5/5 - (1 امتیاز)

اسپرد طلا در بروکرها

بسیاری از کاربران فارکس به صورت تخصصی روی معاملات طلا (XAU/USD) کار می‌کنند. برای این کاربران بسیار مهم است که اسپرد معاملات طلای آن‌ها چقدر است و همین سنجش ممکن است سبب شود تا در انتخاب کارگزاری تجدید نظر کنند. ما در این مقاله اسپرد طلا در بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا متوجه شوید که کدام بروکر برای ترید طلا اسپرد کمتری دارد.

اسپرد طلا در بروکرها

اسپرد طلا چیست؟

اسپرد یکی از هزینه های معاملاتی است که به کارگزاری تعلق میگیرد. زمانی که شما نماد را در روی چارت مشاهده می‌کنید، دو قیمت دارد. یکی قیمت پیشنهاد معامله و دیگری قیمت اصلی نماد که به آن‌ها ASK و BID هم گفته می‌شود. فاصله این دو قیمت که با پیپ سنجیده می‌شود را اسپرد می‌گویند. طلا دارای اسپرد پر تحرکی می‌باشد، زیرا شرایط آن بسیار متلاطم است، اما هرچقدر که کارگزاری شما بهتر باشد، می‌توانید اسپرد کمتری پرداخت نمایید.

اسپرد طلا چیست؟
اسپرد یکی از هزینه های معاملاتی است که به کارگزاری تعلق میگیرد.

با توجه به اینکه طلا جزو نماد های با ارزش ثابت در نظر گرفته می شود، اسپرد آن هم نسبت به دیگر دارایی های معاملاتی در بروکرهای مختلف پایین تر است.

توجه داشته باشید که تعداد زیادی از معامله‌گران بازار فارکس به دلیل بی‌توجهی به هزینه‌های معاملات خود، متحمل ضرر می‌شوند. اگرچه به راحتی قابل پیشگیری و حتی روشی برای درآمدزایی است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسپرد طلا در بروکرهای برتر فارکس

همانطور که گفتیم اسپرد طلا نقش مهمی در انتخاب بروکر دارد، زیرا تریدرهایی که به صورت تخصصی طلا را معامله می‌کنند برایشان مهم است که میزان اسپرد آن‌ها چقدر باشد. البته در بیشتر حساب هایی که اسپرد بسیار کم است، شما باید کمیسیون نیز بپردازید. ما در جدول زیر میزان اسپرد طلا در بهترین حساب هر بروکر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کارگزاری

نوع اسپرد طلا

اسپرد بهترین حساب بروکر برای طلا

میزان میانگین اسپرد طلا

وضعیت کمیسیون

یو اس جی اف ایکس

شناور

از 0.5 پیپ

23

ندارد

آلپاری

شناور

از 0.4 پیپ

32

دارد

اپوفایننس

شناور

از 0.0 پیپ

35

دارد

اچ وای سی ام

شناور

از 0.1 پیپ

37

دارد

آمارکتس

شناور

از 0.0 پیپ

32

دارد

فیبوگروپ

شناور

از 0.0 پیپ

29

دارد

کپیتال اکستند

شناور

از 0.0 پیپ

43

دارد

ارانته

شناور

از 0.0 پیپ

55

دارد

اوربکس

شناور

از 0.0 پیپ

38

دارد

اینگات

شناور

از 0.0 پیپ

40

دارد

اف ایکس چویس

شناور

از 0.1 پیپ

56

دارد

لایت فایننس

شناور

از 0.0 پیپ

44

دارد

تریدرز وی

شناور

از 0.0 پیپ

34

دارد

دلتا اف ایکس

شناور

از 1.2 پیپ

29

ندارد

نورد اف ایکس

شناور

از 0.0 پیپ

31

دارد

آی اف سی مارکتس

شناور

از 0.1 پیپ

38

دارد

فارکس چیف

شناور

از 0.0 پیپ

35

دارد

آرون گروپس

شناور

از 0.4 پیپ

37

دارد

نیکس

شناور

از 0.0 پیپ

28

دارد

کلایمکس پرایم

شناور

از 0.1 پیپ

40

دارد

میزان پایه اسپرد طلا در بروکرهای مختلف برای تریدرها بسیار مهم است. اکثر بروکرهای حرفه‌ای حساب‌های معاملاتی دارند که حداقل اسپرد شناور آن‌ها برای طلا نزدیک به صفر است.

چطور اسپرد طلا را از بروکر خود پس بگیریم؟

دقت کنید اسپرد های موجود در جدول بالا شناور است و ممکن است هر لحظه از بازار تغییر کند و عدد کاملا ثابتی نباشد، اما اگر می‌خواهید اسپرد کمتری پرداخت کنید یک روش وجود دارد که بخشی از اسپرد خود را پس بگیرید. برای این کار کافی است عضو یک IB بزرگ مانند “ایران ریبیت” شوید. ایران ریبیت کمک می‌کند تا بین 55 تا 85% هزینه‌های معاملاتی را به صورت پول نقد در قالب ریبیت پس بگیرید. برای دریافت ریبیت کلیک کنید.

آنچه در مقاله اسپرد طلا در بروکرها خواندیم:

همانطور که متوجه شدید هر بروکر دارای حساب معاملاتی ویژه خودش است و هر حساب، عدد حداقلی جداگانه دارد، اما ممکن است اسپردی که در معامله طلا تجربه می‌کنید با این عدد حداقلی اسپرد بسیار متفاوت باشد. دلیل این مسئله رفتار متفاوت هر نماد معاملاتی در بازار است که سبب می‌شود میزان میانگین اسپرد آن با اسپرد اعلامی حساب فرق داشته باشد.

تریدرهای حرفه‌ای، هرگز بیخیال هزینه‌های کوچک نمی‌شوند.

هزینه‌های کوچک در طول زمان، تبدیل به مشکلات بزرگ معامله‌گران می‌شوند.

سوالات متداول
چطور اسپرد طلا را پس بگیریم؟

از طریق IB ایران ریبیت می‌توانید بخش مهمی از اسپرد پرداختی را پس بگیرید.

اسپرد شناور برای معاملات طلا بهتر است یا اسپرد ثابت؟

مسلما اسپرد شناور بسیار برای معاملات طلا بهتر است، زیرا مقدار کمتری دارد.

اسپرد طلا چه نقشی در انتخاب بروکر دارد؟

اسپرد طلا نقش مهمی در انتخاب بروکر دارد، زیرا تریدرهایی که به صورت تخصصی طلا را معامله می‌کنند برایشان مهم است که میزان اسپرد آن‌ها چقدر باشد.

منبع

site one

site two

site Three

فهرست مطالب

مرتضی گودرزیمشاهده نوشته ها

Avatar for مرتضی گودرزی

من از سال 1398 به صورت تخصصی همکاری خود را با بروکرها و مؤسسات آموزشی در حوزه مدیریت مالی و فارکس آغاز کردم. در ابتدای راه مشغول نوشتن محتوای مالی برای شرکت دانیو و شرکت کرادفاندینگ ایران بودم تا اینکه توانستم با تکیه‌بر دانش معامله‌گری و دنیای فارکس وارد گروه تولید محتوای بروکر دلتا اف ایکس شوم. در طول چند سال فعالیت برای بخش آموزشی این بروکر بیش از 500 محتوای آموزشی در زمینه فارکس و ارزهای دیجیتال تولید کردم که در وب‌سایت دلتا اف ایکس و دلتا کالج قرار گرفته است. کتاب های نوشته شده مرتضی گودرزی: کتاب آموزش کامل ورود به فارکس کتاب فارکس برای مبتدیان

۲ دیدگاه

  • همینطور که میدونید طلا قطعا جز پرطرفدارترین نمادهای معاملاتی در فارکسه که روزانه حجم معاملاتی بسیار بالایی از معاملات را به خود اختصاص می ده. نماد طلا به طرز عجیبی به اخبار اقتصادی و شرایط آشفته بازار واکنش نشان میده، به همین دلیل خیلی از تریدرا دوست دارن تا طلا رو تو زمان خبر معامله کنن. جالب اینجاست که خیلی از بروکرها اجازه معامله در موقع خبر رو نمیدن و یا اسپردش رو زیاد میکنن. شما بروکری میشناسی که تو این زمان امکان معامله رو به تریدرها بده؟

    • سلام و عرض ادب، همینطور که خودتون اشاره کردید میزان اسپرد طلا در مواقع بحرانی بسیار متغیر است، اما هرچقدر که بروکر انتخابی شما بهتر باشد، می‌توانید اسپرد کمتری پرداخت نمایید. امروزه برای موفقیت در بازار فارکس باید قبل از انتخاب نمادهای معاملاتی تمامی بروکرها را بررسی کنید. با توجه به حجم زیاد بروکرهایی که نماد طلا را ارائه می دهند و تغییرات بسیار در میزان اسپرد آنها پیشنهاد می کنیم با تحقیق بروکر مد نظر خودتان را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *