5/5 - (4 امتیاز)

اسپرد و کمیسیون بروکر اوربکس

اسپرد بروکر اوربکس برای حساب معاملاتی مبتدی از 1.5 پیپ آغاز می‌شود اما همین اسپرد در حساب معاملاتی پیشرفته و حرفه‌ای از 0.0 پیپ به بالا محاسبه خواهد شد. تمامی حساب‌های بروکر اوربکس دارای اسپرد شناور هستند و در این کارگزاری اسپرد ثابت وجود ندارد.

اسپرد و کمیسیون بروکر اوربکس

اسپرد چیست؟

به صورت کلی اسپرد را می‌توان تفاوت قیمت عرضه و تقاضای یک نماد معاملاتی در فارکس دانست. این دو قیمت که به صورت ask و bid روی چارت نمایش داده می‌شوند، برای ما مشخص می‌کنند که اسپرد چیست؟ و میزان آن چقدر است. خود متاتریدر در تنظیماتش اسپرد لحظه‌ای را به شما نمایش می‌دهد اما اگر نیاز به فرمول دارید، بدانید که میزان پیپ اسپرد از تفریق همین دو عدد ask و bid به دست می‌آید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد بروکر اوربکس

بروکر Orbex دارای اسپرد شناور است که در هر حساب میزان آن متفاوت خواهد بود، همچنین هر نماد معاملاتی اسپردش از یک عدد متفاوت شروع می‌شود که در ساعت‌های مختلف بازار نیز می‌تواند تغییر کند.

بررسی اسپرد حساب‌های اوربکس

برای مشخص شدن دقیق وضعیت اسپرد حساب در بروکر اوربکس باید به تفکیک هرکدام از حساب‌ها را بررسی کنید:

  • اسپرد حساب مبتدی: این حساب دارای اسپرد از 1.5 به صورت شناور است.
  • اسپرد حساب حرفه‌ای: این حساب دارای اسپرد از 0.0 به صورت شناور است.
  • اسپرد حساب پیشرفته: این حساب دارای اسپرد از 0.0 به صورت شناور است.

انواع اسپرد اوربکس

به صورت کلی در فارکس دو نوع اسپرد وجود دارد، اسپرد ثابت و اسپرد شناور. اسپرد ثابت به نوعی گفته می‌شود که عدد آن در کل طول زمان باز بودن بازار ثابت است و تغییر نمی‌کند. اما اسپرد شناور که مدل کارگزاری اوربکس نیز از همین نوع است، به اسپردی گفته می‌شود که از یک عدد حداقلی رو به بالا در طول روز ممکن است تغییر کند.  

اسپرد بروکر اوربکس در سشن های معاملاتی

اگر اسپرد حساب معاملاتی شما از نوع شناور باشد، یعنی ممکن است هر سشن معاملاتی، تاثیر زیادی روی انداز اسپرد داشته باشد. احتمالاً شما هم میدانید، هنگامی که بازار حجم معاملات بالایی دارد اسپردها کاهش پیدا می‌کنند و زمانی که بازار در سشن های ضعیف‌تر مانند آسیا قرار دارد، اسپرد می‌تواند به شدت بالا برود، طوری که حتی معامله کردن به‌صرفه نباشد. برای آشنایی بیشتر با سشن معاملاتی توصیه می‌کنیم مقاله سشن معاملاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

کدام حساب اسپرد کمتری دارد؟

همان‌طور که گفتیم حساب حرفه‌ای Premium و حساب فوق پیشرفته Ultimate در بروکر اوربکس، با داشتن اسپرد شناور 0.0، کمترین میزان ممکن اسپرد در این کارگزاری را دارند. در مقاله مقایسه اسپرد بروکرها می‌توانید به بررسی اسپرد بروکرها بپردازید.

انواع حساب بروکر اوربکس

برای انتخاب یک حساب معاملاتی فاکتورهای زیادی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها میزان اسپرد است، اگر می‌خواهید در یک نگاه تمامی مشخصات انواع حساب بروکر اوربکس را ببینید، به جدول زیر مراجعه کنید.

مشخصات فنی

حساب مبتدی Starter

حساب حرفه‌ای Premium

حساب فوق پیشرفته Ultimate

حداقل سرمایه‌گذاری

$۱۰۰

$۵۰۰

$۲۵۰۰۰

اسپرد

از ۱.۵

از ۰.۰ پیپ

از ۰.۰ پیپ

کمیسیون

اهرم

حداکثر ۱:۵۰۰

حداکثر ۱:۵۰۰

حداکثر ۱:۵۰۰

حداقل حجم

یک صدم لات

یک صدم لات

یک صدم لات

استاپ اوت

۲۰%

۲۰%

۲۰%

کال مارجین

۱۰۰%

۱۰۰%

۱۰۰%

نوع اجرا

NDD

NDD

NDD

اسکلپ

دارد

دارد

دارد

اکسپرت

دارد

دارد

دارد

مرکز آموزش (تریدینگ سنترال)

دارد

دارد

دارد

VPS

دارد

دارد

دارد

وبینار ها

ماهانه

اختصاصی

اختصاصی

جلسات اموزشی

ندارد

یک جلسه یک به یک

سه جلسه یک به یک

تحصیلات

مبتدی

حرفه‌ای

حرفه‌ای

اسپرد در بروکر اوربکس به صورت شناور است و به‌جز حساب معاملاتی مبتدی یا استارتر که اسپرد آن 1.5 پیپ است. دو حساب دیگر به نام های حساب حرفه‌ای و حساب فوق پیشرفته دارای اسپردی معادل 0 هستند. به این معنا که در بهترین شرایط بازار با این حساب‌ها می‌توانید معاملاتی بدون پرداخت اسپرد داشته باشید.

کمیسیون بروکر اوربکس

کمیسیون یکی دیگر از هزینه‌های معاملاتی است که منبع درآمد بروکرها است. به این معنی که در برخی حساب‌ها، براساس میزان حجم معامله‌ای که انجام می‌دهید باید کمیسیون پرداخت کنید. در بروکر orbex، معاملات حساب مبتدی بدون کمیسیون است اما اگر حساب معاملاتی حرفه‌ای داشته باشید میزان کمیسیون آن 8 دلار و اگر حسابتان از نوع فوق پیشرفته باشد باید میزان 6 دلار کمیسیون پرداخت کنید. توصیه می‌کنیم اگر معامله‌گر طلا هستید مقاله اسپرد طلا را مطالعه کنید یا اگر معامله داوجونز هستید اسپرد داوجونز را مطالعه کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر اوربکس روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد اوربکس خواندیم

همان‌طور که در بررسی اسپرد بروکر اوربکس متوجه شدید، این کارگزاری دارای اسپرد شناور برای هر سه حساب معاملاتی خود است. اگر نخواهید کمیسیون پرداخت کنید ولی اسپرد 1.5 به بالا برایتان مناسب باشد، باید حساب استارتر یا مبتدی را ایجاد کنید، اما اگر علاقه‌مند به پرداخت اسپرد پایین داشته باشید بهتر است یکی از حساب‌های حرفه‌ای یا فوق پیشرفته را باز کنید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام اسپرد و کمیسیون بروکر اوربکس چند نوع هست؟ میشه یه توضیح در مورد مقدار اسپرد و کمیسیون هر یک از حساب های بروکر اوربکس بدید؟ آیا حسابی داریم که بدون کمیسیون و اسپرد باشه؟

    • سلام و عرض ادب، بروکر اوربکس دارای ۳ نوع حساب مبتدی، حرفه ای و پیشرفته می باشد که که فقط حساب مبتدی دارای ۱.۵ پیپ اسپرد شناور است. در بروکر orbex، معاملات حساب مبتدی بدون کمیسیون است اما اگر حساب معاملاتی حرفه‌ای داشته باشید میزان کمیسیون آن ۸ دلار و اگر حسابتان از نوع فوق پیشرفته باشد باید میزان ۶ دلار کمیسیون پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *