5/5 - (2 امتیاز)

بهترین استراتژی برای ترید روزانه

برای اینکه در بازارهای مالی موفق عمل کنید، باید قانونمند باشید تا به سود و بازدهی مستمر برسید. با استفاده از یک سری قوانین از پیش تعیین‌شده، می‌توانید این مسیر را راحت‌تر طی کنید و با کنار هم گذاشتن چند نکته که از طریق تست و تجربه به دست آمده، یک استراتژی تدوین کنید که با اجرای دقیق آن، در این بازار پایدار بمانید. در ادامه به بهترین استراتژی برای ترید روزانه می‌پردازیم.

بهترین استراتژی برای ترید روزانه

ترید روزانه چیست؟

به خرید و فروش سریع دارایی در همان روز معاملاتی، ترید روزانه (Day Trading) گفته می‌شود. هدف این سبک معاملاتی این است که نتیجه معاملات به سرعت مشخص شود تا بفهمید سودآور بوده یا زیان‌ده! برای استفاده از این نوع معاملات، باید با سبک‌های تحلیلی و تکنیکال آشنا باشید تا بتوانید بر اساس آن‌ها به خرید و فروش بپردازید.

ترید روزانه چیست؟
ترید روزانه ارز دیجیتال شامل خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یک روز معاملاتی است.

در سبک‌های ترید روزانه، تریدرها به دنبال گرفتن پوزیشن‌های کوتاه‌مدت و استفاده از نوسانات قیمت هستند. به دلیل اینکه نتایج معاملات به سرعت مشخص می‌شوند، آنها نگرانی خاصی بابت تحلیل‌های فاندامنتال ندارند و تمرکز خود را روی نوسانات بازار می‌گذارند.

کاربردی ترین استراتژی ترید روزانه

استراتژی‌های متنوعی در بازارهای مالی وجود دارند، اما ما به دنبال استراتژی‌هایی هستیم که ساختار اصلی بازار را نشان داده و احتمال برد بیشتر و میزان پاداش به ریسک بهتری را برای ما به ارمغان بیاورند. حالا که از اهمیت یک استراتژی مناسب آگاه شدید، در ادامه به بهترین استراتژی‌های ترید روزانه می‌پردازیم.

بهترین استراتژی های ترید روزانه عبارتند از:

  • اسکالپ تریدینگ؛
  • رنج تریدینگ؛
  • سوئینگ تریدینگ؛
  • آربیتراژ بازار فارکس.

در ادامه هر یک از این استراتژی ها را به طور کامل بررسی می کنیم:

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ (Scalping Trading) یک سبک معاملاتی با ریسک بالا ولی با پاداش بسیار زیاد است و برای تریر هایی که صبر کمی در معاملات دارند، بسیار محبوب است. در روش اسکالپ تریدینگ، تریدر به حرکت‌های کوچک بازار تسلط دارد و از آن‌ها سود می‌برد. در نتیجه، ممکن است در یک روز معاملاتی پوزیشن‌های زیادی باز کند.

اسکالپ تریدینگ
اسکالپ تریدینگ یکی از انواع استراتژی‌های معاملاتی محسوب می‌شود که هر ترید با رعایت نکات مهم ترید، سود بالایی خواهد داشت.

 تنها نکته مهم این است که اسکالپر باید عکس‌العمل بسیار سریعی داشته باشد و قبل از شروع پوزیشن، قوانین سختگیرانه‌ای برای خود تعیین کرده و آن‌ها را اجرا کند. در غیر این صورت، ممکن است به مشکلات بزرگی برخورد کند.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رنج تریدینگ

در بازار فارکس، قیمت اغلب در یک تعادل یا رنج تریدینگ بین خریداران و فروشندگان قرار دارد. این رنج تریدینگ (Range Trading) معمولاً بین مقاومت و حمایت مشخصی تعیین می‌شود که تریدر در حمایت‌ها اقدام به خرید و در مقاومت‌ها اقدام به فروش می‌کند.

رنج تریدینگ
رنج تریدینگ یکی از حالاتی از قیمت است که در چارت به فراوانی یافت می شود.

این تعادل تا زمانی ادامه دارد که یک طرف نسبت به طرف مقابل قدرت و نقدینگی بیشتری به بازار تزریق کند و در نتیجه، قیمت در جهت قدرت بیشتر حرکت کند و سطوح رنج اعتبار خود را از دست دهند.

در بازارهای مالی، به خرید و فروش دارایی که در یک روز اتفاق بیفتد، ترید روزانه (Day Trading) گفته می‌شود. برای این معاملات باید از استراتژی‌های مختلف مانند اسکالپ، رنج و سوئینگ استفاده کنیم و برای ما، پوزیشن‌های اصلاحی ریسک کمتری دارند.

سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) به سبک معاملاتی گفته می‌شود که هدف آن استفاده کوتاه‌مدت از نوسانات بازار است و ممکن است این معاملات از یک تا چند هفته طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسد. معامله‌گرانی که از این سبک استفاده می‌کنند، حتی ممکن است در یک روز به پاداش خود برسند، که این بستگی به حجم و ظرفیت بازار دارد.

سوئینگ تریدینگ
سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) یک مدل معاملاتی در بازار‌های مالی است که برای نوسان گیری کوتاه مدت از قیمت دارایی‌ها استفاده می‌شود.

 در این روش، باید از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید تا به مشکل برنخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های سوئینگ تریدینگ و اسکالپ تریدینگ می توانید مقاله فرق اسکالپ با سویینگ را مطالعه کنید.

آربیتراژ بازار فارکس

آربیتراژ در بازار فارکس نوعی استراتژی است که تریدر تلاش می‌کند از نوسانات قیمت در بازارهای مختلف سود ببرد. به طور مثال، یک دارایی را در یک بازار خریداری کرده و در بازار دیگری با قیمت بالاتر به فروش می‌رساند.

استفاده بهینه از تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بر گذشته قیمت تمرکز دارد، زیرا تحلیلگران معتقدند که بازار دائماً در حال تکرار است. با توجه به این موضوع، یک تریدر باید سعی کند ریسک خود را به مراتب کمتر کند. در تحلیل تکنیکال دو بُعد داریم که یکی ریسک کمتر و دیگری ریسک بیشتری دارد:

  • معاملات انتهای روندی؛
  • معاملات انتهای اصلاحی.

ابعاد تحلیل تکنیکال را در ادامه بطور کامل بررسی می کنیم:

انتهای روندی EOW

این روش ریسک زیادی دارد، چون قیمت هنوز تصمیمی برای تغییر روند نگرفته است و ما تنها بر اساس تحلیل‌های خود احتمال این تغییر را می‌دهیم.

انتهای اصلاحی EOS

در این روش، قیمت در یک روند صعودی قرار دارد و اصلاح قیمتی اتفاق می‌افتد. با توجه به اینکه در جهت روند و ساختار قبلی هستیم، این روش ریسک کمتری دارد.

آنچه در مقاله بهترین استراتژی برای ترید روزانه خواندیم:

در مقاله بهترین استراتژی برای ترید روزانه خواندیم که با توجه به دیدگاه خود، اقدام به ترید می‌کنیم. برخی از این دیدگاه‌ها کوتاه‌مدت، میان‌مدت و حتی بلندمدت هستند، اما در ترید روزانه از دیدگاه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت استفاده می‌شود. همچنین گفتیم که بازار اغلب در تعادل یا رنج قرار دارد و پوزیشن‌هایی که در انتهای اصلاحی هستند، ریسک کمتری دارند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چرا قوانین از پیش تعیین‌شده در ترید روزانه اهمیت دارند؟

قوانین از پیش تعیین‌شده به تریدر کمک می‌کنند تا با مدیریت ریسک و پیروی از یک استراتژی مشخص، در بازار پایدار بماند و به سود مستمر دست یابد.

هدف از ترید روزانه چیست؟

هدف این است که نتیجه معاملات به سرعت مشخص شود، یعنی مشخص شود که آیا معامله سود یا زیان داشته است.

معاملات انتهای اصلاحی چیست و چه مزیتی دارد؟

معاملات انتهای اصلاحی در جهت روند اصلی بازار و در نقاط اصلاح قیمتی انجام می‌شوند و معمولاً ریسک کمتری نسبت به معاملات انتهای روندی دارند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *