5/5 - (2 امتیاز)

نمایش اسپرد در تریدینگ ویو

همان‌طور که می‌دانید، اسپرد یکی از هزینه‌های معاملاتی بسیار مهم است که میزان آن بر سود و ضرر کاربران بسیار تاثیرگذار است. تریدرهایی که معاملات لانگ انجام می‌دهند شاید به میزان اسپرد توجه چندانی نکنند، اما معامله‌گران کوتاه مدت به‌خصوص اسکلپرها اهمیت زیادی به اندازه اسپرد می‌دهند، زیرا ورود و خروج آن‌ها به معامله می‌تواند به شدت وابسته به اندازه اسپرد باشد. ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که در پلتفرم آنلاین تریدینگ ویو و حتی در متاتریدر چطور به صورت کامل اسپرد را مشاهده کنید.

اسپرد در تریدینگ ویو

اسپرد در تریدینگ ویو

تریدینگ ویو یک پلتفرم آنلاین و حرفه‌ای برای معامله‌گری است که بسیاری از تریدرها از آن برای معاملات خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید میزان اسپرد را با جزییات دقیق در تریدینگ ویو تماشا کنید از دو مسیر می‌توانید این کار را انجام دهید. زمانی که یک نماد را روی چارت تریدینگ ویو باز می‌کنید، مانند عکس زیر در بالای تصویر گوشه سمت چپ، بین کلید خرید و فروش یک عدد بسیار کوچک نوشته شده است که آن عدد میزان اسپرد در این نماد است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد در تریدینگ ویو
تریدینگ ویو یک پلتفرم آنلاین و حرفه‌ای برای معامله‌گری است که بسیاری از تریدرها از آن برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

همچنین زمانی که در حال اوردر گذاری هستید، میزان اسپرد آن لحظه در بین کلید BUY و SELL همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، نوشته شده است.

اسپرد در تریدینگ ویو
بین قیمت BUY و SELL شما یک عدد مشاهده می‌کنید که همان اسپرد است.

بعد از انجام تمام مراحل بالا می‌توانید اسپرد خود را در تریدینگ ویو مشاهده کنید.

مشاهده اسپرد در متاتریدر

اما در متاتریدر هم شما راهی برای دیدن میزان اسپرد دارید، برای این کار ابتدا متاتریدر خود را باز کرده و روی بخش نمادها کلیک راست کنید. از فهرست باز شده روی گزینه Columns کلیک نمایید تا یک فهرست باز شود. در فهرست، تیک گزینه Spread را بزنید.

اسپرد در متاتریدر
برای مشاهده اسپرد در متاتریدر باید از Columns گزینه spread را بزنید.

تا در ستون بخش مارکت واچ (Market Watch) اندازه اسپرد هر کدام از نمادهای معاملاتی را ببینید.

بعد از فعال کردن گزینه اسپرد، از بخش مارکت واچ می‌توانید اسپرد را مشاهده کنید.

همچنین اگر بخواهید اسپرد یک ارز را به صورت نمودار خطی و واضح‌تر، هم‌زمان با ترید خود مشاهده کنید، می‌توانید روی همان مارکت واچ کلیک راست کنید. 

مشاهده اسپرد بصورت depth of market
برای مشاهده اسپرد می‌توانید از حالت depth of market استفاده کنید.

سپس گزینه Depth Of Market را بزنید تا به شکل زیر اسپرد و وضعیت آن را مشاهده نمایید.

مشاهده اسپرد رکن اصلی معامله گران حرفه‌ای است، همچنین بازپس‌گیری اسپرد در قالب ریبیت مسئله مهمی است که تریدرها باید آن را از طریق یک آی بی معتبر مانند ایران ریبیت دنبال کنند تا هزینه‌های آن‌ها کاهش پیدا کند.

روش پس گرفتن اسپرد در قالب ریبیت

نکته مهم‌تری که درباره اسپرد وجود دارد این است که: بدانید چطور می‌توانید اسپرد و کمیسیون پرداختی خود را دوباره پس بگیرید، زیرا اسپرد به تریدرهایی که معاملات زیادی انجام می‌دهند هزینه بالایی تحمیل می‌کند. دقت داشته باشید که همه کارگزاری‌ها طرحی به نام ریبیت دارند که از طریق آن امکان دریافت نقدی و قابل برداشت ریبیت وجود دارد، اما کارگزاری‌ها این امکان را فقط در اختیار کاربرانی قرار می‌دهند که زیرمجموعه یک آی بی طرف قرارداد با آن‌ها باشند. سایت “ایران ریبیت” به عنوان بزرگترین آی بی طرف قرارداد با بروکرهای مهم جهان، کمک می‌کند تا بین 55 تا 85% اسپرد پرداختی معاملاتی خود را بدون هیچ هزینه‌ای به عنوان ریبیت پس بگیرید. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله نمایش اسپرد در تریدینگ ویو خواندیم:

در این مقاله به شما آموزش داده شد که چطور می‌توانید اسپرد معاملات را روی پلتفرم‌های متاتریدر و تریدینگ ویو تماشا کنید. دیدن اسپرد و آگاه بودن از میزان آن برای کاربرانی که اسکلپر هستند یا معاملات کوتاه مدت باز می‌کنند بسیار مهم است.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
اسپرد را چطور در متاتریدر ببینیم؟

برای دیدن اسپرد در متاتریدر روی بخش مارکت واچ کلیک راست کنید، از منوی باز شده روی گزینه Columns بزنید و در نهایت گزینه اسپرد را فعال نمایید.

بهترین آی بی ایران برای پس گرفتن اسپرد کدام است؟

ایران ریبیت بالاترین نرخ پرداخت نقدی ریبیت در ایران را دارد.

در تریدینگ ویو چطور اسپرد را ببینید؟

وقتی یک چارت باز می‌کنید، گوشه بالا سمت چپ تصویر بین کلید خرید و فروش یک عدد کوچک نوشته شده که اسپرد نماد معاملاتی است.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام توی بحث اسپرد منظور از اندیکاتور چیه؟ چند نوع اسپرد داریم و مقدارش به چه چیزایی بستگی داره؟ آیا میزان کمیسیون هم میشه از اسپرد متوجه شد؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

    • سلام و عرض ادب، اندیکاتور در واقع یک نوع ابزار تحلیگر هست که میتونه در لحظه بازار و تجزیه و تحلیل کنه، بوسیله نصب اندیکاتور روی متاتریدر میتونید از مقدار اسپرد لحظه ای هر حساب مطلع بشید. بطور کلی در حساب های معاملاتی ۳ نو اسپرد داریم اسپرد ثابت، اسپرد متغیر، اسپرد نزدیک به صفر (بدون کمیسیون) و مهم ترین عامل تغییر اسپرد هم میزان عرضه و تقضا هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *