5/5 - (1 امتیاز)

بهترین تایم فریم برای ترید روزانه

بهترین تایم فریم برای ترید روزانه چیست؟ این سوالی است که بسیاری از تریدرها به خصوص افراد مبتدی می‌پرسند. به طور کلی باید بدانید که این تایم فریم ارتباط مستقیم با رویکرد معاملاتی شما دارد. برای مثال بسیاری از معامله‌گران با تجربه از چندین تایم فریم برای تایید سیگنال‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. با این حال در این مقاله به بررسی بهترین تایم فریم برای ترید روزانه می‌پردازیم.

بهترین تایم فریم برای ترید روزانه

تایم فریم معاملات روزانه

تایم فریم مستقیماً بر تعداد معاملات شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین انتخاب بازه زمانی مناسب برای اهداف معامله‌گر بسیار مهم است. به عبارت دیگر، ابتدا باید قبل از انتخاب تایم فریم مناسب، مشخص کنید که چه نوع معاملاتی انجام می‌دهید. برای مثال، معامله‌گران روزانه و سرمایه‌گذاران بلندمدت از تایم فریم یکسانی استفاده نمی‌کنند، زیرا از روندها و استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی پیروی می‌کنند.

تایم فریم معاملات روزانه
تایم فریم روزانه برای بازه زمانی یک ‌روزه برای بررسی سهم با نماد Daily مشخص می‌شود.

به طور کلی، تایم فریم‌ها را می توان به صورت دقیقه، ساعت، روز، هفته، ماه یا حتی سال نمایش داد. هرچه تایم فریم کوچکتر باشد، تعداد سیگنال‌های معاملاتی بیشتر است. با این حال، این مورد همیشه هم مفید نیست، زیرا بسیاری از این سیگنال‌ها می‌تواند نویز باشد که فیلتر کردن آن‌ها هم دشوار است و گاهی اوقات بر تصمیمات معاملاتی شما تاثیر منفی می‌گذارد.

از آنجایی که معاملات روزانه یا دی تریدینگ، یکی از انواع معاملات است که داخل یک روز صورت می‌گیرد و حرکات کوچکتر قیمت را بین چند دقیقه تا چند ساعت تجزیه و تحلیل می‌کند، معمولاً به تایم فریم‌های کوچک مانند نمودارهای 15 دقیقه‌ای یا 5 دقیقه‌ای متکی است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

قوانین انتخاب تایم فریم معاملات

معامله‌گران مبتدی معمولا برای انتخاب تایم فریم مناسب تلاش زیادی می‌کنند. توجه به چند نکته ضروری است:

معمولا فریم‌های زمانی طولانی، سیگنال‌های قابل‌اعتمادتری تولید می‌کنند. دلیل آن این است که فریم‌های زمانی کوتاه‌تر، سیگنال‌ها و نویزهای فریبنده بیشتری تولید کرده و شناسایی روندها و سیگنال‌های اصلی را دشوارتر می‌کند. پس معامله‌گران بهتر است از تایم فریم‌های طولانی‌تری برای تعیین روند اولیه بازار استفاده کنند. هنگامی که روند اولیه مشخص شد، معامله‌گران می‌توانند از بازه‌های زمانی مختلف برای مشخص کردن حرکات کوتاه مدت استفاده کنند.

با این حال، انتخاب تایم فریم مناسب به شدت به نوع معاملات شما بستگی دارد. به همین دلیل است که معامله‌گران نوسان‌گیر، اسکالپر، سرمایه‌گذاران بلندمدت و معامله‌گران روزانه از تایم فریم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، معامله‌گران نوسان‌گیر که نمودارهای روزانه را قبل از حرکت تجزیه و تحلیل می‌کنند، اغلب از بازه‌های زمانی هفتگی برای شناسایی روند اولیه و از بازه های زمانی 60 دقیقه‌ای برای شناسایی فرصت‌ها استفاده می‌کنند. یا سرمایه‌گذاران بلند مدت، موقعیت‌های خود را برای چندین ماه یا حتی سال‌ها باز نگه می‌دارند. آنها معمولاً از نمودارهای هفتگی یا ماهانه برای شناسایی روند اولیه و تایم فریم‌های روزانه برای یافتن نقاط ورودی و خروجی استفاده می‌کنند.

بهترین تایم فریم برای معاملات روزانه چیست؟

معامله گران روزانه بر روی حرکت‌های کوچک قیمت در یک روز معاملاتی متمرکز می‌شوند و می توانند چندین تایم فریم مختلف را انتخاب کنند. با این حال، این موضوع کاملا بستگی به مدت زمانی دارد که آنها پوزیشن خود را در طول یک روز معاملاتی باز نگه می‌دارند.

بهترین تایم فریم برای معاملات روزانه چیست؟
بهترین تایم فریم برای ترید به استراتژی معامله گر بستگی دارد.

به طور کلی در معاملات روزانه، هدف این است که از حرکات قیمت در بازه زمانی چند دقیقه تا چند ساعت استفاده کنیم، با این فرض که تمام پوزیشن‌ها باید تا پایان روز بسته شوند. به همین دلیل است که تریدرهای روزانه معمولا از تایم فریم‌های کوچک استفاده می‌کنند. نمونه‌های خوب از تایم فریم‌های رایج در معاملات روزانه شامل نمودارهای 1، 5، 15، 30 و 60 دقیقه‌ای است.

به یاد داشته باشید، انتخاب تایم فریم مناسب استراتژی معاملاتی شما، بسیار مهم است. به همین دلیل است که قبل از انجام معاملات واقعی، تمرین استفاده از تایم فریم‌های مختلف به شدت توصیه می‌شود.

تایم فریم 15 دقیقه ای

تایم فریم 15 دقیقه‌ای معمولاً توسط معامله‌گران روزانه‌ای استفاده می‌شود که چندین معامله در یک روز انجام می‌دهند. از آنجایی که آنها نظارت گسترده‌تری دارند، به یک بازه زمانی تا حدودی طولانی‌تر نیاز دارند تا به آنها کمک کند حرکات قیمت را به بهترین شکل ممکن اسکن و تجزیه و تحلیل کنند. در این مورد، یک بازه زمانی کوتاه‌تر حاوی نویز بیشتری است و انتخاب و اصلاح نقاط ورودی را برای معامله‌گران سخت‌تر می‌کند.

همچنین kمودار 15 دقیقه‌ای یک انتخاب بهتر برای شناسایی الگوهای روزانه و شناسایی نقاط ورودی کلیدی است. این چارچوب زمانی بینش مناسبی را در مورد سطوح حمایت و مقاومت به معامله‌گران ارائه می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا از تغییرات عمده قیمت‌ها در طول روز سود کنند.

تایم فریم 5 دقیقه ای

این نمودار به معامله‌گران روزانه اجازه می‌دهد تا در حول و حوش معکوس شدن روند معامله کنند و در صورت ظهور یک روند جدید، پوزیشن بگیرند. این رویکرد در میان تریدرهایی که بر روی تغییرات حرکت کوتاه‌مدت معامله می‌کنند، بسیار رایج است. هر دو نمودار 15 دقیقه و 5 دقیقه‌ای توسط معامله‌گران سنتی استفاده می‌شود که هدفشان انجام فقط چند معامله در روز است و انتخاب بین این دو، تا حد زیادی به سلیقه و استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین عملکرد در این تایم فریم مقاله استراتژی برای تایم فریم 5 دقیقه را مطالعه کنید.

تایم فریم 1 دقیقه ای

این نمودار توسط اسکالپرهای با تجربه استفاده می‌شوند. همانطور که می‌دانید، اسکالپینگ یک روش معاملاتی است که چندین تغییر قیمت بسیار کوچک را می‌گیرد. این بازه زمانی نیاز به درک کامل ساختار بازار و نظم و انضباط معاملاتی بسیار دقیق دارد. ترید با نمودارهای 1 دقیقه‌ای نیاز به یک استراتژی خروج عالی و اطلاعات زیاد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله استراتژی اسکلپ در تایم فریم یک دقیقه را مطالعه کنید.

به طور کلی ترید در این تایم فریم توجه دائمی را می‌طلبد، زیرا کندل‌های جدید در هر دقیقه تولید می‌شوند و سیگنال‌ها در هر زمان ظاهر می‌شوند. معامله‌گران نمودار ۱ دقیقه‌ای معمولا معاملات زیادی در مقایسه با کسانی که از تایم فریم‌های ۵ دقیقه‌ای یا ۱۵ دقیقه‌ای استفاده می‌کنند، انجام می‌دهند.

معامله در چند تایم فریم

روندهای بازار معمولاً به عنوان اصلی، میان مدت و کوتاه مدت طبقه‌بندی می‌شوند. بازارها در بازه‌های زمانی متعددی به طور همزمان وجود دارند و روند ایجاد می‌کنند، به همین دلیل، روند قیمت برای یک جفت ارز خاص، بسته به تایم فریم گاهی با یکدیگر تضاد دارند.

به طور کلی شما می‌توانید بین تایم فریم‌های مختلف در چارت معاملاتی جابه‌جا شوید و بسته به بازه زمانی انتخابی شما، کندل‌ها متفاوت می‌شوند.

آنچه در مقاله بهترین تایم فریم برای ترید روزانه، خواندیم:

انتخاب بهترین تایم فریم برای ترید روزانه بستگی به نوع معامله شما دارد. آن دسته از سرمایه‌گذاران خرد که به دنبال کسب سود کمتر در هر معامله هستند و چندین معامله در روز انجام می‌دهند، معمولاً نمودار 5 دقیقه‌ای یا 15 دقیقه‌ای را انتخاب می‌کنند. به طور کلی انتخاب تایم فریم‌ها، انتخابی منحصر به فرد برای هر تریدر است. همچنین به عنوان یک قانون کلی، معامله‌گران باید تایم فریم اولیه‌ای را انتخاب و سپس آن را با تایم فریم‌های اضافی تکمیل کنند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *