5/5 - (2 امتیاز)

اسپرد حساب‌های ECN چقدر است؟

اسپرد در حساب‌های ECN، یکی از مهمترین عواملی است که باید برای معاملات در نظر داشته باشید. به‌طورکلی اسپرد به اختلاف قیمت خرید و فروش یک جفت ارز در بازار فارکس گفته می‌شود. این اختلاف معمولاً با واحد پیپ (Pip) که واحد کوچکترین تغییر قیمت است، اندازه‌گیری می‌شود. برای مثال، اگر قیمت خرید یورو به دلار 1.002 باشد و قیمت فروش آن 1.2002 باشد، مقدار اسپرد 2 پیپ است.

اسپرد حساب ECN

در حساب‌های ECN اسپرد متغیر است و بستگی به شرایط بازار دارد. این پارامتر می‌تواند در زمان‌هایی که حجم و فعالیت بازار کمتر است، بالاتر از حد معمول باشد و برعکس، یعنی در زمان‌هایی که بازار پر حجم و پر فعالیت است، اسپرد می‌تواند به حداقل برسد.

میزان اسپرد حساب ECN
میزان اسپرد حساب ECN بسیار کمتر از بقیه حساب ها است.

در حساب‌های ECN شما به صورت مستقیم به شبکه بازار دسترسی دارید و می‌توانید از اسپردهای پایین‌تر از یک پیپ (از 0.1 پیپ) بهره ببرید. البته باید در نظر داشت که در این حساب‌ها علاوه بر اسپرد باید مبلغی به نام کمیسیون هم بپردازید. کمیسیون معمولاً بر اساس حجم معاملات محاسبه می‌شود و به همین دلیل ممکن است برای حجم زیادی از معاملات خرد و کوچک اصلاً مناسب نباشد.

ویژگی مهم حساب‌های ECN از نظر اسپرد

اسپرد در حساب‌های ECN معمولاً خیلی پایین‌تر از حساب‌های دیگر است، زیرا شما با رقابت بالای بازار روبرو هستید. بعضی اوقات اسپرد حتی صفر یا منفی می‌شود، به این معنا که شما می‌توانید به قیمت بهتر از قیمت بازار خرید یا فروش کنید. البته بروکر‌های ECN برای درآمد خود از کمیسیون (Commission) استفاده می‌کنند که بسته به حجم معاملات شما محاسبه می‌شود.

به طور کلی حساب‌های ECN مناسب ترین گزینه برای تریدر‌های حرفه‌ای، تحلیلگران فنی و اسکالپر‌ها (Scalper) هستند که به دنبال سرعت بالا، دقت و شفافیت در بازار فارکس هستند.

اسپرد در حساب‌های ECN یک مفهوم متفاوت از حساب‌های استاندارد دارد. در حساب‌های ECN، اسپرد توسط بازار تعیین می‌شود و بروکر هیچ نقشی در آن ندارد. بنابراین، اسپرد در اینگونه حساب‌ها ممکن است بسیار پایین یا بالا باشد، بسته به شرایط بازار و تقاضای خرید و فروش.

چه بروکرهایی حساب ECN  دارند؟

در زیر، لیستی از بهترین بروکرهای ECN آورده شده است:

بروکرهای نام برده شده جز کارگزاری هایی هستند که دارای حساب ECN می باشند و امکان کار با تریدرهای ایرانی را فراهم کرده اند. برای بررسی میزان اسپرد بروکرها می‌توانید به مقاله مقایسه اسپرد بروکرها مراجعه کنید.

کمیسیون در حساب ECN

کمیسیون در حساب ECN فارکس هزینه‌ای است که بروکرها برای ارائه دسترسی به بازارهای مالی بین بانکی از معامله گران دریافت می‌کنند. این کارمزد، معمولاً بر اساس حجم معاملاتی که در هر سمت معامله انجام می‌شود، محاسبه می‌گردد؛ به عنوان مثال، اگر بروکر 5 دلار برای هر 100 هزار واحد پول کمیسیون دریافت کند، این بدان معناست که برای خرید یا فروش 1 لات ، شما باید 5 دلار پرداخت کنید. اگر شما 0.1 لات معامله کنید، باید 0.5 کمیسیون دلار پرداخت نمایید. اگر نمی‌خواهید برای معاملات خود کمیسیون پرداخت کنید به مقاله بروکرهای بدون کمیسیون مراجعه کنید.

نحوه محاسبه میزان کمیسیون حساب ECN 

کمیسیون = (حجم معاملات × نرخ کمیسیون) / نرخ تبدیل

حجم معاملات عبارتست از تعداد واحدهای پول که در هر سمت معامله خریداری یا فروخته شده است. نرخ کمیسیون نیز عبارت است از هزینه‌ای که بروکر برای هر واحد پول دریافت می‌کند. در این فرمول، نرخ تبدیل نیز همان نرخ تبدیل پول پایه به پول حساب شما است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما 1 لات EUR/USD را با نقطه ورود 1.2000 و نقطه خروج 1.2100 معامله کنید. فرض کنید نرخ کمیسیون بروکر شما 5 دلار برای هر 100 هزار واحد پول باشد و پول حساب شما USD باشد. در این صورت، کمیسیون شما به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

کمیسیون = (100000 × 5) / 1.2000 + (100000 × 5) / 1.2100

کمیسیون = (416.67 + 413.22) دلار

کمیسیون = 829.89 دلار

آنچه در مقاله اسپرد حساب ECN خواندیم:

همانطور که در مقاله اسپرد در حساب ECN خواندیم، معمولا حساب های ECN دارای اسپرد بسیار پایین هستند که بیشتر آنها را مناسب اسکلپرها میکند. اما این اسپرد پایین سبب میشود که معمولا این حساب های ECN دارای کمیسیون معاملاتی باشند.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *