5/5 - (2 امتیاز)

اسپرد طلا در حساب ECN چقدر است؟

طلا یا XAU/USD یکی از محبوب‌ترین نمادهای معاملاتی به‌خصوص افرادی است که می‌خواهند سودهای بزرگ را از حرکت‌های کوچک بگیرند. معامله‌گران خوب می‌دانند که باید حساب ECN را برای ترید طلا انتخاب کنند تا کمترین اسپرد ممکن را داشته باشد. در این مقاله درباره اسپرد طلا در حساب ECN و روش کاهش آن صحبت خواهیم کرد.

اسپرد طلا در حساب ECN چقدر است؟

اسپرد طلا در حساب ECN

همان‌طور که می‌دانید اسپرد به اختلاف قیمت اصلی نماد و قیمت قابل معامله گفته می‌شود که با پیپ آن را می‌سنجند. هرچقدر که حساب معاملاتی شما حرفه‌ای‌تر باشد، اسپرد شما نیز کمتر خواهد بود. افراد باتجربه بازار که تخصصی روی طلا معامله می‌کنند خوب می‌دانند که بهترین حساب که کمترین اسپرد را در طلا دارد، حساب‌های ECN است. این حساب‌ها عموماً دارای اسپرد فوق فشرده هستند که در بروکرهای معتبر به صورت شناور از 0.0 پیپ شروع می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسپرد حساب های ECN پیشنهاد می کنیم مقاله اسپرد حساب‌های ECN چقدر است؟ را مطالعه کنید.

اسپرد طلا در حساب ECN
اسپرد به اختلاف قیمت اصلی نماد و قیمت قابل معامله گفته می‌شود که با پیپ آن را مورد سنجش قرار می‌دهند.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

یعنی شما اگر با یک حساب ECN و در زمانی مناسب طلا را ترید کنید، ممکن است اسپرد شما 0.0 باشد. به طور کلی نمی‌توان یک عدد مشخص برای اسپرد طلا بیان کرد، زیرا هر حساب ECN در هر کارگزاری حداقل اسپرد خاص خود را دارد. همچنین شرایط بازار مانند حجم، اخبار، وضعیت سنتیمنتال و … روی اسپرد تاثیر می‌گذارد و آن را در زمان‌های مختلف کم یا زیاد می‌کند.

برای مطلع شدن از میزان اسپرد طلا در بروکرهای فارکس می‌توانید به مقاله اسپرد طلا در بروکر ها مراجعه کنید.

اگر بخواهید اسپرد کمی را در معاملات طلا تجربه کنید، بهتر است از حساب‌های ECN بروکرهای معتبر برای ترید XAU/USD استفاده نمایید.

چطور اسپرد طلا در حساب ECN را کاهش دهیم؟

همان‌طور که گفتیم اسپرد طلا در حساب ECN یک عدد مشخص ندارد، اما روشی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید بخش بزرگی از اسپردی که بابت معاملات طلا در حساب ECN یا هر حسابی پرداخت می‌کنید پس بگیرید. برای این کار فقط کافی است یک آی بی حرفه‌ای مانند “ایران ریبیت” را انتخاب کرده و کد معرف آن را در کارگزاری خود وارد کنید. ایران ریبیت طی قراردادی که با بروکرها دارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بین 55 تا 85% اسپرد و حتی کمیسیون معاملات طلا را به عنوان ریبیت پس بگیرید، آن هم به صورت پول نقد قابل برداشت! این کار بهترین روش برای کاهش اسپرد و هزینه‌های معاملاتی هر تریدر حرفه‌ای است که حجم معاملات بالایی دارد. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه درباره اسپرد طلا در حساب ECN خواندیم:

همان‌طور که متوجه شدید، معامله نماد طلا (XAU/USD) در یک حساب ECN سبب می‌شود که کمترین میزان اسپرد ممکن را پرداخت کنید، البته عوامل دیگری مانند سشن معاملاتی، اخبار، حجم بازار و … در میزان اسپرد پرداختی شما تاثیر می‌گذارد. برای مثال بهترین زمان برای ترید طلا با یک حساب ECN در سشن معاملاتی نیویورک است که به دلیل بالا بودن حجم معاملات، کمترین میزان اسپرد را پرداخت خواهید کرد.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
بهترین حساب برای ترید طلا که کمترین اسپرد را دارد؟

عموماً کمترین اسپردها برای طلا در حساب‌های ECN وجود دارند.

برای ترید طلا کدام نوع از اسپرد مناسب است؟

به دلیل حجم بالای طلا در بازار، بهتر است از حسابی که دارای اسپرد شناور است استفاده کنیم.

آیا می‌توان اسپرد پرداختی طلا را کاهش داد؟

اگر عضو یک آی بی طرف قرارداد با بروکر خود شوید می‌توانید در آخر هر ماه یا هفته، بخشی از اسپرد پرداختی خود را نقداً پس بگیرید.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام به همه میخاستم بدونم کدام حساب کمترین اسپرد را در طلا دارد؟ آیا می توان اسپرد یک حساب را کاهش داد؟ این کاهش اسپرد در حساب ها برای کدام کارگذاری امکان پذیر است؟

    • سلام و عرض ادب، بهترین حساب که کمترین اسپرد را در طلا دارد، حساب‌ ECN است. این حساب‌ معمولا از اسپرد فوق فشرده بهره می برد که در بروکرهای با اعتبار به صورت متغیر به ازای هر لات از ۰.۰ پیپ شروع می‌شود. برای کاهش اسپرد شما می توانید از آی بی های معتبر مثل ایران ریبیت استفاده کنید و کد معرف آن را در بروکر خود وارد کنید. ایران ریبیت طی قراردادی که با بروکرها دارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید حد بالایی از اسپرد و حتی کمیسیون معاملات طلا را به عنوان ریبیت دریافت کنید. کاهش اسپرد برای بروکر هایی که حساب ECN دارند و طرف قرارداد با آی بی های معتبر هستند امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *