5/5 - (2 امتیاز)

نحوه واریز و برداشت در لایت فایننس با تاپ چنج

بروکر لایت فایننس (LiteFinance) یکی از معروف‌ترین و معتبرترین بروکرهای بازار فارکس است که به جامعه ترید ایران خدمات معامله‌گری انواع جفت ارز، فلزات گران‌بها، سهام شرکت‌های بین‌المللی، ارزهای دیجیتال و... را ارائه می‌دهد. برای واریز و برداشت در این بروکر از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید که یکی از آسان‌ترین این روش‌ها استفاده از صرافی تاپ چنچ (top change) یا Tcpay به صورت آنلاین است که وجه واریزی یا برداشتی به طور سریع به حساب شما منتقل می‌گردد. در ادامه این روش را با هم بررسی خواهیم کرد.

واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس با تاپ چنج

شما قبل از انجام هرگونه واریز یا برداشت باید در بروکر لایت فایننس ثبت نام کرده باشید. پس از آن در این بروکر می‌توانید یک یا چند حساب دایر کنید که به این حساب‌ها کیف پول دلاری نیز گفته می‌شود.

نحوه واریز و برداشت در لایت فایننس با تاپ چنج
برای واریز یا برداشت باید در بروکر لایت فایننس ثبت نام کرده باشید.

هرکدام از این ولت‌ها (wallets) یا حساب‌ها در نزد این بروکر دارای یک شماره اختصاصی است که در هنگام واریز یا برداشت، باید شماره‌ی آن را قید کنید.

ثبت نام و افتتاح حساب در لایت فایننس

برای ثبت نام در بروکر لایت فایننس کافی است به صفحه اول سایت لایت فایننس بروید. روی کادر آبی رنگ «ثبت نام» در بالای صفحه کلیک کنید. در صفحه بعد می‌توانید زبان (فارسی یا انگلیسی) را انتخاب کرده و سپس روی گزینه‌ی «ثبت نام» کلیک کنید. کادری مانند پنجره زیر برای شما باز می‌شود. پس از تکمیل فرم، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود. ایمیل را باز کرده و روی گزینه «تایید ایمیل» کلیک کنید.

اکنون در پنل کاربری خود (همان صفحه‌ی اختصاصی شما در بروکر) می‌توانید پلتفرم‌های معاملاتی را که بروکر می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، مشاهده کنید مشخصات  پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب و دانلود کنید. لایت فایننس دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ (Meta trader 5) و سی تریدر (c Trader) را ارائه می‌دهد.

هر پلتفرمی را که با آن راحت‌تر هستید و با عملکرد آن بیشتر آشنایی دارد، دانلود نمایید. سپس پلتفرم دانلود شده را باز کنید. رمز ورود خود را که بروکر برای شما ایمیل کرده وارد کنید و معاملات خود را انجام دهید.

واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس

نحوه واریز یا برداشت در بروکر لایت فایننس با هم هیچ تفاوتی ندارند. بنابراین، شما در صفحه اکانت خود در بروکر لایت فایننس اگر قصد برداشت وجه دارید، به جای «واریز»، گزینه «برداشت» را انتخاب می‌کنید. سایر مراحل طبق آموزش بالا ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که نوبت به بخش تاپ چنچ می‌رسد. در این هنگام صرافی تاپ چنچ وجوه شما را مبادله می‌کند. یعنی در هنگام واریز، واریز ریالی شما را به دلار تبدیل کرده و به حساب شما در بروکر مربوطه انتقال می‌دهد یا اگر برداشت زده باشید، دلارهای دریافتی شما را از بروکر تحویل گرفته و به ریال تبدیل می‌کند و سپس به حساب بانکی شما که از قبل شماره آن را در تاپ چنچ ثبت کرده‌اید، واریز می‌کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هنگام واریز وجه، این عملیات به سرعت انجام می‌گیرد و از لحظه‌ی درخواست واریز تا زمانی که وجه در حساب کیف پول شما در بروکر مشاهده می‌شود، شاید کمتر از نیم ساعت زمان ببرد در حالی که در هنگام برداشت وجه که شما در ابتدا باید از بروکر یک ایمیل دریافت کرده و دستور و میزان برداشت خود را تایید و نهایی کنید، تا زمانی که وجه به حساب بانکی شما واریز شود، احتمال دارد حدود ۲۴ ساعت طول بکشد.

روش های واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس

برای واریز یا برداشت در بروکر لایت فایننس به پنل کاربری خود در این بروکر بروید. از منوی سمت راست روی دکمه «دارایی» کلیک کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. در صفحه بعد، که در تصویر زیر قابل مشاهده است، روش‌های واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس را می‌توانید مشاهده کنید. شما برای واریز وجه یا برداشت، می‌توانید به شکل تتر، از طریق تاپ چنچ، کارت بانکی بین‌المللی و ترون (Tron) اقدام کنید.

روش های واریز و برداشت در بروکر لایت فایننس
برای واریز یا برداشت در بروکر لایت فایننس به پنل کاربری خود در این بروکر بروید.

واریز یا برداشت از طریق تمام این روش‌ها بدون مشکل و بسیار ساده انجام می‌شود اما شاید برخی از شما تمایل داشته باشید تا از طریق صرافی تاپ چنچ این کار را انجام دهید که بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر از سایر روش‌ها است. در ادامه این روش را به صورت تصویری برای شما شرح می‌دهیم.

آموزش شارژ لایت فایننس با تاپ چنج

برای استفاده از طریق تاپ چنچ، ابتدا روی گزینه Top Change در کادر مربوطه کلیک کنید. بلافاصله در همان صفحه برگه جدیدی برای شما باز می‌شود که لازم است تا مشخصات خواسته شده را تکمیل کنید.

آموزش شارژ لایت فایننس با تاپ چنج
برای استفاده از طریق تاپ چنچ، ابتدا روی گزینه Top Change در کادر مربوطه کلیک کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در اولین کادر از بالا شما باید حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید که به کدام شماره حساب قصد دارید واریز وجه یا برداشت از آن را دارید. برای این منظور روی علامت V شکل انتهای مستطیل وقتی کلیک کنید، کشویی مربوطه گسترش می‌یابد و حساب‌های معاملاتی و شماره آن‌ها را نمایش می‌دهد. شماره حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در دومین مستطیل مقدار وجه پرداختی یا برداشتی را بر مبنای «دلار» وارد کنید.

در کادر «شما دریافت خواهید کرد» مقدار وجه دریافتی تا دو رقم پس از اعشار، نمایش داده می‌شود تا با دیدن آن اطمینان حاصل کنید که رقم مورد نظر را درست وارد کرده‌اید. در صورتی که هیچ اشکالی مشاهده نکردید، روی کادر آبی رنگ «ادامه دهید» کلیک کنید.

در این هنگام مانند تصویر زیر در کادری که ظاهر می‌شود اطلاعات لازم از قبیل: روش پرداخت که از طریق Top Change انجام می‌شود، شماره حساب کاربری، میزان پرداخت، هزینه کمیسیون و مقدار وجه دریافتی را به «دلار» که به حساب شما منتقل خواهد شد، مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است که بروکر LiteFinance برای انتقال وجه هیچگونه کمیسیونی از شما دریافت نمی‌کند و تمام وجه پرداختی عینا به حساب معاملاتی شما منتقل خواهد شد.

آموزش شارژ لایت فایننس با تاپ چنج
روش پرداخت که از طریق Top Change انجام می‌شود.

در صورتی که در این لحظه تمایل به تغییر میزان وجه پرداختی دارید یا شماره حساب خود را اشتباه وارد کرده باشید یا تمایل دارید وجه پرداختی را به حساب دیگری انتقال دهید، می‌توانید روی گزینه‌ی «ویرایش» کلیک کنید، در غیر این صورت دکمه آبی رنگ «تایید» را بزنید.

پس از این مرحله، به بخش انتقال وجه از کارت شما به حساب تاپ چنچ هدایت می‌شوید. پس از انتقال وجه از کارت بانکی شما به حساب تاپ چنچ، صبر می‌کنید تا تاییدیه انتقال وجه از سوی تاپ چنچ برای شما ایمیل شود. سپس به پشتیبانی بروکر لایت فایننس در تلگرام پیام ‌دهید.

چند دقیقه بعد وجه پرداختی در کیف پول شما قابل مشاهده است و می‌توانید ترید انجام دهید.

مطمئن‌ترین و ساده ترین روش برای واریز و برداشت ارز دلار در بروکر لایت فایننس، مبادله وجه از طریق صرافی تاپ چنچ است.

واریز و برداشت ریالی در بروکر لایت فایننس

شما برای واریز وجه در کیف پول خود در بروکر LiteFinance ارز «ریالی» را تحویل می‌دهید اما چون بروکر خود کار مبادله ارز «ریال» به «دلار آمریکا» را انجام نمی‌دهد، از صرافی‌های معتبر مانند صرافی تاپ چنچ و برخی صرافی‌های دیگر کمک می‌گیرد. یعنی شما ارز «ریال» را به حساب خود در تاپ چنچ واریز می‌کنید و این صرافی پس از کسر کارمزد، «ریال»های شما را به دلار تبدیل کرده و به حساب کیف پول شما در بروکر لایت فایننس «معادل دلاری» وجه پرداختی شما را تحویل می‌دهد.

همچنین، وقتی شما درخواست برداشت از حساب خود را ارائه می‌دهید، بروکر لایت فایننس میزان دلار درخواستی شما را به حساب صرافی تاپ چنچ واریز می‌کند و این صرافی پس از کسر کارمزد، معادل آن را به «ریال» به حساب بانکی شما واریز می‌کند.

نکته مهم دیگر نیز این است که، چنانچه به هر دلیلی از جمله کارمزد بالای این صرافی یا علل دیگر، تمایل به استفاده از خدمات صرافی تاپ چنچ نداشته باشید، می‌توانید این موضوع را با بروکر خود در میان بگذارید. بروکر بلافاصله صرافی مبادله ارز شما را تغییر می‌دهد و حتی ممکن است نام چند صرافی طرف قرارداد خود را به شما اعلام کند تا هر کدام را شما انتخاب کنید، عمل واریز و برداشت ریالی در بروکر لایت فایننس انجام شود.

ثبت نام در تاپ چنج

برای ثبت نام در تاپ چنچ نیز به صفحه اصلی این صرافی بروید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

ثبت نام در تاپ چنج
ابتدا به صفحه اصلی تاپ چنج بروید.
  1. روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  2. در صفحه بعد ایمیل خود را درج کنید و سپس کد تاییدی که به ایمیل شما ارسال می‌گردد وارد کنید.
  3. در صفحه بعد فرم مشخصات خود را پر کنید.
  4. پس از ثبت نام به صفحه حساب کاربری خود وارد می‌شوید.
  5. در این صفحه نیز شماره تلفن و اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و پس از تایید می‌توانید واریز و برداشت انجام دهید.
ثبت نام در تاپ چنج
صفحه پنل صرافی را می‌توانید از قسمت بالا مشاهده کنید.

اگر از قبل هم ثبت نام کرده‌اید و اکنون می‌خواهید حساب خود را شارژ کنید تا به کیف پول شما در بروکر لایت فایننس منتقل شود، به این صفحه راهنمایی می‌شوید و می‌توانید از گزینه‌های واریز یا برداشت برای انجام درخواست خود استفاده کنید.

قوانین استفاده از تاپ چنج

تاپ چنچ یک سری قوانین دارد که کاربر باید آن‌ها را بپذیرد، در غیر این صورت نمی‌توان از خدمات این صرافی استفاده کند.

  • یکی از شرایط تاپ چنچ تکمیل اطلاعات شخصی و مدرک شناسایی معتبر است که تا انجام نشود، عملکرد کیف پول TC به طور محدود در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • این صرافی از بسیاری اتفاقات طبیعی یا حوادث مستقیم و غیر مستقیمی که رخ دهد، ازجمله خرابی تجهیزات الکترونیکی یا مکانیکی یا خطوط ارتباطی (از جمله تلفن ، کابل و اینترنت)، دسترسی غیرمجاز، ویروس‌ها، سرقت، خطاهای اپراتور و… سلب مسئولیت می‌کند.
  • این صرافی مجاز است که به کیف پول و رمز عبور شما دسترسی داشته باشد.
  • تاپ چنچ از شما تعهد می‌گیرد که هیچگاه علیه این صرافی شکایت طرح نکنید.
  • این صرافی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که استفاده شما از این وب سایت را در هر زمان و به هر دلیل، یا حتی بدون دلیل و بدون اطلاع قبلی، خاتمه دهد.

کارمزد برداشت از حساب لایت فایننس با تاپ چنج

یکی از سوال‌های پرتکرار کاربران این است که آیا صرافی تاپ چنچ برای تبدیل وجوه واریزی یا برداشتی کارمزد دریافت می‌کند؟ اگر می‌گیرد، میزان آن چقدر است؟

تمام صرافی‌ها بدون استثنا برای تبدیل ارز «ریال» به «دلار آمریکا»، چه در هنگام پرداخت به کیف پول خود در تمام بروکرها یا برداشت از حساب خود و دریافت ارز «ریال»، کارمزد می‌گیرند. صرافی تاپ چنچ در این مورد و میزان کارمزد خود این طور پاسخ می‌دهد:

«بله، برداشت بانکی کارمزد دارد. سیستم TCPAY برای فراهم آوردن خدمات مالی و ارسال ارز‌های متنوع از پلتفرم‌‌های مختلف طراحی شده است. با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار، در صورت برداشت ریالی از حساب، کاربران ممکن است کارمزدی به میزان 1 تا 2 درصد پرداخت کنند.»

آنچه در مقاله نحوه واریز و برداشت در لایت فایننس با تاپ چنچ خواندیم:

بدون هیچ تردیدی، کارکردن در بازار جهانی فارکس نیاز به سرمایه دلاری دارد و هیچ بروکری نیز ارز «ریال» را برای معاملات نمی‌پذیرد. تنها راه هم مبادله «ریال» به «دلار آمریکا» است که با چند کلیک ساده می‌توانید از طریق صرافی تاپ چنچ یا صرافی‌های طرف قرارداد بروکر، هر میزان سرمایه را به دلار تبدیل کنید.

برای واریز به حساب کیف پول خود در بروکر لایت فایننس، وجه مورد نظر در کمتر از نیم ساعت به حساب کیف پول شما واریز می‌شود. همچنین در صورت برداشت وجه از این بروکر، در مدت حدود ۲۴ ساعت از طریق تبدیل دلار به ریال با تاپ چنچ، وجه برداشتی در حساب بانکی شما واریز می‌گردد.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *