4.7/5 - (3 امتیاز)

میزان اسپرد نفت (Oil)

نفت یکی از حامل‌های انرژی است که در فارکس که با نام های WTI و USOLD شناخته می‌شود. این حامل جز نمادهای حساس بازار است که اتفاقات سیاسی تاثیر فراوانی روی آن می‌گذارد و سبب می‌شود اسپرد آن به سرعت تغییر کند. در این مقاله قصد داریم تا مباحث مربوط به اسپرد نفت را مورد بررسی قرار دهیم.

اسپرد نفت در فارکس

اسپرد نفت در فارکس چقدر است؟

اندازه اسپرد نفت در معاملات فارکس به شدت مهم است، زیرا یکی از هزینه‌های معاملاتی است که باید در هنگام ترید کردن آن را در نظر بگیرید. به طور کلی اسپرد جز درآمد بروکر است، بنابراین زمانی که شما نفت را مورد معامله قرار می‌دهید، حتماً باید اسپرد نفت را نیز مد نظر داشته باشید. این اسپرد به چند عامل مختلف بستگی دارد که در ادامه آمده است:

  • بروکر؛
  • نوع حساب معاملاتی؛
  • شرایط بازار؛
  • نوع اسپرد حساب.

توجه به هر یک از موارد بالا می تواند باعث سریع تر شدن مسیر موفقیت شما در بازار فارکس شود.

اسپرد نفت در فارکس چقدر است؟
اندازه اسپرد نفت در معاملات فارکس به شدت مهم است، زیرا یکی از هزینه‌های معاملاتی است که باید در هنگام ترید کردن آن را در نظر بگیرید.

این چهار مورد مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی اسپرد هستند. اینکه بروکر شما تا چه حد قدرتمند است، حسابی که انتخاب می‌کنید چه نوع اسپردی دارد و اسپرد آن تا چه حد فشرده است، نکاتی است که هنگام ایجاد حساب برای معامله نفت، باید به آن‌ها توجه کنید. در نظر داشته باشید که اخبار، حجم بازار، سشن معاملاتی، شرایط سیاسی و وضعیت تولید کنندگان نفت مسئله‌ای است که روی این نماد پرتنش تاثیر می‌گذارد و به سرعت تاثیر آن را روی اسپرد نیز مشاهده خواهید کرد.   

اسپرد نفت یکی از نگرانی‌های کاربرانی است که روی این نماد تمرکز دارند. زمانی که شرایط بازار به هم می‌ریزد یا در سشن‌هایی مانند توکیو که حجم بازار کم است، به شدت اسپرد بالا می‌رود و شما نباید در این مواقع روی نفت ترید کنید.

چطور اسپرد نفت را پس بگیریم؟

همان‌طور که متوجه شدید، اسپرد نفت در بازار تعیین می‌شود. هنگامی که در حال معامله هستید می‌توانید اسپرد نفت را به راحتی ببینید و قطعاً با هر ترید در حال پرداخت اسپرد و حتی شاید کمیسیون باشید، اما روشی وجود دارد که می‌توان از طریق آن اسپرد کمتری پرداخت کرد یا در واقع باید گفت بخشی از اسپرد پرداختی را به عنوان ریبیت پس گرفت. برای این کار شما باید زیرمجموعه یک آی بی قدرتمند و طرف قرارداد با کارگزاری‌ها مانند “ایران ریبیت” باشید تا 85% هزینه‌ای که بابت اسپرد نفت پرداخت می‌کنید را از کارگزاری به صورت پول نقد پس بگیرید، اما این روش فقط به کاربرانی تعلق می‌گیرد که زیرمجموعه یک IB باشند. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد نفت خواندیم:

در این مقاله متوجه شدید که اسپرد نفت بر اساس شرایط مختلفی چون حساب معاملاتی، شرایط بازار و …. تعیین می‌شود، بنابراین بسیار مهم است که هنگام ایجاد حساب معاملاتی به این نکات توجه کنید. همچنین دریافتید که می‌توان بخش مهمی از اسپرد پرداختی را از طریق آی بی خود پس بگیرید، پس با این روش‌ها می‌توانید هزینه معاملاتی خود را به شدت کاهش دهید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
کمترین اسپرد نفت در کدام سشن است؟

بهترین زمان برای ترید نفت، سشن لندن و نیویورک است. در این زمان می‌توانید کمترین اسپرد ممکن را برای معاملات خود پرداخت کنید.

چه نوع اسپردی برای معاملات نفت مناسب است؟

به طور کلی دو نوع اسپرد ثابت و شناور وجود دارد. معمولاً اسپرد شناور در ساعات بیشتری از بازار برای ترید مناسب است.

بهترین حساب برای اسپرد نفت چیست؟

هر بروکر حساب‌های مختلفی دارد اما معمولاً حساب‌های ECN یا ECN PRO  فشرده‌ترین اسپرد ممکن را دارند.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام من چند وقتی هست دارم در مورد نماد های نفتی پس و جو میکنم یکی دو تا سوال برام پیش اومده.اصلی ترین مزیت معامله نماد نفت در بروکر ها در چیه؟ نماد نفت در کدام بروکرها معامله می‌شود؟ حداقل حجم نمادهای نفتی در بازارهای معاملاتی چند لات است؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    • سلام و عرض ادب، بهترین ویژگی این نماد امکان معامله با حداقل حجم ۰.۰۱ لات بر روی هر نمادهای نفتی است که در اختیار تریدرها قرار گرفته است. بهترین بروکر برای ثبت سفارش این نماد بروکر آلپاری است که تریدرها می‌توانند با حجم ۰.۰۱ لات به سادگی نماد نفت خام تگزاس را معامله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *