4.4/5 - (5 امتیاز)
معرفی و بررسی بروکر اف ایکس چویس

معرفی و بررسی بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس را می‌توان یکی از بروکر‌های معتبر بازار فارکس دانست که سال‌هاست خدمات قابل قبولی را به ایرانیان ارائه می‌کند. این بروکر امکان دسترسی معامله‌گران ایرانی را به بازار فارکس و انواع نمادهای معاملاتی از جمله جفت ارزها، شاخص‌ها، CFD ها، فلزات و کالاها را فراهم کرده است. اف ایکس چویس نرخ دریافت ریبیت بالایی دارد که به کاربران کمک می‌کند بخش زیادی از هزینه‌های معاملاتی را بازپس بگیرند. ما در این مقاله سعی کرده ایم، بروکر اف ایکس چویس را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه و سابقه بروکر اف ایکس چویس

تاریخچه فعالیت بروکر اف ایکس چویس به 13 سال پیش برمی‌گردد زمانی که بروکر FXChoice با نام تجاری FXChoice Limited به‌عنوان یک شرکت خدمات مالی بین‌المللی و کارگزاری فارکس در سال 2010 میلادی در کشور بلیز (Belize) در آمریکای مرکزی تاسیس شد. بروکر اف ایکس چویس برای اینکه بتواند به کاربران کشورهایی مثل ایران خدمات بدهد، در سال 2020 اقدام به تاسیس دفتری در کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها کرده است. در طول تاریخچه کاری اف ایکس چویس، می‌توان روند پیشرفت قابل قبولی را دید که نمود این پیشرفت در ارائه انواع حساب‌ها معاملاتی، میزان اسپرد پایین، دارایی‌های معاملاتی گسترده و فناوری بکار رفته در وب‌سایت این بروکر قابل مشاهده است.

اعتبار بروکر اف ایکس چویس

FXChoice برند و نام تجاری FX Choice Limited است که در بلیز (Belize) با شماره ثبت 000003992،تاسیس شده است و از طریق نهادهای زیر فعالیت می‌کند:

  • FXChoice Limited: شرکتی که در بلیز با شماره ثبت 000003992 و نشانی Corner Hutson & Eyre Street, Blake Building, Suite 302, Belize City, Belize ثبت شده است. این شرکت دارای مجوز شماره 000067/501 توسط «کمیسیون خدمات مالی بلیز» (FSC) است.
  • FXChoice Limited: شرکت واقع در سنت وینسنت و گرنادین‌ها به شماره شرکت 26842 BC 2022 و به نشانی irst Floor, First St. Vincent Bank Ltd Building, James Street, Kingstown VC0100, St Vincent and the Grenadines است.

این بروکر مجوز فعالیت خود را از کمیسیون خدمات مالی FSC دریافت کرده و رگوله این نهاد است. اعتبار بروکر اف ایکس چویس به اندازه‌ای است که ایرانیان با خیال راحت می‌توانند روی خدمات امن و استاندارد این بروکر حساب کنند. برای اطلاع بیشتر از نوع بروکر خود می‌توانید به مقاله انواع بروکر مراجعه کنید.

بروکر اف ایکس چویس برای کدام کشور است؟

همانطور که در بخش تاریخچه بروکر اف ایکس چویس خواندیم، این بروکر به طور رسمی در کشور بلیز (Belize) ثبت شده و مربوط به این کشور آمریکای مرکزی است. همچنین این بروکر شرکت دیگری در سنت وینسنت و گرنادین‌ها (Saint Vincent and the Grenadines) ثبت کرده است که براساس آن می‌توان بروکر اف ایکس چویس را مربوط به این دو کشور دانست.

ثبت نام در بروکر اف ایکس چویس

برای انجام معاملات در این کارگزاری، ابتدا باید در بروکر اف ایکس چویس ثبت نام کنید. 

ثبت نام در بروکر اف ایکس چویس
برای اینکه شما بتوانید به پنل کاربری بروکر اف ایکس چویس دسترسی پیدا کنید، باید مراحل گفته شده را انجام دهید.

برای این کار باید نام و نام خانوادگی و ایمیل را در صفحه ثبت نام وارد کرده و رمز عبور را نیز انتخاب کنید. در صفحه بعدی باید شماره موبایل و کشور خود را وارد کنید تا کد فعال‌سازی برای شما ارسال شود.

ثبت نام در بروکر اف ایکس چویس
آموزش ثبت نام در بروکر اف ایکس چویس

بعد از دسترسی به پنل اختصاصی، می‌توانید یکی از حساب‌های این بروکر را برای افتتاح انتخاب کنید و به معامله بپردازید.

احراز هویت در بروکر اف ایکس چویس

برای احراز هویت در بروکر اف ایکس چویس باید ابتدا گزینه “تایید پروفایل” را در پنل کاربری انتخاب کنید تا مراحل آن آغاز شود. برای این‌کار طبق عکس زیر ابتدا سند هویتی خود را بارگذاری کنید و پس از آن باید یک عکس سلفی از چهره خود توسط نرم افزار سایت بگیرید.

احراز هویت در بروکر اف ایکس چویس
احراز هویت در بروکر اف ایکس چویس (تایید هویت)

بعد از این دو مرحله نیاز است که شماره تماس و ایمیل خود را نیز تایید کنید تا احراز هویت شما کامل شود.  

ورود به بروکر اف ایکس چویس

برای ورود به بروکر اف ایکس چویس از دکمه لاگین استفاده کنید، اگر رمز عبور خود را هم فراموش کرده باشید به راحتی با استفاده از دکمه “رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام” می‌توانید از طریق ایمیل آن را بازیابی کنید.

آموزش کار با بروکر اف ایکس چویس

آموزش کار با پنل کاربری بروکر اف ایکس چویس ساده است. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، گزینه‌های موجود بسیار کم هستند.

کار با بروکر اف ایکس چویس
آموزش کار با بروکر اف ایکس چویس

این موارد شامل حساب، پروفایل، واریز و برداشت، خدمات و … می‌باشند که ما نحوه کار کردن با آنها را یکی یکی توضیح خواهیم داد.

واریز و برداشت در بروکر اف ایکس چویس

برای واریز و برداشت در بروکر اف ایکس چویس حتما باید حساب کاربری خود را وریفای کنید، سپس میتوانید از بخش مربوطه طبق عکس زیر به روش‌های واریز و برداشت دسترسی داشته باشید.

واریز و برداشت در بروکر اف ایکس چویس
برای واریز و برداشت در بروکر اف ایکس چویس به روش هایی که داخل تصویر می‌بینید، دسترسی خواهید داشت.

شما امکان انجام این کار را با استفاده از انواع ارزهای دیجیتال، تاپ چنج، پرفکت مانی و صرافی چنج را دارید.

واریز و برداشت بروکر اف ایکس چویس
آموزش واریز و برداشت بروکر اف ایکس چویس

به دلیل برخی محدودیت‌های اعمال شده از سوی قانون گذار، از تاریخ ۱۲ دسامبر تمام واریزها اعم از رمزارز و یا ارزهای سنتی از سوی همه کاربران تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند شد.

همچنین از تاریخ ۱۹ دسامبر تمامی معاملات برای همه کاربران و مدیران حساب تا اطلاع ثانوی به حالت فقط بسته تغییر خواهند یافت. به این معنی که دیگر نمی‌توانید معامله جدیدی باز کنید و فقط میتوانید معاملات باز قبلی خود را ببندید.

بروکر اف ایکس چویس یکی از کارگزاری‌های مهم در بازار فارکس است که نرخ ریبیت بسیار جذابی را به معامله گران ارائه می‌کند. همچنین این بروکر دارای حساب اسلامی، نمادهای معاملاتی مختلف و پشتیبانی فارسی است که کمک می‌کند تا معامله‌گران از داخل ایران هم بتوانند به خدمات استاندارد فارکس دسترسی داشته باشند.

 کپی تریدینگ بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس به صورت مستقیم سیستم کپی تریدینگ را پشتیبانی نمی‌کند، اما این بروکر امکانی را فراهم کرده تا شما بتوانید از طریق سایت MQL، سیگنال‌های معاملاتی فعالان بازار را دریافت کرده و به حساب کاربری خود متصل کنید.
برای این کار ابتدا باید در FXChoice یک حساب معاملاتی بسازید، سپس یک حساب کاربری نیز در سایت MQL داشته باشید. سپس پلتفرم متاتریدر خود را اجرا نموده، به منوی Tools رفته و Options را انتخاب کنید. سپس به قسمت Community رفته و اطلاعات ورود (لاگین و رمز عبور) به حساب MQL5.com خود را وارد نمایید. یک سیگنال مناسب در پلتفرم تجاری یا وب‌سایت MQL در بخش سیگنال‌ها انتخاب کرده و مشترک آن شوید.
هنگامی که مشترک یکی از سرویس‌های ارائه دهنده سیگنال شدید، از شما درخواست می‌شود تا پارامترهای سرویس سیگنال منتخب‌تان را تعیین نمایید. پارامترها را مشخص نموده و روی OK کلیک نمایید. بدین ترتیب سرویس سیگنال شما فعال می‌شود.

دارایی‌های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس دارای تنوع بالا در نمادهای معاملاتی است. بخش جفت ارزها در این بروکر دارای 36 جفت ارز محبوب از جمله EUR/USD و GBP/USD است.

دارایی های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس
بروکر اف ایکس چویس نمادهای معاملاتی زیادی در بخش های فلزات، جفت ارزها، سهام، شاخص و کالا را به کاربران خود ارائه می‌کند.

این بروکر همچنین امکان معاملات CFD را در این زمینه‌ها برای تمامی کاربران خود از جمله ایرانیان ایجاد کرده است. 

  • کالاهای بخش انرژی: مانند نفت خام و نفت برنت آمریکا
  • فلزات: مانند طلا، نقره، روی
  • شاخص‌ها: مانند US30 و UK100
  • سهام (از نوع CFD): بیش از 50 سهام از جمله سهام شرکت‌های محبوبی مانند اپل و تسلا
  • ارزهای دیجیتال (معاملات CFD): اتریوم، لایت کوین و بیت کوین

همانطور که به صورت تیتروار در بالا مشاهده می‌کنید، دارایی‌‌ها و نمادهای معاملاتی بروکر FXChoice از تنوع قابل قبولی برخوردار است.

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس کلیه پلتفرم‌های معاملاتی مطرح جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. قدیمی‌ترین پلتفرم این بروکر، متاتریدر 4 است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از ابزارهای ساده و پیچیده نموداری برای درک و بررسی شرایط عرضه، تقاضا و قیمت‌ها استفاده کنند.

پلتفرم های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس
بروکر اف ایکس چویس پلتفرم های متاتریدر 5 و متاتریدر 4 را به کاربران خود ارائه می‌کند.

دومین پلتفرم FXChoice، متاتریدر 5 است که تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر را با استفاده از امکانات بیشتر و قابلیت‌های افزوده برای معامله‌گران بازار فارکس ایجاد می‌کند. هر دو نسخه متاتریدر در اف ایکس چویس با رایانه‌های شخصی مک و ویندوز سازگار هستند. علاوه‌بر این پلتفرم‌ها شما می‌توانید از نسخه تحت وب متاتریدر 4 و 5 نیز برای معاملات خود در این بروکر استفاده کنید. 

انواع حساب بروکر اف ایکس چویس

متاسفانه یکی از معایب بروکر اف ایکس چویس تعداد اندک حساب‌های معاملاتی است. در ادامه با انواع حساب های معاملاتی در بروکر اف ایکس چویس آشنا می‌شوید تا بتوانید انتخاب بهتری در هنگام افتتاح حساب داشته باشید.

انواع حساب معاملاتی در بروکر اف ایکس چویس
حساب‌های معاملاتی در بروکر اف ایکس چویس

انواع حساب در بروکر اف ایکس چویس عبارتند از:

  1. حساب اپتیموم
  2. حساب کلاسیک
  3. حساب پرو یا حرفه ای
حساب های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس
بروکر اف ایکس چویس به کاربران خود 3 حساب معاملاتی اپتیموم، کلاسیک و حرفه ای را ارائه می‌کند.

در ادامه به بررسی بیشتر این حساب‌ها می‌پردازیم:

حساب اپتیموم

بروکر FXChoice حساب سنت را ارائه نمی‌دهد. با این حال حساب اپتیموم را می‌توان حسابی جایگزین برای حساب سنت در این بروکر و مناسب برای مبتدیان بازار فارکس و بازار معاملات CFD دانست. شما می‌توانید تنها با 10 دلار یک حساب اپتیموم را در این بروکر باز کنید. در ضمن میزان اسپرد در این حساب ثابت نیست و از 1.5 پیپ محاسبه می‌شود. 

حساب کلاسیک

حساب کلاسیک پرمخاطب‌ترین حساب در بروکر FXChoice است. معامله‌گرانی که می‌توانند سطح ریسک بالاتری را بپذیرند معمولاً از این حساب استفاده می‌کنند. حداقل میزان سرمایه برای افتتاح این حساب، 100 دلار آمریکا است. میزان اسپرد در این حساب، شناور است و از 0.5 پیپ محاسبه می‌شود. 

حساب پرو یا حرفه ای

حساب Pro حسابی مناسب برای حرفه‌ای‌های بازار فارکس است. این افراد می‌توانند با حداقل واریزی 100 دلار این حساب را باز کنند. توجه داشته باشید که در بسیاری از بروکرهای دیگر حداقل سپرده برای حساب‌های حرفه‌ای معمولاً چندین برابر این مقدار است. اما میزان اسپرد در این حساب مانند حساب‌های پرو در بسیاری از بروکرهای دیگر، متغیر است و از صفر محاسبه می‌شود. 

حساب‌ اسلامی در اف ایکس چویس

خوشبختانه بروکر FXChoice حساب‌ اسلامی (بدون بهره شبانه) را نیز ارائه می‌دهد.در حساب اسلامی سواپ دریافت یا پرداخت نمی‌شود.برای برخورداری از این ویژگی در حساب خود باید بعد از افتتاح یکی از حساب‌های این بروکر، درخواست خود را در این زمینه با پشتیبانی بروکر اف ایکس چویس در میان بگذارید.

اسپرد و کمیسیون در اف ایکس چویس

یکی از دلایل محبوبیت بروکر FXChoice در میان معامله‌گران بازار فارکس، پایین بودن میزان اسپرد در این بروکر برای نمادهای معاملاتی و حساب‌های متنوع آن است و البته این بروکر برای هیچ‌کدام از حساب‌ها، اسپرد ثابت را در نظر نگرفته است؛ اما میزان اسپرد و کمیسیون بروکر اف ایکس چویس در تمامی حساب‌های آن نسبت به بسیاری از بروکرها پایین است.

مزایا بروکر اف ایکس چویس

در کل بروکر اف ایکس چویس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. با توجه به امکان استفاده از متاتریدر 4 و 5، رگولاتوری با اعتبار متوسط، سابقه بالای کارگزاری و پشتیبانی از زبان فارسی می‌توان گفت که بروکر اف ایکس چویس برای ایرانیان بروکری مناسب است.

مزایا و معایب بروکر اف ایکس چویس
بروکر اف ایکس چویس مزایا و معایب بسیاری دارد، شما باید با بررسی این مزایا و معایب بروکر مناسب خود را پیدا کنید.

در موارد زیر به صورت فهرست‌وار به بخشی از مزایا این بروکر اشاره خواهیم کرد:

  • واریز و برداشت ریالی
  • ایجاد حساب با کمترین واریزی
  • اسپرد پایین نسبت به رقبا

معایب بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس علاوه بر مزایایی که گفته شد معایبی هم دارد که در ادامه به صورت تیتروار به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • محدودیت ایجاد حساب دمو
  • تنوع کم حساب‌ها
  • اهرم پایین در برخی از حساب‌ها 

 بونوس بروکر اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس برای رضایت کاربرانش اقدام به ارائه بونوس‌های متنوعی می‌کند. از بونوس ورود (خوش‌آمدگویی) که 50% است، تا بونوس‌هایی برای واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال که حدود 65% حجم واریزی شما است. بونوس بروکر اف ایکس چویس به گونه‌ای است که همیشه کاربران تازه وارد را برای ثبت‌نام در این بروکر ترغیب میکند.

بروکر FXChoice همچنین دارای یک طرح وفاداری پیشرفته است. هر کاربری که حسابی در این بروکر افتتاح کند به‌طور خودکار در این طرح قرار می‌گیرد. بنابراین کاربران با انجام معاملات، امتیازاتی دریافت می‌کنند و هرچه امتیازات شما بیشتر باشد، جوایز بیشتری دریافت خواهید کرد. 

ریبیت در بروکر اف ایکس چویس

نرخ ریبیت در بروکر اف ایکس چویس، بسته به حساب‌های مختلف معاملاتی که دارید متفاوت است. این ریبیت یا کش‌بک می‌تواند بین 10 تا 20 درصد باشد. هرچند روش‌های دیگری برای اینکه بتوانید ریبیت بروکر اف ایکس چویس را با نرخ بالاتر یعنی تا 55% دریافت کنید نیز وجود دارد که یکی از این روش‌ها، ثبت نام در سایت ایران ریبیت است. شما پس از ثبت نام در ایران ریبیت و معرفی بروکر خود امکان دریافت بالاترین نرخ کش بک را خواهید داشت. برای دریافت ریبیت ثبت نام کنید.

توجه: طبق قوانین جدید رگولاتوری FSC دیگر بروکر اف ایکس چویس امکان ارائه ریبیت را به مشتریان خود ندارد. به همین دلیل این بروکر از لیست بروکرهای ایران ریبیت حذف گردیده است.

جهت دریافت ریبیت از بروکر اچ وای سی ام روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

پشتیبانی بروکر اف ایکس چویس

برای صحبت با پشتیبانی بروکر اف ایکس چویس می‌توانید از چت داخل سایت استفاده کنید، همچنین امکان تماس مستقیم با شماره‌ای که در عکس زیر به عنوان واحد پشتیبانی مشتری آمده است را دارید.

پشتیبانی بروکر اف ایکس چویس
پشتیبانی بروکر اف ایکس چویس

پشتیبانی بروکر FXChoice برای ایرانیان به زبان فارسی و در روزهای دوشنبه تا جمعه فعال است.

بروکر اف ایکس چویس برای ایرانیان

با جمع بندی تمام موارد بالا می‌توان متوجه شد که بروکر اف ایکس چویس یک کارگزاری بسیار معتبر و مناسب برای کاربران ایرانی است. شما می‌توانید به راحتی در این بروکر ثبت نام کرده و حسابتان را با مدارک ایرانی وریفای کنید. همچنین امکان واریز وجه از طریق صرافی‌هایی مانند تاپ چنج برای کاربران ایرانی وجود دارد که مشکل انتقال پول را کاملا رفع کرده است. در کل بروکر اف ایکس چویس یک بروکر مناسب برای ایرانیان است.

آنچه در بررسی بروکر اف ایکس چویس خواندیم

بروکر اف ایکس چویس یکی از بروکرهای نسبتا با سابقه در بازار فارکس است که با توجه به مجوزهای خود، می‌تواند به کاربران ایرانی خدمات ارائه کند. این بروکر هرچند حساب‌های خیلی متنوعی ندارد اما شرایط آنها قابل قبول و مناسب است. روش‌های واریز و برداشت بخصوص با ارز دیجیتال به شدت در این بروکر مورد استقبال تریدرها قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های بروکر اف ایکس چویس می‌توان به  نرخ ریبیت، بونوس‌های ویژه، امکان ایجاد حساب اسلامی و اسپرد مناسب حساب‌ها اشاره کرد. در کل بروکر FXChoice یک انتخاب خوب برای تریدرها است.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

سلب مسئولیت: هیچ بروکری کامل و بی نقص نیست، ما صرفا شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید بهترین بروکر را انتخاب کنید. ایران ریبیت در برابر تصمیمات شما مسئولیتی ندارد.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۴ دیدگاه

  • من یکی از سوالاتی که داشتم دارایی های معاملاتی بروکر اف ایکس چویس بود که با مطالعه سایت خوب شما به جواب سوالاتم رسیدم . سوال دومی که درباره ی این بروکر دارم که آیا بروکر اف ایکس چویس از نینجا تریدر پشتیبانی میکنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *