5/5 - (1 امتیاز)

وام برای ترید

برای کار کردن در بازارهای مالی، نیاز به یک سرمایه اولیه داریم که با آن بتوانیم در این بازار فعالیت کنیم. بنابراین، به دنبال راه‌هایی می‌گردیم که بتوانیم به آسانی به سرمایه مورد نیاز دست یابیم. این راه‌ها می‌توانند شامل درخواست وام از بانک با نرخ بهره مشخص باشند که در این صورت باید مبلغ وام را با بهره مشخص برگردانیم. این موضوع می‌تواند برایمان منجر به استرس از بازپرداخت مبلغ وام شود و احتمال از دست دادن کل پول وام را هم داریم. به همین دلیل، اخیرا شرکت‌های تامین سرمایه فارکس به نام پراپ به وجود آمده‌اند که با پرداخت مبلغ کمی می‌توانیم از وام بدون بهره آنها استفاده کنیم. در ادامه، به نحوه دریافت وام برای ترید می‌پردازیم.

وام برای ترید

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ به روشی در بازارهای مالی اشاره دارد که موسسات مالی به نام پراپ فرم به تریدرهایی که دانش و مهارت کافی را در این بازار به دست آورده‌اند، سرمایه تخصیص می‌دهند تا ترید کنند.

پراپ تریدینگ چیست؟
پراپ تریدینگ به یک روش معاملاتی در بازارهای مالی می گویند که در این استراتژی، معامله گرهای باتجربه به استخدام شرکت خاصی در می‌آیند.

معامله‌گران در صورتی که از چالش‌های شرکت‌های پراپ موفق بیرون بیایند، می‌توانند وام برای ترید دریافت کنند.

مزایا پراپ تریدینگ

یکی از مهم‌ترین مزایای پراپ این است که زمانی که یک تریدر در این روش با دراودان روبرو می‌شود، فقط حسابش غیرفعال خواهد شد و هیچگونه مبلغی بابت از دست رفتن حساب از او درخواست نخواهد شد. این موضوع باعث شده پراپ تریدینگ به عنوان یکی از روش‌های کم‌ریسک‌تری برای تامین سرمایه در بازار فارکس محسوب شود. اگر به تازگی وارد بازار فارکس شده اید مقاله سایت برای تمرین ترید را مطالعه کنید.

ریسک معاملات پراپ

تنها ریسک معاملات پراپ، از دست دادن حساب معاملاتی فعال است. شرکت‌های تامین سرمایه، به منظور پیشگیری از ضررهای بزرگ، یک حد ضرر بر روی کل سرمایه تعیین می‌کنند. اگر تریدر از این حد عبور کند، حساب به صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود تا از وقوع ضررهای بیشتر جلوگیری شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه یک ترید موفق داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

قوانین و شرایط پراپ تریدینگ

شرکت‌های پراپ تریدینگ یا تامین وام برای ترید، دارای قوانین خاص و مشخصی هستند که اگر به آن‌ها توجه نکنید، ممکن است حساب خود را از دست بدهید.

قوانین و شرایط پراپ تریدینگ
بررسی کامل قوانین و مقررات سایت پراپ تریدینگ برای کلیه کاربران الزامی می باشد.

در ادامه، به برخی از این قوانین می‌پردازیم.

برخی از قوانین و مقررات سایت پراپ تریدینگ عبارت اند از:

  • در ابتدا، تریدر باید قادر باشد چالش مربوط به حساب را پاس کند که شرکت در ازای این چالش یک مبلغ کمی را از معامله‌گر دریافت می‌کند. با پاس کردن آن چالش، میزان مبلغ پرداختی به حساب شما برگشت داده می‌شود؛
  • میزان مشخصی برای ضرر روزانه و کل مشخص شده است؛
  • گذاشتن حد سود و حد زیان در هر پوزیشن در برخی از این پراپ فرم ها اجباری است؛
  • در بعضی از پراپ فرم ها حجم معاملات باز نباید بیشتر از یک مقدار مشخص باشد؛
  • در زمان خبرهای مهم بخاطر اسلیپیج (لغزش قیمت) نباید دو دقیقه قبل خبر پوزیشنی را باز کرده باشید.

شرکت های تامین سرمایه فارکس به نام پراپ سرمایه اولیه تریدرها را با پرداخت مبلغ کمی به کمک تریدرها می آیند. موسسات مالی به نام پراپ فرام به تریدرهایی که دانش و مهارت کافی را در این بازار به دست آورده اند شرایط استخدام عالی را فراهم کرده است، به این روش پراپ تریدینگ می گویند.

بهترین شرکت ها پراپ تریدینگ

چندین شرکت پراپ با سابقه در بازار وجود دارند که سال‌هاست عملکرد موفقی داشته‌اند. این شرکت‌ها معمولا دارای پشتوانه مالی قوی هستند و به تریدرهای حرفه‌ای وام برای ترید اعطا می‌کنند. از جمله بهترین شرکت‌های خارجی که خدمات مالی به افراد ایرانی نیز ارائه می‌دهند عبارتند از: FTMO، SurgeTrader، Fidelcrest و The Funded Trader.

پرداخت سود

پرداخت سود در پراپ تریدینگ به دو صورت متفاوت صورت می‌گیرد.

  • حقوق ثابت
  • پرداخت درصدی از سود

در ادامه به توضیح درباره انواع آن می‌پردازیم:

حقوق ثابت

 شرکت‌های تامین سرمایه یا پراپ تریدینگ در بعضی از موارد، به استخدام معامله‌گران ارشد می‌پردازند تا ریسک مالی خود را کاهش بدهند.

پرداخت سود در پراپ تریدینگ

آنها در ازای این کار حقوق ثابتی را برای آن‌ها تعیین می‌کنند که به صورت ماهیانه به تریدر پرداخت می‌شود. این نوع پرداختی معمولا متداول نیست.

پرداخت درصدی از سود

روشی رایج برای پرداخت سود به معامله‌گر، پرداخت به صورت درصدی از سود کسب‌شده توسط خود او است. این پرداخت‌ها معمولا از 80 تا 90 درصد انجام می‌شود. هرچه عملکرد و سابقه تریدر بهتر و بیشتر باشد، میزان سود پرداختی به تریدر بیشتر خواهد بود و مبلغ کل سرمایه نیز به همین دلیل افزایش پیدا می‌کند.

بهترین پراپ را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین پراپ فرم، باید به یک سری نکات مهم توجه کرد، از جمله:

  1. بررسی عملکرد و تاریخچه پراپ تریدینگ؛
  2. نظرات کاربران؛
  3. مطالعه قوانین پراپ؛
  4. انطباق پراپ با سبک ترید شما؛
  5. پشتیبانی خوب.

با رعایت این نکات شما می‌توانید یک پراپ مناسب را انتخاب کنید.

معیار های انتخاب معامله گر

شرکت‌های پراپ تریدینگ برای انتخاب تریدرهایی که می‌خواهند به آنها وام برای ترید بدهند، معیارهایی دارند که معامله گران باید آن‌ها را داشته باشد تا بتواند استخدام شوند.

معیار های انتخاب معامله گر
یکی از مهم ترین شرایط انتخاب تریدر خوب قدرت کنترل احساسات است.

بعضی از معیارهای انتخاب تریدر خوب عبارت اند از:

  1. سابقه و تجربه تریدر؛
  2. موفقیت تریدر در معاملات گذشته:
  3. شخصیت و روحیه معامله‌گر.

معیار‌های انتخاب معامله‌گر را در قسمت بالا به صورت موردی توضیح دادیم و در آخر:

آنچه در مقاله وام برای ترید خواندیم:

در مقاله وام برای ترید، با مفهوم پراپ تریدینگ آشنا شدیم که به شرکت‌هایی گفته می‌شود که سرمایه یا وام برای تریدرها فراهم می‌کنند. در این مقاله، به بررسی ریسک، مزایا و قوانین مربوط به این شرکت‌ها پرداختیم و در انتها به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توانیم یک پراپ فرم مناسب را شناسایی کرده و از آن بهره‌مند شویم.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

سوالات متداول
چگونه می‌توان از وام بدون بهره در بازارهای مالی استفاده کرد؟

برخی شرکت‌های تامین سرمایه به نام پراپ فرم امکان ارائه وام بدون بهره را فراهم می‌کنند که می‌توان با پرداخت مبلغ کمی از آن استفاده کرد.

پراپ تریدینگ به چه معناست؟

پراپ تریدینگ به روشی اشاره دارد که در آن موسسات مالی، به تریدرهایی که دانش و مهارت کافی را در بازارهای مالی دارند، سرمایه می‌دهند تا آنها برایشان ترید کنند.

تقسیم سود پراپ چگونه است؟

معمولا از 80 تا 90 درصد سود به تریدر پرداخت می‌شود.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *