میزان اسپرد نزدک

نزدک NASDAQ یک بازار بورس در آمریکاست که شاخص کل آن را می‌توانید در فارکس معامله کنید. از آنجا که نزدک فعالیت اصلی خود را در سشن نیویورک انجام می‌دهد و وابستگی شدیدی به قیمت دلار و بازار سهام نیویورک دارد، معمولاً کمترین میزان اسپرد در این شاخص را می‌توانید در زمانی که بازار آمریکا باز است، مشاهده کنید. البته عوامل دیگری روی میزان اسپرد نزدک دخیل هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

میزان اسپرد نزدک

اسپرد نزدک چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید اسپرد در درجه اول به حساب معاملاتی که باز می‌کنید، وابسته است. زمانی که در یک کارگزاری در حال افتتاح حساب هستید، در مشخصات آن نوشته شده است که میزان اسپرد این حساب حداقل از چه عددی به بالاست. البته این درباره اسپرد شناور صدق می‌کند و اسپرد ثابت به این صورت است که عدد آن از پیش مشخص است و در طول روز تغییر نمی‌کند. اسپرد شناور در نزدک بعد از حساب معاملاتی می‌تواند به عنوان مستقیم و غیر مستقیم دیگری نیز مربوط باشد.

بررسی اسپرد نزدیک در فارکس
میزان اسپرد در نزدک به بروکری که در آن ترید میکنید بستگی دارد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مثلاً اسپرد نزدک زمانی که بازار حجم بالایی دارد به کمترین حالت خودش می‌رسد، اما وقتی حجم معاملات کاهش پیدا کند، یا ریسک معاملات به دلیل اخبار منتشر شده یا سنتیمنتال بازار بالا برود، شاهد این خواهیم بود که اسپرد نزدک نیز ناگهان افزایش شدیدی را تجربه کند. به طور کلی کسانی که می‌خواهند روی نزدک معامله انجام دهند، باید دقت داشته باشند که بهتر است حداقل نیم ساعت قبل و بعد از اخبار این کار را نکنند. بهترین زمان که کمترین میزان اسپرد را در نزدک شاهد هستیم، در سشن معاملاتی نیویورک است. زمانی که به دلیل باز بودن بازار آمریکا، حجم بازار به بیشترین حد خودش خواهد رسید. برای مشاهده اسپرد نزدک در آلپاری کلیک کنید.

اسپرد نزدک می‌تواند به وضعیت بازار، نوع کارگزاری، شرایط معاملاتی، حجم بازار و ... بستگی داشته باشد و هیچ عدد مشخص و ثابتی ندارد که بخواهیم آن را بیان کنیم.

چطور اسپرد نزدک را پس بگیریم؟

اگر شما تریدری باشید که حجم بالایی در طول یک ماه معامله می‌کنید، قطعاً مبلغ زیادی را باید برای اسپرد و حتی کمیسیون بپردازید که این دو به عنوان هزینه‌های معاملاتی به جیب کارگزاری می‌روند. اما بسیاری از کارگزاری‌ها امکانی را فراهم کرده‌اند که اگر کاربران آن، عضو و زیرمجموعه یک IB طرف قرارداد با کارگزاری باشند، بتوانند از طریق آن آی بی، بخش مهمی از اسپرد خود را به عنوان ریبیت پس بگیرید. مثلاً ایران ریبیت به عنوان بزرگترین آی بی ایران با بیشتر بروکرهای معتبر در قرارداد است و شما از طریق آن می‌توانید بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی خود را پس بگیرید. برای دریافت ریبیت اینجا کلیک کنید..

آنچه در مقاله اسپرد نزدک خواندید:

همان‌طور که در این مقاله متوجه شدید، نزدک یک شاخص از بازار بورس است که در فارکس نیز می‌توانید آن را مورد معامله قرار دهید، اسپرد نزدک بسته به نوع کارگزاری، حساب و شرایط معاملاتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بهتر است چنین نماد معاملاتی را با حساب‌های ECN که اسپرد شناور دارند مورد معامله قرار دهید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
اسپرد نزدک چیست؟

اسپرد نزدک به اختلاف قیمت اصلی و قیمت پیشنهادی برای معامله یا همان ASK و BID گفته می‌شود که با پیپ مورد سنجش قرار می‌گیرد.

کمترین اسپرد نزدک در چه زمانی است؟

بهترین زمان برای ترید نزدک با کمترین اسپرد، سشن معاملاتی نیویورک است.

برای نزدک اسپرد شناور مناسب است یا اسپرد ثابت؟

به طور کلی اگر برای نزدک از اسپرد شناور استفاده کنید، امکان اینکه میزان اسپرد شما کمتر باشد بیشتر است.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مطالب مرتبط اسپرد بروکرها

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *