است.

حساب استاندارد

به‌طور معمول معامله‌گران بعد از مقداری افزایش تجربه و استفاده از حساب سنت به‌سراغ حساب استاندارد بروکرها می‌روند. برای افتتاح حساب استاندارد در بروکر کلایمکس پرایم به حداقل سرمایه 100 دلار نیاز دارید. میزان اسپرد در این حساب شناور از 1.2 پیپ است.

حساب ECN

معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند کار خود را در بروکر کلایمکس پرایم با افتتاح حساب ECN شروع کنند. کاربران می‌توانند این حساب را در کلایمکس با 500 دلار باز کنند. میزان اسپرد در این حساب نیز شناور است و از 0.3 پیپ محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که اسپرد برای نمادهای معاملاتی و در ساعات مختلف شبانه‌روز و شرایط مختلف بازار متغیر است.

حساب پرایم

حساب پرایم بروکر کلایمکس انتخابی بهتر برای معامله‌گران حرفه‌ای است که معاملاتی با حجم بالا انجام می‌دهند. حداقل سرمایه لازم برای افتتاح این حساب، از همه حساب‌های دیگر کلایمکس پرایم بیشتر و معادل 5000 هزار دلار آمریکا است. میزان اسپرد در این حساب متغیر بوده و از 0.1 پیپ محاسبه می‌شود.

حساب اسلامی در بروکر کلایمکس پرایم

سوآپ یا بهره شبانه یکی از نگرانی‌های تریدرهای مسلمان است؛ زیرا دریافت و پرداخت این نوع از سوآپ بر اساس احکام اسلامی نوعی ربا به ‌شمار می‌آید و حرام است. با توجه به این که بروکر کلایمکس پرایم بر بازارهای کشورهای مسلمان مانند ترکیه، ایران، عراق و همچنین اندونزی تمرکز دارد، امکان ایجاد حساب‌های اسلامی را نیز برای این معامله‌گران فراهم کرده است. میزان سوآپ در این حساب‌ها صفر است. این حساب‌ها عبارتند از حساب‌های پرایم و ECN. از سوی دیگر  بروکر کلایمکس امکان استفاده از حساب‌های سنت و استاندارد بدون محاسبه سوآپ را تا 7 روز ایجاد کرده است.

اسپرد و کمیسیون در بروکر کلایمکس پرایم

یکی از تفاوت‌های بروکر Climax Prime با بسیاری از بروکرهای دیگر بازار فارکس این است که هیچکدام از حساب‌های این بروکر دارای اسپرد ثابت نیستند. مزیت اسپرد ثابت در این است که معامله‌گران مبتدی در حساب‌هایی با اسپرد ثابت بهتر می‌توانند شرایط معامله را پیش‌بینی و بررسی کنند. اسپرد و کمیسیون بروکر کلایمکس پرایم به نوع حساب معاملاتی که باز می‌کنید بستگی دارد. میزان اسپرد شناور در این بروکر پایین و مقرون‌به‌صرفه است و این یک مزیت به‌شمار می‌آید.

مزیت دیگر  بروکر کلایمکس پرایم عدم دریافت کمیسیون برای حساب‌های سنت و استاندارد است. اما حساب‌های ECN و پرایم دارای کمیسیون هستند. میزان کمیسیون برای حساب ECN، معادل 6 دلار برای هر لات و میزان کمیسیون برای حساب پرایم، معادل 5 دلار برای هر لات معامله است.

واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس برای ایرانیان امکان واریز و برداشت ریالی را نیز ایجاد کرده است. برای استفاده از این روش کاربران ایرانی می‌توانند با پشتیبانی بروکر کلایمکس پرایم از طریق واتساپ در ارتباط باشند و درخواست خود را مطرح کنند. کاربران همچنین می‌توانند از ارزهای دیجیتالی محبوب مانند تتر، بیت کوین و اتریوم برای شارژ حساب یا برداشت وجه استفاده کنند. استفاده از وبمانی و پرفکت مانی نیز از روش‌های دیگر واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم هستند.

واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم
واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم

اگر شما مانند بیشتر ایرانیان به دنبال واریز و برداشت ریالی هستید، ابتدا باید در بخش پروفایل حساب مالی خود را نیز به بروکر معرفی کنید. در اینجا وارد بخش روش پرداخت شوید، نام صاحب حساب، کشور، نام بانک و شماره شبای خود را وارد کنید تا حساب بانکی شما مورد تایید قرار بگیرد. سپس برای واریز و برداشت با هماهنگی پشتیبان و مدیر حساب خود می‌توانید به صورت ریالی اقدام کنید.

واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم
برای واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی خواهید داشت.

برای واریز و برداشت در بروکر کلایمکس پرایم شما به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید دسترسی خواهید داشت.

کپی تریدینگ در بروکر کلایمکس پرایم

بروکر کلایمکس پرایم فعلاً امکان ارائه کپی تریدینگ را برای کاربرانش محیا نکرده است که البته با توجه به تازه تاسیس بودن این بروکر، این مسئله بسیار طبیعی است، اما به گفته مدیران شرکت، به زودی کپی تریدینگ به خدمات بروکر Climax Prime اضافه خواهد شد.

مزایا بروکر کلایمکس پرایم 

روند ثبت نام ساده، ارائه چهار نوع حساب معاملاتی، امکان استفاده از متاتریدر 5، میزان کمیسیون و اسپرد پایین و پشتیبانی از زبان فارسی در سایت از مزایا بروکر کلایمکس پرایم هستند.

مزایا و معایب بروکر کلایمکس پرایم
بروکر کلایمکس پرایم مزایا و معایب بسیاری دارد، شما باید با بررسی این مزایا و معایب بروکر مناسب خود را پیدا کنید.

پس اگر بخواهیم مزایای بروکر را به صورت تیتر وار بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احراز هویت ساده برای ایرانیان
  • واریز و برداشت ریالی
  • پشتیبانی فارسی قوی
  • اسپردهای رقابتی

معایب بروکر کلایمکس پرایم

از معایب این بروکر نیز می‌توان به عدم برخورداری از رگولاتوری معتبر اروپایی، سابقه کم و عدم تنوع در پلتفرم معاملاتی اشاره کرد.

بروکر کلایمکس یکی از کارگزاری‌های تازه تاسیس در دنیای فارکس است که توانسته با عملکرد نسبتاً مناسب، شرایط خوبی بین تریدرهای ایرانی ایجاد کند. این بروکر دارای بونوس‌های متنوع، اسپرد رقابتی، دارایی‌های معاملاتی گسترده و پشتیبانی فارسی است که همین عوامل بر محبوبیت این بروکر افزوده است.

بونوس در بروکر کلایمکس پرایم

بونوس‌ها جوایز نقدی و غیر نقدی هستند که کارگزاری برای تشویق کاربرانش به آنها اهدا می‌کند. اگر بخواهیم بونوس بروکر کلایمکس پرایم را ببینید باید در پنل کاربری خود به بخش جشنواره‌ها بروید. فعلاً بونوسی در این بروکر فعال نیست (تیر 1402) اما معمولاً این بروکر بونوس واریز، بونوس خوش‌آمدگویی و بونوس انتقال حساب را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ریبیت در بروکر کلایمکس پرایم

همانطور که می‌دانید، تریدرها برای هر معامله باید هزینه‌هایی از جمله کمیسیون یا اسپرد را پرداخت کنند. به همین دلیل بروکرها نیز برای جبران چنین هزینه‌هایی اقدام به پرداخت کش بک یا ریبیت به کاربران می‌کنند تا بتوانند آنها را به معاملات بیشتر تشویق کنند. ریبیت در بروکر کلایمکس پرایم به نوع حساب معاملاتی و میزان حجم معاملاتی شما بستگی دارد. اما اگر بخواهید تا 85% بیشتر از حد معمول از بروکر کلایمکس پرایم ریبیت دریافت کنید، می‌توانید برای اینکار در ایران ریبیت ثبت نام کنید. برای دریافت ریبیت ثبت نام کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر کلایمکس پرایم روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

پشتیبانی بروکر کلایمکس پرایم

یکی از ویژگی‌های مهم بروکر کلایمکس پرایم، پشتیبانی فارسی و نسبتاً مناسب این کارگزاری برای ایرانیان است. شما در بین روزهای دوشنبه تا جمعه می‌توانید از طریق چت آنلاین داخل سایت، با پشتیبانی درارتباط باشید.

پشتیبانی بروکر کلایمکس پرایم
پشتیبانی بروکر کلایمکس پرایم

همچنین این امکان را دارید که از بخش تیکت، پیام خود را در قالب یک تیکت مانند عکس زیر به پشتیبانی ارسال کنید و منتظر جواب آن باشید.

بروکر کلایمکس پرایم برای ایرانیان

بروکر کلایمکس پرایم یکی از بروکرهای جذاب برای کاربران ایرانی است. دلیل این مسئله وجود پشتیبانی فارسی، واریز و برداشت ریالی و همچنین شرایط خوب معاملاتی است. این بروکر در چندسال گذشته سعی کرده با تمرکز بر معامله گران ایرانی، شرایط مناسبی را برای تریدرهای داخل کشور فراهم کند و می‌توان گفت که تا حد زیادی نیز در این زمینه موفق عمل کرده. بنابراین، می‌توانیم بروکر Climax Prime را بروکری مناسب برای استفاده کاربران ایرانی معرفی کنیم.

آنچه در بررسی بروکر کلایمکس پرایم خواندیم

اگرچه کلایمکس پرایم از بروکرهای تازه‌وارد بازار فارکس است اما طراحی پله‌ای امکانات و ویژگی‌ها در 4 حساب این بروکر در کنار مزایایی مانند بونوس‌های جذاب نشان از موفقیت‌ها و پیشرفت بیشتر این بروکر در سال‌های آینده دارد. تا به امروز شکایت جدی از این بروکر ثبت نشده است و روند عملکرد کلایمکس نشان می‌دهد که به سرعت در حال گذراندن مراحل پیشرفت است و احتمالاً در آینده جزء بروکرهای معتبر و آینده دار بازار فارکس خواهد بود.

منبع: climaxprime.org

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

سلب مسئولیت: هیچ بروکری کامل و بی نقص نیست، ما صرفا شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین بروکر را انتخاب کنید. ایران ریبیت در برابر تصمیمات شما مسئولیتی ندارد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۷ دیدگاه

    • سلام قاسم جان
      بروکر کلایمکس پرایم در حال حاضر از پلتفرم متاتریدر ۴ پشتیبانی نمیکند و شما در این بروکر فقط میتوانید از متاتریدر ۵ استفاده کنید

  • کلایمکس در حال کلاهبرداریه. توی معرفیتون عنوان کنید تا مردم مثل من و بقیه متضرر نشن. پول خیلی هارو به بهونه های مختلف و الکی چند ماهه نداده.

    • بله متاسفانه یه مدت کوتاهی این مشکل وجود داشته ولی الان این مشکل رفع شده است. چون تیم کارشناسی ما با بروکر کلایمکس پرایم ارتباط گرفته و گویا مشکلات زیرساختی بوده است و الان این مشکل رفع شده است

  • این بروکر کلاهبردار هست و پول کاربرهارو پرداخت نمیکنه
    خواهش این مورد رو ذکر کنید در مورد این بروکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *