5/5 - (1 امتیاز)

اسپرد بروکر ویندزور

بروکر ویندزور، یکی از معتبرترین بروکرهای فارکس است که با ثبت نام در آن می‌توانید در بازار فارکس روی شاخص‌ها، کالاها، سهام، انرژی، ارزهای دیجیتال، اوراق خزانه‌داری، فلزات گران‌بها و نمادهای EFT معامله انجام دهید. این بروکر در حساب‌های معاملاتی خود، میزان اسپرد و کمیسیون معقولی را اعمال می‌کند و عملکرد آن به دلیل شفافیت بالا، باعث شده تا مورد استقبال بسیاری از تریدرهای ایرانی قرار گیرد. در ادامه بررسی کاملی درباره اسپرد و کمیسیون بروکر ویندزور خواهیم داشت.

اسپرد بروکر ویندزور

اسپرد چیست؟

اسپرد یکی از کارمزدهای بروکرها است که با انجام هر معامله از حساب شما کسر می‌شود. وقتی شما قصد انجام خرید یا فروش یک کالا یا دارایی مانند جفت ارز یا طلا را دارید، باید شخص دیگری نیز پیدا شود تا بتواند این معامله را با او انجام دهید.

اسپرد چیست؟
تفاوت بین قیمت فروش و قیمت خرید با توجه به میزان عرضه و تقاضا را اسپرد می گویند.

بروکر آن شخص را برای شما پیدا می‌کند و از دو طرف به ازای هر لات معامله مبلغی را به عنوان کارمزد خود، تحت نام اسپرد دریافت می‌کند.

کمیسیون بروکر ویندزور

کمیسیون یکی از راه‌های درآمدزایی بروکرها است که روی معاملات تریدرها اعمال می‌شود. بروکر ویندزور در حساب‌های معاملاتی که ارائه می‌دهد کمیسیون بسیار معقولی در نظر می‌گیرد. این بروکر دو حساب معاملاتی در دسترس شما قرار می دهد یکی حساب پرایم (Prime) که بیشتر برای تریدرهای مبتدی مناسب است و با سرمایه بسیار پایین از ۵۰ دلار به بالا می‌توان دایر کرد و دیگری حساب زیرو (Zero) که معمولا تریدرهای حرفه‌ای از آن استفاده می کنند و برای افتتاح این حساب به حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمایه نیاز دارد.

کمیسیون بروکر ویندزور
بروکر ویندزور دارای دو نوع حساب پرایم و زیرو می باشد که امکان افتتاح حساب در هر دو حساب برای کاربران ایرانی امکان پذیر می باشد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بروکر ویندزور روی حساب پرایم هیچگونه کمیسیونی اعمال نمی‌کند، اما در حساب زیرو به ازای هر دور معامله با حجم یک لات مبلغ 8 دلار کمیسیون دریافت می‌کند. شاید این میزان کمیسیون اندکی زیاد به نظر برسد، ولی با توجه به میزان اسپرد پایین و نوع رگوله‌ای که این بروکر دارد، کارمزد زیادی نیست.

انواع حساب بروکر ویندزور

بروکر ویندزور در کل فقط دو نوع حساب معاملاتی را برای معامله‌گران ایرانی خود ارائه می‌دهد. حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور با نام پرایم (Prime) و زیرو (Zero) در دسترس شما قرار می گیرد. حساب پرایم را با حداقل ۵۰ دلار واریزی می‌توانید دایر کنید، اما برای افتتاح حساب زیرو به حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمایه نیاز است. حساب پرایم بیشتر برای معامله‌گران مبتدی مناسب است تا بتوانند با معامله‌گری در بازار فارکس آشنا شوند. البته این حساب برای تریدرهای حرفه‌ای نیز می‌تواند مثمرثمر باشد، زیرا می‌توانند با مبالغ اندک این حساب را درخواست نموده و استراتژی‌های جدید خود را با کمترین میزان هزینه آزمایش کنند.

حساب زیرو نیز برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است که می‌توانند با مبالغ بالا، به معامله‌گری در بازار فارکس بپردازند.

انواع اسپرد ویندزور

در میان بروکرهای بازار فارکس میزان اسپرد به دو صورت ثابت و شناور وجود دارد. بروکرها معمولا برخی از حساب‌های خود را با اسپرد ثابت ارائه می‌دهند و برخی دیگر را با اسپرد شناور.

مقدار اسپرد ثابت همان طور که از نام آن پیداست، مقداری ثابت است که برحسب لات محاسبه می‌شود اما مقدار اسپرد شناور، همیشه متغیر است. در این نوع اسپرد زمانی که بازار نوسان چندانی ندارد مقدار اسپرد به شدت کاهش پیدا می‌کند تا تریدرها ترغیب به معامله کردن شوند و در زمانی که مقدار نوسانات بازار افزایش می‌یابد، به همان نسبت میزان اسپرد نیز افزایش می‌یابد.

انواع اسپرد ویندزور
حساب پرایم بروکر وبندزور بدون کمیسیون است وبیشتر مخصوص افراد مبتدی هست.

میزان اسپرد در نمادهای معاملاتی مختلف، متفاوت است. حتی در معاملات جفت‌ارزهای مختلف نیز برای میزان اسپرد دریافتی بروکر ارقام مختلفی را مشاهده می‌کنید.

میزان اسپرد بروکر ویندزور

اسپرد نیز مانند کمیسیون یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی بروکرها محسوب می‌شود که بر روی معاملات و از هر دو طرف معامله یعنی هم فروشنده و هم خریدار دریافت می‌کند. بروکرهای فارکس میزان اسپرد را به دو صورت ثابت و شناور ارائه می‌کنند. بروکر ویندزور اسپرد ثابت ندارد و فقط از اسپرد شناور بر روی معاملات خود بهره می‌برد. میزان اسپرد در هر حساب متفاوت است که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  1. اسپرد بروکر ویندزور در حساب زیرو (استاندارد)؛
  2. اسپرد بروکر ویندزور در حساب پرایم (ECN).

در ادامه به صورت کامل میزان اسپرد در حساب های ویندزور را بررسی خواهیم کرد:

اسپرد بروکر ویندزور در حساب زیرو (استاندارد)

این بروکر حساب معاملاتی به نام «استاندارد» را ارائه نمی‌دهد اما می‌توان حساب «زیرو» این بروکر را معادل حساب استاندارد در دیگر بروکرها در نظر گرفت، زیرا تقریبا همان شرایط و امکانات را دارد. ویندزور، میزان اسپرد دریافتی را برای حساب‌های زیرو بر روی نمادهای اصلی از مقدار 0 پیپ به بالا اعلام کرده است.

اسپرد بروکر ویندزور در حساب پرایم (ECN)

یکی از حساب‌هایی که در میان تریدرها طرفداران زیادی دارد، حساب ECN است که بسیاری از بروکرها آن را ارائه می‌دهند. این حساب به دلیل این که بروکر فقط به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و هیچ دخالتی در قیمت نمی‌تواند داشته باشد، از دقت بسیار بالایی برخوردار است. میزان اسپرد در این حساب پایین است و معمولا کمیسیون هم ندارد.

اسپرد بروکر ویندزور در حساب پرایم (ECN)
بروکر ویندزور با ارائه حساب پرایم، حداقل اسپرد از 0.0 پیپ را در بازار از معامله گران دریافت می کند.

بروکر ویندزور چنین حسابی را ارائه نمی‌دهد اما از نظر عملکرد و کارایی، و همچنین میزان اسپرد پایین و عدم اخذ کمیسیون، حساب «پرایم» را در دسترس شما قرار می‌دهد. در واقع فقط نام حساب تفاوت دارد و از نظر سایر ویژگی‌ها و موارد، این دو حساب با هم چندان تفاوتی ندارند. حساب پرایم ویندزور علاوه بر این که دارای میزان اسپرد بسیار پایینی است، کمیسیون هم ندارد که به ازای هر لات معامله حدود ۸ دلار آمریکا به نفع شما است. در حساب‌های پرایم مقدار اسپرد از حداقل 1.0 پیپ به بالا دریافت می‌شود.

بروکر ویندزور اسپرد ثابت ندارد و فقط از اسپرد شناور بر روی معاملات خود بهره می‌برد. این بروکر میزان اسپرد دریافتی را برای حساب‌های زیرو بر روی نمادهای اصلی از مقدار 0 پیپ به بالا اعلام کرده است، درحالی که در حساب‌های پرایم مقدار اسپرد از حداقل 1.0 پیپ به بالا دریافت می‌شود.

میزان اسپرد ویندزور در سشن ها معاملاتی

همان طور که در بالا اشاره شد، بروکر ویندزور در هر دو حساب، اسپرد را به شکل متغیر محاسبه می‌کند و هیچ حسابی با اسپرد ثابت ندارد. بنابراین میزان اسپرد در هر سشن معاملاتی و حتی هر لحظه نیز تغییر می‌کند. اما اگر به صورت کلی بخواهیم میزان اسپرد در سشن‌های مختلف معاملاتی را در حساب های ویندزور، بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که با توجه به میزان نوسانات بازار، مقدار اسپرد کاهش یا افزایش می‌یابد.

میزان اسپرد ویندزور در سشن ها
اسپرد بروکر ویندزور در حساب زیرو “Zero” از 0.0 پیپ بصورت شناور می باشد. میزان اسپرد در سشن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان مثال در اوایل تایم باز شدن سشن آسیا یعنی در بازار سیدنی که میزان نوسانات به شدت پایین است، مقدار اسپرد نیز در حداقل خود قرار دارد. با باز شدن بازار توکیو نوسانات اندکی بیشتر شده و مقدار اسپرد افزایش می‌یابد. در زمان همپوشانی دو تایم آسیا و اروپا که مقدار نوسانات بیش از بازار توکیو است، به همان تناسب مقدار اسپرد افزایش می‌یابد، اما اوج میزان اسپرد در زمان نیمه دوم سشن اروپا است که سشن معاملاتی آمریکا نیز شروع به کار می‌کند. در مدت زمان همپوشانی این دو سشن، اخبار مهم اقتصادی نیز اعلام می‌گردند که باعث تلاطم زیاد بازار می‌شود. در این محدوده زمانی (معمولا ساعت ۱۵ تا ۱۸ به وقت ایران) نوسانات بازار تحت تاثیر اخبار حرکات زیادی را بروز می‌دهد و میزان اسپرد شناور تمام بروکرها از جمله ویندزور به بالاترین مقدار خود می‌رسد.

چطور می‌توانیم این اسپرد را برگردانیم؟

اسپرد اگرچه یکی از کارمزدهای قانونی هر بروکری محسوب می‌شود و در ظاهر مبلغ زیادی نیز به نظر نمی‌رسد، اما اگر در پایان هر ماه مقدار اسپرد پرداختی به بروکر را جمع بزنید، با توجه به این که بروکر هم از معاملات سودده و هم زیانده شما اسپرد می‌گیرد، متوجه می‌شوید که گاه در یک ماه شاید حدود ۱۰۰ دلار فقط اسپرد پرداخت کرده‌اید!

چطور می‌توانیم این اسپرد را برگردانیم؟
با جمع کردن اسپردهای هر روز در آخر ماه به مبلغ قابل توجهی خواهید رسید.

امروزه وب‌سایت‌هایی وجود دارند با بروکرها همکاری داشته و طبق قراردادی که با آن‌ها منعقد می‌کنند، بروکر را موظف به بازگرداندن ۵۰ تا ۸۵ درصد اسپرد پرداختی به مشتریان خود می‌کنند. برای این کار کافی است تا فرم عضویت وب‌سایت ایران ریبیت را پر کنید. پس از آن هر ماه تا ۸۵ درصد اسپرد و کمیسیون دریافتی از سوی بروکر، به طور خودکار به حساب شما واریز می‌شود. ایران ریبیت برای این خدمتی که به شما انجام می‌دهد هیچگونه هزینه‌ای از شما نمی‌گیرد. برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله ریبیت چیست؟ مراجعه کنید.

آنچه در مقاله اسپرد بروکر ویندزور خواندیم:

بروکر ویندزور یکی از بهترین و معتبرترین بروکرهای فارکس است که در اروپا نیز فعالیت می‌کند و دارای دو نوع حساب زیرو و پرایم است. این بروکر روی حساب‌های پرایم خود کمیسیون دریافت نمی‌کند، اما میزان اسپرد این حساب از 1.0 پیپ به بالا و به صورت متغیر محاسبه می‌شود. ویندزور در حساب معاملاتی زیرو به ازای هر لات معامله ۸ دلار کمیسیون می‌گیرد اما اسپرد متغیر این حساب از 0 پیپ محاسبه می‌شود.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
بروکر ویندزور چند حساب دارد؟

حساب پرایم (Prime) که بیشتر برای تریدرهای مبتدی مناسب است و با سرمایه بسیار پایین از ۵۰ دلار به بالا می‌توان دایر کرد و دیگری حساب زیرو (Zero) که معمولا تریدرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند و برای افتتاح این حساب به حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمایه نیاز دارد.

اسپرد حساب‌های بروکر ویندزور چقدر است؟

این بروکر میزان اسپرد دریافتی را برای حساب‌های زیرو بر روی نمادهای اصلی از مقدار 0 پیپ به بالا اعلام کرده است، درحالی که در حساب‌های پرایم مقدار اسپرد از حداقل 1.0 پیپ به بالا دریافت می‌شود.

کمیسیون حساب پرایم بروکر ویندزور چقدر است؟

حساب پرایم ویندزور علاوه بر این که دارای میزان اسپرد بسیار پایینی است، کمیسیون هم ندارد که به ازای هر لات معامله حدود ۸ دلار آمریکا به نفع شما است.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام بروکر ویندزور نسبت به بقیه بروکرهایی که در دسترس ما هست تو زمینه واریز و برداشت خیلی بهتره. برای پیدا کردن بهترین اسپرد، انواع حساب در بروکر ویندزور رو از نظر اسپرد، پیپ و کمیسیون با دقت بررسی کنید.

    • سلام و عرض ادب، بله این بروکر به دلیل شفافیت بالا، باعث شده تا مورد استقبال بسیاری از تریدرهای ایرانی قرار گیرد. ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *