5/5 - (1 امتیاز)
بروکر امگا اف ایکس

معرفی و بررسی بروکر امگا فینکس OmegaFinex

OmegaFinex یک کارگزاری است که زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری OMEGA FINEX INCORPORATED می‌باشد که سال 2005 تاسیس شد. این شرکت بخش بروکر خود را اخیراً راه‌اندازی کرده است. این بروکر تازه تاسیس که ظاهراً تمرکز زیادی روی جذب کاربران فارسی زبان دارد، دارای سه دفتر اصلی در دبی، اتریش و کوموروس است. ما در این مقاله به صورت کامل به بررسی این کارگزاری خواهیم پرداخت.

تاریخچه و سابقه بروکر OmegaFinex

همانطور که گفتیم این بروکر زیرمجموعه یک شرکت سرمایه‌گذاری است که حدوداً 18 سال پیش در سال 2005 تاسیس شده و دفتر اصلی خود را در منطقه آفشور اتحادیه کوموروس راه‌اندازی کرده است. OmegaFinex یک دفتر دیگر در دبی دارد تا بتواند کاربرانی که از منطقه خاورمیانه هستند را پشتیبانی کند. در حال حاضر این بروکر با 5 تامین کننده نقدینگی بازار همکاری دارد و حدود 700 ابزار معاملاتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اعتبار بروکر OmegaFinex

مسئله اعتبار بروکرها شاید مهم‌ترین نکته برای کاربران باشد. این بروکر یک شرکت بین‌المللی است که اجازه دارد هر نوع فعالیت کارگزاری را به موافقت‌نامه دولتی شماره 005 سال 2005 انجام دهد و دارای مجوز رگولاتور از ماموریت مالی خارجی آنجوآن، اتحادیه کوموروس با شماره مجوز L15992/OFI می‌باشد. دفتر ثبت OMEGA FINEX INCORPORATED در هامچاکو، جزیره خودمختار آنجوآن، اتحادیه کوموروس واقع شده، یعنی توانسته رگوله AOFA را دریافت کند که صحت سنجی آن نیز انجام شده است. البته دقت داشته باشید که این رگوله جز رگوله‌های معتبر و درجه 1 جهان نیست و سطح آن پایین می‌باشد.

بروکر امگا فینکس ثبت نام

پس از اینکه وارد سایت این بروکر شدید، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا فرم زیر برای شما باز شود. در این فرم برای ثبت نام باید ابتدا نوع حساب، نام و نام خانوادگی، ایمیل، تاریخ تولد، کشور و شماره تماس خود را وارد کنید تا ثبت نام اولیه شما انجام شود.

بروکر امگا فینکس ثبت نام
پس از اینکه وارد سایت این بروکر شدید، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا فرم زیر برای شما باز شود.

در ایمیلی که برای شما ارسال می‌شود یک یوزرنیم و پسورد وجود دارد که هر بار برای ورود می‌توانید از آن استفاده کنید.

آموزش احراز هویت OmegaFinex

پس از اینکه ثبت نام اولیه را انجام دادید، برای اولین بار به پنل کاربری خود بروید تا مراحل احراز هویت برای شما باز شود. در مرحله اول همانطور که می‌بینید باید نام شهر، آدرس و کد پستی را به دقت وارد کنید:

آموزش احراز هویت OmegaFinex
نام شهر، آدرس و کد پستی را به دقت وارد کنید.

سپس تعدادی سوال کلی درباره میزان دارایی‌هایتان از شما پرسیده می‌شود که باید به آنها نیز پاسخ دهید، جوابی که می‌دهید در حقیقت هیچ اهمیتی ندارد فقط برای این است که بدانند شما بدون آگاهی در فارکس سرمایه‌گذاری نمی‌کنید.

آموزش احراز هویت OmegaFinex
سوال کلی درباره میزان دارایی‌هایتان از شما پرسیده می‌شود که باید به آنها نیز پاسخ دهید.

سپس توافقنامه را پذیرفته و امضا کنید تا احراز هویت شما تمام شود و بتوانید به راحتی از امکانات سایت برای معامله کردن استفاده کنید.

آموزش احراز هویت OmegaFinex
سپس توافقنامه را پذیرفته و امضا کنید.

در نهایت باید مدرکی برای تایید هویت و همچنین مدرکی برای تایید نشانی خود را آپلود کنید.

انواع حساب در بروکر امگا فینکس

در این بروکر 4 حساب معاملاتی مختلف وجود دارد که هرکدام از کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خود یکی از این حساب‌ها را ایجاد کنند. این حساب‌ها شامل موارد زیر هستند که هرکدام را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد:

  1. حساب استاندارد؛
  2. حساب ECN؛
  3. حساب ECN PRO؛
  4. حساب سوشیال تریدینگ.

توضیحات تکمیلی درمورد این حساب‌ها را در ادامه بخوانید.

حساب استاندارد

این حساب ویژه تریدرهای مبتدی و سطح معمولی است که با پرداخت 100 دلار می‌توانند آن را ایجاد کنند. حساب استاندارد کمیسیون ندارد و اسپرد آن 1.8 پیپ به صورت شناور محاسبه می‌شود.

پلتفرم معاملاتی

MT5, وب تریدر, موبایل

ارز پایه

USD

حداقل واریز اولیه

100$

حداکثر سرمایه

نامحدود

کمیسیون

ندارد

نوع معامله

مارکت

اسپرد

از 0 پیپ

مارجین کال

80%

استاپ اوت

40%

حساب ECN

افرادی که نیاز به حساب حرفه‌ای‌تری دارند روی متاتریدر 5 می‌توانند از حساب ECN استفاده کنند. این حساب 500 دلار واریزی نیاز دارد و کمیسیون معاملات آن 6 دلار به ازای هر لات است. کال مارجین حساب ECN 80% است و استاپ اوتان 40% است

پلتفرم معاملاتی

MT5, وب تریدر, موبایل

ارز پایه

USD

حداقل واریز اولیه

500$

حداکثر سرمایه

نامحدود

کمیسیون

6$

نوع معامله

مارکت

اسپرد

از 0 پیپ

مارجین کال

80%

استاپ اوت

40%

حساب ECN PRO

این حساب ویژه تریدرهای بسیار حرفه‌ای و اسکالپرهاست که می‌خواهند در بهترین شرایط ممکن معاملات خود را انجام دهند. حساب ECN PRO دارای اسپرد شناور 0.0 و کمیسیون 4 دلار به ازای هر لات معامله است. نوع اجرای معاملات در این حساب MARKET می‌باشد.

پلتفرم معاملاتی

MT5 وب تریدر, موبایل

ارز پایه

USD

حداقل واریز اولیه

5000$

حداکثر سرمایه

نامحدود

کمیسیون

4$

نوع معامله

مارکت

اسپرد

از 0.0 پیپ

مارجین کال

80%

استاپ اوت

40%

حساب سوشیال تریدینگ

این حساب ویژه استفاده در سوشیال تریدینگ مانند حساب‌های پم و کپی ترید است که اگر بخواهید در این بخش فعالیت کنید باید حساب سوشیال تریدینگ با مشخصات زیر را ایجاد کنید.

پلتفرم معاملاتی

MT5, وب تریدر, موبایل

ارز پایه

USD

حداقل واریز اولیه

200$

حداکثر سرمایه

نامحدود

کمیسیون

ندارد

نوع معامله

مارکت

اسپرد

از 0 پیپ

مارجین کال

80%

استاپ اوت

40%

نکته: در 6 ماه اول افتتاحیه حساب هیچ کمیسیونی دریافت نمیشود.

بروکر OmegaFinex یک کارگزاری سطح متوسط است که به کاربران ایرانی نیز خدمات می‌دهد. این بروکر دارای رگوله AOFA است که جز رگوله‌های سطح متوسط در منطقه آفشور می‌باشد.

بروکر OMEGAFINEX برای کدام کشور است؟

این بروکر در کشور کوموروس قرار گرفته است ولی دو دفتر دیگر در کشورهای دبی و اتریش دارد به این معنا که این بروکر در مناطق آفشور یا همان فراساحلی قرار دارد که قوانین مالی سختگیرانه ای روی آنها اعمال نمی‌شود.

آموزش حساب اسلامی در بروکر OmegaFinex

حساب اسلامی در بروکر امگا فینکس به حسابی گفته می‌شود که در آن اگر شما یک معامله را بیش از یک روز باز نگه دارید، شامل محاسبه بهره شبانه نمی‌شود. به این مدل حساب، اسلامی یا سواپ فری می‌گویند. برای داشتن چنین ویژگی کافی است پس از ایجاد یک حساب معاملاتی، این درخواست را از طریق تیکت به پشتیبانی ارائه کنید.

کپی‌تریدینگ OmegaFinex

بروکر OmegaFinex دارای سیستم کپی تریدینگ است. اگر می‌خواهید از کپی تریدینگ استفاده کنید در منوی کاربری خود به بخش سرمایه‌گذاری‌ها بروید.

کپی‌تریدینگ OmegaFinex
بروکر OmegaFinex دارای سیستم کپی تریدینگ است.

چنانچه تمایل دارید پروایدر یا تریدری باشید که دیگران از روی معامله شما کپی کنند، باید روی گزینه «استراتژی ایجاد کنید» کلیک نمایید. فرمی که در زیر می‌آید را پر کنید تا حساب شما به عنوان یک حساب پروایدر در دید دیگران قرار بگیرد تا معاملات شما را ببینند و اگر خواستند از روی آن کپی کنند.

کپی‌تریدینگ OmegaFinex
چنانچه تمایل دارید پروایدر یا تریدری باشید که دیگران از روی معامله شما کپی کنند، باید روی گزینه «استراتژی ایجاد کنید» کلیک نمایید.

اگر هم می‌خواهید به عنوان سرمایه‌گذاری روی یک حساب سرمایه‌گذاری کنید و معاملات آن را کپی کنید، روی مرور استراتژی کلیک کنید، یکی از استراتژی‌ها را ببینید و هرکدام را که خواستید انتخاب نمایید و حسابتان را به آن وصل کنید.

نمادهای قابل معامله‌ OmegaFinex

در این بروکر شما به بیش از 700 نماد معاملاتی مختلف دسترسی خواهید داشت که شامل دسته‌بندی‌های زیر هستند:

  • فارکس؛
  • فلزات گرانبها؛
  • کالاها؛
  • سهام؛
  • ارز دیجیتال؛
  • شاخص‌ها.

پلتفرم‌های معاملاتی OmegaFinex

پلتفرم معاملاتی که در این بروکر وجود دارد متاتریدر 5 و وب تریدر است. متاتریدر 5 را می‌توانید برای ویندوز، اندروید و iOS دانلود کنید، اما بدون دانلود کردن نیز می‌توانید از نسخه وب تریدر استفاده نمایید.

پلتفرم‌های معاملاتی OmegaFinex
پلتفرم معاملاتی که در این بروکر وجود دارد متاتریدر 5 و وب تریدر است.

واریز و برداشت در امگا فینکس

در این بروکر برای واریز و برداشت دو راهکار وجود دارد: تتر و درگاه بایننس برای واریز یا برداشت روی این گزینه‌ها از منوی کاربری کلیک کنید، سپس صفحه زیر برای شما باز می‌شود.

واریز و برداشت در امگا فینکس
در این بروکر برای واریز و برداشت دو راهکار وجود دارد: تتر و بایننس.

همانطور که می‌بینید باید حسابی که می‌خواهید از آن واریز یا برداشت کنید، میزان و همچنین روش را انتخاب کرده تا به درگاه ارز دیجیتال وصل شوید و واریز و برداشت خود را تکمیل کنید. نبازی نیست اکانت بایننس داشته باشید و صرفا بایننس درگاه است و از هر صرافی و ولت میتوانید پرداخت خود را انجام دهید.

مزایا بروکر OmegaFinex

امکان خدمات به ایرانیان، ابزارهای معاملاتی گسترده، عدم دریافت کمیسیون، اسپرد خام، پشتیبان فارسی و حساب‌های معاملاتی متنوع، سه عدد از بهترین مزایای بروکر امگا فینکس هستند.

معایب بروکر OmegaFinex

روش‌های واریز و برداشت محدود و نداشتن پلتفرم معاملاتی متنوع را هم می‌توان از معایب آن برشمرد.

بروکر OmegaFinex برای ایرانیان

این بروکر به ایرانیان داخل کشور با مدارک ملی نیز خدمات ارائه می‌کند. یعنی معامله گران ایرانی امکان استفاده از خدمات این کارگزاری را دارند. شهروندان امارات، آمریکا، ژاپن و کره شمالی نمی‌توانند از خدمات این بروکر استفاده کنند.

آنچه در مقاله بروکر OmegaFinex خواندیم:

در این مقاله متوجه شدیم که شرکت مادر امگا سال 2005 تشکیل شده، اما بروکر آن به تازگی تاسیس شده است. این بروکر دو روش تتر و بایننس را برای واریز و برداشت ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید تا 700 نماد معاملاتی مختلف را برای معامله در متاتریدر 5 دسترسی داشته باشید.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

سلب مسئولیت: هیچ بروکری کامل و بی نقص نیست، ما صرفا شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین بروکر را انتخاب کنید. ایران ریبیت در برابر تصمیمات شما مسئولیتی ندارد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *