4.8/5 - (5 امتیاز)

چگونه در تریدینگ ویو ترید کنیم؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم تحلیل بازارهای مالی است که امکان پیش‌بینی آینده بازار با استفاده از چارت‌های تکنیکال را فراهم می‌کند. به دلیل سادگی رابط کاربری، استفاده از این پلتفرم بسیار آسان است و امکانات کاربردی و مفیدی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد در متاتریدر با مشکلات و سختی‌های زیادی مواجه هستند، اما تریدینگ ویو این امکان را نیز فراهم کرده است که با اتصال به برخی از بروکرها، بتوانید به‌صورت مستقیم در آن معامله کنید. در ادامه این مقاله، درباره چگونگی معامله در تریدینگ ویو صحبت خواهیم کرد.

چگونه در تریدینگ ویو ترید کنیم؟

نحوه فعال سازی اکانت بروکر در تریدینگ ویو برای ترید

در مرحله اول باید پلتفرم تریدینگ ویو خود را به بروکر متصل کنیم. ابتدا از پایین صفحه سمت چپ، گزینه “Trading Panel” را کلیک کنید.

نحوه فعال سازی اکانت بروکر در تریدینگ ویو برای ترید
ایجاد حساب کاربری، انتخاب بروکر ساخت نام کاربری و رمز عبور برای ورود در تریدینگ ویو 4 مرحله فعالسازی اکانت در تریدینگ ویو می باشد.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید در بروکرهای نمایش‌داده‌شده حساب کاربری داشته باشید.

انتخاب بروکر مورد نظر
در این صفحه از بروکرهایی که مشخض شده یکی را انتخاب کنید.

 اگر بروکری که در آن فعال هستید در این لیست وجود ندارد، نمی‌توانید حساب خود را به تریدینگ ویو متصل و در آن معامله کنید. با کلیک روی هر یک از بروکرهای موجود در لیست، صفحه‌ای باز می‌شود که باید گزینه “Connect” را انتخاب نموده تا حساب کاربری خود را به تریدینگ ویو متصل کنید.

اتصال بروکر به تریدینگ ویوو
با کلیک روی conect بروکر مد نظر خود را به تریدینگ ویو متصل می کنید.

صفحه اتصال بین بروکر و پلتفرم تریدینگ ویو را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نحوه ترید در تریدینگ ویو

پس از اتصال به بروکر، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که در آن می‌توانید سفارش‌های خود را تنظیم کنید. این صفحه شامل بخش‌هایی مانند خرید و فروش و قسمت‌های market ،limit ،stop، تعیین قیمت‌های ورود و تعیین حجم می‌باشد.

نحوه ترید در تریدینگ ویو
بعد از اتصال نحوه ترید در تریدینگ ویو می توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

در ادامه، هر کدام از این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. اگر به انواع ترید در تریدینگ علاقه مند هستید مقاله آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو را مطالعه کنید.

دستور بازار (Market order)

برای خرید و فروش یک دارایی می‌توانید از دستور بازار (Market Order) استفاده کنید. این دستور زمانی مفید است که مثلاً قیمت خرید و فروش یک دارایی در بازار به ترتیب 1.532 و 1.529 باشد. شما می‌توانید با استفاده از دستور بازار، در همان لحظه و با همان قیمتی که بازار در حال حاضر تجربه می‌کند، اقدام به خرید یا فروش کنید.

سفارش شرطی (Pending order)

به عنوان مثال، وقتی تحلیلی انجام می‌دهید و متوجه می‌شوید که قیمت فعلی یک دارایی برای معامله مناسب نیست و نمی‌توانید 24 ساعت پای بازار بمانید، می‌توانید از سفارش شرطی (Pending Order) استفاده کنید. در این حالت، شما می‌توانید سفارش خود را در قیمت دلخواهتان ثبت کنید و زمانی که قیمت به آن عدد رسید، بازار به صورت خودکار سفارش شما را فعال خواهد کرد.

سفارش شرطی (Pending order)
در بخش های بالا می توانید از سفارش شرطی (Pending order) استفاده کنبد.

 سفارش‌های شرطی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دستور توقف ورود (Stop Entry Order) و دستور محدودیت ورود (Limit Entry Order).

تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیلی مالی است که با رابط کاربری ساده و آسان خود، به تریدرها کمک می‌کند تا بدون هیچ مشکلی و پیچیدگی به معامله‌گری بپردازند.

استاپ لاس Stop Loss

در بازارهای مالی هیچ تحلیلی 100 درصد درست نیست و همه چیز بر اساس آمار و احتمالات است. حتی تریدرهایی که دارای یک سیستم معاملاتی بهینه هستند، احتمال موفقیتشان در هر پوزیشن 60 به 40 درصد است.  بنابراین، اهمیت حد ضرر (استاپ لاس) آشکار می‌شود.

استاپ لاس Stop Loss
در این صفحه با مشخص کردن اعداد مورد نظر استاپ لاس Stop Loss یا حد ضرر را مشخص کنید.

از استاپ لاس زمانی استفاده می‌کنیم که اگر قیمت به سطح مشخصی برسد، به صورت خودکار از پوزیشن خارج شویم تا از ضررهای مالی بیشتر جلوگیری کنیم.

حد سود (Take Profit)

در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی، معامله‌گر باید برای خود حد سودی نیز تعیین کند. این حد سود به معامله‌گر کمک می‌کند تا سودی را که به دست آورده، حفظ کند.

حد سود (Take Profit)
در این بخش می توانید با وارد کردن مشخصات حد سود (Take Profit) را بدست آورید.

حد سود بیشتر زمانی به کار می‌رود که قیمت به یک سطح مهم رسیده و معامله‌گر احتمال می‌دهد که قیمت ممکن است به راحتی به مسیر قبلی خود بازگردد. با تعیین حد سود (Take Profit)، معامله‌گر از سود خود محافظت می‌کند.

سفارشات در تریدینگ ویو

برای مشاهده سفارش‌هایی که در گذشته در این پلتفرم داشتیم، باید به قسمت History برویم.

سفارشات در تریدینگ ویو
در این صفحه می توانیم سفارشات در تریدینگ ویو را مدیریت کنیم.

در این قسمت، می‌توانیم تک‌تک پوزیشن‌هایی را که روی هر نماد یا جفت ارزی گرفته‌ایم، ببینیم. همچنین، می‌توانیم از این بخش برای تکمیل کردن ژورنال معاملاتی، که یکی از رمزهای موفقیت معامله‌گران است، استفاده کنیم و به تحلیل و بررسی آن‌ها بپردازیم.

آنچه در مقاله چگونه در تریدینگ ویو ترید کنیم خواندیم:

در مقاله چگونه در تریدینگ ویو ترید کنیم؟ فهمیدیم که این پلتفرم تحلیلی به دلیل رابط کاربری ساده و امکانات متنوعی که برای تریدرها فراهم کرده، به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تحلیلی در بازارهای مالی تبدیل شده است. به همین دلیل، بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند به صورت مستقیم در تریدینگ ویو معامله کنند. برای این کار، باید حساب بروکر خود را به این پلتفرم متصل کنند تا بتوانند مستقیماً در آن ترید کنند. در ادامه، بخش‌های مختلف تریدینگ ویو برای ترید را توضیح دادیم تا هیچ ابهامی برای تریدرهای عزیز باقی نماند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چرا تریدینگ ویو محبوب است؟

به دلیل رابط کاربری ساده و امکانات متنوعی که به تریدرها ارائه می‌دهد، بسیاری از تریدرها ترجیح می‌دهند از این پلتفرم استفاده کنند.

چگونه می‌توان حساب بروکر را به تریدینگ ویو متصل کرد؟

ابتدا گزینه “Trading Panel” را در پایین صفحه سمت چپ کلیک کرده و سپس با انتخاب بروکر مورد نظر و کلیک روی گزینه “Connect”، حساب کاربری خود را به تریدینگ ویو متصل کنید.

با چه بروکری می‌توان به تریدینگ ویو وصل شد؟

باید بروکری که در آن فعال هستید، امکان اتصال به تریدینگ ویو را داشته باشد.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *