4.7/5 - (3 امتیاز)

چگونه در بازار فارکس ترید کنیم؟

برای فعالیت در بازارهای مالی نیاز به دانش تحلیل و تجربه دارید. با کمک این دو گزینه، می‌توانید در بازار فارکس به خرید و فروش یا ترید بپردازید. ترید در بازار فارکس، مستلزم تعیین و اجرای روزانه‌ی یک سری قوانین و وظایف است. اگر می‌خواهید بدانید که باید چگونه در بازار فارکس ترید کنیم؟ با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چگونه در بازار فارکس ترید کنیم؟

آموزش ترید در بازار فارکس

برای ترید در بازار فارکس نیاز داریم یک سری مراحل را به ترتیب انجام دهیم تا بتوانیم به صورت کامل به معامله‌گری در این بازار مشغول شویم. این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب بروکر مناسب؛
  • شارژ حساب و واریز پول به بروکر؛
  • نصب نرم‌افزارهای معاملاتی؛
  • اتصال حساب بروکر به نرم‌افزار معاملاتی؛
  • انتخاب جفت ارز معاملاتی مناسب؛
  • داشتن یک استراتژی مکتوب و سودآور؛
  • ثبت سفارش خرید و فروش در نرم‌افزار معاملاتی.

در ادامه هر کدام از موارد بالا را شرح خواهیم داد:

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتخاب بروکر مناسب

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تریدرها انتخاب بروکر مناسب است. برای انتخاب بهترین بروکر باید دید آیا توانسته است رگوله‌های مربوط را دریافت کند یا خیر. رگوله‌هایی مثل NFA آمریکا، BaFin آلمان، FCA انگلستان، ASIC استرالیا، CySEC قبرس و FINMA سوئیس، بهترین و معتبرترین رگوله‌های جهان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بروکرها مقاله انواع بروکر ها در فارکس کدامند را مطالعه کنید.

انتخاب بروکر مناسب
با انتخاب بروکر مناسب کیفیت معاملات خود را بالا ببرید.

 نکته: به دلیل تحریم‌ها، ایرانی‌ها باید از بروکرهایی استفاده کنند که تحریم‌ها را دور زده‌اند، مانند بروکر آلپاری، لایت فایننس، ارانته و غیره.

شارژ حساب و واریز پول به بروکر

زمانی که بروکر مناسب خود را پیدا کردید، باید حساب خود را شارژ کنید. برخی بروکرها امکان شارژ از طریق رمز ارز را فراهم کرده‌اند و برخی دیگر امکان پرداخت به صورت ریالی را نیز دارند. مهم‌ترین نکته این است که میزان سابقه و رگوله مناسب بروکر را بررسی کنید.

نصب نرم افزار های معاملاتی

معروف‌ترین نرم‌افزار معاملاتی در بازار فارکس، متاتریدر است که در دو نسخه 4 و 5 ارائه می‌شود.

نصب نرم افزار های معاملاتی
به کمک نرم افزارهای معاملاتی می‌توانید به بازار فارکس متصل شده و معاملات خود را انجام دهید.

 در این نرم‌افزار امکان نوشتن اکسپرت نیز وجود دارد تا بتوانید ربات معامله‌گری خود را با زبان برنامه‌نویسی MQL نوشته و اجرا کنید.

اتصال حساب بروکر به نرم افزار معاملاتی

پس از شارژ حساب، بروکر به شما یک یوزر و پسورد می‌دهد که می‌توانید با آن حساب خود را در نرم‌افزار متاتریدر اجرا کنید و به راحتی ترید کنید.

برای معامله‌گری در بازار فارکس نیاز است که به صورت کامل با این بازار آشنا شوید و مراحلی مانند انتخاب بروکر و واریز و برداشت از بروکر را به‌خوبی بشناسید، سپس به ترید کردن در این بازار بپردازید.

انتخاب جفت ارز معاملاتی مناسب

انتخاب جفت ارز مناسب بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر جفت ارزی را انتخاب کنید که جزو جفت ارزهای اصلی بازار نباشد، حجم معاملاتی مناسبی نخواهید دید.در ادامه به معرفی جفت ارزهای اصلی بازار می‌پردازیم.

انتخاب جفت ارز معاملاتی مناسب
دقت کنید که انتخاب جفت ارز معاملاتی مناسب برای ترید در بازار فارکس به استراتژی ترید شما بستگی دارد.

این جفت ارزها جزو ارزهای اصلی بازار فارکس هستند که حجم و نوسانات مناسبی در قیمت آن‌ها مشاهده می‌شود.

برای ترید، باید از جفت ارزهای اصلی بازار که حجم معاملات بالایی دارند استفاده کنید. به یاد داشته باشید، هر چقدر حجم معاملات یک جفت ارز بیشتر باشد، نوسانات جذاب‌تری نیز در قیمت آن مشاهده خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جفت ارزها مقاله انواع جفت ارز در بازار فارکس را مطالعه کنید.

داشتن یک استراتژی مکتوب و سودآور

یک استراتژی سودآور زمانی شکل می‌گیرد که تریدر از طریق تمرین و تست‌های متعدد به آن دست یابد. این تجربه‌ها به تبدیل اشتباهات معاملاتی به فرصت‌ها در بازار فارکس کمک می‌کند. هرچقدر استراتژی ساده‌تر باشد، اجرای آن در بازار فارکس راحت‌تر خواهد بود. استراتژی‌های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال باید به‌طور مداوم به‌روزرسانی شوند. تریدر باید سیستم معاملاتی خود را همیشه در بهترین حالت ممکن نگه دارد، آن را به صورت مکتوب ثبت و ساده‌سازی کند.

این استراتژی باید به گونه‌ای ساده باشد که حتی فردی ناآشنا به بازارهای مالی بتواند با یک بار خواندن، به راحتی آن را در بازار فارکس اجرا کند.

ثبت سفارش خرید و فروش در نرم افزار معاملاتی

زمانی که به یک استراتژی کامل در این بازار دست یافتید، می‌توانید در نرم‌افزارهایی مانند متاتریدر اقدام به خرید و فروش کنید. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد هنگام فعال کردن پوزیشن، برای معامله خود حد ضرر و حد سود تعیین کنید.

ثبت سفارش خرید و فروش در نرم افزار معاملاتی
در نرم افزار معاملاتی متاتریدر5 تحلیل بنیادی و انجام معاملات خودکار امکان پذیر است.

این ویژگی کمک می‌کند تا نگران نوسانات شدید بازار نباشید. با تنظیم حد ضرر، اگر قیمت به سطح مشخصی برسد، پوزیشن شما به صورت خودکار بسته می‌شود و باعث جلوگیری از ضرر بیشتر میشود. همین اتفاق در مورد حد سود نیز رخ می‌دهد و وقتی قیمت به حد سود تعیین‌شده برسد، معامله بسته می‌شود.

آنچه در مقاله چگونه در بازار فارکس ترید کنیم خواندیم:

در مقاله چگونه در بازار فارکس ترید کنیم؟، روش ترید در فارکس را بررسی کردیم و مراحل گام به گام رسیدن به ترید را توضیح دادیم، از جمله انتخاب بروکر مناسب که یکی از دغدغه‌های اصلی تریدرها، به‌ویژه تریدرهای ایرانی، است. به دلیل تحریم‌های آمریکا، ایرانی‌ها نمی‌توانند از بروکرهای معتبر جهانی استفاده کنند. همچنین به موضوعات دیگری مانند شارژ کردن حساب، نصب نرم‌افزارهای معاملاتی و اتصال حساب بروکر به نرم‌افزار معاملاتی پرداختیم.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
ترید در بازار فارکس به چه معناست؟

ترید در بازار فارکس به معنای خرید و فروش یا معامله ارزهای کشورهاست.

متاتریدر چیست و چه نسخه‌هایی دارد؟

متاتریدر نرم‌افزار معاملاتی معروف در بازار فارکس است که در دو نسخه 4 و 5 ارائه می‌شود و امکان نوشتن اکسپرت نیز در این نرم‌افزار وجود دارد.

چرا انتخاب جفت ارز معاملاتی مناسب اهمیت دارد؟

انتخاب جفت ارز مناسب بسیار مهم است، زیرا اگر جفت ارزی را انتخاب کنید که جزو جفت ارزهای اصلی بازار نباشد، حجم معاملاتی مناسبی نخواهید دید.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *