5/5 - (5 امتیاز)

اسپرد و کمیسیون بروکر لایت فایننس

اسپرد بروکر لایت فایننس در بهترین حالت برای حساب معاملاتی ECN به عدد 0 پیپ نیز می‌رسد که مختص معامله‌گرانی است که بیشتر تریدهای کوتاه مدت یا اصطلاحاً اسکلپ انجام می‌دهند، اسپرد همه حساب‌های بروکر لایت فایننس به صورت شناور است و این کارگزاری اسپرد ثابت ندارد.

اسپرد و کمیسیون بروکر لایت فایننس

اسپرد چیست؟

به فاصله قیمتی بین ASK و BID، اسپرد گفته می‌شود، واحد اندازه‌گیری اسپرد پیپ است. اگر می‌خواهید ساده‌تر بدانید که اسپرد چیست؟ بهتر است بگوییم که فاصله قیمتی که از یک نماد معاملاتی مشاهده می‌کنید، و قیمتی که معاملات شما در آن باز می‌شود را اسپرد میگویند. اسپرد یکی از راه‌های درآمدی بروکرهاست.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد بروکر لایت فایننس

بروکر Litefinance دارای سه حساب معاملاتی است که هر سه آن‌ها دارای اسپرد شناور هستند. این اسپردها بسیار فشرده می‌باشند و در طول زمان باز بودن بازار کمترین تغییر ممکن را در میزان اسپرد حساب خود مشاهده خواهید کرد.

بررسی اسپرد حساب‌های لایت فایننس

برای اینکه بسیار دقیق‌تر بتوانیم اسپرد بروکر لایت فایننس را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است با میزان اسپرد هر حساب به صورت جداگانه آشنا شوید:

  • حساب ECN: اسپرد این حساب به صورت شناور از 0 پیپ شروع می‌شود. شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، مقاله اسپرد در حساب ECN را مطالعه کنید.
  • حساب کلاسیک: اسپرد این حساب به صورت شناور از 1.8 پیپ شروع می‌شود.
  • حساب CENT: اسپرد این حساب به صورت شناور از 3 پیپ شروع می‌شود.

انواع اسپرد لایت فایننس

همان‌طور که میدانید، دو نوع اسپرد وجود دارد، مدل اول اسپرد ثابت است که در طول روز، فارغ از هر اتفاقی که در بازار رخ دهد، میزان آن تغییر نمی‌کند. مدل دیگر اسپرد شناور است که در بروکر لایت فایننس تمامی حساب‌ها به این صورت است. اسپرد شناور یعنی میزان اسپرد شما در بازار، از حداقل اسپرد حسابتان (مثلاً 1.8 پیپ در حساب کلاسیک) به سمت بالا در حال نوسان است و ممکن است بیشتر از این عدد شود.

اسپرد بروکر لایت فایننس در سشن های معاملاتی

هر سشن معاملاتی دارای حجم و رفتارهای خاص خودش است که قطعاً روی میزان اسپرد در لحظه تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید در بروکر Litefinance کمترین میزان اسپرد را تجربه کنید، بهتر است معاملاتتان در سشن معاملاتی نیویورک و لندن انجام شود. اما زمانی که در بازار آسیا که نیمه شب ایران فعال می‌شود ترید کنید، قطعاً به دلیل شرایط بازار، با بیشترین میزان اسپرد در حساب‌های بروکر لایت فایننس روبه‌رو خواهید شد. برای آشنایی بیشتر با سشن معاملاتی توصیه می‌کنیم مقاله سشن معاملاتی چیست؟ را مطالعه کنید.

کدام حساب اسپرد کمتری دارد؟

اگر به دنبال کمترین میزان اسپرد در بروکر لایت فایننس هستید، باید حساب معاملاتی ECN را ایجاد کنید، این حساب اسپردی شناور دارد که از 0 پیپ شروع می‌شود. یعنی ممکن است لحظاتی در بازار شما بدون پرداخت اسپرد، معامله خود را باز کنید. در مقاله مقایسه اسپرد بروکرها می‌توانید به بررسی اسپرد بروکرها بپردازید.

انواع حساب بروکر لایت فایننس

اسپرد و کمیسیون یکی از فاکتورهای مهم در کنار ده‌ها فاکتور دیگری هستند که سبب می‌شوند یک معامله‌گر تصمیم بگیرد چه حساب معاملاتی را ایجاد کند. انواع حساب بروکر لایت فایننس با مشخصات کامل آن در جدول زیر آمده است و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین تصمیم را بر اساس استراتژی خود بگیرید.

مشخصات

ECN

CLASSIC

CENT

اسپرد

شناور از ۰.۰ پیپ

شناور از ۱.۸ پیپ

شناور از ۳ پیپ

کمیسیون

از ۰.۲۵ دلار برای هر لات

ندارد

ندارد

نوع اجرا

MARKET EXECUTION

MARKET EXECUTION

MARKET EXECUTION

پلتفرم

MT4/MT5

MT4/MT5

MT4/MT5

اهرم

۱:۱۰۰۰ تا ۱:۱

۱:۱۰۰۰ تا ۱:۱

۱:۲۰۰ تا ۱:۱

ارز پایه حساب

USD, EUR

USD, EUR

سنت دلار، سنت یورو

حداقل سپرده

$۵۰

$۵۰

$۱۰

نرخ ٪ در سال

۲.۵%

۰%

۰%

حساب‌های اسلامی

دارد

دارد

دارد

تجارت اجتماعی

در دسترس

در دسترس

در دسترس

اندازه‌ی لات

۱۰۰۰۰۰

۱۰۰۰۰۰

۱۰۰۰

مینیمم استاپ

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

حداقل حجم

۰.۰۱

۰.۰۱

۰.۰۱

حداکثر حجم

۱۰۰

۱۰۰

۱۰۰

حداکثر تعداد سفارشات

۵۰۰

۳۰۰

۳۰۰

سطح کال مارجین

۱۰۰

۱۰۰

۱۰۰

سطح استاپ اوت

۲۰

۲۰

۵۰

بروکر لایت فایننس دارای 3 حساب معاملاتی است که هر سه از اسپرد شناور بهره می برند. اسپرد این حساب‌ها به این صورت است که در حساب ECN اسپرد از 0، در حساب کلاسیک اسپرد از 1.8، در حساب CENT اسپرد از 3 پیپ به بالا به صورت شناور است. البته حساب ECN شامل پرداخت کمیسیون به میزان 0.25$ برای هر لات معامله می‌شود.

کمیسیون بروکر لایت فایننس

معمولاً حساب‌های معاملاتی که اسپرد کمی دارند، شامل کمیسیون می‌شوند. در بروکر لایت فایننس کمیسیون تنها برای حساب معاملاتی ECN وجود دارد. شما اگر این حساب را ایجاد کرده باشید، باید به ازای هر لات معامله 0.25 دلار به عنوان کمیسیون پرداخت کنید. البته میزان کمیسیون پرداختی بسته به نوع نماد معاملاتی ممکن است کمی تغییر کند. اگر معامله‌گر طلا هستید می‌توانید مقاله اسپرد طلا را مطالعه کنید یا اگر معامله داوجونز هستید اسپرد داوجونز را مطالعه کنید.

آنچه در مقاله اسپرد لایت فایننس خواندیم

همان‌طور که در طول مقاله خواندیم، بروکر لایت فایننس دارای 3 حساب معاملاتی است که هرکدام اسپرد خاص خود را دارند. اسپرد حساب کلاسیک بروکر لایت فایننس از 1.8، اسپرد حساب ECN از 0 و اسپرد حساب سنت از 3 پیپ به صورت شناور شروع می‌شوند. همچنین اگر حساب ECN را ایجاد کنید باید برای هر لات معامله 0.25 دلار به عنوان کمیسیون در هر طرف معامله پرداخت نمایید.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *