5/5 - (1 امتیاز)

اسپرد و کمیسیون بروکر نیکس

اسپرد بروکر نیکس در تمامی حساب‌های معاملاتی آن به صورت شناور محاسبه می‌شود، کمترین میزان اسپرد در بروکر نیکس 0.1 پیپ است. البته اگر حساب ویژه کاستوم را با مبلغ بالای 50 هزار دلار بتوانید ایجاد کنید، امکان دستیابی به اسپرد 0 پیپ را نیز خواهید داشت.

اسپرد و کمیسیون بروکر نیکس

اسپرد چیست؟

اسپرد یکی از هزینه‌های معاملاتی است که تریدرها به کارگزاری پرداخت می‌کنند، میزان این هزینه به پیپ است و در هنگام ترید خود می‌توانید اندازه آن را ببینید. اگر می‌خواهید دقیق‌تر بدانید که اسپرد چیست؟ باید بگوییم که اسپرد همان اختلاف قیمت بین Ask و Bid است. یعنی قیمتی که واقعاً یک نماد معاملاتی در آن قرار دارد و قیمتی که معامله شما در آن باز می‌شود، یک اختلاف با یکدیگر دارند که به آن اسپرد گفته می‌شود.

توجه: باتوجه به سیاست های مجموعه ایران ریبیت بروکر نیکس از لیست بروکرهایی که ریبیت می‌دهند، حذف شده است.

اسپرد بروکر نیکس

در بروکر نیکس حساب‌های معاملاتی متنوعی وجود دارد که هرکدام وضعیت اسپرد خاص خود را دارند، از آنجا که اسپرد بروکر نیکس یک اسپرد شناور است، پس نمی‌توان عدد ثابتی برای آن در نظر گرفت اما هر حساب دارای یک عدد اسپرد حداقلی است که از آن عدد اسپرد شما آغاز می‌شود.

بررسی اسپرد حساب‌های نیکس

برای اینکه دقیق‌تر از حداقل میزان اسپرد هرکدام از حساب‌های بروکر نیکس مطلع شوید، ما آن‌ها را به صورت تیتروار برایتان بیان خواهیم کرد.

  • حساب سنت: اسپرد این حساب از 1.5 به صورت شناور است.
  • حساب ECN: اسپرد این حساب از 0.2 به صورت شناور است.
  • حساب کپی ترید: اسپرد این حساب از 0.4 به صورت شناور است.
  • حساب ECN VIP: اسپرد این حساب از 0.1 به صورت شناور است.
  • حساب PRO VIP: اسپرد این حساب از 0.2 به صورت شناور است.
  • حساب کاستوم: حساب کاستوم دارای شرایط مذاکره است، یعنی هنگام ایجاد آن می‌توانید با کارشناسان بروکر برای اندازه اسپرد و کمیسیون خود مذاکره کنید. این حساب البته کمیسیون حداقلی  0 را خواهد داشت

انواع اسپرد نیکس

در کل دو نوع اسپرد در بازار فارکس وجود دارد، اسپرد ثابت و اسپرد شناور. نوع اسپرد بروکر نیکس از مدل اسپرد شناور است یعنی از حداقل اسپردی که برای آن‌ها ذکر شده است، به صورت شناور در شرایط مختلف بازار به سمت بالاتر حرکت زیاد خواهد شد اما کمترین میزان اسپرد همان عددی است که برای آن حساب مشخص شده است.      

اسپرد بروکر نیکس در سشن های معاملاتی

سشن معاملات تاثیر زیادی در میزان اسپرد بروکر نیکس دارد. اگر می‌خواهید هنگام ترید کردن کمترین میزان اسپرد را در بروکر نیکس تجربه کنید، باید در سشن های معاملاتی قوی مانند سشن لندن و نیویورک ‌ترید خود را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با سشن معاملاتی توصیه می‌کنیم مقاله سشن معاملاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

کدام حساب اسپرد کمتری دارد؟

در بروکر نیکس، اسپرد ها شناور است اما اگر به دنبال اسپرد حداقلی هستید، باید حساب ECN VIP را ایجاد کنید که دارای اسپردی به‌اندازه 0.1 پیپ است. البته حساب ویژه کاستوم در این بروکر نیز وجود دارد که اگر توان ایجاد آن را داشته باشید می‌توانید به اسپرد 0 پیپ دست پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله اسپرد در حساب ECN را مطالعه کنید. در مقاله مقایسه اسپرد بروکرها می‌توانید به بررسی اسپرد بروکرها بپردازید.

انواع حساب بروکر نیکس

بروکر نیکس دارای حساب‌های معاملاتی مختلفی است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانید از بین انواع حساب بروکر نیکس، بهترین را انتخاب کنید، ما همه آن‌ها را در یک جدول به صورت مقایسه‌ای آورده‌ایم تا تمامی مشخصات آن‌ها را به صورت یکجا مشاهده کنید.

حساب سنت

حساب کپی ترید

حساب ecn

حساب ecn vip

حساب پرو vip

حساب کاستم

حداقل واریز

۵

۵۰۰

۳۰۰

۲۰۰۰

۲۰۰۰

توافقی
 

لوریج

۱:۵۰۰

۱:۳۰۰

۱:۳۰۰

۱:۳۰۰

۱:۳۰۰

۱:۲۰۰۰ 

اسپرد

از ۱.۵ پیپ / شناور

از ۰.۴. پیپ / شناور

از ۰.۲. پیپ / شناور

از ۰.۱. پیپ / شناور

از ۰.۲. پیپ / شناور

از ۰.۰. پیپ / شناور

سواپ

ندارد

ندارد

دارد

دارد

بر اساس ابزار معاملاتی

توافقی

کارمزد

بدون کارمزد معاملاتی

از ۶ دلار به ازای هر لات

از ۶ دلار به ازای هر لات

از ۶ دلار به ازای هر لات

از ۳ دلار به ازای هر لات

قابل‌مذاکره

کال مارجین

۱۲۰%

۶۰%

۱۰۰%

۱۰۰%

۶۰%

قابل تنظیم

استاپ اوت

۰%

۳۰%

۵۰%

۵۰%

۳۰%

قابل تنظیم

حداکثر حجم لات در هر پوزیشن

۲۵%

۲۵%

۲۵%

۲۵%

۲۵%

قابل تنظیم

هج

کامل

کامل

۵۰%

۵۰%

کامل

قابل تنظیم

امکان اجرای ربات معامله‌گر

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ابزارهای معاملاتی

۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت

۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت، شاخص‌ها

۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت، شاخص‌ها

۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت،

۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت، شاخص‌ها

آیتم‌های معاملاتی: ۳۶ جفت ارز، فلزات، نفت، شاخص‌ها، رمز ارزها، استاک مارکت‌ها و..

بروکر نیکس دارای اسپرد شناور است که با توجه به حساب معاملاتی که ایجاد کرده‌اید، دارای حداقل اسپرد متفاوتی هستند. بهترین حساب به لحاظ اسپرد در بروکر نیکس؛ حساب معاملاتی ecn vip است که از 0.1 شروع می‌شود. البته در حساب‌های شناور عوامل مختلفی از جمله سشن معاملاتی، نقدینگی بازار، اخبار و ... می‌تواند روی میزان اسپرد بروکر نیکس تأثیرگذار باشد.

کمیسیون بروکر نیکس

تنها حساب معاملاتی که در بروکر نیکس بدون کمیسیون است، حساب سنت هست، البته در حساب کاستوم هم میزان کمیسیون قابل مذاکره است، اما به جز این دو حساب، هر حساب معاملاتی دیگری را ایجاد کنید، باید حتماً برای آن‌ها کمیسیون بپردازید.

  • کمیسیون حساب کپی ترید: 6 دلار به ازای هر لات
  • کمیسیون حساب ECN: شش دلار به ازای هر لات
  • کمیسیون حساب ECN VIP: شش دلار به ازای هر لات
  • کمیسیون حساب PRO VIP: سه دلار به ازای هر لات
  • کمیسیون حساب کاستوم: قابل مذاکره

میزان کمیسیون‌ها در بروکر نیکس کمی زیادتر از حد معمول سایر کارگزاری‌های فارکس است که البته به دلیل پایین بودن سطح اسپرد، تا حدودی طبیعی است. اگر معامله‌گر طلا هستید می‌توانید مقاله اسپرد طلا را مطالعه کنید یا اگر معامله داوجونز هستید اسپرد داوجونز را مطالعه کنید.

جهت دریافت ریبیت از بروکر نیکس روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد نیکس خواندیم

همان‌طور که متوجه شدید، بروکر نیکس دارای 6 حساب معاملاتی مختلف است که سطح اسپرد همه آن‌ها بسیار ناچیز است. به‌جز حساب سنت که اسپرد آن 1.5 پیپ است. سایر حساب‌ها از جمله حساب ecn، ecn pro و pro vip اسپردی زیر یک پیپ دارند. البته اسپرد در بروکر NYX شناور است و در طور زمان‌های مختلف بازار می‌تواند به کلی تغییر کند.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

    • سلام و عرض ادب، مقدار کمیسیون‌ها در بروکر نیکس کمی بیشتر از حد معمول سایر کارگزاری‌های فارکس است که البته به دلیل کم بودن سطح اسپرد، تا حدودی طبیعی است. بهترین حساب به لحاظ اسپرد در بروکر نیکس؛ حساب معاملاتی ecn vip است که از ۰.۱ شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *