5/5 - (1 امتیاز)

اسپرد طلا در بروکر ارانته

کارگزاری ارانته امکان معاملات طلا با نماد XAU/USD را برای تریدرهای خود فراهم کرده است. اگر شما معامله‌گر طلا هستید و می‌خواهید بدانید که در بروکر ارانته چه میزان اسپرد برای ترید طلا باید بپردازید و حتی چطور می‌توانید این میزان پرداختی را کاهش دهید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اسپرد طلا در ارانته

میزان اسپرد طلا در بروکر ارانته

همان‌طور که قطعاً می‌دانید، هر حساب معاملاتی در بروکر ارانته دارای یک عدد کلی به عنوان پایه اسپرد است. پس زمانی که می‌خواهید یک حساب معاملاتی برای ترید طلا ایجاد کنید، باید اول حساب‌های بروکر ارانته را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که هر کدام از حساب‌ها چه میزان اسپرد دارند. بیایید باهم نگاهی به اسپرد حساب‌های بروکر ارانته بیندازیم:

وضعیت اسپرد در هر حساب بروکر ارانته

حساب معاملاتیStandardPremiumVIPTailor Made
حداقل واریز خالص$50$1000$5000$15000
شروع اسپردها0.8 پیپ0.6 پیپ0.2 پیپ0.0 پیپ
کمیسیون00دارددارد

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، چهار حساب معاملاتی بروکر ارانته، هر کدام اسپرد شناور، اما با حداقل تفاوت دارند. این بدین معناست که مثلاً اگر یک حساب استاندارد در ارانته باز کنید، حداقل اسپردی که برای معامله طلا می‌پردازید در بهترین حالت 0.8 خواهد بود و کمتر از این نمی‌شود، بلکه ممکن است بر اساس شرایط بازار بیشتر شود. اما مثلاً در همین بروکر می‌توانید با حساب Tailor Made در معاملات طلا حداقل اسپرد 0.0 را تجربه کنید. پس نکته اول مربوط به حداقل اسپرد هر حساب است، البته به این نکته دقت کنید که حساب VIP و حساب Tailor هرچند اسپرد بسیار اندکی دارند اما در عوض شامل پرداخت کمیسیون نیز می‌شوند. برای مشاهده اسپرد بقیه حساب های این بروکر به مقاله اسپرد بروکر ارانته مراجعه کنید.

مسئله بعدی برای اسپرد طلا در بروکر ارانته، شرایط بازار است. حتی اگر حسابی باز کنید که اسپرد شناور آن 0.0 است، اما در شرایط بد یا زمان اخبار یا سشن معاملاتی مثل سشن آسیا وارد ترید شوید؛ قطعاً اسپرد بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد. اما اگر بخواهیم نتایج تحقیقات خود از معاملات تستی طلا روی بروکر ارانته را در اختیار شما قرار دهیم پیشنهاد می‌کنیم به جدول زیر مراجعه کنید:

اسپرد  در حساب های معاملاتیStandard میانگین اسپرد حسابPremium میانگین اسپرد حسابVIP میانگین اسپرد حسابTailor Made میانگین اسپرد حساب
طلا XAU/USDبین 1.8 تا 2.7بین 1.4 تا 2بین 1.3 تا 0.7بین 1 تا 0

برای اینکه خودتان میزان اسپرد طلا در بروکر ارانته را ببینید کافی است یک حساب دمو ایجاد کنید. مانند تصویر زیر با کلیک راست Symbol را باز کرده و XAU/USD را بیاورید و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Depth Of Market را بزنید تا اسپرد لحظه‌ای را به صورت دقیق مشاهده کنید.

وضعیت پایه اسپرد در حساب‌ها
برای بررسی اسپرد طلا در بروکر ارانته، باید یک حساب دمو ارانته باز کنید و نماد XAU/USD را انتخاب کنید.

دقت کنید بعد از اینکه در صفحه نمادهای بروکر، وارد دسته بندی «FX&Commodities» شدید باید نمادهای طلا به یورو و طلا به دلار را انتخاب کنید.

تجربه عملی‌ترید طلا روی بروکر ارانته نشان داده است که بسته به حساب معاملاتی که دارید، اسپرد شما می‌تواند از 2.7 تا 0.0 پیپ متغیر باشد. البته در شرایط خاص بازار اسپرد می‌تواند بسیار بالاتر برود.

چطور اسپرد معاملات را از بروکر ارانته پس بگیریم؟

اما اگر قصد دارید سابی در ارانته باز کنید که اسپرد کمی دارد ولی شامل کمیسیون است، یا حسابتان اسپرد بالایی دارد نگران نباشید! روشی به نام ریبیت وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید بخش بزرگی از اسپرد و کمیسیون پرداختی خود را پس بگیرید. در این روش شما باید عضو یک آی بیِ، طرف قرارداد با بروکر ارانته شوید، مثلاً “ایران ریبیت” می‌تواند کمک کند تا بین 55 تا 95% هزینه‌های معاملاتی را به شما به صورت پول نقد در قالب ریبیت برگرداند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید روی دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد طلا در ارانته خواندیم:

در این مقاله متوجه شدید که بروکر ارانته 4 نماد معاملاتی مختلف دارد که هر نماد یک پایه اسپرد را شامل می‌شود. اگر معامله‌گر طلا هستید با توجه به اطلاعات این حساب‌ها باید بهترین حساب را با توجه به شرایط معاملاتی خود انتخاب کنید. همان‌طور که گفته شد حساب استاندارد با عدد پایه 0.8 پیپ و حساب Tailor با عدد پایه 0.0 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان اسپرد روی طلا در بروکر ارانته را دارند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
کمترین اسپرد طلا در بروکر ارانته برای کدام حساب است؟

کمترین میزان اسپرد معاملات طلا در بروکر ارانته متعلق به حساب Tailor است که به صورت شناور از 0.0 شروع می‌شود. البته این حساب شامل پرداخت کمیسیون می‌شود.

بهترین IB برای پس گرفتن اسپرد طلا از بروکر ارانته کدام است؟

آی بی ایران ریبیت به عنوان بزرگ‌ترین آی بی ایران طرف قرارداد با ارانته است و کمک می‌کند اسپرد معاملات طلا را پس بگیرید.

بهترین زمان برای معاملات طلا در بروکر ارانته که کمترین اسپرد را شامل شود، کدام است؟

معامله در سشن نیویورک بهترین زمان برای ترید طلا در بروکر ارانته است و معمولاً اسپرد بسیار کمی را شاهد خواهید بود.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *