5/5 - (1 امتیاز)

آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو

برای موفقیت در بازارهای مالی، لازم است که یک استراتژی شخصی‌سازی شده داشته باشید تا بتوانید سود کسب کنید. بسیاری از تریدرهای تازه‌کار باید استراتژی خود را تست کنند تا به نتایج دلخواه برسند. این تست‌ها می‌توانند هزینه‌هایی زمانی، مالی یا هر دو را به همراه داشته باشند، اما با ترید مجازی در پلتفرم‌های معتبر، تریدرها می‌توانند بدون هزینه مالی به تست استراتژی‌های خود بپردازند و از ورود به بازار با هزینه‌های زیاد جلوگیری کنند. در ادامه، آموزش ترید مجازی در یکی از این پلتفرم‌ها یعنی تریدینگ ویو را بررسی خواهیم کرد.

آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو

ترید مجازی چیست؟

ترید مجازی، فرصتی است که به تریدر امکان می‌دهد یک معامله واقعی را شبیه‌سازی کند و استراتژی خود را تست کند. این روش باعث می‌شود تا تریدر هزینه‌ای برای تست معاملات پرداخت نکند. همچنین برای آشنایی با بازار بسیار مناسب است، به ویژه برای تریدرهای آماتور که می‌خواهند ببینند آیا می‌توانند با این بازار ارتباط برقرار کنند یا خیر. به عبارت دیگر، ترید مجازی یا Paper Trading یک ابزار است که ادامه‌ی مسیر معامله‌گری را برای تریدرها آسان‌تر می‌کند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. اگر به تازگی با فارکس آشنا شدید و تجربه کافی را ندارید پیشنهاد می کنم مقاله برای یادگیری ترید از کجا شروع کنیم؟را مطالعه کنید.

ترید مجازی در سایت تریدینگ ویو(Trading View)

تریدینگ ویو یک پلتفرم مالی جذاب است که خدمات مالی مختلفی را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. این پلتفرم به کاربران جدید خود اجازه می‌دهد تا به صورت رایگان اما محدود از ترید مجازی یا Paper Trading استفاده کنند تا بتوانند استراتژی مناسب ویژه خود را طراحی کنند.

نحوه فعال سازی ترید مجازی در تریدینگ ویو

در این مقاله، به طور مرحله‌ای به آموزش فعال‌سازی ترید مجازی در پلتفرم مالی تریدینگ ویو می‌پردازیم.

مراحل فعالسازی ترید مجازی در تریدینگ ویو عبارت اند از:

ورود به حساب کاربری

برای فعال‌سازی ترید مجازی در تریدینگ ویو، ابتدا باید به آدرس www.tradingview.com رفته و ثبت‌نام خود را انجام دهید. در بخش Sign In در بالای صفحه وارد حساب کاربری خود شوید و اگر هنوز ثبت نام نکرده‌اید، باید بر روی Sign Up کلیک کنید تا ثبت‌نام شما در سایت تکمیل شود.

فعال کردن Paper trading

برای فعال‌سازی ترید مجازی در تریدینگ ویو، به قسمت چارت این سایت رفته و زمانی که چارت برای شما نمایش داده می‌شود، در پایین صفحه بر روی کلید Trading Plan کلیک کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 
فعال کردن Paper trading
با کلیک روی گزینه مشخص شده می توانید Paper trading را فعال کنید.

شهروندهای ایرانی به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نیستند به بروکر‌های اصلی متصل شوند، اما برای فعال‌سازی پیپر تریدینگ، بر روی بخش Paper Trading کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Connect کلیک کنید.

کلیک کردن روی گزینه Connect
برای اتصال به بروکرهای اصلی گزینه Connect را کلیک کنید.

بعد از فعال‌سازی ترید مجازی در تریدینگ ویو، این امکان به شما داده می‌شود تا با مقدار 100,000 دلار به صورت مجازی در ترید مشارکت کنید.

شرکت در ترید مجازی
با مقدار 100,000 دلار می توانید به صورت مجازی در ترید مشارکت کنید.

تریدینگ ویو به صورت مجازی به شما این مبلغ را تخصیص داده تا بتوانید به راحتی استراتژی خود را تست کنید.

استفاده از ترید مجازی به ما کمک میکند تا از هزینه های زیادی که برای یافتن استراتژی است جلوگیری کنیم و در آغاز کار با هزینه کمتری با این بازار آشنا شویم.

ثبت سفارش خرید و فروش

پس از فعال‌سازی پیپر تریدینگ در تریدینگ ویو، شما به پلنی دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از آن برای خرید و فروش استفاده کنید.

ثبت سفارش خرید و فروش
طبق مراحل مشخص شده در عکس می توانید سفارش خود را ثبت کنید.

در قسمت 1، می‌توانید انتخاب کنید که پوزیشن شما از نوع خرید یا فروش است. در قسمت 2، سه بخش market، limit، stop را داریم که می‌توانیم نوع ورود خود را مشخص کنیم. همچنین، در قسمت units حجم خود را تعیین کرده و در قسمت usd قیمت ورودی مدنظر خود را وارد می‌کنید. همچنین، می‌توانید بعد از ورود به پوزیشن، از قسمت take profit و stop loss حد سود و حد ضرر خود را تعیین کنید. در قسمت سوم، برای سرعت بیشتر در پوزیشن گرفتن، می‌توانید از نوع مارکت در بازار استفاده کنید که ورود شما در لحظه انجام می‌شود.

نمایش حساب مجازی

می‌توانیم در قسمت 1، میزان سود و زیان لحظه‌ای خود را مشاهده کنیم. در بخش 2، قادر به دیدن سابقه معاملاتی خود خواهیم بود و همچنین می‌توانیم تمامی جزئیات پوزیشن‌های باز خود، از جمله حد سود و حد ضرر و نقطه ورود به پوزیشن را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنیم.

نمایش حساب مجازی
در هریک از بخش های مشخص شده می توانید بخشی از حساب مجازی را مشاهده کنید.

در بخش 3، در صورتی که بخواهیم حد ضرر و حد سود را تغییر دهیم، می‌توانیم آن‌ها را به صورت دستی با کشیدن جابه‌جا کنیم و در موقعیت دلخواه قرار دهیم.

خروج از پیپر تریدینگ

برای خروج از این قسمت، در پایین صفحه سمت چپ روی گزینه “Paper trading” کلیک کنید.

خروج از پیپر تریدینگ
در قسمت مشخص شده می توانید از پیپر تریدینگ خارج شوید.

سپس از منوی کشویی که باز می‌شود، گزینه “Paper trading log out” را انتخاب کنید تا از حساب مجازی خارج شوید.

آنچه در مقاله آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو خواندیم:

در مقاله آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو، توضیح دادیم. برای جلوگیری از هزینه‌های مالی برای پیدا کردن استراتژی، می‌توانیم از ترید مجازی یا پیپر تریدینگ، تریدینگ ویو بهره ببریم. استفاده از این پلتفرم به ما کمک می‌کند تا در ابتدای راه به خسارت‌های مالی زیادی برنخوریم و بهتر با بازار آشنا شویم. در ادامه این مقاله، به آموزش گام به گام فعال‌سازی این حساب به صورت کامل پرداخته‌ایم.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
مزایای ترید مجازی چیست؟

ترید مجازی به تریدرها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های خود را بدون هزینه مالی تست کنند و فقط زمان صرف کنند.

چه مقدار پول مجازی برای ترید در تریدینگ ویو اختصاص داده می‌شود؟

تریدینگ ویو به شما 100,000 دلار پول مجازی برای تست استراتژی‌ها اختصاص می‌دهد.

آیا شهروندان ایرانی می‌توانند از ترید مجازی در تریدینگ ویو استفاده کنند؟

بله، اما نمی‌توانند به بروکرهای اصلی متصل شوند و باید فقط از Paper Trading استفاده کنند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *