5/5 - (1 امتیاز)

یک لات طلا چقدر است؟

لات واحد استاندارد حجم ورود به معاملات در فارکس است. هر لات برابر با 100,000 واحد از ارز پایه مورد معامله می‌باشد. ما در این مقاله به صورت مختصر و کوتاه درباره لات و میزان ارزش آن در طلا صحبت خواهیم کرد.

یک لات طلا چقدر است؟

اندازه لات چقدر است؟

لات استاندارد در فارکس برابر با 100,000 واحد ارز پایه است. برای مثال اگر نرخ مبادله EURUSD 1,3000 دلار باشد، یک لات استاندارد ارز پایه (EUR) 130,000 واحد خواهد بود. البته همان‌طور که می‌دانید لات همان حجمی است که معامله‌گر در هر ترید وارد می‌کند. کاربران می‌توانند از 0.01 (یک صدم) لات تا حجم‌های بسیار بزرگ‌تر را وارد معاملات خود کنند.

اندازه لات چقدر است؟
اندازه لات طلا برای تریدرهایی که با نماد طلا کار می کنند مهم است.

انواع لات در فارکس عبارت اند از:

  • لات استاندارد: یک لات استاندارد معادل 100,000 واحد از ارز پایه است. برای مثال، در معاملات فارکس، اگر شما 1 لات EUR/USD بخرید، شما 100,000 یورو خریداری کرده‌اید.
  • مینی لات: یک مینی لات معادل 10,000 واحد از ارز پایه است. این مقدار کوچک‌تر است و برای معامله‌گران خرد که می‌خواهند با مقدار کمتری سرمایه‌گذاری کنند، مناسب می‌باشد.
  • میکرو لات: یک میکرو لات معادل 1,000 واحد از ارز پایه است و معمولاً برای مبتدیان یا کسانی که با مقدار بسیار کمی سرمایه شروع می‌کنند، مناسب است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

حالا که با تعریف لات آشنا شدیم، در ادامه میزان ارزش یک لات طلا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین برای محاسبه لات طلا می توانید از ماشین حساب محاسبه طلا استفاده کنید.

 

یک لات طلا برابر با 100 هزار واحد از نماد XAU/USD است. برای به دست آورد دقیق ارزش یک لات طلا باید قیمت روز این نماد را در 100 هزار واحد ضرب کنیم.

یک لات طلا برابر با چه میزان است؟

ارزش 1 لات XAU/USD (طلا) به تعریف استاندارد لات در بازار فارکس بستگی دارد که معمولاً 100 اونس است. طبق آخرین نرخ‌ها، 1 اونس طلا (XAU) تقریباً 2,340.33 دلار آمریکا است. بنابراین، 1 لات XAU/USD (که برابر با 100 اونس طلا است) در حدود 234,033 دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شود. این نرخ‌ها به دلیل شرایط بازار می‌توانند نوسان داشته باشند، بنابراین همیشه بهتر است قبل از انجام هر معامله، نرخ‌های فعلی را بررسی کنید. چیزی که گفتیم ارزش فیزیکی یک لات طلا بود درحالی که برای معامله‌گران فارکس عموماً چنین چیزی اهمیت ندارد. در فارکس مهم است که معامله‌گران بدانند، هر لات طلا برابر با 100 هزار واحد از قیمت آن است. مثلاً اگر 2,340 است، هر لات آن برابر با 234,000,00 خواهد بود.

آنچه در مقاله یک لات طلا چقدر است خواندیم:

در مقاله یک لات طلا چقدر است؟ متوجه شدیم که لات، واحد استاندارد حجم در بازار فارکس است که معادل 100 هزار واحد از نماد مد نظر می‌باشد. در بازار طلا (XAU/USD)، یک لات استاندارد معادل 100 اونس طلا است. بنابراین، اگر نرخ طلا 2,340.33 دلار برای هر اونس باشد، ارزش یک لات استاندارد طلا، معادل 234,033 دلار خواهد بود. لات‌ها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا حجم و مقدار معاملات خود را در بازارهای مالی مشخص و از آن‌ها برای محاسبه سود و زیان در معاملات استفاده کنند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
لات چیست؟

میزان استاندارد حجم معاملات که برابر با 100 هزار واحد از نماد مورد معامله است را لات می‌گویند.

لات چه اهمیتی دارد؟

لات‌ به معامله‌گران کمک می‌کند تا حجم و مقدار معاملات خود را در بازارهای مالی مشخص کنند و از آن‌ها برای محاسبه سود و زیان در معاملات استفاده می‌شود.

یک لات چند اونس است؟

این مسئله به میزان قیمت طلا بستگی دارد، اما عموماً یک لات برابر با 100 اونس طلا است.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *