5/5 - (1 امتیاز)

حساب های بروکر ویندزور

کارگزاری ویندزور بروکرز (Windsor Brokers) که به طور خلاصه «بروکر ویندزور» نامیده می‌شود، یکی از بروکرهای قدیمی، معتبر و خوشنام است که ۳۵ سال سابقه فعالیت دارد و تاکنون از معامله‌گران ایرانی نمره قابل قبولی را دریافت کرده است. این بروکر تحت نظارت دو رگولاتوری معتبر CySEC و IFSC قرار دارد و دسترسی شما را برای معامله‌گری در بازارهای مالی جهانی تسهیل می‌کند. در این مطلب راجع به حساب های بروکر ویندزور بیشتر خواهیم خواند.

انواع حساب بروکر ویندزور

انواع حساب بروکر ویندزور

بروکر ویندزور برخلاف اکثر بروکرهای دیگر که گاه تا ۶ حساب معاملاتی را با شرایط مختلف عرضه می‌کنند، تنها ۲ حساب معاملاتی را در دسترس شما قرار می‌دهد:

  1. حساب Prime؛
  2. حساب ZERO.

در ادامه به صورت کامل به بررسی انواع حساب معاملاتی بروکر ویندزور خواهیم پرداخت:

حساب Prime

حساب پرایم برای مشتریانی است که می‌خواهند فعالیت خود را با مبالغ پایین شروع کنند. این حساب مخصوص تریدرهای مبتدی است، بنابراین شما با سرمایه‌ی حداقل ۵۰ دلار آمریکا می‌توانید این حساب را در بروکر ویندزور دایر کنید. برخی از مشخصات این حساب به شرح زیر است:

  • حداکثر لوریج 1:1000؛
  • حداقل حجم معاملات از 0.01 لات؛
  • محدودیت ۵۰ لات برای هر سفارش در بازار فارکس؛
  • قابلیت هجینگ و پوشش ریسک؛
  • امتیاز حساب اسلامی بهره‌مند (یعنی اگر پوزیشن شما به وقت سرور بروکر تا روز بعد باز بماند، به آن سواپ یا بهره شبانه تعلق نمی‌گیرد.)؛
  • حفاظت حساب در برابر بالانس منفی؛
  • دارا بودن مدیر شخصی؛
  • فراهم بودن تمرین و آموزش.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این حساب استاپ اوت (Stop Out) به میزان ۲۰ درصد ذکر شده است. یعنی اگر پوزیشن‌های شما در زیان پیش بروند و شما برای بستن آن‌ها اقدام نکنید یا شما از روش ست اند فورگت (Set & Forget) استفاده کرده و روی معامله یا معاملاتی که باز کرده‌اید، حاضر نباشید، چنانچه میزان زیان به حدی برسد که تنها ۲۰ درصد از موجودی شما باقی مانده باشد، سیستم به طور خودکار معاملات در ضرر را می‌بندد. با این حال سطح کال مارجین در این حساب در میزان ۱۰۰ درصد قرار دارد. یعنی اگر شما روی معامله حضور داشته باشید و در زیان قرار بگیرید، زمانی که تمام موجودی شما از دست رفت، سیستم به شما اعلام کال مارجین می‌کند که در واقع همان لیکوئید شدن است.

یکی دیگر از مزیت‌های این حساب را می‌توان در عدم اخذ کمیسیون دانست که برای انجام هر لات معامله حدود ۵ تا ۱۰ دلار به نفع شما می‌شود. هرچند که این میزان شاید در ظاهر مبلغ قابل توجه‌ای نباشد اما هنگامی که مقدار معاملات یک ماه خود را جمع بزنید، متوجه می‌شود که عدد چشمگیر و بسیار قابل‌توجه‌ای می‌شود.

حساب ZERO

حساب VIP ZERO ویندزور بروکرز یک حساب معاملاتی اختصاصی است که بصورت ویژه برای افرادی با میزان سرمایه بالا طراحی شده است. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای از این حساب استفاده می‌کنند، زیرا حداقل واریزی برای افتتاح حساب ۱۰۰۰ دلار است. سه مزیت حساب ZERO VIP، اختصاص مدیر حساب شخصی، دوره‌های آموزشی یک‌نفره اختصاصی one-on-one با تحلیلگر ارشد ویندزور بروکرز و کمیسیون معاملاتی کمتر است.

از مشخصات این حساب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدار اسپرد از صفر پیپ بر روی نمادهای اصلی؛
  • حداکثر لوریج 1:1000؛
  • حداقل حجم معامله 0.01 لات؛
  • مبلغ ۸ دلار کمیسیون به ازای هر دور معامله به حجم یک لات؛
  • محدودیت ۵۰ لات برای هر سفارش در فارکس؛
  • قابلیت هجینگ و پوشش ریسک؛
  • استفاده از حساب اسلامی بدون سواپ شبانه؛
  • حفاظت حساب در برابر بالانس منفی؛
  • دارا بودن مدیر شخصی؛
  • عدم فراهم بودن بخش تمرین از دیگر ویژگی‌های این حساب شمرده می‌شود.

همچنین، مانند حساب پرایم، در این حساب نیز میزان استاپ اوت در ۲۰ درصد و مارجین کال در ۱۰۰ درصد قرار دارد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

حساب کپی تریدینگ برای سرمایه‌گذاری

سومین و آخرین حساب بروکر ویندزور، حساب کپی تریدینگ این بروکر است که بیشتر برای سرمایه‌گذاران مناسب است. اگر هنوز تجربه کافی برای معامله‌گری در بازار فارکس را ندارید، اما تمایل دارید با پس‌انداز خود از این بازار سود به دست آورید، می‌توانید در حساب کپی تریدینگ ویندزور سرمایه‌گذاری کنید. افراد بسیاری هستند که فرصت یادگیری دانش معامله‌گری در بازار فارکس را ندارند، یا از شغل خود درآمد و رضایت دارند و نمی‌خواهند خود را درگیر معامله‌گری در بازار فارکس کنند، این افراد می‌توانند بدون داشتن هیچ‌گونه دانش ترید و فقط از طریق حساب کپی تریدینگ خود سود به دست آورند.

برای این که بتوانید از حساب کپی تریدینگ ویندزور استفاد کنید، کافی است در این بروکر حساب باز کنید، به حساب خود سرمایه واریز کنید. سپس به پنل کپی تریدینگ بروید. در این صفحه تعداد زیادی معامله‌گر حرفه‌ای را می‌توانید مشاهده کنید که حساب‌های افراد زیادی به آنان متصل است. قبل از اتصال، ابتدا عملکرد معاملاتی تریدرهای مختلفی را که کپی ترید را ارائه می‌دهند مورد بررسی قرار دهید و ببینید کدام تریدر بیشتر به شرایط مورد نظر شما نزدیک‌تر است، همان را انتخاب کنید.

کپی تریدینگ ویندزور
وارد سایت بروکر ویندزور شوید و از بخش کپی تریدینگ وارد این صفحه شوید.

سپس شرایط مورد نظر خود را تنظیم می‌کنید. به عنوان مثال اگر تریدر حرفه‌ای با ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه با حجم مثلا یک صدم معامله می‌کند، شما می‌توانید همان نسبت 1:1 را انتخاب کنید یعنی تریدهای او با همان حجم یک صدم روی حساب شما نیز کپی شود. حال، در هر معامله سود حاصل‌شده به نسبتی که توافق کرده‌اید، تقسیم می‌شود. مثلا اگر در یک هفته ۱۰۰ دلار سود شده باشد، ۱۰ تا ۵۰ درصد (بسته به میزان توافق) سهم تریدر می‌شود و باقی آن که سهم شما است به حساب شما واریز می‌شود. با این روش بدون آن که نیاز به معامله و استرس یا نگران از دست دادن سرمایه خود باشید، می‌توانید از بازار فارکس سود به دست آورید.

حساب‌های کپی تریدینگ شفاف، قابل تنظیم، بدون هزینه و کارمزد، قابل انعطاف و به صورت خودکار انجام می‌شود و به هیچ عنوان نیاز به حضور شما پای چارت نیست. در پایان هر هفته می‌توانید میزان سود و زیان خود را مشاهده کنید. برای سرمایه‌گذاری در این حساب‌ها نیز نیاز به سرمایه زیاد نیست و شما حتی با سرمایه‌های کوچک بیش از یکصد دلار نیز می‌توانید اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله کپی تریدینگ چیست؟ مراجعه کنید.

بروکر ویندزور برخلاف اکثر بروکرهای دیگر که گاه تا ۶ حساب معاملاتی را با شرایط مختلف عرضه می‌کنند، تنها ۲ حساب معاملاتی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

مقایسه حساب های بروکر ویندزور

حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند که یکی به حداقل مقدار میزان مبلغ واریزی و دیگری میزان کمیسیون مربوط می‌شود.

نمادهای معاملاتی بروکر ویندزور
بروکر ویندزور نمادهای معاملاتی زیادی را به معامله‌گران خود ارائه می‌کند.

سایر موارد تقریبا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند که در جدول زیر می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

شرح

حساب Zero

 

حساب Prime

 

حداقل واریز

۱۰۰۰ دلار

۵۰ دلار

اسپرد بر روی نماد های اصلی

از صفر پیپ

از 1.0 پیپ

حداکثر لوریج

1:1000

1:1000

میزان کمیسیون به ازای هر دور معامله به حجم یک لات

۸ دلار

بدون کمیسیون

حداقل حجم معامله

0.01 لات

0.01 لات

حداکثر سفارش

محدودیت 50 لات برای هر سفارش (فارکس)

محدودیت 50 لات برای هر سفارش (فارکس)

قابلیت هجینگ و پوشش ریسک

دارد

دارد

حساب اسلامی

 بدون سواپ در دسترس نیست

بدون سواپ در دسترس است

حفاظت حساب در برابر بالانس منفی

دارد

دارد

دارا بودن مدیر حساب شخصی

دارد

دارد

بدون فراهم بودن بخش تمرین

دارد

دارد

استاپ اوت در

۲۰ درصد

۲۰ درصد

حساب مجازی یا دمو بروکر ویندزور

بروکر ویندزور برای کسانی که می‌خواهند استراتژی‌های خود را آزمایش کنند، حساب دمو را فعال کرده است. یکی از خوبی‌های افتتاح حساب دمو این است که شما نیاز به احراز هویت ندارید. به محض ورود به صفحه بروکر می‌توانید پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ این بروکر را دانلود کنید و خیلی سریع به ترید مجازی مشغول شوید. نکته قابل ذکر این است که این بروکر فقط پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ را ارائه می‌دهد و پلتفرم معاملاتی دیگری ندارد.

حساب حقیقی بروکر ویندزور

حساب‌های حقیقی بروکر ویندزور شامل حساب Zero برای معامله‌گران حرفه‌ای است که با حجم معاملاتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار آمریکا کار می‌کنند و دیگری حساب Prime برای معامله‌گران مبتدی یا کسانی است که قصد دارند فعالیت معامله‌گری در بازار فارکس را با سرمایه پایین و از حداقل ۵۰ دلار به بالا را شروع کنند.

بروکر ویندزور بونوس جالب نیز دارد که شما بدون نیاز به واریز وجه می‌توانید دایر کنید. در این حساب، پس از ثبت نام و تایید هویت، بروکر ویندزور مبلغ ۳۰ دلار آمریکا به عنوان بونوس یا هدیه در اختیار شما قرار می‌دهد تا در بازار واقعی به ترید بپردازید. نکته بسیار جالب در مورد این حساب با بونوس ۳۰ دلاری این است که تاریخ اتمام ندارد و شما هر اندازه سود کنید، تا زمانی که برداشت نکنید، مبلغ ۳۰ دلار بونوس در حساب شما باقی می‌ماند و می‌توانید از آن در معاملات خود به عنوان افزایش سرمایه بهره ببرید. حتی در صورتی که استراتژی شما سود ندهد و وارد زیان شوید، می‌توانید به ترید تا اتمام کامل این بونوس ۳۰ دلاری ادامه دهید.

حساب pamm بروکر ویندزور

بروکر ویندزور حسابی به نام پم (Pamm) ندارد بلکه این نام به یکی از حساب‌های بروکر آلپاری تعلق دارد که درواقع حساب کپی تریدینگ است. بروکر ویندزور نیز حساب کپی تریدینگ دارد که در بالا به طور مفصل به آن پرداخته شد.

حساب بدون سواپ بروکر ویندزور

همان‌طور که در بالا اشاره شد بروکر ویندزور دو حساب معاملاتی در دسترس شما قرار می‌دهد تا هرکدام را که تمایل داشتید دایر کنید. یکی حساب پرایم با مبالغ کم که از حداقل واریزی ۵۰ دلار شروع می‌شود و دیگری حساب زیرو با حداقل واریزی ۱۰۰۰ دلار که بیشتر برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است.

حساب پرایم که برای تریدرهای مبتدی مناسب است می‌تواند از امتیاز حساب اسلامی برخوردار شود. باتوجه به این که در اسلام بهره روی پول حرام است، از این رو، حساب‌های اسلامی در تمام بروکرها سواپ شبانه ندارند. یعنی اگر حساب شما به ساعت سرور بروکر برای فردا باز بماند، به آن بهره شبانه تعلق نمی‌گیرد.

در بروکر ویندزور روی حساب پرایم که برای تریدرهای حرفه‌ای درنظر گرفته شده است، حساب اسلامی و بدون سواپ شبانه تعلق نمی‌گیرد و درصورتی که پوزیشن شما برای فردا باز بماند به آن بهره شبانه یا سواپ شبانه تعلق می‌گیرد.

حساب ECN

حساب ECN در واقع حسابی است که از طریق سیستم الکترونیکی پرسرعت، خریدار و فروشنده به یکدیگر متصل می‌شوند و بروکر در آن هیچ نقشی ندارد. این حساب به دلیل اینکه از میزان اسپرد و حتی کمیسیون کمتری نیز برخودار است، در میان تریدرها محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بروکرهای بسیاری نیز آن را ارائه می‌دهند، اما در بروکر ویندزور چنین حسابی موجود نیست.

حساب ECN pro

حساب ECN pro نیز مانند حساب ECN است و تفاوت‌های زیادی با آن ندارد ولی از شرایط و ویژگی‌های بهتری برخوردار است که این حساب نیز مورد استقبال تریدرهای بسیاری قرار گرفته است و بروکرهای زیادی آن را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند اما بروکر ویندزور این حساب را ارائه نمی‌دهد.

آنچه در مقاله حساب‌های بروکر ویندزور خواندیم:

بروکر ویندزور یکی از بروکرهای بسیار معتبر در بازار فارکس است که در سال ۲۰۲۳ جزو ۱۰۰ شرکت برتر خاورمیانه قرار گرفته و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. این بروکر یک حساب معاملاتی برای تریدرهای مبتدی با اسپرد پایین و بدون کمیسیون و سواپ، یک حساب برای حرفه‌ای‌ها و یک حساب کپی تریدینگ برای افراد سرمایه‌گذار ارائه می‌دهد. ویندزور همچنین بونوس ۳۰ دلاری خوش‌آمدگویی در اختیار شما قرار می‌دهد که تا زمانی که اولین برداشت خود را انجام ندهید از حساب شما کسر نمی‌شود. این بروکر از روش واریز و برداشت ریالی نیز پشتیبانی می‌کند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
انواع حساب های بروکر ویندزور چیست؟

این بروکر تنها دو حساب زیر و پرایم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیا بروکر ویندزور حساب پم دارد؟

بروکر ویندزور حسابی به نام پم (Pamm) ندارد بلکه این نام به یکی از حساب‌های بروکر آلپاری تعلق دارد که درواقع حساب کپی تریدینگ است.

کدام حساب بروکر ویندزور بدون سواپ است؟

در بروکر ویندزور روی حساب زیرو که برای تریدرهای مبتدی در نظر گرفته شده است، حساب اسلامی و بدون سواپ شبانه تعلق می‌گیرد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام، برای معامله گرانی که تجربه کمی در بازار فارکس دارند کدام حساب را پیشنهاد می کنید؟ حداقل سرمایه برای افتتاح هرکدام از حساب ها چقدر است؟ کدوم حساب اسلامی است؟

    • سلام و عرض ادب، حساب پرایم که برای افراد مبتدی مناسب است و در این حساب این امکان را دارید که از امتیاز حساب اسلامی برخوردار شوید. حداقل سرمایه برای افتتاح حسابZERO مبلغ ۱۰۰۰ دلار است ولی در حساب Prime با ۵۰ دلار آمریکا می‌توانید این حساب را در بروکر ویندزور دایر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *