5/5 - (1 امتیاز)

آموزش ترید لایو

در گذشته، معاملات فارکس به صورت کاغذی و تلفنی انجام می‌شد که نیازمند پیگیری از طریق کارگزاری بود، اما امروزه با ظهور پلتفرم‌های آنلاین، امکان باز کردن حساب واقعی یا حساب دمو و فعالیت در این بازار از طریق اینترنت فراهم شده است که به آن لایو ترید می‌گویند. در این مقاله، به آموزش ترید لایو خواهیم پرداخت.

آموزش ترید لایو

لایو ترید چیست؟

ترید لایو به خرید و فروش یک دارایی به صورت لحظه‌ای در بازار مالی اشاره دارد. تریدرها در حساب‌های واقعی (Real) یا مجازی (Demo) در این بازار، به خرید و فروش در لحظه می‌پردازند. با لایو ترید شما می‌توانید از تصمیمات معامله‌گران، تغییرات بازار و چارت آن در لحظه و به صورت آنلاین خبردار شوید.

ویژگی های لایو تریدینگ

لایو تریدینگ فرصتی فوق العاده برای تازه واردان به عرصه ترید است، زیرا آنها را قادر می‌سازد مسیر معامله‌گری را به طور آسان‌تر طی کنند. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و دلایل اهمیت ترید لایو را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های لایو تریدینگ
یکی از ویژگی‌های برجسته لایو تریدینگ که موجب جذب معامله گرها می‌شود، زمان‌ مناسب استفاده از بازار است.

ویژگی های اهمیت ترید لایو در فارکس عبارت اند از:

  • فرصت استفاده از تغییرات بازار؛
  • دسترسی آسان به ابزار های تحلیلی؛
  • یادگیری مستمر در بازار.

برای درک بیشتر شما دوستان هر یک از این ویژگی ها را به طور مفصل بررسی می کنیم:

فرصت استفاده از تغییرات بازار

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی لایو ترید این است که با تحلیل دقیق از نوسانات قیمتی، می‌توانید از بازدهی این بازار استفاده کنید.

دسترسی آسان به ابزار های تحلیلی

در پلتفرم‌های لایو ترید، دسترسی به ابزارهای تحلیلی آسان است. این ابزارها به ما کمک می‌کنند تا حرکت قیمت در آینده بازار را پیش‌بینی کنیم.

یادگیری مستمر در بازار

در ترید لایو، شما می‌توانید از تجربیات معامله‌گرانی که سال‌ها در این بازار فعالیت داشتند، بهره‌مند شوید و از آنها یاد بگیرید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا نکات مهم را در معاملات خود به کار ببرید که باعث پیشرفت قابل توجه شما در این حوزه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه یک ترید موفق داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

شروع لایو ترید

برای استفاده از لایو ترید بازار، ضروری است که قبل از آن یک استراتژی مشخص و یک سبک تحلیلی مناسب برای خودتان داشته باشید. حساب دمو یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین و کشف یک سبک تحلیلی مناسب برای شماست. از آنجایی که در محیط دمو، شما هیچ ریسک مالی ندارید، فشار مالی را احساس نخواهید کرد، اما باید مراقب باشید که در این حساب گیر نیفتید و بتوانید به معاملات واقعی بروید. همچنین فراموش نکنید حساب واقعی دارای ریسک مالی می‌باشد.

برای استفاده از لایو ترید بازار، ضروری است که قبل از آن یک استراتژی مشخص و یک سبک تحلیلی مناسب برای خودتان داشته باشید. حساب دمو یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین و کشف یک سبک تحلیلی مناسب برای شماست.

روش استفاده از لایو ترید

برای استفاده از لایو ترید، حتما باید به یک پلتفرم آنلاین متصل شوید.پس از تکمیل حساب کاربری، امکان استفاده از لایو ترید فراهم می‌شود.

روش استفاده از لایو ترید
قبل از شروع ترید لایو در فارکس باید روش استفاده از لایو ترید را به طور کامل آموزش ببینید.

بعد از اتصال به پلتفرم، می‌توانید اجازه دهید سایر معامله‌گران به صورت زنده ببینند که از چه روشی استفاده می‌کنید و در نتیجه چه تصمیماتی را درباره پوزیشن‌های خود می‌گیرید. برای استفاده از این امکان، حتما باید عضو یک اتاق تجاری باشید. در این اتاق‌ها، یک گروه از تریدرها حضور دارند که توسط معامله‌گران یا یک شرکت تجاری مدیریت می‌شوند.

نکات مهم در لایوترید

با رعایت چند سری از قوانین، می‌توان به یک معامله‌گر موفق تبدیل شد و در آن زمان، می‌توان از حساب دمو به لایو تریدینگ کوچ کرد. در ادامه، به این نکات اساسی می‌پردازیم.

برخی نکات مهم در لایو ترید عبارت اند از:

  • با معاملات کوچک شروع کنید؛
  • از انگیزه خود مراقبت کنید؛
  • روی پول تمرکز نکنید.

در ادامه هریک از این نکات را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

با معاملات کوچک شروع کنید

در ابتدای کار، حتما باید با ظرفیت ذهنی خود آشنا شوید. به عنوان مثال، آیا در شرایط تورمی کشور، حاضرید ریسکی به اندازه کل حقوق ماهانه‌تان انجام دهید؟ قطعا پاسخ منفی است. بنابراین، در آغاز کار باید از حجم کمی استفاده کنید تا با گذشت زمان، آهسته آهسته با ظرفیت ذهنی خود آشنا شوید.

از انگیزه خود مراقبت کنید

ضرر جزء جدایی‌ناپذیر در بازار است؛ بنابراین، معامله‌گر همواره باید آماده قبول آن باشد. اگر ضرر را قبول نکند، احتمالا باعث از دست دادن انگیزه‌اش و متوقف شدن فعالیت خود در بازار خواهد شد. پس باید قبل از ورود به این بازار با آگاهی کامل آن را شناخت و با این واقعیت‌ها کنار آمده باشید تا در ادامه مسیر انگیزه شما کم نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چرا در ترید ضرر میکنیم را مطالعه کنید.

روی پول تمرکز نکنید

به گفته اکثر معامله‌گران موفق در بازارهای مالی، تمرکز باید صرفا بر روی اجرای درست استراتژی خود باشد.

روی پول تمرکز نکنید
به منظور حفظ آرامش روحی و از دست ندادن روحیه خود در لایو ترید روی پول خود تمرکز نکنید.

اگر تمرکز خود را فقط بر روی میزان پول بگذارید، باعث می‌شود که قبول کردن ضرر را نپذیرید و با کاهش اصل پولی که دارید، به لحاظ ذهنی دچار مشکل شوید.

آنچه در مقاله آموزش ترید لایو خوانیدم:

در مقاله آموزش ترید لایو، فهمیدیم به معاملاتی که به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد ترید لایو گفته می‌شوند. همچنین، دلایلی که باید از لایو ترید استفاده کنیم بررسی شدند. مواردی که می‌توان با حساب دمو شروع کرد و سپس به حساب واقعی رفت، مورد بحث قرار گرفت و در ادامه، نکات مهم در این روش بررسی شدند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چرا از لایو تریدینگ استفاده کنیم؟

لایو تریدینگ فرصتی فوق‌العاده برای تازه‌واردان به عرصه ترید است، زیرا آنها را قادر می‌سازد مسیر معامله‌گری را به طور آسان‌تر طی کنند.

چه زمانی می‌توان از حساب دمو به لایو تریدینگ برویم؟

وقتی به یک معامله‌گر موفق تبدیل شدید و به درستی استراتژی‌های خود را آزمودید، می‌توانید از حساب دمو به لایو تریدینگ بروید.

چرا باید از ترید لایو استفاده کنیم؟

ترید لایو امکان دسترسی به تحلیل‌های لحظه‌ای را فراهم می‌کند و به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که از تغییرات بازار به نفع خود استفاده کنند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

حسین حیدریمشاهده نوشته ها

Avatar for حسین حیدری

من حسین حیدری هستم، فعالیت در بازار های مالی را از سال 1397 که تازه با بازار بورس آشنا شده بودم، شروع کردم. در اوایل کار روی تحلیل تکنیکال کلاسیک جان مورفی کار کردم و حدود یکسال بعد با بازار فارکس آشنا شدم و به دلیل اینکه فارکس یک بازار دوطرفه است و حجم پول بالایی در این بازار وجود دارد، بیشتر علاقه مند به این بازار شدم و از 1398 فعالیت در بازار فارکس شروع کردم که در حین فعالیت با کلی سبک ها آشنا شدم و باهاشون کار کردم؛ مانند پرایس اکشن کلاسیک، ict، rtm و… . بعد از دوسال آموزش دیدن سبک ها حالا با ترکیبشون تونستم برای خودم پلن معاملاتی بنویسم و تاکنون بیش از 10 دانشجو را آموزش دادم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *