5/5 - (1 امتیاز)

میزان اسپرد یورو دلار

یورو به دلار یا EUR/USD محبوب‌ترین و مهم‌ترین نماد معاملاتی بازار فارکس است که در آن می‌توانید حتی اسپرد 0 را هم تجربه کنید. ما در این مقاله به جزییات آن خواهیم پرداخت و به شما راهنمایی می‌کنیم که چطور می‌توانید کمترین اسپرد یورو به دلار را در معاملات خود بپردازید.

اسپرد یورو دلار چقدر است؟ + دلیل محبوبیت اسپرد EUR/USD

اسپرد یورو به دلار چقدر است؟

شاید بیش از 90% تریدرهای بازار فارکس بخشی از معاملات خود را روی ارز یورو به دلار انجام می‌دهند. حجم بالای معاملات در این نماد محبوب سبب شده تا در شرایط عادی اسپرد آن بسیار پایین باشد و شاید بتوان گفت کمترین اسپرد ممکن را داشته باشد، اما برای این کار نیاز به چند پیش فرض دارید که باید حتماً رعایت شود.

اسپرد یورو به دلار چقدر است؟
بیشتر معاملات بازار فارکس بر روی ارز یورو به دلار است که بسیار محبوب است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در قدم اول باید یک کارگزاری قدرتمند را انتخاب کنید، هرچقدر کارگزاری شما بهتر باشد، اسپرد کمتری را در حساب‌هایش به شما تحمیل می‌کند. در مرحله دوم باید یک حساب خوب با اسپرد شناور و فشرده را انتخاب کنید، عموماً حساب‌های سنت و استاندارد یا کلاسیک اسپرد بالایی دارند و مناسب تریدرهای حرفه‌ای نیستند. پس بهتر است شما از حساب‌های ECN استفاده کنید، این حساب‌ها سرعت اجرای بالایی دارند و اسپرد آن‌ها به شدت پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حساب ECN پیشنهاد می کنیم مقاله حساب ECN چیست؟ را مطالعه کنید.

مرحله بعدی معامله این نماد هنگامی است که هر دو بازار لندن و نیویورک باز شده است. یعنی از ساعت 16 به وقت تهران تا محدود 19 عصر. در آن زمان حجم معاملات یورو به دلار به اوج خود خواهد رسید و شاهدِ کاهش بسیار زیاد اسپرد EUR/USD خواهیم بود. نکته آخری که باید به آن توجه کنید، دوری از اخبار و شرایط پر نوسان بازار است. وقتی بازار به دلیل یک خبر متلاطم می‌شود، اسپرد در کسری از ثانیه می‌تواند به شدت بالا برود، بنابراین در این زمان نباید به سمت معامله این ارز بروید.

یورو به دلار به عنوان مهم‌ترین جفت ارز بازار فارکس اسپرد کمی دارد. اگر شما بتوانید در یک بروکر حرفه‌ای با حسابی مناسب ایجاد کنید، قطعاً کمترین اسپرد ممکن را در این نماد پرداخت خواهید کرد.

چطور اسپرد یورو دلار را پس بگیریم؟

یک روش جذاب دیگر وجود دارد که کمک می‌کند اسپرد شما نصف شود. این کار که دریافت ریبیت نام دارد به این صورت است که بعد از پرداخت اسپرد، در آخر هفته یا آخر ماه می‌توانید بخش بزرگی از اسپرد پرداختی خود را از کارگزاری آن هم به صورت پول نقد قابل برداشت پس بگیرید. دقت داشته باشید، بروکرها، ریبیت را فقط به کاربرانی پرداخت می‌کنند که زیرمجموعه یک آی بی طرف قرارداد با آن‌ها هستند، مثل ایران ریبیت که بزرگ‌ترین آی بی ایران است و با همه کارگزاری‌هایی که به ایرانیان خدمات می‌دهد قرارداد دارد. این آی بی کمک می‌کند تا شما بتوانید از بروکر خود بین 55 تا 85% اسپرد و حتی کمیسیون پرداختی را پس بگیرید. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد یورو دلار خواندیم:

در این مقاله آموختیم که اسپرد یورو دلار یکی از کمترین اسپردهای موجود در بازار فارکس است. البته ناگفته نماند که این اسپرد نیست بسته به نوع بروکر، حساب، زمان ترید و نوسانات بازار و … متغیر است. بنابراین اگر می‌خواهید کمترین میزان اسپرد را بپردازید باید شرایط بالا را خوب بسنجدید و سپس وارد ترید این جفت ارز شوید. همچنین می‌توانید با عضویت در یک آی بی طرف قرارداد با بروکر خود مانند “ایران ریبیت” تا میزان زیادی از اسپرد پرداختی خود را پس بگیرید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
کمترین اسپرد یورو به دلار در کدام سشن معاملاتی است؟

کمترین اسپرد یورو دلار در سشن لندن و نیویورک بخصوص اورلب این دو سشن رخ می‌دهد.

کدام حساب کمترین اسپرد یورو دلار را دارد؟

کمترین اسپرد برای معامله EUR/USD در حساب‌های ECN، PRO، VIP و … بروکرها است.

چطور اسپرد یورو دلار را پس بگیریم؟

شما از طریق عضویت در آی بی های طرف قرارداد با بروکر می‌توانید اسپرد خود را پس بگیرید.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۳ دیدگاه

  • بنظر شما کدام بروکر رو باید انتخاب کنیم که کمترین اسپرد یورو به دلار را داشته باشه؟ برای اینکه کمترین اسپرد ممکن را در نماد یورو به دلار پرداخت کنیم باید چیکار کنیم؟ میشه یه توضیحی بدید؟

    • سلام و عرض ادب، بله یکی از بهترین بروکر هایی که خدمات خوبی به ایرانیان ارائه می دهد بروکر آمارکتس هستش. در مورد سوال دومتون هم باید بگم که خیر بروکر آمارکتس حساب سنتی ندارد. این بروکر ۴ حساب معاملاتی مختلف با ویژگی‌های متفاوت را به تریدرها عرضه می‌کند تا آنها بتوانند بر اساس نیازهای خود، حساب مد نظرشان را ایجاد کنند.

    • بیشتر ترید های بازار فارکس معاملات خود را روی ارز یورو به دلار انجام می‌دهند.توجه کنید معمولا حساب‌های سنت و استاندارد یا کلاسیک اسپرد بالایی دارند و برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب نیستند. پس بهتر است شما از حساب‌های ECN استفاده کنید، این حساب‌ها سرعت اجرای بالایی دارند و اسپرد آن‌ها به شدت پایین است پس باید بروکرهایی را انتخاب کنید که داری حساب ECN هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *