5/5 - (2 امتیاز)

چه بروکرهایی حساب اسلامی دارند؟

حساب اسلامی به حساب معاملاتی گفته می‌شود که در آن اگر معاملات شما بعد از نیمه شب (یک روز کاری در فارکس) باز بماند، بهره شبانه برای آن محاسبه نمی‌شود؛ عدم محاسبه سواپ یا بهره شبانه برای کاربران مسلمان بسیار مهم است. برای آشنایی کامل با حساب اسلامی و اینکه کدام بروکرها حساب بدون سواپ (اسلامی) را ارائه می‌کنند، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

حساب اسلامی بروکرها

حساب اسلامی یا سواپ فری در بروکرها

کاربران مسلمان به دلیل قوانین شریعت خود، نمی‌خواهند بهره شبانه برای آن‌ها محاسبه شود. این بهره زمانی روی معامله حساب می‌شود که اگر آن معامله بعد از نیمه شب نیز باز بماند. سواپ می‌تواند مثبت یا منفی باشد. بنابراین اگر شما یک تریدر مسلمان هستید و به نوعی معامله می‌کنید که تریدهای شما بیش از یک روز باز می‌ماند، برای اینکه به مشکل نخورید باید حتماً حساب اسلامی یا بدون سواپ ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چه بروکرهایی برای حساب اسلامی مناسب اند؟

ما در ادامه بروکرهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بهترین نوع حساب اسلامی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند:

  1. بروکر اپوفایننس
  2. بروکر لایت فایننس
  3. بروکر آلپاری
  4. بروکر نیکس
  5. بروکر کپیتال اکستند
  6. بروکر یو اس جی اف ایکس
  7. بروکر نورد اف ایکس
  8. بروکر ارانته
  9. بروکر فیبوگروپ
  10. بروکر آمارکتس
  11. بروکر اف ایکس چویس
  12. بروکر اینگات
  13. بروکر دلتا اف ایکس
  14. بروکر کلایمکس پرایم

در ادامه به بررسی بیشتر حساب اسلامی در این بروکر ها می‌پردازیم:

بروکر اپوفایننس

طبق بررسی های انجام شده از اینجا، در بروکر اپوفایننس (Opofinance) چهار حساب معاملاتی به نام حساب استاندارد، حساب ECN، حساب سوشال تریدینگ و حساب ECN PRO وجود دارد.

بروکر اپوفایننس

به غیر از حساب ECN PRO شما می‌توانید 3 حساب معاملاتی دیگر بروکر اپوفایننس را به صورت حساب سواپ فری ایجاد کنید.

بروکر لایت فایننس

در بروکر لایت فایننس (LiteFinance) سه حساب معاملاتی به نام های حساب ECN، حساب کلاسیک و حساب سنت وجود دارد که هر سه را می‌توانید به حساب اسلامی تبدیل کنید.

بروکر لایت فایننس

هچنین در بروکر لایت فایننس هیچ هزینه اضافه‌ای بابت نگهداری معاملات کاربران مسلمان دریافت نمی‌کند.

بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری (Alpari) اگر یکی از حساب‌های Standard،‏ ECN.MT4 و PRO ECN را باز کرده باشید، می‌توانید به راحتی با کلیک راست روی شماره اکانت خود و رفتن به بخش بررسی حساب، گزینه حساب اسلامی را برای آن فعال کنید.

بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری هم دوره‌های مجاز برای نگهداری وجود دارد، برای مثال روی جفت ارزهای فارکس شما می‌توانید تا 30 روز معاملات خود را باز نگه دارید اما برای برخی از قراردادهای CFD و کالاها این عدد از 1 تا 7 روز متغیر است.

بروکر نیکس

در این کارگزاری شما می‌توانید یکی از حساب‌های سنت، PRO VIP یا کاستوم را ایجاد کرده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

بروکر نیکس

سپس حساب خود را در بروکر نیکس (NYX) به حساب اسلامی تبدیل کنید.

بروکر کپیتال اکستند

در این بروکر شما می‌توانید تمام حساب‌های معاملاتی را هنگام ایجاد با زدن یک تیک (سواپ فری) به حساب اسلامی تبدیل کنید.

بروکر کپیتال اکستند

فقط دقت داشته باشید که تنها 10 روز متوالی اجازه استفاده از این سیستم را دارید و از روز یازدهم به بعد اگر همچنان معامله شما در بروکر کپیتال اکستند (CapitalXtend) باز باشد باید هزینه نگهداری آن را پرداخت کنید.

بروکر یو اس جی اف ایکس

کاربران کارگزاری یو اس جی اف ایکس (USGFX) برای استفاده از حساب اسلامی فقط می‌توانند از حساب Mini استفاده کنند.

بروکر یو اس جی اف ایکس

برای این کار شما باید وارد پنل کاربری بروکر یو اس جی اف ایکس شوید، یک حساب Mini ایجاد کنید و سپس به پشتیبانی پیام بدهید تا ظرف مدت 24 ساعت حساب اسلامی شما را فعال کند.

بروکر نورد اف ایکس 

در بروکر نورد اف ایکس (NordFX) 3 حساب معاملاتی مختلف به نام حساب Pro، حساب Fix و حساب Zero وجود دارد که بعد از ایجاد آن‌ها، می‌توانید به پشتیبانی برای تبدیل کردن آن به حساب اسلامی پیام بدهید.

بروکر نورد اف ایکس

البته دقت داشته باشید که حساب اسلامی در بروکر نورد اف ایکس دارای محدودیت‌هایی است. شما فقط 10 روز می‌توانید معامله در جفت ارزها را به صورت رایگان باز نگه دارید، در بخش شاخص‌ها برای 5 روز و در ارزهای دیجیتال فقط 1 روز اجازه این کار را دارید و بعد از آن باید هزینه نگهداری را پرداخت کنید.

بروکر ارانته

هنگامی که حساب معاملاتی خود را در این کارگزاری ایجاد کردید، در بخش مشخصات، گزینه بدون سواپ را فعال کنید تا توسط کارشناسان وضعیت شما بررسی شود و در نهایت حساب شما به حساب اسلامی تبدیل شود.

بروکر ارانته

حساب بدون سواپ بروکر ارانته (Errante) محدودیت دارد و به طور میانگین تا 7 روز می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای معاملات خود را باز نگهدارید.

بروکر فیبوگروپ

کارگزاری فیبوگروپ (FIBO Group) دارای 6 حساب معاملاتی است که فقط می‌توانید حساب MT4 Fixed را به حساب اسلامی تبدیل کنید.

بروکر فیبوگروپ

برای اینکار لازم است به پشتیبانی بروکر فیبوگروپ یک ایمیل رسمی ارسال نمایید.

بروکر آمارکتس

در بروکر آمارکتس (Amarkets) برای اینکه حساب اسلامی داشته باشید باید یک حساب استاندارد، ECN یا فیکس را ایجاد کنید و سپس به پشتیبانی پیام بدهید تا سواپ فری را برای شما فعال کند.

بروکر آمارکتس

قانون بروکر آمارکتس این است که شما فقط روی جفت ارزها می‌توانید از این امکان بهره ببرید و معاملات روی نمادهای سهام، شاخص، کالا، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال دارای بهره شبانه می‌باشد.

بروکر اف ایکس چویس

در کارگزاری اف ایکس چویس (FXChoice) شما اجازه دارید برای اسلامی کردن حساب معاملاتی، درخواست بدهید.

بروکر اف ایکس چویس

داشتن حساب اسلامی بروکر اف ایکس چویس به این شکل است که باید بابت معاملات باز خود بجای سواپ، کمیسیونی به میزان 0.75 Swap دریافت خواهد کرد.

حساب اسلامی یا بدون سواپ (Swap free) به حسابی گفته می‌شود که اگر معاملات شما در آن حساب بیش از یک روز باز بماند، نرخ بهره شبانه برای آن معامله محاسبه نمی‌شود.

بروکر اینگات

مدل حساب اسلامی نیز در بروکر اینگات (Ingot) کمی خاص است. شما در این کارگزاری می‌توانید 2 نوع حساب استاندارد و حساب ECN ایجاد کنید.

بروکر اینگات

اگر حساب استاندارد بروکر اینگات را داشته باشید تا 1 ماه نیاز به پرداخت سواپ ندارید، البته این ویژگی برای معاملات شاخص فراهم نیست. اما اگر حساب ECN را ایجاد کنید فقط می‌توانید روی شاخص‌ها بدون سواپ ترید کنید و برای باقی نمادهای معاملاتی باید سواپ پرداخت نمایید.

بروکر دلتا اف ایکس

به طور کلی تمام حساب‌های بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX) بدون سواپ هستند.

بروکر دلتا اف ایکس

یعنی شما برای اینکه بتوانید از امکان حساب اسلامی در بروکر دلتا اف ایکس استفاده کنید نیاز به انجام کار خاصی ندارید و فقط باید یک حساب معاملاتی ایجاد نمایید.

بروکر کلایمکس پرایم

در این کارگزاری اگر می‌خواهید سواپ پرداخت نکنید، حتماً باید یکی از حساب‌های سنت و استاندارد را ایجاد نمایید.

بروکر کلایمکس پرایم

اما در نظر داشته باشید که حساب اسلامی بروکر کلایمکس پرایم (Climax Prime) محدود به 7 روز است و بعد از آن باید هزینه نگهداری معامله را پرداخت کنید.

آنچه در مقاله کدام بروکر حساب اسلامی دارد خواندیم

همان‌طور که در مقاله کدام بروکر حساب اسلامی دارد خواندیم، حساب اسلامی به حسابی گفته می‌شود که نرخ بهره شبانه برای معاملات باز شما محاسبه نمی‌شود. در بالا فهرست کارگزاری‌هایی را مشاهده کردید که به نحوی یا با قوانینی، حساب اسلامی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند. بسته به نوع استراتژی معاملاتی و نیاز خود برای استفاده از حساب اسلامی می‌توانید از این بروکرها استفاده کنید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • نحوه تبدیل به حساب اسلامی در آلپاری به چه شکل است؟ بصورت دقیق شرایط ایجاد حساب اسلامی در آلپاری را بیان برامون توضیح بدهید؟ در ضمن باتوجه به صحبتی که در حساب اسلامی یا سواپ فری در بروکرها داشتید منظور از سواپ (Swap) چیست؟ بنظر شما مزایا و معایب حساب اسلامی چیه؟

    • سلام و عرض ادب، در بروکر آلپاری (Alpari) فقط کافی است یکی از حساب‌های Standard،‏ ECN.MT4 و PRO ECN را باز کنید،با کلیک راست روی شماره اکانت خود و رفتن به بخش بررسی حساب، می توانید گزینه حساب اسلامی را برای آن فعال کنید. Swap همان نرخ بهره شبانه است که برای معاملاتی که بیش از یک روز باز می‌ماند در نظر گرفته می شود. اگر معاملات خود را بیش از یک روز باز نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از حساب اسلامی استفاده کنید. در این نوع حساب، شما نیازی به پرداخت بهره شبانه ندارید و می‌توانید پوزیشن‌های خود را بدون هزینه اضافی باز نگه دارید. از معایب حساب اسلامی می توان به محدودیت‌هایی که بر روی برخی جفت ارزها و پوزیشن‌های خاص اعمال می‌کند اشاره کرد که ممکن است با سلیقه و استراتژی شما سازگار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *