5/5 - (4 امتیاز)

حداقل سرمایه برای ترید در فارکس

درک حداقل سرمایه برای ترید در بازار فارکس اهمیت زیادی دارد، زیرا سطح توقعات و نیازهای سرمایه‌ای هر تریدر با دیگری متفاوت است. برای مثال، یک تریدر تازه‌کار نباید تمام سرمایه خود را در معاملات به کار گیرد، در حالی که یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند مقدار بیشتری از سرمایه خود را به کار گیرد، چون به سیستم معاملاتی خود اطمینان کامل دارد و آن را طی سال‌ها تست و بررسی کرده است. بنابراین، تعیین حداقل سرمایه برای تریدرهای تازه‌کار بسیار مهم است. در ادامه به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود.

حداقل سرمایه برای ترید در فارکس چقدر است؟

عوامل تاثیرگذار در تعیین حداقل سرمایه فارکس

تعیین حداقل سرمایه مورد نیاز برای معامله در فارکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل قوانین بروکرها و رفتار شخصی تریدر می‌شود.

برخی از عوامل تاثیرگذار در مقدار حداقلی سرمایه فارکس عبارتند از:

  • استراتژی معاملاتی؛
  • میزان تحمل ریسک؛
  • وضعیت مالی تریدر؛
  • میزان اهرم انتخابی؛
  • اسپرد؛
  • میزان لوریج؛
  • کارمزد معاملات.
عوامل تاثیرگذار در تعیین حداقل سرمایه فارکس
شناسایی عوامل تاثیرگذار در تعیین حداقل سرمایه فارکس می تواند باعث افزایش سوددهی شما در بازار باشد.

عوامل زیادی در این زمینه موثر هستند، اما سیستم معاملاتی که تریدر استفاده می‌کند می‌تواند حداقل میزان ورود به بازار فارکس را تعیین کند. برای مثال، اگر استراتژی‌ای دارید که احتمال برد بالایی دارد، این سیستم به شما اجازه می‌دهد حجم بیشتری وارد بازار کنید. اما زمانی که تازه وارد بازار شده‌اید و هنوز سیستم معاملاتی مناسبی پیدا نکرده‌اید، باید از حداقل سرمایه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هزینه های بروکر برای تریدر

این هزینه‌ها شامل اسپرد، کارمزد معاملات و… می‌شود. در حساب‌های کوچک زیر 100 دلار، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال، اگر یک اسکالپر هستید و روزانه بیش از 20 پوزیشن می‌زنید، بروکر برای هر معامله‌ای که انجام می‌دهید مقداری کارمزد از شما کسر می‌کند. چون حساب کوچک دارید و سود شما نیز کوچک است، کارمزدی که بروکر از شما کسر می‌کند باعث می‌شود که بخش زیادی از سود شما بابت کارمزد معاملاتی از بین برود. این امر می‌تواند تریدر را از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار دهد. بنابراین، بهتر است حساب‌های کوچک را فقط برای یادگیری معامله‌گری استفاده کنید.

حداقل سرمایه برای ترید در بازار فارکس

حداقل سرمایه در بروکرهای مختلف متفاوت است. برای مثال در یک بروکر می‌توانید با 10 دلار و در دیگری از 100 دلار شروع کنید. حساب‌هایی که از 10 دلار آغاز می‌شوند، حساب‌های نانو هستند و بر اساس سنت محاسبه می‌شوند.

حداقل سرمایه برای ترید در بازار فارکس
کمترین سرمایه برای ورود به بازار فارکس به عنوان یک تریدر حرفه‌ای، بستگی به نوع حساب دارد که ایجاد شده است.

 این حساب‌ها فقط برای آشنایی با بازار مناسب هستند و پیشنهاد نمی‌شوند، زیرا سودآوری مناسبی برای تریدر ندارند و ممکن است تریدر از نظر روانی تحت فشار قرار گیرد.

حداقل سرمایه برای ترید در بازار فارکس از 10 دلار شروع می‌شود و این مبلغ در بروکرهای مختلف متفاوت است، در برخی از آنها حداقل 10 دلار و در برخی دیگر 100 دلار است.

میزان سرمایه مناسب برای هر تریدر

در بازارهای مالی، هرچقدر تجربه بیشتری داشته باشید و یک سیستم معاملاتی بهینه طراحی کرده باشید، می‌توانید میزان ریسک خود را با توجه به سرمایه کل افزایش دهید. با توجه به سابقه گذشته خود، باید میزان بالانس دقیقی مشخص شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در جدول زیر میزان سرمایه مناسب برای هر تریدر با توجه به تجربه آن مشخص شده است:

  • افراد تازه‌کار 100 تا 500 دلار؛
  • افراد نیمه حرفه‌ای 500 تا 5000 دلار؛
  • افراد حرفه‌ای 5000 دلار به بالا.

معامله‌گران با توجه به سابقه خود می‌توانند یکی از این میزان دارایی‌ها را انتخاب کرده و به کسب سود بپردازند.

آشنایی با انواع لات در بازار فارکس

برای اینکه بتوانید در هر معامله حجم مناسبی را استفاده کنید، باید با مفهوم لات (Lot) آشنا شوید. اندازه استاندارد هر لات برابر با 100 هزار واحد ارز است و این بزرگ‌ترین واحد اندازه‌گیری در معاملات فارکس به شمار می‌رود.

آشنایی با انواع لات در بازار فارکس
لات فارکس مدل های استاندارد مختلفی از جمله مینی، میکرو و نانو دارد که هر یک را در ادامه توضیح می دهیم.

لات‌های استاندارد به این دلیل به این نام خوانده می‌شوند که 100 هزار واحد ارز، به عنوان یک معیار معمول برای معاملات توسط تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای در بازار فارکس پذیرفته شده است.

اهرم و لوریج چیست؟

اگر به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شده‌اید، ولی سرمایه کافی برای معاملات بزرگ ندارید، می‌توانید از اهرم (Leverage) استفاده کنید. لوریج به شما این امکان را می‌دهد که قدرت خرید یا فروش خود را چندین برابر کنید، بنابراین می‌توانید معاملات بزرگتری را روی دارایی‌های مدنظر خود انجام دهید. بسته به بروکری که با آن کار می‌کنید و قوانین مربوط به آن، ممکن است بتوانید تا 100 یا حتی 200 برابر موجودی حساب خود را به عنوان اهرم استفاده کنید و به این ترتیب معاملات بیشتری در بازار فارکس انجام دهید.

آنچه در مقاله حداقل سرمایه برای ترید در فارکس خواندیم:

در این مقاله متوجه شدیم که عوامل بسیاری بر تعیین حداقل سرمایه برای ترید در فارکس تاثیر دارند، از جمله سیستم معاملاتی شخصی و محدودیت‌های بروکرها. حداقل سرمایه مورد نیاز در بروکرهای مختلف متفاوت است؛ برخی بروکرها از 10 دلار و برخی دیگر از 100 دلار شروع می‌کنند. برای آشنایی با بازار فارکس، حساب‌های کوچک مناسب هستند، اما برای ادامه موفقیت‌آمیز این مسیر باید سرمایه خود را افزایش دهید. اگر توانایی افزایش سرمایه را ندارید، می‌توانید از اهرم و لوریج استفاده کنید که به طور مفصل در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
حداقل سرمایه مورد نیاز در بروکرهای مختلف چقدر است؟

برخی بروکرها از 10 دلار و برخی دیگر از 100 دلار شروع می‌کنند.

چرا درک حداقل سرمایه برای ترید در فارکس مهم است؟

برای تنظیم سطح توقعات و نیازهای سرمایه‌ای هر تریدر.

آیا سیستم معاملاتی تریدر می‌تواند حداقل سرمایه ورود به بازار را تعیین کند؟

بله، سیستم معاملاتی نقش مهمی در تعیین حداقل سرمایه دارد.

فهرست مطالب

منبع

site one

site two

site Three

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *