5/5 - (3 امتیاز)

فرق حساب ECN و حساب استاندارد

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که روزانه حجم معاملات بالایی در آن صورت می‌گیرد. اما باید بدانید که در این بازار، نوع حسابی که برای معامله‌گری انتخاب می‌کنید تاثیر بسزایی بر سود و زیان شما دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت حساب‌های ECN و استاندارد در فارکس بپردازیم و نشان دهیم که کدام یک از این دو حساب برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت حساب ECN و استاندارد

حساب ECN فارکس چیست؟

حساب ECN یا Electronic Communication Network، یک نوع حساب معاملاتی است که به شما اجازه می‌دهد با دیگر معامله‌گران فارکس مستقیماً ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید بدون هیچ دخالتی از سوی واسطه‌ها، بهترین نرخ‌های موجود را دریافت کنید. شاید نام ECN، چندان شناخته‌شده نباشد، اما با اطلاع از مزایای ویژه آن، قطعاً شما نیز طرفدار این حساب جذاب می‌شوید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

حساب ECN (Electronic Communications Network)
حساب ECN برای اتصال مستقیم تریدر به بانک ها و موسسات مالی استفاده می‌شود.

اگر هنوز راجب حساب ECN سوالات زیادی دارید به مقاله حساب ECN چیست؟ مراجعه کنید. حساب معاملاتی ECN، به شما امکان می‌دهد که از مزایای بازار بهره برده و از کمترین اسپردها و کمیسیون‌ها استفاده کنید. جالب است بدانید که این حساب، کاملاً شفاف و عادلانه است و به شما اجازه می‌دهد با توجه به تجربه، سطح دانش و سبک معاملاتی خود، استراتژی‌های مناسب را پیاده‌سازی کنید. در این حساب، شما می‌توانید از تکنولوژی پیشرفته و ابزارهای تحلیلی قدرتمند استفاده کنید و بازدهی بالایی را از معاملات خود کسب نمایید.

در استفاده از حساب ای سی ان، بهتر است به هزینه‌های حساب دقت کنید؛ زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است برای شما سود کمتری حاصل شود. معمولاً هزینه‌های ECN حدود نیم پیپ است. در نتیجه اگر شما معاملات کوتاه مدت دارید، این حساب برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

حساب استاندارد چیست؟

حساب استاندارد نوعی حساب معاملاتی است که معمولاً با اسپرد ثابت همراه است. در این حساب، بروکر به عنوان واسطه بین شما و بازار عمل می‌کند و از هر معامله‌ای که شما انجام می‌دهید سود می‌برد. این مسئله همیشه مشکل‌ساز نیست، ولی گاهی ممکن است به ضرر شما باشد.

برای نمونه، در حساب استاندارد، شما ممکن است برای جفت ارز یورو/دلار اسپرد 2 پیپ را پرداخت کنید که خیلی بالاتر از یک حساب ECN است و اگر شما قصد داشته باشید یک معامله حجیم انجام دهید، هزینه آن برای شما زیاد خواهد شد.

اگر معامله‌گر یورو دلار هستید توصیه می‌کنیم مقاله اسپرد یورو دلار را مطالعه کنید.

حساب استاندارد بروکر
حساب استاندارد، معمولی ترین حساب هر بروکر است که در بیشتر بروکر ها برای ایجاد این نوع حساب سرمایه زیادی مورد نیاز نیست.

این ایراد به حساب استاندارد وارد است که اگر شما یک تریدر فعال باشید، ممکن است برای هر معامله 1.5 پیپ به بروکر بدهید که در مجموع به یک عدد قابل توجه خواهد رسید.

بعضی افراد به هزینه‌های معاملات خود کم توجه هستند. این کار نتایج منفی خواهد داشت؛ زیرا اگر دقت نکنید، این هزینه‌ها در بلند مدت می‌توانند سود شما را نابود کنند. البته، اگر شما فقط گاهی اوقات در فارکس ترید می‌کنید، این هزینه‌ها چندان مهم نیستند. اگر راجب جفت ارز سوالی ذهن شما را درگیر کرده توصیه می‌کنیم مقاله جفت ارز چیست؟ را مطالعه کنید.

اسپرد حساب ECN بر اساس سفارشات مشتریان تعیین می‌شود و کارگزار فقط بابت انجام معاملات کارمزد دریافت می‌کند. در این نوع حساب، اسپرد خام بدون هیچ کمیسیون یا هزینه اضافی به کاربران ارائه می‌شود. در مقابل، حساب استاندارد تحت نظارت کارگزار است و کمیسیون اجرا معاملات را به اسپرد افزوده می‌کند.

تفاوت حساب ECN و استاندارد

با توجه به اطلاعاتی که در مورد حساب‌های ECN و استاندارد کسب کرده‌اید، حالا می‌توانیم به مقایسه این دو حساب بپردازیم:

  • در حساب ECN، سفارش‌های مشتریان با دسترسی مستقیم به منابع نقدینگی اصلی اجرا می‌شوند، اما در حساب استاندارد، سفارش‌ها با نقدینگی داخلی که توسط خود مشتریان تامین شده است، اجرا می‌شوند.
  • حساب ECN یک کمیسیون ثابت دارد و معامله‌گر باید برای هر معامله یک کمیسیون ثابت بپردازد. در حالی که حساب استاندارد فقط شامل اسپرد است.
  • اسپرد‌های حساب ECN نسبت به حساب استاندارد کمتر است.
  • حساب‌های ECN توسط بروکر‌های NDD که میز معامله ندارند، ارائه می‌شوند. در حالی که حساب‌های استاندارد توسط بروکر‌های DD که میز معامله دارند، ارائه می‌شوند.
  • حساب ECN فقط برای اجرای معاملات کمیسیون دریافت می‌کند. در حالی که حساب استاندارد علاوه بر اسپرد، حق بیمه نیز از مشتریان می‌گیرد.
  • نوسانات قیمت در بروکر‌های DD نسبت به حساب ECN کمتر است.

تفاوت عمده بین حساب استاندارد و ECN در این است که اسپرد حساب ECN ثابت نیست. بروکر فقط نقش واسطه بین مشتری و منابع نقدینگی اصلی و بانک‌ها را دارد. برای مطالعه بیشتر راجب انواع حساب معاملاتی می‌توانید مقاله انواع بروکرها را مطالعه کنید.

حساب استاندارد بهتر است یا ECN؟

در این بخش قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که ECN بهتر است یا استاندارد؟ کدام را انتخاب کنیم؟ اگر شما تریدر حرفه‌ای، کوتاه مدت و یا اسکالپر هستید و در طول روز تعداد زیادی معامله انجام می‌دهید، حساب ECN، بهترین گزینه برای شماست چون کمیسیون پایین‌تری دارد.

اما اگر شما تریدری هستید که بلند مدت کار میکنید، حساب استاندارد را پیشنهاد می‌کنیم. تریدر‌های حرفه‌ای و اسکالپر‌ها در هنگام معامله به هزینه‌های تراکنش و معاملات خود حساس هستند. یکی از نقاط ضعف حساب ECN افزایش اسپرد در زمان‌های خاص است که نقدینگی بازار کم است، مثل زمان انتشار خبر‌های مهم، باز و بسته شدن بازار و غیره.

تفاوت حساب استاندارد با ECN
تفاوت اصلی حساب ECN و استاندارد در نوع اجرای معاملات است، اگر تریدری هستید که سرعت برای شما مهم است حساب ECN برای شما مناسب است.

افراد حرفه‌ای با تجربه خود در این شرایط، معاملات خود را قبل از رخ دادن نوسانات بالا و افزایش اسپرد‌ها بسته و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی می‌کنند.

اما تریدر‌های بلند مدت چون تعداد معاملات خود را کم نگه می‌دارند، نیاز به کم کردن کمیسیون ندارند و مهم‌ترین نکته برای آن‌ها نقدینگی فوری بازار است. آن‌ها دوست دارند وقتی سود خود را به سطح مورد نظر رسانده‌اند، سریعا از بازار خارج شوند و نقطه سود خود را قطع کنند. خروج سریع از بازار نیاز به وجود نقدینگی بالای بازار دارد و این شرط در حساب استاندارد فراهم است. 

چه بروکرهایی حساب ECN دارند؟

بعد از بررسی کامل تفاوت حساب‌های ECN و استاندارد احتمالا به دنبال بروکرهایی هستید که در آنها حساب ECN وجود دارد ما در ادامه بهترین این بروکرها را بررسی خواهیم کرد:

  1. بروکر آلپاری؛
  2. بروکر لایت فایننس؛
  3. بروکر آمارکتس؛
  4. و … .

در ادامه به بررسی حساب ECN در بروکر های ذکر شده خواهیم پرداخت:

حساب ECN آلپاری

بهترین نوع حساب بروکر آلپاری، حساب ECN است که می‌توانید با پرداخت 500 دلار آن را ایجاد کنید، این حساب اسپرد شناور پایینی دارد، اما شامل کمیسیونی 16 دلاری برای هر 1 میلیون دلار معامله، می‌شود. این حساب ویژه افراد حرفه‌ای و اسکلپر‌ها می‌باشد.

حساب ECN بروکر لایت فایننس

یکی از جذاب‌ترین حساب‌ها در بروکر لایت فایننس حساب ECN است که اسپرد آن از 0 پیپ به صورت شناور شروع می‌شود، میزان کمیسیون این حساب نیز بسیار پایین است و شما آن را می‌توانید با پرداخت 50 دلار ایجاد کنید. حساب ECN لایت فایننس از سرعت و دقت بالایی در اجرای دستورات برخوردار است.

حساب ECN بروکر آمارکتس

همیشه جذاب‌ترین حساب‌های معاملاتی برای کاربران حرفه‌ای، حساب ECN است. سرعت اجرای دستورات در حساب ecn بروکر آمارکتس حساب به دلیل اتصال مستقیم آن به بازار به شدت بالاست و بیشتر اسکلپرها برای معاملاتشان از حساب ECN استفاده می‌کنند.

آنچه در مقاله فرق حساب ECN و حساب استاندارد خواندیم:

در این مقاله به‌طور کامل به بررسی تفاوت‌های میان حساب‌های ECN و استاندارد پرداختیم. همچنین آموختیم که چگونه این دو نوع حساب از لحاظ ساختار، هزینه‌ها، اجرا، قیمت‌گذاری و سطح بازار با یکدیگر متفاوت هستند. در پایان، بهترین حساب‌ را برای معامله‌گران مختلف مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد و بتوانید با استفاده از آن بهترین تصمیم را برای انتخاب نوع حساب خود بگیرید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *