برای ترید چه چیزهایی لازم است؟

بازار فارکس (FX) که به نام بازار ارز نیز شناخته می‌شود، بزرگترین و نقدشونده‌ترین بازار در جهان است. این بازار محلی برای مبادله ارز یک کشور با کشور دیگر است که با تراکنش روزانه بیش از 7.5 تریلیون دلار ارز، در بازار جهانی تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل در سال‌های اخیر تعداد زیادی از اطراف به معامله‌گری در این بازار علاقه‌مند شده‌اند. اما برای ترید چه چیزهایی لازم است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا همه‌چیز را در این مورد توضیح دهیم.

برای ترید چه چیزهایی لازم است؟

ضروریات ترید در فارکس

معامله در بازار فارکس که محلی برای خرید یا فروش یک ارز در ازای ارز دیگری است، نیازمند لوازم و ضروریاتی است که باید حتما آنها را داشته باشید.

ضروریات ترید در فارکس
قبل از معامله در بازار فارکس دقت کنید که حتما لوازم و ضروریاتی لازم این بازار را داشته باشید.

از جمله ضروریات ترید در فارکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش؛
  • بروکر؛
  • سرمایه؛
  • لپ تاپ و تلفن همراه؛
  • اینترنت؛
  • نرم افزار معاملاتی فارکس.

در ادامه تمامی موارد بالا را به تفصیل توضیح خواهیم داد:

معامله در بازار فارکس که محلی برای خرید یا فروش یک ارز در ازای ارز دیگری است، نیازمند لوازم و ضروریاتی از جمله آموزش، بروکر، سرمایه، لپ تاپ و تلفن همراه، اینترنت و نرم افزار معاملاتی فارکس می‌باشد.

آموزش

قبل از هر چیزی برای ترید در فارکس باید آموزش ترید کردن را ببینید. زیرا ترید بدون آموزش علنا ضرر خواهد بود. برای آموزش می‌توان راه‌های مختلفی را امتحان کرد از جمله کتاب، ویدئوهای آموزشی، دوره‌های جامع، برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه آموزش ترید را شروع کنیم؟ را مطالعه کنید.

بروکر

هدف از معاملات فارکس سود بردن از تغییرات نرخ مبادله بین دو ارز است. اما این ارزها در چه محیطی ارائه می‌شوند؟ پاسخ بروکر است. بروکر یا کارگزاری بستری است که فروشندگان و خریداران را به هم متصل می‌کند. برای معامله در فارکس، باید یک حساب معاملاتی در یک کارگزار باز کنید که دسترسی به بازار فارکس را برای شما فراهم کند. قبل از انتخاب بروکر و افتتاح حساب در آنها مقاله بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان را مطالعه کنید.

سرمایه

پس از افتتاح حساب در بروکر، برای معاملات باید پولی را به حساب خود در آن بروکر واریز کنید. این پول می‌تواند از یک دلار تا صدها دلار متغیر باشد.

سرمایه
مدیریت سرمایه از تکنیک‌های است که به شما کمک می‌کند سود خود را به بیشترین مقدار ممکن برسانید.

در واقع بدون پول، اصلا نمی‌توان در این بازار ترید کرد و به سوددهی رسید.

لپ تاپ و تلفن همراه

برای ترید در ابتدا به یک گوشی تلفن همراه و لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز دارید تا به نمودارها معملاتی و همچنین امکان انجام معاملات به صورت زنده دسترسی داشته باشید. توصیه ما این است که به یک سیستم خوب و قابل اعتماد مانند مک بوک شروع کنید. اگر قصد دارید برای انجام معاملات فقط از تلفن همراه استفاده کنید مطالعه مقاله آیا با گوشی میتوان ترید کرد؟ به شما کمک می کند.

اینترنت

با اینترنت پرسرعت می‌توانید نمودار را بدون هیچ اتلاف وقتی تماشا کنید و معاملات را بدون هیچ تاخیری اجرا نمایید. در واقع امروزه بدون اینترنت پر سرعت دسترسی به فارکس و چارت معاملاتی برای شما غیر ممکن است.

نرم افزار معاملاتی فارکس

Tradingview و MetaTrader دو نمونه از بهترین پلفرم‌های معاملاتی هستند که در آنها به چارت معاملاتی، ابزارهای تحلیل مانند اندیکاتور و اسیلاتور و ابزار سفارش‌گذاری دسترسی خواهید داشت.

نرم افزار معاملاتی فارکس
با کمک نرم ‌افزارهای معاملاتی فارکس، می‌توان برای انواع معاملات، حد سود و حد ضرر مشخص کرد.

بعد از ثبت نام در بروکر و افتتاح حساب در آن، می‌توانید با اطلاعات ثبت نامی خود در پلتفرم وارد شوید و معامله کنید.

آنچه در مقاله برای ترید چه چیزهایی لازم است؟ خواندیم:

باید بدانید که برای ترید کردن به چیزهای بسیار زیادی لازم دارید که شاید در یک مقاله نگنجد، با این حال ما در مقاله برای ترید چه چیزهایی لازم است؟ سعی کردیم تعدادی از موارد ابتدایی ضروری برای ترید را به شما معرفی کنیم که بدون آنها حتی نمی‌توانید ترید را آغاز کنید. دقت کنید که تمامی موارد بالا در جایگاه خود جز مهم‌ترین چیزهای لازم برای ترید هستند.

_c5819616-f511-46f1-98ac-322fe5a16cef

همین حالا ریبیت خود را فعال کنید!

جهت مشاوره و دریافت ریبیت فرم زیر را پرکنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم دریافت ریبیت مقالات

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *