5/5 - (3 امتیاز)

اسپرد و کمیسیون بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از بهترین کارگزاری‌هاست که کمترین میزان ممکن اسپرد واقعی را به تریدرها عرضه می‌کند. بروکر آلپاری دارای اسپرد شناور از 0 پیپ برای حساب PRO ECN در بهترین حالت خود است. اسپرد تمام حساب‌های بروکر آلپاری از نوع اسپرد شناور است.

اسپرد و کمیسیون بروکر آلپاری

اسپرد چیست؟

به میزان اختلاف قیمت واقعی یک نماد معاملاتی و قیمتی که می‌توانید آن را معامله کنید، اسپرد گفته می‌شود، اسپرد را می‌توانید روی چارت مشاهده کنید فقط باید به اختلاف ASK و BID توجه کنید. فاصله‌ای بین این دو قیمت وجود دارد جواب سوال اسپرد چیست؟ است. به طور کلی اسپرد یکی از روش‌های درآمدی بروکر ها محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد بروکر آلپاری

بروکر Alpari دارای حساب‌های معاملاتی مختلفی است که هر کدام بر اساس نوع حساب، دارای اسپرد متفاوتی هستند، تمامی حساب‌های بروکر آلپاری دارای اسپرد شناور است و اسپرد ثابتی ندارد. اسپرد بروکر آلپاری از 0 پیپ در بهترین حساب شروع می‌شود و بدترین اسپرد این بروکر برای حساب نانو است که از 1.7 آغاز می‌شود. در کل اسپرد بروکر آلپاری بسیار فشرده و در وضعیت مناسب و قابل قبولی قرار دارد. برای اسپرد طلا در آلپاری به مقاله میزان اسپرد طلا در آلپاری مراجعه کنید.

بررسی اسپرد حساب‌های آلپاری

همانطور که گفته شد هر حساب معاملاتی دارای اسپرد خاص خودش است، برای اینکه به صورت دقیق‌تر اسپرد بروکر آلپاری را بسنجیم، ما وضعیت هر حساب را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • حساب استاندارد بروکر آلپاری دارای اسپردی شناور از 1.2 به بالا است.
  • حساب نانو بروکر آلپاری دارای اسپرد شناور از 1.7 به بالا است.
  • حساب ECN بروکر آلپاری دارای اسپرد شناور از 0.4 به بالا است.
  • حساب PRO ECN بروکر آلپاری دارای اسپرد شناور از 0 به بالا است.

طبق اعلام بروکر آلپاری، در حساب‌های نوع Standard و Nano درخواست‌های پندینگ برای فاصله 0.5 اسپرد از نرخ کنونی پذیرفته می‌شوند، در بعضی اوقات این فاصله می‌تواند تا 2 اسپرد افزایش یابد.

انواع اسپرد آلپاری

به صورت کلی دو نوع اسپرد در بین بروکر های فارکس وجود دارد، اولی اسپرد شناور است و دومی اسپرد ثابت که هرکدام از آن‌ها را شرح خواهیم داد:

  • اسپرد ثابت: اسپرد ثابت به اسپردی گفته می‌شود که بروکرهای دارای میز معاملاتی آن را ارائه می‌کنند، این اسپرد روی یک عدد ثابت است و در طول روی تغییر نمی‌کند.
  • اسپرد شناور: اسپرد شناور به اسپردی گفته می‌شود که در طول روز متغیر است، یعنی از یک عدد پایه که کمترین میزان اسپرد برای آن حساب است شروع می‌شود و در ساعت‌هایی از روز افزایش می‌یابد.

بروکر آلپاری فقط اسپرد شناور را ارائه می‌کند مقدار اسپرد شناور بر اساس حساب معاملاتی می‌تواند متغیر باشد.  

اسپرد بروکر آلپاری در سشن های معاملاتی

یک نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که فاکتور مهم تاثیرگذار روی اسپرد، سشن معاملاتی است، یعنی هرچقدر که حجم پول وارد شده به بازار بیشتر باشد، اسپرد ها می‌توانند کاهش پیدا کنند. در بروکر آلپاری شما می‌توانید در اورلب سشن معاملاتی لندن و نیویورک حتی اسپرد 0.4 که کمترین میزان اسپرد ممکن است را در حساب‌هایی مانند حساب ECN تجربه کنید. برای آشنایی بیشتر با سشن معاملاتی توصیه می‌کنیم مقاله سشن معاملاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

کدام حساب اسپرد کمتری دارد؟

اگر اسکلپر هستید و می‌خواهید کمترین اسپرد ممکن را تجربه کنید، در بروکر آلپاری باید حساب PRO ECN را ایجاد کنید. این حساب دارای اسپرد شناور با حداقل 0 پیپ است. یعنی در بهترین شرایط ممکن، اسپردی که در این حساب‌ها تجربه می‌کنید روی 0 پیپ قرار خواهد گرفت. شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله اسپرد در حساب ECN را مطالعه کنید. در مقاله مقایسه اسپرد بروکرها می‌توانید به بررسی اسپرد بروکرها بپردازید.

انواع حساب بروکر آلپاری

بروکر آلپاری دارای حساب‌های معاملاتی جذاب و متفاوتی است که همه معامله گران بر اساس استراتژی خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. انواع حساب بروکر آلپاری شامل 6 حساب در 4 فرمت برای متاترید 4 و متاتریدر 5 است که جزییات کلی آن شامل جدول زیر است:

پارامترها

حساب استاندارد

حساب نانو

حساب ECN

حساب PRO ECN 

پلتفرم

MT4/5

MT4

MT4/5

MT5

ارز حساب

USD,EUR,GBP, NGN

USD,EUR,GBP, NGN

USD,EUR,GBP, NGN

USD,EUR,GBP, NGN

لوریج / مارجین الزامی

تغییر از ۱:۱۰۰۰

۱:۴۰۰ ثابت

متغیر از ۱:۱۰۰۰

متغیر از ۱:۳۰۰

حداکثر سپرده

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

اجرای سفارش

اجرای آنی

اجرای آنی

اجرای بازار

اجرای بازار

اسپرد

از ۱.۲

از ۱.۷

از ۰.۴

از ۰

کال مارجین

۶۰%

۵۰%

۱۰۰%

۱۲۰%

استاپ اوت

۴۰%

۳۰%

۸۰%

۱۰۰%

بهره شبانه

دارد

دارد

در متاتریدر ۴ دارد، در متاتریدر ۵ ندارد

در متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ دارد

قیمت‌گذاری

۵ عدد اعشاری برای فارکس (۳ رقم برای جفت ارزهای ین)، دو عدد اعشاری برای فلزات گران‌بها

۵ عدد اعشاری برای فارکس (۳ رقم برای جفت ارزهای ین)، دو عدد اعشاری برای فلزات گران‌بها

MT4: 5 عدد اعشاری برای فارکس (۳ رقم برای جفت ارزهای ین)، دو عدد اعشاری برای فلزات گران‌بها
MT5: 5 عدد اعشاری برای فارکس (۳ رقم برای جفت ارزهای ین)، دو عدد اعشاری برای فلزات گران‌بها

۵ عدد اعشاری برای فارکس (۳ رقم برای جفت ارزهای ین)، دو عدد اعشاری برای فلزات گران‌بها

ابزارهای معاملاتی

Majors, Minors, Exotics, RUB – 61 

Spot Metals – 5 

Spot CFDs – 14





Majors, Minors – 25

Spot Metals – 2
 

MT4: Majors, Minors, Exotics, RUB – 56
Spot Metals – 3
Spot CFDs – 25
MT5: Majors, Minors, Exotics, RUB – 57
Spot Metals – 2
Spot CFDs – 14

Majors, Minors, Exotics – 54
Spot Metals – 3

تعیین ابزار

EURUSD_i

EURUSD_m

EURUSD

EURUSD

حداقل حجم در هر معامله

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

گام تغییر حجم معامله

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

حداکثر حجم هر معامله

۳۰

۱

۵۰

۲۵۰

حداکثر تعداد سفارش

نامحدود

نامحدود

نامحدود

نامحدود

حداکثر حجم سفارش‌ها

۱۰۰

۵

نامحدود

نامحدود

حداکثر تعداد سفارشات در حال انتظار

۱۰۰

۱۰۰

100

۳۰۰

بروکر آلپاری دارای 6 حساب معاملاتی اصلی است که هرکدام اسپرد خاص خود را دارند. اسپرد حساب استاندارد 1.2، اما حساب نانو دارای اسپردی بالاتر است که از 1.7 شروع می‌شود. اگر می‌خواهید کمترین اسپرد بروکر آلپاری را تجربه کنید باید حساب‌های معاملاتی مانند حساب ECN و حساب PRO را افتتاح کنید که در بهترین حالت دارای اسپردی به میزان 0 هستند.

کمیسیون بروکر آلپاری

کمیسیون یکی دیگر از هزینه‌های معاملاتی است که بروکر ها برای ارائه خدمات خود از کاربران می‌گیرند. البته کمیسیون در همه حساب‌ها وجود ندارد و معمولا مختص حساب‌های حرفه‌ای است که اتفاقاً اسپرد آن‌ها بسیار پایین است. در بروکر آلپاری، فقط در حساب معاملاتی PRO ECN و ECN دارای کمیسیونی به میزان 1.5 دلار برای هر لات معامله است. فرمول محاسبه دقیق کمیسیون در بروکر آلپاری به شکل زیر است:

کارمزد= (حجم قرارداد × نرخ تبدیل ارز پایه جفت ارزی به USD / ‏ 1,000,000) × USD 16 × 2 محاسبه می‌شود.

نکات مهمی که باید درباره کمیسیون بروکر آلپاری بدانید:

  1. در حساب PRO ECN کارمزد به صورت دو برابر هم هنگام باز شدن و هم هنگام بسته شدن کسر می‌شود.
  2. در حساب ECN MT5 کارمزد هنگام باز کردن و بسته کردن معامله کسر خواهد شد.
  3. مقدار 16 دلار بر اساس ارزش اسمی پوزیشنی برابر با 1 میلیون دلار محاسبه می‌شود. برای ابزارهای CFD در رمزارزها، کمیسیون برابر یا 0.01% حجم تراکنش در ارز مبنا است.

اگر معامله‌گر طلا هستید می‌توانید مقاله اسپرد طلا را مطالعه کنید یا اگر معامله داوجونز هستید اسپرد داوجونز را مطالعه کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر آلپاری روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید .

آنچه در مقاله اسپرد آلپاری خواندیم

اسپرد در بروکر آلپاری در فشرده‌ترین حالت خودش قرار دارد. هرچند که اسپرد به زمان معاملاتی، سشن و عوامل مختلفی بستگی دارد اما باید در نظر داشته باشید که نوع حسابی که انتخاب می‌کنید هم بسیار مهم است. اسپرد بروکر آلپاری فقط به صورت شناور است و از کمترین حالت یعنی 0 پیپ برای حساب‌های PRO ECN شروع می‌شود و بیشترین حالت آن 1.7 در حساب نانو است. از آنجا که کمیسیون تاثیر فراوانی در محاسبات مدیریت مالی بسیاری از تریدرها دارد، بهتر است وضعیت این کمیسیون‌ها را با استفاده از یک حساب معاملاتی مجازی ابتدا چند روز در بازار مورد بررسی قرار دهید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مطالب مرتبط بروکر آلپاری

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۳ دیدگاه

  • سلام ببخشید کمیسیون بروکر آلپاری در هر یک از حساب ها به ازای هر لات چقدر است و به چه روشی تسویه می شود؟ سوال دیگم اینه که کدام حساب اسپرد صفر دارد؟

    • سلام و عرض ادب، به این نکته توجه داشته باشید که همه حساب های آلپاری کمیسیون ندارند و معمولا مختص حساب‌های حرفه‌ای است. در بروکر آلپاری، فقط در حساب معاملاتی PRO ECN و ECN دارای کمیسیونی به میزان ۱.۵ دلار برای هر لات معامله است. میزان کارمزد الپاری در این حساب ها، یکبار از حساب کسر شده و بسته به نوع ارز پایه، متغییر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *