4.4/5 - (5 امتیاز)

اسپرد و کمیسیون بروکر نورد اف ایکس

در بروکر نورد اف ایکس 3 نوع حساب وجود دارد، حساب FIX که دارای اسپرد ثابت 2 پیپ است و فارغ از شرایط بازار، هیچ تغییری نمی‌کند. حساب PRO که دارای اسپرد شناور از 0.9 پیپ است و حساب ZERO که اسپرد ثابت آن از 0 پیپ شروع می‌شود. نکته مهم درباره اسپرد حساب‌های بروکر نورد اف ایکس این است که میزان اسپرد در تمامی حساب‌ها برای ارزهای دیجیتال به صورت شناور از 1 پیپ شروع می‌شود.

اسپرد و کمیسیون بروکر نورد اف ایکس

اسپرد چیست؟

تفاوتی که بین قیمت خرید ASK و قیمت فروش BID یک دارایی در روی چارت مشاهده می‌کنید را اسپرد میگویند، اسپرد چیست؟ اسپرد در واقع همین اختلاف پیپی است که سبب درآمد کارگزاری از معاملات شما می‌شود. هرچقدر اسپرد کمتر باشد، معامله شما زودتر وارد سود خواهد شد و هرچقدر که بیشتر باشد، دیرتر وارد سود می‌شود و سودتان نیز کمتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد بروکر نورد اف ایکس

در بروکر NordFX اسپرد به صورت اسپرد شناور و اسپرد ثابت وجود دارد. همچنین در حساب‌های معاملاتی مختلفی، میزان اسپرد در معامله دارایی‌های مانند جفت ارز، طلا، فلزات، سهام کاملاً با میزان اسپرد با ارزهای دیجیتال متفاوت است.

بررسی اسپرد حساب‌های نورد اف ایکس

برای اینکه بسیار واضح از میزان اسپرد در بروکر نورد اف ایکس مطلع شوید، لطفاً به موارد زیر توجه کنید

  • حساب FIX: اسپرد این حساب برای نمادهای معاملاتی معمول به صورت ثابت 2 پیپ است اما برای ارزهای دیجیتال به صورت شناور از 1 پیپ شروع می‌شود.
  • حساب PRO: اسپرد برای نمادهای معمول به صورت شناور از 0.9 پیپ و برای ارزهای دیجیتال اسپرد شناور از 1 پیپ شروع می‌شود.
  • حساب ZERO: اسپرد برای نمادهای معمول به صورت شناور از 0 پیپ و برای ارزهای دیجیتال اسپرد شناور از 1 پیپ شروع می‌شود.

انواع اسپرد بروکر نورد اف ایکس

همان‌طور که تا به حال متوجه شدید، بروکر  NordFXدارای دو مدل اسپرد است. اولی اسپرد ثابت است که فقط در حساب FIX ارائه می‌شود، این اسپرد بدون توجه به شرایط بازار در هر ساعتی روی 2 پیپ ثابت خواهد بود. اما اسپرد شناور بروکر نورد اف ایکس به صورت شناور از عدد حداقلی که بر اساس نوع حسابی که دارد، در طول زمان مختلف تغییر خواهد کرد.

اسپرد بروکر نورد اف ایکس در سشن های معاملاتی

سشن های معاملاتی در کل شرایط بازار تاثیرگذار هستند، پس شما در هر سشن معاملاتی که‌ ترید کنید با اسپرد متفاوت روبه‌رو خواهید شد (به‌جز حساب اسپرد ثابت FIX). در کل اگر می‌خواهید کمترین میزان اسپرد را تجربه کنید، بهتر است معاملات شما در هنگامی که بازار لندن و نیویورک همپوشانی دارد این کار را انجام دهید چون بازار در بهترین سشن معاملاتی خود قرار خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با سشن معاملاتی توصیه می‌کنیم مقاله سشن معاملاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

کدام حساب اسپرد کمتری دارد؟

بهترین حساب معاملاتی بروکر نورد از نظر اسپرد، حساب ZERO است که اسپرد شناور آن از 0 پیپ شروع می‌شود. در مقاله مقایسه اسپرد بروکرها می‌توانید به بررسی اسپرد بروکرها بپردازید.

انواع حساب بروکر نورد اف ایکس

در انتخاب یک حساب معاملاتی، موارد بسیار مهمی از جزییات حساب مهم است. بنابراین، ما در ادامه انواع حساب بروکر نورد اف ایکس را با مشخصات کامل آن در جدول زیر آورده‌ایم.

مشخصات

  FIX حساب

 PRO حساب 

حساب ZERO

ابزار معاملاتی

۲۸ جفت ارز، ۱۳ جفت ارز دیجیتال، طلا، نقره، CFD Indices و stocks

۲۸ جفت ارز، ۱۳ جفت ارز دیجیتال، طلا، نقره، CFD Indices و stocks

۲۸ جفت ارز، ۱۳ جفت ارز دیجیتال، طلا، نقره، CFD Indices و stocks

حداقل واریز

$۱۰

$۱۰۰

$۵۰۰

موجودی حساب

به دلار آمریکا و بیت کوین

به دلار آمریکا و بیت کوین

به دلار آمریکا و بیت کوین

کال مارجین/استاپ اوت

۴۰٪ / ۲۰٪

۴۰٪ / ۲۰٪

۶۰٪ / ۴۰٪

حداکثر معاملات باز و
سفارش معوق

۱۰۰

۱۰۰

۱۰۰

اجرا

اجرای فوری

اجرای بازار

اجرای بازار

معامله خودکار

مجاز

مجاز

مجاز

اسپرد

۲ پیپ ثابت

شناور از ۰.۹

شناور از ۰.۰

اسپرد در ارز دیجیتال

شناور از ۱

شناور از ۱

شناور از ۱

لوریج

تا ۱:۱۰۰۰

تا ۱:۱۰۰۰

تا ۱:۱۰۰۰

دقت قیمت

تا ۴ رقم اعشار

تا ۵ رقم اعشار

تا ۵ رقم اعشار

کمیسیون (کارمزد)

بدون کارمزد

بدون کارمزد

۰۰۳۵ درصد به ازای هر طرف معامله

کمیسیون در ارز دیجیتال

۰.۰۶%

۰.۰۶%

۰.۰۶%

حداقل اندازه معامله

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

حداکثر حجم معامله

۵۰ لات با گام ۰.۰۱

۵۰ لات با گام ۰.۰۱

۵۰ لات با گام ۰.۰۱

بروکر نورد اف ایکس دارای دو مدل اسپرد شناور و ثابت است که بر اساس نوع حساب معاملاتی برای شما اعمال می‌شود، همچنین میزان اسپرد و کمیسیون بروکر نورد روی نمادهای معاملاتی معمول با ارزهای دیجیتال نیز کمی تفاوت دارد. کمترین اسپرد در بروکر نورد را می‌توانید در حساب ZERO از 0 پیپ تجربه کنید.

کمیسیون بروکر نورد اف ایکس

کمیسیون نیز یکی دیگر از هزینه‌های معاملاتی است که شما باید برای هر ترید خود پرداخت کنید. البته کمیسیون در تمامی حساب‌ها وجود ندارد. در بروکر نورد اف ایکس، فقط حساب معاملاتی ZERO شامل کمیسیون می‌شود که میزان آن 0.0035 درصد به ازای هر طرف معامله (خرید یا فروش) است. اگر معامله‌گر طلا هستید می‌توانید مقاله اسپرد طلا را مطالعه کنید یا اگر معامله داوجونز هستید اسپرد داوجونز را مطالعه کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر نورد اف ایکس روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد نورد اف ایکس خواندیم

همان‌طور که در مقاله اسپرد نورد اف ایکس خواندیم، این کارگزاری داری 3 حساب معاملاتی است که این حساب‌ها دارای دو مدل اسپرد به صورت ثابت و شناور هستند. اسپرد ثابت بروکر نورد به میزان 2 پیپ است و بدون توجه به شرایط مختلف بازار، همیشه روی همین عدد ثابت می‌ماند. اما حساب‌های PRO و ZERO به ترتیب دارای اسپرد شناور 0.9 و 0 هستند. در نظر داشته باشید که میزان اسپرد برای نمادهای معاملاتی ارز دیجیتال، در تمامی حساب‌ها شناور و از 1 پیپ شروع می‌شود.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *