اسپرد طلا در لایت فایننس

بروکر لایت فایننس دارای سه حساب اصلی که هرکدام میزان و شرایطی خاصی برای اسپرد خود دارند. همچنین هر نماد نیز وضعیت اسپردش کاملاً با دیگری متفاوت است. اگر معامله‌گر طلا (XAU/USD) هستید و به طور تخصصی می‌خواهید روی این نماد ترید کنید، باید از شرایط کلی اسپرد طلا در بروکر لایت فایننس آگاه شوید. ما در این مقاله وضعیت اسپرد در حساب‌های مختلف بروکر لایت فایننس را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد.

اسپرد طلا در لایت فایننس

اسپرد طلا در لایت فایننس چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید اسپرد به اختلاف قیمت ASK و BID گفته می‌شود، یعنی قیمتی که خود نماد دارد و قیمتی که معامله شما در آن باز می‌شود. این عدد با پیپ مورد سنجش قرار می‌گیرد. اسپردها به طور کلی دو مدل هستند، اسپرد ثابت که در طول روز میزانش ثابت است و هیچ تغییری نمی‌کند، اسپرد متغیر یا شناور که دائماً در حال تغییر است. بروکر لایت فایننس به کاربران خود در سه حساب معاملاتی که دارد یک نوع اسپرد شناور اما با ویژگی‌های متفاوت را ارائه می‌دهد. بگذارید نگاهی به جدول مقایسه میزان اسپرد در این حساب‌ها بیندازیم.

اسپرد طلا در لایت فایننس چقدر است؟
معمولا اسپرد طلا در بازارهای معاملاتی به علت نقد شوندگی سریعی که دارد، جز نمادهایی هست که بیشترین معاملات را دارد.

اسپرد طلا در بروکر لایت فایننس ارتباط مستقیم با نوع حساب های معاملاتی و نوسانات بازار دارد.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مشخصات

حساب Classic

حساب ECN

حساب Cent

اسپرد

شناور از 1.8 پیپ

شناور از 0.0 پیپ

شناور از 3 پیپ

همان‌طور که در این جدول می‌بینید، هرکدام از حساب‌ها یک عدد پایه برای شروع محاسبه اسپرد دارند که میزان اسپرد حداقلی آن‌ها در بازار را نشان می‌دهد. البته این میزان بر اساس شرایط، حجم، رفتار، سشن معاملاتی، اخبار و … در هر ثانیه در حال تغییر است. در جدول بالا مشخص شده که میزان اسپرد حساب ECN از همه پایین‌تر است، به طبع وقتی که بخواهید با این حساب، طلا را ترید کنید، به طور میانگین اسپرد بسیار کمتری را متحمل خواهید شد، پس اگر حساب ECN داشته باشید، اسپرد معامله شما در طلا می‌تواند از 0.0 پیپ به بالا باشد، اما اگر همین طلا را در حساب کلاسیک معامله کنید، حداقل اسپردی که تجربه می‌کنید 1.8 است. پس مشخص است که هرچقدر اسپرد اصلی حسابتان کمتر باشد، اسپرد پایین‌تری را تجربه می‌کنید.

میزان پرداخت کمیسیون و اسپرد برای طلا در بروکر لایت فایننس به این مسئله وابسته است که شما کدام حساب معاملاتی را داشته باشید. حساب سنت بدون کمیسیون با اسپرد 3 پیپ، حساب کلاسیک بدون کمیسیون با اسپرد 1.8 و حساب ECN با کمیسیون 3 دلاری و اسپرد 0.0 است.

کمسیون طلا در لایت فایننس چقدر است؟

اما کمیسیون نیز یکی از هزینه‌های معاملاتی است که بروکر بابت خدماتی که به شما ارائه می‌دهد روی معاملاتتان دریافت می‌کند، اما همه حساب‌ها دارای کمیسیون نیستند. بگذارید نگاهی به جدول وضعیت کمیسیون در حساب‌ های لایت فایننس داشته باشیم:

مشخصات

حساب Classic

حساب ECN

حساب Cent

کمیسیون

ندارد

از 0,25$ برای هر لات

ندارد

همان‌طور که در این جدول مشاهده می‌کنید، اگر حساب کلاسیک یا سنت داشته باشید و طلا را ترید کنید، فقط باید اسپرد را بپردازید و این دو حساب شامل پرداخت کمیسیون نمی‌شوند. حساب ECN لایت فایننس به طور میانگین 0.25$ برای هر لات کمیسیون دارد، اما زمانی که میزان کمیسیون طلا در بازار را بررسی کردیم، متوجه شدیم که در شرایط مختلف بین 3 تا 5 دلار برای XAU/USD باید کمیسیون پرداخت کنید.

برای دریافت اسپرد طلا در لایت فایننس، استفاده از پلتفرم متاتریدر 4 و 5 الزامی است.

چطور اسپرد و کمیسیون را پس بگیریم؟

اسپرد و کمیسیون، بخشی از هزینه‌های معاملاتی است که بروکر به عنوان کارمزد خدماتش از تریدرها دریافت می‌کند. معمولاً معامله‌گرانی که در طول ماه معاملات زیادی انجام می‌دهند، عدد قابل توجهی از سرمایه‌شان فقط خرج اسپرد و کمیسیون لایت فایننس می‌شود. اما نکته جالب اینجاست، بروکر لایت فایننس شرایطی را مهیا کرده که از طریق یک آی بی بتوانید بخش زیادی از این هزینه را پس بگیرید. اگر شما زیرمجموعه یک IB بزرگ طرف قرارداد با لایت فایننس مانند “ایران ریبیت” شوید، می‌توانید بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی را به صورت پول نقد و در قالب ریبیت پس بگیرید. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد و کمیسیون طلا در لایت فایننس خواندیم:

در این مقاله متوجه شدیم که میزان پرداخت اسپرد و کمیسیون برای معامله طلا در بروکر لایت فایننس، به طور مستقیم بستگی به این دارد که چه حساب معاملاتی را باز می‌کنید. در این کارگزاری معامله طلا فقط در حساب ECN شامل پرداخت کمیسیونی بین 3 تا 5 دلار می‌شود، اما دو حساب دیگر سنت و کلاسیک بدون کمیسیون است و می‌توانید طلا را کم‌هزینه‌تر معامله کنید. البته این حساب کمترین میزان اسپرد را به شما تحمیل می‌کند، در حالی که حساب سنت و کلاسیک اسپرد بالاتری دارند. البته اسپردها نیز برای طلا شناور هستند و ممکن است هر لحظه تغییر کنند.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
اسپرد طلا در بروکر لایت فایننس چقدر است؟

اگر حساب ECN داشته باشید اسپرد شما 0.0 به صورت شناور شروع می‌شود، اما دو حساب دیگر سنت و کلاسیک دارای اسپردی به ترتیب از 3 پیپ و 1.8 پیپ به صورت شناور هستند.

کمیسیون طلا در بروکر لایت فایننس چقدر است؟

فقط حساب ECN در بروکر لایت فایننس برای معاملات طلا اسپرد دریافت می‌کند. با این حساب به طور میانگین برای طلا بین 3 تا 5 دلار کمیسیون باید پرداخت کنید.

بهترین حساب بروکر لایت فایننس برای ترید طلا چیست؟

اگر تریدر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید روی طلا در بروکر لایت فایننس ترید کنید. بهتر است از حساب ECN استفاده نمایید.

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • سلام به ایران ریبیت میخاستم بدونم اسپرد طلا در بروکر لایت فارکس در قالب چه جفت ارزهایی ارائه می شود؟ کدام یک از حساب های لایت فایننس دارای اسپرد طلا هست و مقدارش چقدره؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • سلام و عرض ادب، XAU/USD و XAU/EUR جفت ارزهایی هستند که می توان نماد طلا را به وسیله آنها در بروکر لایت فارکس معامله کرد. حساب Classic بااسپرد شناور از ۱.۸ پیپ و حساب ECN با حداقل اسپرد شناور از ۰.۰ پیپ حساب هایی هستند که دارای اسپرد طلا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *