5/5 - (4 امتیاز)

بهترین ساعت برای ترید در فارکس

بازار فارکس یکی از معدود بازارهای مالی است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و هر کدام از کشورهای جهان بسته به تایم کاری خود، در آن فعال هستند. اما یک تریدر نمی‌تواند به طور مداوم ۲۴ ساعت پشت سیستم بنشیند، بنابراین باید زمانی را انتخاب کند که بتواند به راحتی سود کسب کند. معمولاً در زمان‌هایی که نقدینگی بازار بیشتر باشد، معامله‌گری آسان‌تر است. در ادامه این مقاله به بهترین ساعات برای ترید در فارکس می‌پردازیم.

بهترین ساعت برای ترید در فارکس

زمان باز شدن بازار فارکس

بازار فارکس در طول هفته به صورت ۲۴ ساعته فعال است و تریدرها می‌توانند از نوسانات آن استفاده کنند. این بازار در اولین روز کاری هفته، دوشنبه ساعت ۰۸:۰۰ به وقت محلی نیوزلند باز می‌شود و در پایان هفته، جمعه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز شنبه بسته می‌شود.

بهترین زمان ترید در فارکس

۲۴ ساعته بودن بازار فارکس به این معنا نیست که تریدر باید دائماً پشت چارت باشد. بلکه باید با رعایت یک سری قوانین، زمان مشخصی را برای ترید در این بازار تعیین کند. طبق تجربه و گفته‌های تریدرهای با سابقه، بهترین زمان برای معامله، همزمان با باز شدن بانک‌ها و مراکز مالی است، زیرا باز شدن این نهادها موجب افزایش حجم بازار می‌شود و زمانی که نقدینگی بالا باشد، اسپرد معاملات کاهش می‌یابد و ترید کردن برای معامله‌گر ارزشمندتر می‌شود.

بهترین زمان ترید در فارکس
جالب است بدانید بهترین زمان معامله و سود دهی در فارکس برای ایرانیان از ساعت 11 صبح الی 7 شب می باشد.

بنابراین، باز شدن بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا باعث افزایش نقدینگی در بازار می‌شود و تحلیل بازار راحت‌تر خواهد شد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بهترین تایم ترید در فارکس به وقت ایران

در بازار فارکس، باز شدن بانک‌های مرکزی برای تریدرهای برتر اهمیت بیشتری دارد، زیرا این بانک‌ها نقدینگی بیشتری را به بازار تزریق می‌کنند. به طور کلی در فارکس، سه بازار اصلی داریم: آسیا، اروپا و آمریکا. در بازار آسیا، بانک مرکزی سنگاپور، در اروپا بانک‌های مرکزی فرانکفورت و لندن، و در بازار آمریکا بانک مرکزی نیویورک برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند که به آن‌ها سشن های معاملاتی می‌گویند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سشن ها مقاله سشن های فارکس به وقت ایران را مطالعه کنید.

ساعت باز و بسته شدن سشن های معاملاتی فارکس را در جدول زیر مشاهده کنید.

بانک های مرکزی(Central bank)ساعت باز شدنساعت بسته شدن
سنترال سنگاپور04.00 به وقت تهران12.00 به وقت تهران
سنترال فرانکفورت آلمان10.00 به وقت تهران18.30 به وقت تهران
سنترال لندن انگلستان10.00 به وقت تهران18.30 به وقت تهران
سنترال نیویورک آمریکا16.30 به وقت تهران23.00 به وقت تهران

بهترین ساعت برای ترید در فارکس، زمان باز شدن بازارهای مهم مانند آسیا، اروپا و آمریکا است. این زمان‌ها باعث افزایش حجم معاملات و کاهش اسپرد بازار می‌شوند که برای تریدرها اهمیت زیادی دارد.

همپوشانی زمان بازار ها باهم

وقتی زمان باز شدن بانک‌های مرکزی با هم همپوشانی داشته باشد، یعنی از نظر زمانی با هم تداخل پیدا کند، نقدینگی دو بازار به طور همزمان افزایش می‌یابد. این امر باعث افزایش هیجانات و نوسانات بازار در این بازه‌های زمانی می‌شود، که برای تریدرهایی که به دنبال اسکالپ و نوسان‌گیری هستند، بسیار مطلوب است. در این حالت، به دلیل حجم بالای معاملات، نتایج سریع‌تر مشخص می‌شود و نیازی به صبر زیاد برای رسیدن به تارگت نیست.
همپوشانی زمان بازار ها باهم
همپوشانی سشن های بازار فارکس (Overlap)، به بازه ای می گویند که دو سشن معاملاتی اصلی به طور همزمان باز باشند.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هنگامی که زمان بانک‌های مرکزی با هم همپوشانی دارد، حجم بازار به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به ویژه، همپوشانی بین بازارهای اروپا و آمریکا که بیشترین حجم بازار را دارند، با رنگ آبی پررنگ‌تر نشان داده شده است که نشانه حجم بالای معاملات در این زمان است.

ریسک ترید در ساعت همپوشانی بازار ها

یکی از ریسک‌های موجود در این ساعت‌ها برای تریدرها، سرعت بالای تغییرات قیمت است. اگر تریدر نتواند از نظر ذهنی ثبات خود را حفظ کند، ممکن است تصمیم‌های اشتباهی بگیرد. به تریدرهای آماتور اغلب توصیه می‌شود در زمان‌های همپوشانی سشن ها معاملاتی و انتشار اخبار مهم از بازار دوری کنند تا از آسیب‌های مالی جلوگیری کنند. پس از اینکه تریدرها توانستند کنترل کافی بر خود و احساساتشان پیدا کنند، می‌توانند در این زمان‌ها نیز معامله کنند. ترید در این ساعت‌ها نیازمند یک استراتژی مکانیکی و تست‌شده است تا بتوان در لحظه بهترین تصمیم را برای ورود به معامله گرفت.

آنچه در مقاله بهترین ساعت برای ترید در فارکس خواندیم:

در مقاله بهترین ساعت برای ترید در فارکس، به اهمیت باز شدن سه بازار اصلی، یعنی آسیا، اروپا و آمریکا اشاره شد. هر کدام از این بازارها زمان باز شدن بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف را دارند. به عنوان مثال، در زمان بازار آسیا، بانک مرکزی سنگاپور، در زمان بازار اروپا، بانک‌های مرکزی فرانکفورت و لندن، و در زمان بازار آمریکا، بانک مرکزی نیویورک اهمیت دارند. همپوشانی زمان این بازارها باعث افزایش نقدینگی شده و تریدرهای اسکالپر از این بازه‌های زمانی بهره می‌برند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چه زمانی بازار فارکس باز و بسته می‌شود؟

بازار فارکس در اولین روز کاری هفته، دوشنبه ساعت ۰۸:۰۰ به وقت محلی نیوزلند باز می‌شود و در پایان هفته، جمعه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز شنبه بسته می‌شود.

همپوشانی زمان بازارها چه تاثیری بر معاملات دارد؟

همپوشانی زمان باز شدن بانک‌های مرکزی باعث افزایش نقدینگی، هیجانات و نوسانات بازار می‌شود و برای تریدرهایی که به دنبال اسکالپ و نوسان‌گیری هستند، مطلوب است.

چه ریسکی در ترید کردن در زمان همپوشانی بازارها وجود دارد؟

یکی از ریسک‌های موجود، سرعت بالای تغییرات قیمت است که اگر تریدر نتواند از نظر ذهنی ثبات خود را حفظ کند، ممکن است تصمیم‌های اشتباهی بگیرد.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *