5/5 - (5 امتیاز)

ریبیت یا کش بک چیست؟

به صورت کلی ریبیت یا کش بک، پول نقدی است که بروکرهای فارکس به عنوان پاداش به معامله گران پرداخت می‌کنند، اما این ریبیت از هزینه‌هایی است که خود تریدرها بابت معاملاتشان به عنوان کمیسیون یا اسپرد پرداخت کرده‌اند، پس میزان دریافتی آن، به صورت مستقیم به میزان حجم معاملات شما بستگی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا مسئله ریبیت یا کش بک را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

ریبیت یا کش بک چیست؟

ریبیت در فارکس چیست؟

تمامی بروکرهای معتبر فارکس، درآمد اصلی خود را از میزان اسپرد و کمیسیونی که تریدرها در معاملاتشان پرداخت می‌کنند به دست می‌آورند. شما به عنوان معامله‌گر اسپرد و کمیسیون را به عنوان یکی از هزینه‌های معاملاتی خود می‌شناسید و میدانید که بر اساس نوع حساب معاملاتی و همچنین نمادی که آن را معامله می‌کنید، باید مقداری اسپرد و کمیسیون پرداخت کنید.

حالا کارگزاری‌ها برای ترغیب معامله گران به معاملات بیشتر و همچنین نوعی ارائه پاداش، بخشی از این هزینه‌ها را در قالب طرح‌هایی به نام کش بک یا ریبیت به تریدرها برمی‌گردانند. به این کار پرداخت کش بک یا ریبیت در فارکس گفته می‌شود.

کش بک چیست؟

در ایران به دلیل آنکه حجم معاملات تریدرها پایین است، اهمیت کمتری به کش بک داده شده، اما اخیراً بروکرها بیشتر به این مسئله پرداخته‌اند و از پرداخت کش بک به عنوان یک ویژگی مهم از بروکر خود نام می‌برند. اگر شما تریدری هستید که حجم معاملاتتان بالاست یا تعداد زیادی معامله در طول ماه انجام می‌دهید، پس دریافت بالاترین نرخ کش بک برای شما ممکن است مهم باشد. اگر میزان کمیسیون و اسپرد خود را محاسبه کنید شاید تا 100 دلار در ماه در حال پرداخت هزینه معاملاتی هستید. پس اگر در بروکری حساب داشته باشید که نرخ پرداخت کش بک بالایی دارد، شاید بتوانید تا 85 دلار از این مبلغ را پس بگیرید. یعنی کش بک خودش می‌تواند منبع درآمد جانبی برای معامله گران باشد که تا امروز آن را نادیده گرفته‌اند.

کش بک یا ریبیت به پرداختی نقدی گفته می‌شود که کارگزاری‌ها برای ترغیب معامله گران به تریدهای بیشتر به آن‌ها پرداخت می‌کنند. کش بک یا ریبیت از هزینه‌هایی که خود شما به عنوان کمیسیون یا اسپرد برای هر ترید به کارگزاری پرداخت می‌کنید به دست می‌آید و بخش عمده‌ای از آن را می‌توانید دوباره از کارگزاری پس بگیرید.

نقش آی بی ها در دریافت کش بک

به طور معمول خود تریدرها می‌توانند به صورت مستقیم از بروکر کش بک دریافت کنند، اما اگر از طریق آی بی IB این کار را انجام دهید، معمولاً می‌توانید نرخ بالاتری را بگیرید. مثلاً بیشتر بروکرها نهایتاً بین 20% تا 50% به شما کش بک پرداخت خواهند کرد اما اگر ثبت نام خود را از طریق IB های معتبر مثل ایران ریبیت انجام دهید، می‌توانید تا 85% بیشتر از حد معمول کش بک دریافت کنید. اگر نمیدانید IB چیست به مقاله IB در فارکس چیست؟ مراجعه کنید.

آنچه در مقاله ریبیت یا کش بک چیست خواندیم

همان‌طور که در این مقاله خواندیم، هر معامله‌ای که انجام می‌شود شامل هزینه‌هایی است که درآمد بروکرها را تشکیل می‌دهد. این هزینه‌ها که شامل کمیسیون و اسپرد هستند، در طول ماه می‌توانند مبلغ زیادی را تشکیل دهند. از طرف دیگر بروکرهای حرفه‌ای به عنوان پاداش کش بک و ریبیت به شما پرداخت می‌کنند. این کش بک در واقع بخشی از همان هزینه‌هایی است که خود شما در معاملات‌تان به بروکر پرداخت کرده‌اید. کش بک معمولاً به صورت نقدی و روی کیف پول شما واریز می‌شود و می‌توانید آن را برداشت کنید.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *