5/5 - (1 امتیاز)

چگونه اسپرد را کم کنیم؟

اسپرد یکی از هزینه‌های معاملاتی و یکی از دغدغه‌های مهم تریدرها است، زیرا هر معامله‌ای که باز می‌کنند شامل پرداخت اسپردی می‌شود که بخشی از سود آن‌ها را کم می‌کند. اگر از معامله‌گران با تجربه بازار باشید، به‌خصوص افرادی که معاملات کوتاه‌مدت انجام می‌دهند یا تعداد معاملاتشان زیاد است، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه اسپرد را کم کنیم؟ ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد که چطور می‌توانید اسپرد کمتری پرداخت کنید.

چگونه اسپرد را کم کنیم؟

چگونه اسپرد خود را کاهش بدهیم؟

اسپرد به فاصله قیمت پیشنهادی و قیمت امکان معامله در فارکس گفته می‌شود که روی چارت می‌توانید از فاصله ASK و BID آن را بسنجید، اما چطور می‌توان اسپرد کمتری پرداخت کرد.

چگونه اسپرد خود را کاهش بدهیم؟
برای کم کردن اسپرد پرداختی دو راه وجود دارد که هر کدام را به صورت تخصصی برای شما توضیح می‌دهیم.

شما دو روش برای این کار دارید:

روش اول:

روش اول مجموعه فعالیت‌هایی است که شما باید با رعایت نکات مهم با دقت انجام دهید تا اسپرد شما کمتر شود.

در این روش باید قبل از شروع معامله به این نکات توجه کنید:

  1. انتخاب کارگزاری: هر کارگزاری بنا به قدرتی که دارد میزانی از اسپرد را به شما تحمیل می‌کند، سعی کنید کارگزاری انتخاب کنید که اسپرد آن کم‌تر است.
  2. انتخاب صحیح حساب معاملاتی: در مشخصات هر حساب نوشته شده است که میزان اسپرد آن چقدر می‌باشد. مثلاً می‌بینید که اسپرد یک حساب 1.5 شناور است، این یعنی حداقل عدد پرداختی شما بابت اسپرد 1.5 پیپ رو به بالاست و دائماً تغییر می‌کند. پس باید حسابی را ایجاد کنید که کمترین اسپرد ممکن را دارد.
  3. سشن مناسب: رویدادهایی که در هر سشن معاملاتی رخ می‌دهد روی اسپرد شما تاثیرگذار است، هرچقدر که حجم معاملات در آن سشن بیشتر باشد، اسپرد شما کمتر می‌شود. مثلاً سشن لندن و نیویورک کمترین اسپرد ممکن را دارند.
  4. اخبار: شاید هنگام اخبار دیده باشید که ناگهان اسپرد بسیار زیاد یا بسیار کم می‌شود. به طور کلی خبر روی اسپرد بسیار تاثیرگذار است بنابراین در آن هنگام ریسک معاملات بالا می‌باشد.
در بالا مواردی که خودتان می‌توانستید کنترل کنید تا اسپرد کمتری پرداخت کنید را گفتیم.

روش دوم:

اما به طور کل متفاوت است، شما هرچقدر هم که بروکر خوب و درستی را انتخاب کنید، باز هم بالاخره باید اسپرد را پرداخت نمایید، اما روشی وجود دارد که در آخر هر ماه از طریق آن می‌توانید بخش مهمی از اسپرد پرداختی را پس بگیرید.

این روش که دریافت ریبیت است فقط به کاربرانی تعلق می‌گیرد که زیرمجموعه یک آی بی طرف قرارداد با بروکر خود هستند. برای این کار می‌توانید آی بی “ایران ریبیت” را انتخاب کنید و آن را به عنوان معرف خود در بروکری که هستید اعلام نمایید، سپس ایران ریبیت بسته به نوع بروکر بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی را به شما به صورت پول نقد قابل برداشت به شما برمی‌گرداند. این روش کمک می‌کند که در پرداخت اسپرد صرفه‌جویی زیادی کنید. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اگر می‌خواهید به صورت جدی هزینه معاملاتی شما که شامل اسپرد و کمیسیون است کاهش پیدا کند، باید از یک آی بی طرف قرارداد با بروکر خود مانند "ایران ریبیت" استفاده کنید.

آنچه در مقاله چگونه اسپرد را کم کنیم خواندیم:

در این مقاله آموختید که چطور با انتخاب صحیح بروکر و همچنین توجه به شرایط بازار، می‌توانید اسپرد کمتری پرداخت کنید، همچنین متوجه شدید که اهمیت انتخاب آی بی چقدر بالاست. آی بی ها می‌توانند به شما کمک کنند که نه تنها بخشی از اسپرد پرداختی، بلکه کمیسیونی که بابت معاملات می‌دهید را نیز پس بگیرید.

 

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چطور اسپرد کمتری پرداخت کنیم؟

برای پرداخت اسپرد کمتر باید حساب معاملاتی باز کنید که کمترین اسپرد ممکن را دارد، سپس در شرایطی از بازار معامله کنید که اسپرد کمتر است.

آیا می‌توان اسپرد را پس بگیریم؟

بله. از طریق آی بی ها می‌توانید بخش مهمی از اسپرد را به صورت پول نقد در قالب ریبیت پس بگیرید.

کدام آی بی بیشترین ریبیت را پرداخت می‌کند؟

ایران ریبیت بیشترین حجم اسپرد و کمیسیون پرداختی شما را به صورت ریبیت و پول نقد به شما برمی‌گرداند.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *